אם כבר לידה טבעית - מה עושים עם אמצעי מניעה?

אם כבר לידה טבעית - מה עושים עם אמצעי מניעה?

אחרי הלידה כמובן. אני כבר כמה זמן עם הרבה התלבטויות בקשר לחזרה לאמצעי מניעה אחרי הלידה, גם בהקשר של ההנקה וגם בהקשר של הבריאות שלי. חברה שלחה לי כמה מאמרים ואם כבר השקעתי וקראתי אז גם סיכמתי קצת והעליתי לבלוג. מזמינה אתכן לקרוא וגם לספר מהנסיון שלכן, האם הגלולות הפחיתו לכם את החלב? האם יש כאן מישהי שהתנסתה בהתקן הלא הורמונלי או בדיאפרגמה? ובשיטת מודעות לפוריות?
 

באני B

New member
בדיוק בזמן! אני ממש מתלבטת בנושא...

אחרי הלידה הראשונה התחלתי לקחת גלולות ונורא לא אהבתי את זה לא יכולתי להצביע במדויק אם זה גרם לירידה בחלב, או ליובש בנרתיק או לכל מיני תופעות נעימות אחרות שמיחסים לשימוש בהן פשוט לא הרגיש לי טוב לקחת את ההורמונים האלו והפסקתי הנקתי הנקה מלאה, לפי דרישה, תינוקת שינקה המון פעמים ביום וגם כל 3 שעות בלילה קבוע היא ישנה איתנו במיטה והיתה איתי בבית עד גיל שנה ולאור כל זה- לא קיבלתי ווסת במשך שנה וחודשיים, ולא השתמשתי באמצעי מניעה כלשהם מאוד רציתי להיות מודעת לפוריות אבל נורא קשה כשאין ווסת וכשמניקים... גם כשהתחלתי לשלב ארוחה ליום של תמ"ל (8-9 חודשים) וכמובן עם המוצקים, עדיין לא קיבלתי, כך שההנקות שמרו על אי הפוריות בגיל שנה וחודשיים היא כבר היתה בגן חצי יום וינקה רק הנקה אחת בערב לפני השינה ואז קיבלתי, ועדיין לא השתמשנו באמצעי מניעה אלא רק ימים בטוחים, ואחרי הווסת השלישית נכנסתי להריון כשעשינו סקס יומיים לפני הביוץ המשוער שלי... אז מה עכשיו? אני תיכף יולדת, מצד אחד בא לי לעשות בדיוק אותו דבר, מצד שני אני הרבה יותר חוששת כי כבר יהיו לי 2 קטנים בבית... אני מפחדת מההתקן, גם מההחדרה שלו שהיא כואבת וגם מהידיעה שיש גוף זר ברחם שלי ממש לא רוצה גלולות, קונדום לא בא בחשבון... בקיצור- התלבטות אמיתית
 

באני B

New member
../images/Emo35.gifאיך מתחילים? חייבים קורס או יש ספר?

אני יודעת שיש קורסים, אבל יש אולי איזה ספר או מאמרים שאפשר לקרוא וללמוד לבד? (עברית בבקשה.... אין לי כח עם הטמטמת להתאמץ באנגלית)
 

emilyail

New member
באותה התלבטות...

בול בזמן. אני מרגישה ששנתיים זה המינימום אצלי. מעניין היה לקבל אישור מחז"ל
 
אמצעי מניעה

השתמשתי בדיאפרגמה תקופה מסויימת. זה לא נכון שזה לא פוגע בספונטניות, לדעתי זה פוגע בדיוק כמו קונדום ואולי אפילו יותר. לא הייתי שמה אותה באופן קבוע, כי על מנת שיעילותה תהיה גבוהה צריך להשתמש בקוטל זרע, שזה חומר שלא הייתי רוצה בנרתיק שלי על בסיס יומיומי. ובכלל, מי שיש לה ילדים קטנים ונזקקת לאמצעי מניעה על בסיס יומיומי - אשריה... (או שלא?
) בכל אופן, לטעמי האישי זה אמצעי המניעה לנשים הכי פחות גרוע מכולם. כמובן שהקונדום הוא הכי טוב בשביל האישה, אבל אני יודעת שגברים רבים מסרבים להשתמש בו.
 

הגרה21

New member
דיאפרגמה עשתה לי דלקות שתן איומות

זה היה פשוט נורא. משהו באופן שהיא ישבה בפנים גירה את השלפוחית - זה היה מזמן ( אחר כל עברנו לקונדום) אז לא זוכרת בדיוק - אבל כן זוכרת שכשהפסקתי להשתמש בה הפסיקו דלקות השתן האיומות. ומירי - מנצל"שת - הודיתי לך אז בשרשור ההוא באיחור ולא בטוח שראית. חשוב לי לחזור על זה כאן, תודה על ההמלצה ההיא.
 

אם פי 3

New member
בעיה קשה

לא חושבת שיש פתרון ממש טוב, אלא רק הכי פחות לא. גלולות שיבשו לי את כל המערך ההורמונלי, כנראה באופן בלתי הפיך (למרות שרשמית, אין קשר, אבל כנראה שהיתה רגישות (משפחתית), והגלולות יצרו את הטריגר, לתחושתי הבלתי מוכחת). לא יכולה היום לדמיין אותי מכניסה לגוף הורמונים חיצוניים שמטרתם המוצהרת לשבש את המערכת הנורמלית. התקן? מפחיד אותי לא פחות, במיוחד שהבנתי שהשיטה שלו (זה שבלי הורמונים. עם הורמונים - ראי סעיף 1...) זה יצירת דלקת מקומית ברירית הרחם, כדי למנוע הקלטות הריון. יודעת שלרוב אין עם זה בעיות, ובכל זאת, זה נראה לי הזמנת צרות. קונדום ושאר אמצעים מיידיים, מוטב לשלב עם שמ"פ, כדי לא להשתמש כשלא צריך (כשנושא מניעת מחלות מין, לא רלוונטי). שמ"פ, למרות הקשיים והחסרונות, היא הדרך היחידה שאני מרגישה שמתאימה לי. מכיוון שהריון לא בא בחשבון, הלכתי לחומרה, וכשהיה ספק - התייחסתי כאל פורה. מכל מיני סיבות שלא כאן המקום לפרטן, אני לא בטוחה שאני דוגמא שאפשר ללמוד ממנה משהו, אבל עובדתית, לא נכנסתי להריון לא מתוכנן. האמת היא שההתלבטות הגדולה שלי היא לגבי הבת שלי, שעוד מספר שנים לא גדול (אני כמובן לא יודעת בדיוק, אבל מכיוון שהיא כבר בעשור השני לחייה, זה כנראה יקרה תוך פחות מעשר שנים, אולי הרבה פחות) תעמוד מול ההחלטה הזו, וכמה שאני מתקשה להמליץ לה על גלולות, זה נראה לי הפתרון האמין יותר (עם קונדום), לנערות שעוד לא במערכת יחסים קבועה ויציבה.
 

shubapfidu

New member
למה לא לשלוח אותה ללמוד שמ"פ גם כן?

בעיני זה כלי מדהים שכל בת באשר היא צריכה ללמוד אותו-ולו רק כדי להכיר את הגוף ולדעת מה קורה איתו! אם היא תהיה כ"כ מתורגלת ומנוסה-עד שתרצה להכנס להריון בעז"ה היא כבר תדע מתי ואיך הכי טוב לה... וזה גם הכי טבעי והכי טוב למניעה :) כמובן שלא לגבי מחלות-בשביל למנוע מחלות צריך קונדום בכל מקרה,לא?
 

אם פי 3

New member
בטח ללמד

בלי קשר למין. אני מסכימה שזה כלי שחשוב שכל אשה תדע אותו, וכשיהיה לילדה מחזור, אני אלמד אותה לעקוב אחריו ולהבין אותו. אבל ההתלבטות היא האם (להמליץ לה) להסתמך על זה כעל אמצעי מניעה (מעבר לקונדום למניעת מחלות), בגיל שבו מצד אחד הריון הוא לחלוטין לא אופציה, ומצד שני האחריות ויכולת השיתוף עם בן הזוג, עדיין עשויים להיות מוגבלים (ומוטב לא לגלות את זה בדרך הקשה).
 

shubapfidu

New member
אהה,הבנתי

טוב,נראה לי שבגיל שהאפשרות (לא אופציה) להכנס להריון-כלומר הגיל שבו היא מתחילה להיות פעילה מבחינה מינית זהו גיל מספיק מבוגר שתוחל להחליט בעצמה מה טוב לה...כי אם לא בא לה על הורמונים,או שהיא לא מרגישה אחראית מספיק לזכור לקחת כל יום כדור (זאת אני! היו ימים בודדים שפספסתי כשלקחתי,וגם בכלל לא הייתי לוקחת באותו זמן ביום,רק כשנזכרתי
) אז סתם בעסה להתחיל עם זה...זה כבר משהו שאפשר לדבר עליו ולהחליט עליו איתה,לדעתי... בימים שהיא יודעת שהיא בסיכון למשל-היא יכולה פשוט להגיד שהיא במחזור או משו...ואם הקשר יותר מדי חשוב לה מכדי שתשקר,אולי היא יכולה לשתף ולהסביר.... בכל מקרה-בהצלחה והחלטות טובות!
 
גם אני חשבתי על העניין הזה

למזל יש עוד הרבה שנים עד שזה יהיה רלוונטי. מצד אחד, ביתי היא האדם האחרון שהייתי רוצה שיכניס לגופו הורמונים מיותרים. ובכלל הייתי רוצה שהנשיות שלה והמודעות לגוף שלה מגיל צעיר תהיה שונה מהדרך בה גדלתי. אבל באמת לסמוך על זה כאמצעי מניעה בגיל שבו הכל תוסס ומלהיב ותחושת האחריות היא לא תמיד הכי אי אי איי...
מה גם שכמו שלנו קשה להמנע מיחסי מין דווקא בימים הכי "חמים" אז לבני נוער שההורמונים משתוללים אצלם והספונטניות תופסת מקום מרכזי על אחת כמה וכמה זה יכול להיות קשה. שלא לומר מנוגד לחלוטין לטבע האנושי... הרי בתקופות שהידע הזה והחיבור לגוף היה מובן מאליו לכל נערה וילדה, מניעת הריון לא היתה אופציה בכלל. להיפך. נראה לי שרק אח"כ שיכללנו את זה לצורך שלנו "להיות מתוכננים".
 

ayala26

New member
מה שכתבת בסוף לא נכון

גם בתקופות קדומות אנשים החליטו מתי מספיק להם ילדים וכדי למנוע השתמשו בדיוק בידע הקדום הזה ולא לכל אשה היו 20 ילדים... לגבי אמצעי מניעה לנוער - אך ורק קונדום. גלולות זה לקשר מונוגמי ארוך טווח אם כבר ולא לנערים ונערות. גם מי שסומכת על הבת שלה שלא מרבת פרטנרים האם היא סומכת על החבר של הבת?
 
אפשר בכלל להתחיל ללמוד/להשתמש בשמ"פ בהנקה?

פעם קודמת קיבלתי מחזור רק אחרי שנה וחודשיים ולא בא לי רק
עד שיגיע סוף סוף המחזור הראשון. (כל השאר- לא רלוונטים מכל מיני סיבות)
 

animar1

New member
כן, אני התחלתי ללמוד

לא מזמן עם תמי ורדי שמסתובבת פה בפורום מדי פעם, ובקבוצה יש שתי נשים מניקות שעדיין לא קיבלו וסת. הרעיון הוא להכיר עכשיו כל כך טוב את ההפרשות השונות ואת צוואר הרחם, שכשיהיו שינויים לקראת ביוץ הן ישימו לב שמשהו השתנה.
 

ayala26

New member
מודעות לפוריות

אבל - אני מכירה ותרגלתי את השיטה לפני ההריון. לא בטוחה אם הייתי מעיזה לנסות להפגש לראשונה עם ההפרשות הפוריות בלי לדעת (להזכר) מה זה אומר בדיוק.
 

ט ו ש ה

New member
התקן לא הורמונלי

הייתי המון שנים על גלולות, ורק כשהריתי את אלונה והבנתי כמה הגלולות עשו לי דברים לא טובים, החלטתי על התקן לא הורמונלי. היה מעולה. קצת כאב להכניס, אבל לא משהו נוראי. בחודשים הראשונים (2-3) היו טיפה דימומים בין מחזורים, אבל למעט זה - אושר גדול.
 
כמעט אותו דבר מילה במילה ../images/Emo45.gif

באמצע יש לי נסיון גם עם התקן הורמונלי (שעשה לי אחרי שנה וחצי דימומים במשך 4 חודשים עד שהוצאתי אותו, ואז הריתי את יותם כשניסיתי לעשות שמ"פ
). עכשיו התקן נחושת רגיל, בלי הורמונים, ובינתיים גם בלי וסת. הילד כבר בן שנה ושמונה... בינתיים אין תלונות.
 

yoyo10

New member
צריך לשים לב

נשים שרגישות על העור ממתכות(ןיש לא מעט כאלה) לא ממולץ להן להשתמש בהתקן הזה
 
למעלה