אם כבר בסולרי עסקינן...

drorjs

New member
אם כבר בסולרי עסקינן...../images/Emo73.gif../images/Emo42.gif

אז יש בחור בשם סקוט בורסו שגר באיידהו ,ארה"ב והחזון שלו הוא שכל הכבישים הראשיים באמריקה יהיו מורכבים מפנאלים סולריים מחופים בזכוכית קשיחה. הכבישים יחליפו גם את מערכת הובלת החשמל (שהיא כיום עמודים לאורך הכבישים) עם כבלים שיעברו מתחת לשכבות העליונות. הנה קישור לאתר החברה שלו SOLAR ROADWAYS. באמת חזון מפורט וכוללני. נכון לעכשיו הוא קיבל מענק של 100,000 דולר ממשרד התחבורה האמריקאי כדי לבנות קטע כביש לדוגמא. ויש גם סרטון שלו בעמוד הזה. דעתי: קצת נראה לי "תפסת מרובה לא תפסת". יותר מדי דברים ומטרות בכביש אחד. אם יהיה ייצור ואגירה של אנרגיה בכבישים באופן כלכלי וריאלי, דיינו.
 

blowpipe

New member
כמה בעיות שאני רואה ממבט ראשון:

1. כבישים מתלכלכים. די מהר הזכוכית הזו תהיה מכוסה בשכבה יפה של גועל נפש שיחסום את האור לפאנלים. 2. הבחור כותב על כך שבכביש הזה לכל פאנל יהיה בקר משלו, אמצעי חימום למניעת קרח על הכביש, אולטרא- בקר (לא נראה לי ישים בכלל עדיין) לאגירת החשמל, מערכות תקשורת בכביש, תאורת לדים ועוד כל מיני. מעבר לזה שהעלות תהיה עצומה, כל תיקון גם יהיה הרבה יותר קשה, כיוון שמדובר בכביש פעיל בסופו של דבר ואני מניח שלא כל כך פשוט להוריד את הכיסוי זכוכית הזה. 3. כביש הוא דבר שמאוד חשוף לפגיעות פיזיות. לכן צריך זכוכית חזקה מאוד, שגם צריכה לענות על הדרישות של המכוניות (כמו אחיזה טובה) בקיצור מחיר בשמיים, אפילו אם יש דבר כזה שגם מעביר אור כמו שצריך וגם נותן אחיזה טובה. הרי בשביל אחיזה צריך שהעייסק יהיה מחוספס, אז זה יפגע בהעברת האור, כמו שיודע כל מי שלמד אופטיקה ברמה בסיסית. גם כל אחד יוכל לפגוע בתשתיות הללו בקלות אם מתוך שעמום ואם מתוך רצון לקחת מזכרת מהאוטוסטרדה. 4. הפרעות אור למיניהן כמו: צל של עצמים בצידי הכביש (כולל גורמים טופוגרפיים כמו הרים, אך גם עצים וכו'), מכוניות (כמה מפתיע), בעייתי בעיקר בשעת עומס תנועה. 5. בעיות שיש לכל טכנולוגיה סולרית... איפה creth? 6. התמרורים וסימני הכביש המוכרים לנו כפסי צבע על אספלט, יופיעו על הכביש כמנורות לדים, ויש כמה בעיות: ביום יהיה קשה להבחין בלדים, בטח לעומת צבע רגיל. לנהג יהיה הרבה יותר קשה לראות את השילוט הזה, כי איזה נהג בדיוק מסתכל כל הזמן על הכמה מטרים על הכביש לפניו? לא הרבה נהגים. כל תקלה גם עלולה לגרום לתאונות רבות. לסיכום, מעבר לבעיות טכנולוגיות ברורות, נשאלת השאלה מה מציע לנו הפתרון הזה. במילים אחרות, איזה יתרון אנחנו מקבלים מזה ששמנו את אותם הפאנלים הסולריים שלנו בכביש. באותה מידה אפשר לשים בדיוק אותם פאנלים בתחנות בפריסה רחבה או על גגות בתים, ואי אפשר לטעון על ארצות הברית שיש לה מגבלת שטח. זה עדיין יהיה יקר אימים, אבל נראה לי שהכביש הסולרי הזה רק מוסיף בעיות טכנולוגיות נוספות (ומוסיף במחיר, בהרבה) על דבר שממילא מאותגר טכנולוגית מעט ובמקרה הטוב גבולי מאוד מבחינה כלכלית. בקיצור נראה כמו עתידני מדי במקרה הטוב, או גימיק זול במקרה הפחות טוב.
 

ohhno

New member
נראה קצת הזוי ואוטופי בהתחלה

אבל הבחור מנסה לקדם משהו שיכול להיות לא רע בתנאים הקיימים. ואני מאחל לו בהצלחה, למרות שזאת נראית משימה בלתי אפשרית כמו: מה קורה בגשם (החלקה וכד') או נזילת שמן על דבר כזה תהיה קטלנית שלא לדבר על העלויות המטורפות (למרות שהוא טוען כי כביש כזה מחזיק 21 שנים במקום 7 ולטענתו זה מביא לעלויות דומות לסלילת אספלט) במידה והבעיות הטכניות ייפתרו (את זה נראה אחרי הפיילוט שיוקם) הרעיון של הפקת אנרגיה מהכבישים נראית בכלל לא רע.. אם מישהו נסע פעם בכבישי נוואדה או אריזונה הארוכים והשוממים יבין מה הפוטנציאל
אני מניח גם שהנסיעה תהיה שקטה יותר.. אפשר רק לדמיין נסיעה של מכונית חשמלית שקטה על כביש כזה ועוד מונחית גי פי אס עצמוני
קלטת את החזון שלו: שהצד המערבי יאיר את המזרחי ולהיפך בגלל הבדלי שעות..
 

blowpipe

New member
אני מאחל לאמריקאים שיבזבזו את כל הכסף שלהם

על הרעיון האידיוטי הזה.
 
פתרונות סולאריים

מאוד מעניין, יותר ויותר פתרונות סולאריים יש לאנשים בארץ ובעולם כל הכבוד לכל מי שמקדם את הנושא כולל אביחי לוי והמדריך שלו דורית
 
למעלה