אם אתה שם - אתה לא קיים.

neophile

New member
הלימודים של גורדייף

הם לא עוד שלב שממנו אני אנדוד לאיזה תורה אחרת כמו פרפר מסוקרן כבר עברתי את שלב הנדידה ... זה זה בשבילי ! מצאתי את הבית מה שנקרא או את הבית ספר ליתר דיוק , כל היתר תלוי במאמצים שלי .

אני אומנם קורא לזה "בית ספר" וזה עלול ליצור במיינד איזה תמונה של לימודים נוקשים אבל זה לא זה .

ועוד נקודה למחשבה - הניו אייג' הוא לא חדש הרי לפני כ2000 שנה בזמן של ישוע וכ500 שנה לפניו גוטאמה בודהא גם הביאו תורות חדשות וגם הם בזמנו היו "ניו אייג" וצריך ללמוד מההיסטוריה כדי לא לחזור על אותן טעויות שוב פעם .
 

ינוקא1

New member
יש לך ביטוח על זה ?


אילן עמית , אדם שהיה מחובר לשיטה של גורדייף בכל ליבו (וגם חיבר עליה ספר) בסופו של דבר גם הבין שכל הדרכים והשיטות הם שלבים , ומכולן תצטרך להתנער יום אחד.

קראתי ראיון עימו שנערך זמן מועט לפני פטירתו ושם הוא מסביר זאת. אני מניח שבספר האחרון שלו "חידת הנוכחות" הוא מרחיב יותר.

http://www.ybook.co.il/the_mystery_of_presence .


לכל דור וזמן ולכל שלב בחיים ולכל אדם יש תורות ותובנות המתאימות לו.
וזה כולל את הניו אייג'.
וזה סבבה.

ואין בעולם טעויות !
כי גם הטעויות זה חלק מהלימוד.


רק חשוב לא "להתקבע" על כלום.
גם לא על דברים נפלאים.

הכל נמצא בהתפתחות מתמדת , וכשאתה מתקבע אתה מפספס זאת.
 
הלימודים של גורדייף.

נהדר שאתה עושה שימוש במה שמגיע אליך. אתה נמצא כאן, מול המסך הזה, נושם את האוויר הזה... ושואף לעשות שימוש נכון בכל מה שבתוכך ומחוצה לך. תקרא לזה איך שאתה רוצה. אתה מעבד אנרגיה ומנסה לבנות דבר מה. בהצלחה! בהנאה!

אם גורדייף היה מלמד עכשיו, הוא היה מלמד אחרת לגמרי, דברים אחרים לגמרי... מפני שהמיינד "מסתגל ומחסל" כל דבר שמגיע אליו, עושה ממנו קציצות ברוטב סכל, מקיז ממנו כל טיפת חיים.

מן הסתם גם הבודהא, ישוע וכל השאר, היו מלמדים עכשיו דברים אחרים לגמרי... כי המסר החי לעולם איננו זהה למסר ה"מת" - קרי המסר המוקלט, המועתק, המשוחזר; וזאת בלי לזלזל בערך העצום של המסר ה"מת", כמובן, שמורי-ביניים מנסים תמיד להחיותו למען תלמידיהם.

למעשה, לא ניתן לחולל לימוד שלם ועמוק בלי מסרים "מתים" שעוברים "החייאה". אפילו הבודהא לא יכול ליצור מחדש את הבודהא. על הבודהא ליצור את עצמו. אך זהו עניין אחר. קוראים יקרים ואהובים, אנא התעלמו מפיסקה זו.

לא סתם אומרים ש"הדרך הרביעית" לרוב לא נקראת ככה, אלא מופיעה מפעם לפעם בהיסטוריה בצורות שונות ובמלבושים שונים.
במיינד האנושי בגרסתו השטחית והעצלה, קרי, המיינד של כולנו, המסר הזהה המגיע אלינו מאינספור מורים בהיסטוריה, נשמע שונה לחלוטין, כאילו כל מורה אמר או אומר משהו אחר.
אך המסר המקורי אינו יכול להיות שונה. זהו אותו מסר והוא איננו יכול להיות מועבר במלים, מן הסתם... והוא איננו עניין של דעה או אורח חיים. בטח לא של "נכון" ו"לא נכון".

"הדרך הרביעית" לעולם לא יכולה להיות אלא נחלת מעטים.
ברגע שאפשר כבר לדבר עליה, להפיץ אותה, לגשת לבי"ס מוכר וללמוד אותה כביכול, לקרוא עליה ספרים, לדון עליה בפורומים וכדומה, אין זוהי "הדרך הרביעית" יותר, אלא שיקוף-של-שיקוף-של-שיקוף חיוור כלשהו, העושה לו מעריצים פה ושם, כמו כל "ידע" בעל כוח השפעה. המעריצים של "ידע" כזה או אחר נהנים במקרה הטוב ביותר מפירורים של משהו... שהוליד בזמן מן הזמנים את אותו "ידע".

אכן, בהמשך להודעתו הנהדרת של ינוקא, אילן עמית אחרי עשרות שנים של חקירה ולימוד עמד על כך שמה שנהוג לכנות היום "הדרך הרביעית" איננו מספק לאנשים את מה שהם מפנטזים עליו. אנשים אינם מתעוררים כך ואין הוא יודע כיצד אפשר להתעורר, למעט בחסד עליון. ברי המזל ביותר, אחרי שנים של עבודה, זוכים לפעמים, בימים הטובים ביותר, להרגיש את שנתם. רגשית. זוהי אכן רמה גבוהה מאד שמעטים נגעו בה אולם זה רחוק מהתעוררות של ממש. יתכן שזה הטוב ביותר שזמין להם, למיטב ידיעתם.

לגורדייף, לעומת זאת, היו הידע והיכולת להעיר אדם, לפחות לזמן מה, כחלק מתהליך הלימוד. זאת בתנאי שאותו אדם, כמובן, היה מגיע אליו בשל ומוכן ומתמסר לו באמת. מורה רב עוצמה יכול לסייע לאדם אחר להתעורר... כמה מוזר. האדם יכול להתעורר... בקבלו עזרה ממוקדת, מדוייקת, לאורך שנים. גורדייף, בכדי לסייע לאדם כלשהו להתעורר באופן עמוק, חייב לעבוד עם אותו אדם. גורדייף איננו יכול להעיר אדם אחר בעזרת ספר, ריקוד, קטע מוזיקלי או הנחיות עקיפות אחרות.

"הלימודים של גורדייף"...
הלימודים של גורדייף.
הלימודים של גורדייף.
הלימודים של גורדייף.
הלימודים של גורדייף?
 

neophile

New member
תבין גם שמדובר בגישה

כשאני אומר שאין אף אחד ושמדובר בפעילות מכאנית - הדברים שלי מכוונים למי שמבין שיש לו את הניצוץ הזה והוא שואל את עצמו - כייצד אני יכול לגלות את הניצוץ הזה?
זאת גישה למי שמוכן להקריב את מה שצריך בשביל לגלות את הניצוץ הזה בפועל ולא רק להתנחם בכך שהוא קיים .
זה דורש שינוי של החשיבה , טיפוח של גישה חדשה ,יותר משמעתית לא מרחמת ולא מנחמת , בלי לעשות לעצמנו הנחות .
בלי רחמים עצמיים , אבל גם בלי רגשות שליליים אחרים (שזאת התשובה למי שמרגיש שזאת גישה יותר מדי קשה ואפילו אכזרית)
 
משפט נחמד


וגם הגיוני.
כי גם אם הגוף נמצא במקום מסויים (נניח, בהרצאה על חגבי בר מצויים), התכנים שחווה האדם עשויים להיות לגמרי בלתי קשורים לאותו מקום (נניח, בשיחה מסומסת מרתקת עם בן/בת המין השני).

ואם הוא לא קולט דבר מהמקום שבו הגוף נמצא, אז האם הוא נמצא איפה שהגוף נמצא? או במקום אחר, מעניין יותר?

לכן, אם שואלים מישהו, "איפה אתה???", לפעמים התשובה המשמעותית והנכונה יותר מבחינתו, תתייחס להיכן נמצאת תודעתו באותו זמן.
 
למעלה