הלימודים של גורדייף.
נהדר שאתה עושה שימוש במה שמגיע אליך. אתה נמצא כאן, מול המסך הזה, נושם את האוויר הזה... ושואף לעשות שימוש נכון בכל מה שבתוכך ומחוצה לך. תקרא לזה איך שאתה רוצה. אתה מעבד אנרגיה ומנסה לבנות דבר מה. בהצלחה! בהנאה!
אם גורדייף היה מלמד עכשיו, הוא היה מלמד אחרת לגמרי, דברים אחרים לגמרי... מפני שהמיינד "מסתגל ומחסל" כל דבר שמגיע אליו, עושה ממנו קציצות ברוטב סכל, מקיז ממנו כל טיפת חיים.
מן הסתם גם הבודהא, ישוע וכל השאר, היו מלמדים עכשיו דברים אחרים לגמרי... כי המסר החי לעולם איננו זהה למסר ה"מת" - קרי המסר המוקלט, המועתק, המשוחזר; וזאת בלי לזלזל בערך העצום של המסר ה"מת", כמובן, שמורי-ביניים מנסים תמיד להחיותו למען תלמידיהם.
למעשה, לא ניתן לחולל לימוד שלם ועמוק בלי מסרים "מתים" שעוברים "החייאה". אפילו הבודהא לא יכול ליצור מחדש את הבודהא. על הבודהא ליצור את עצמו. אך זהו עניין אחר. קוראים יקרים ואהובים, אנא התעלמו מפיסקה זו.
לא סתם אומרים ש"הדרך הרביעית" לרוב לא נקראת ככה, אלא מופיעה מפעם לפעם בהיסטוריה בצורות שונות ובמלבושים שונים.
במיינד האנושי בגרסתו השטחית והעצלה, קרי, המיינד של כולנו, המסר הזהה המגיע אלינו מאינספור מורים בהיסטוריה, נשמע שונה לחלוטין, כאילו כל מורה אמר או אומר משהו אחר.
אך המסר המקורי אינו יכול להיות שונה. זהו אותו מסר והוא איננו יכול להיות מועבר במלים, מן הסתם... והוא איננו עניין של דעה או אורח חיים. בטח לא של "נכון" ו"לא נכון".
"הדרך הרביעית" לעולם לא יכולה להיות אלא נחלת מעטים.
ברגע שאפשר כבר לדבר עליה, להפיץ אותה, לגשת לבי"ס מוכר וללמוד אותה כביכול, לקרוא עליה ספרים, לדון עליה בפורומים וכדומה, אין זוהי "הדרך הרביעית" יותר, אלא שיקוף-של-שיקוף-של-שיקוף חיוור כלשהו, העושה לו מעריצים פה ושם, כמו כל "ידע" בעל כוח השפעה. המעריצים של "ידע" כזה או אחר נהנים במקרה הטוב ביותר מפירורים של משהו... שהוליד בזמן מן הזמנים את אותו "ידע".
אכן, בהמשך להודעתו הנהדרת של ינוקא, אילן עמית אחרי עשרות שנים של חקירה ולימוד עמד על כך שמה שנהוג לכנות היום "הדרך הרביעית" איננו מספק לאנשים את מה שהם מפנטזים עליו. אנשים אינם מתעוררים כך ואין הוא יודע כיצד אפשר להתעורר, למעט בחסד עליון. ברי המזל ביותר, אחרי שנים של עבודה, זוכים לפעמים, בימים הטובים ביותר, להרגיש את שנתם. רגשית. זוהי אכן רמה גבוהה מאד שמעטים נגעו בה אולם זה רחוק מהתעוררות של ממש. יתכן שזה הטוב ביותר שזמין להם, למיטב ידיעתם.
לגורדייף, לעומת זאת, היו הידע והיכולת להעיר אדם, לפחות לזמן מה, כחלק מתהליך הלימוד. זאת בתנאי שאותו אדם, כמובן, היה מגיע אליו בשל ומוכן ומתמסר לו באמת. מורה רב עוצמה יכול לסייע לאדם אחר להתעורר... כמה מוזר. האדם יכול להתעורר... בקבלו עזרה ממוקדת, מדוייקת, לאורך שנים. גורדייף, בכדי לסייע לאדם כלשהו להתעורר באופן עמוק, חייב לעבוד עם אותו אדם. גורדייף איננו יכול להעיר אדם אחר בעזרת ספר, ריקוד, קטע מוזיקלי או הנחיות עקיפות אחרות.
"הלימודים של גורדייף"...
הלימודים של גורדייף.
הלימודים של גורדייף.
הלימודים של גורדייף.
הלימודים של גורדייף?