הפתיחה של הקו תתן תגבור לקו אשקלון תל אביב דרך רחובות בכך שיהיו 3 רכבות בשעה בין רחובות לתל אביב במשך כל היום, ורכבת נוספת מאשקלון לתל אביב וההיפך כך שיהיו 4 רכבות בין אשקלון לתל אביב במשך כל היום.צפה בקובץ המצורף 122588
הנה צילום המסך, מבזק של טמקא.
זו בשורה כי קו הרכבת חיבר את הנגב המערבי למרכז בצורה שהכבישים לא מסוגלים. נקווה שינצלו את יתרונות ההאצה החשמלית לקצץ את זמני הנסיעה משני עברי המסילה השלישית ויוותרו על האיוולת של הרכבת המדלגת באיילון הדרומי, שטות שפוגעת בפוטנציאל של הקו כקו יוממים של פעם ב 15 דקות.
יש בזה דווקא חשיבה נכונה, קו אשקלון בנימינה היה מלא העיכובים בגלל מסילה אחת בין פלשת לרחובות. אולי ככה העיכובים בקו יירדו.מימשו את זה בצורה קצת שונה:
הרכבת מנתניה לרחובות שפעלה רוב שעות היום ("שיא מורחב" שזה כל היום חוץ מכמה שעות סביב הצהריים) וממוספרות רכבות מספר 9xx, פועלות עכשיו לאורך כל היום. המסלול הוא מנתניה (בשעות השיא) או מת"א מרכז (בשעות השפל) לבאר שבע דרך אשקלון וקו הנגב המערבי.
חוץ מתושבי הנגב המערבי שמקבלים את הרכבת שלהם למרכז בחזרה, מרוויחים גם תושבי רחובות שמקבלים עכשיו 3 רכבות בשעה לת"א/נתניה במשך כל שעות היום ולא רק בשעות השיא המורחבות.
הרכבות מאשקלון לבנימינה לעומת זאת (רכבות מספר 2xx) מקוצרות ומתחילות ברחובות, חוץ משתי רכבות בין 6 ל 8 בבוקר שעדיין מתחילות באשקלון. לכן, עבור תושבי אשקלון, אשדוד ויבנה מזרח אין שינוי במספר הרכבות בשעה לכיוון המרכז (אשקלון למשל נשארת עם 4 רכבות בשעה בין 6 ל 8 בבוקר ואחר כך 3 רכבות בשעה בשאר היום, כמו לפני השינוי).
כמובן שזה הוביל לעוד שינוי, שעכשיו את רכבות ה 9xx מבצעים עם דיזל ולא חשמל. כשיסתיימו עבודות החשמול בקו הנגב המערבי (עבודות שחודשו בנובמבר ותוזמנו כשנה) הקו יחזור לפעול על חשמל. נקווה שהכל יילך כשורה מכל הבחינות וזה אכן יקרה.
מעניין. איך אתה יודע מראש שהמפגש יהיה דווקא בין פלשת לאשדוד?יש בזה דווקא חשיבה נכונה, קו אשקלון בנימינה היה מלא העיכובים בגלל מסילה אחת בין פלשת לרחובות. אולי ככה העיכובים בקו יירדו.
קו נתניה באר שבע נפגש עם הכיוון ההפוך בין פלשת לאשדוד, איפה שיש מסילה כפולה.
אני מקווה שכשייסימו את החשמול יסיימו גם את ההכפלה בין רחובות לפלשת, אז אשקלון תוכל לקבל עד 7 רכבות לתל אביב
מרחובות הרכבת יוצא ב xx:49 מאשקלון xx:06מעניין. איך אתה יודע מראש שהמפגש יהיה דווקא בין פלשת לאשדוד?
במה זה שונה מהלוז הקודם, רכבות מסדרת 200 שהיו מגיעות לנגב המערבי פועלות כ7 דקות לפני סדרת ה900?יש בזה דווקא חשיבה נכונה, קו אשקלון בנימינה היה מלא העיכובים בגלל מסילה אחת בין פלשת לרחובות. אולי ככה העיכובים בקו יירדו.
קו נתניה באר שבע נפגש עם הכיוון ההפוך בין פלשת לאשדוד, איפה שיש מסילה כפולה.
אני מקווה שכשייסימו את החשמול יסיימו גם את ההכפלה בין רחובות לפלשת, אז אשקלון תוכל לקבל עד 7 רכבות לתל אביב
גם ככה פועלת רק מסילה אחת בגלל עבודות החשמוללטענת תנועת "עתיד לעוטף" לצורך מיגון המסילה ביטלו מסילה אחת צפה בקובץ המצורף 122810
תפוז מסרב לקבל את הכתובתמכולות על רכבות ישנות: זהו המיגון החדש של המסילה בעוטף
לאורך אחת ממסילות הרכבת הסמוכה לשדרות הוצבו רכבות ישנות ועליהן מכולות, שמטרתן למגן את המסילה מירי מהרצועה ■ הגנה זו מצטרפת לאמצעי המיגון העיקרי - בטונדות שנבנו במקטעים אחרים של המסילה - במסגרת פרויקט שעלותו נאמדת ב-40 מיליון שקל
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2025-01-27/ty-article/.premium/00000194-a899-d76b-a194-efbbc2cf0000
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.