אם אני לא טועה, ברגעים אלו מתחילים

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
אם אני לא טועה, ברגעים אלו מתחילים

אם אני לא טועה, ברגעים אלו מתחילים
עבודות פירוק המסילה הקיימת בין פלשת לתחנת אשדוד עד הלום, כך אני משער ממה שקראתי ממודעה של רכבת ישראל, וזאת לרגל הכנסה לשימוש של מסילה חדשה ומהירה שנבנתה באותו קטע בחודשים האחרונים, בימים הקרובים יחלו העבודות להנחת מסילה חדשה שנייה בקטע זה. גם בקטע שבין תחנת אשדוד עד הלום לבין אשקלון מתקדמות במהירות העבודות להנחת המסילה החדשה הראשונה, כך, שבעוד מספר חודשים תפורק גם המסילה הקיימת בקטע זה להנחת המסילה החדשה השנייה! מדובר במסגרת שיקום והכפלת המסילה מפלשת לאשקלון, מה שתעלה את המהירות המירבית המותרת מ-80 ל-150 קמ"ש בקטע זה, תעלה את תדירות רכבות הנוסעים לאשדוד וימשיכו, בסופו של דבר, לאשקלון!
 

alantan

New member
פירוק מסילה נוספת

אם אני לא טועה, ברגעים אלו מתחילים
עבודות פירוק המסילה הקיימת בין פלשת לתחנת אשדוד עד הלום, כך אני משער ממה שקראתי ממודעה של רכבת ישראל, וזאת לרגל הכנסה לשימוש של מסילה חדשה ומהירה שנבנתה באותו קטע בחודשים האחרונים, בימים הקרובים יחלו העבודות להנחת מסילה חדשה שנייה בקטע זה. גם בקטע שבין תחנת אשדוד עד הלום לבין אשקלון מתקדמות במהירות העבודות להנחת המסילה החדשה הראשונה, כך, שבעוד מספר חודשים תפורק גם המסילה הקיימת בקטע זה להנחת המסילה החדשה השנייה! מדובר במסגרת שיקום והכפלת המסילה מפלשת לאשקלון, מה שתעלה את המהירות המירבית המותרת מ-80 ל-150 קמ"ש בקטע זה, תעלה את תדירות רכבות הנוסעים לאשדוד וימשיכו, בסופו של דבר, לאשקלון!
פירוק מסילה נוספת
מעניין לעניין באותו העניין, אתמול הגיע דחפור (CAT) לאיזור נווה ימין (במזרח כפר סבא) והחל לפרק בברוטליות את המסילה הישנה (שהייתה מגיעה פעם לפקר פלדה). מדובר בקטע מסילה שאינה בשימוש, החוצה את רח' המוביל ליד רח' עתיר ידע בכפר סבא, כלומר במקום בו המסילה חוצה את רצועת המוביל הארצי. אגב, התקשרתי לרכבת ישראל כדי לוודא שמדובר בקבלן שלהם ולא בפיראט, והם אמרו שהם לא בטוחים, נראה להם שזה שלהם, ושיבדקו את זה... אני מודה כי מדובר בקטע מסילה פחות "מעניין", אבל אולי מישהו כאן ירצה לדעת על כך.
 

orib44

New member
פירוק מסילה נוספת.

פירוק מסילה נוספת
מעניין לעניין באותו העניין, אתמול הגיע דחפור (CAT) לאיזור נווה ימין (במזרח כפר סבא) והחל לפרק בברוטליות את המסילה הישנה (שהייתה מגיעה פעם לפקר פלדה). מדובר בקטע מסילה שאינה בשימוש, החוצה את רח' המוביל ליד רח' עתיר ידע בכפר סבא, כלומר במקום בו המסילה חוצה את רצועת המוביל הארצי. אגב, התקשרתי לרכבת ישראל כדי לוודא שמדובר בקבלן שלהם ולא בפיראט, והם אמרו שהם לא בטוחים, נראה להם שזה שלהם, ושיבדקו את זה... אני מודה כי מדובר בקטע מסילה פחות "מעניין", אבל אולי מישהו כאן ירצה לדעת על כך.
פירוק מסילה נוספת.
עבודות פירוק המסילה החלו לפני מספר שבועות. בקטע הזה עובדים על תשתית ביוב, לכן, כנראה, החליטו לפרק את המסילה. הקטע הזה אגב, הגיע עד למפעל "טבע". אולי הקטע הזה פחות "מעניין", אבל אם הוא היה פועל, הוא היה יכול להיות יעיל לטובת מי שעובד באיזור התעשיה של כפר סבא ומי שמתגורר בשכונות המזרחיות של כפר סבא, כמו: הדרים, תשלוז, קדמת חן, יוספטל, קפלן וכ'ו.
 

alantan

New member
יתכן, אבל הוא בוטל סטטוטורית

פירוק מסילה נוספת.
עבודות פירוק המסילה החלו לפני מספר שבועות. בקטע הזה עובדים על תשתית ביוב, לכן, כנראה, החליטו לפרק את המסילה. הקטע הזה אגב, הגיע עד למפעל "טבע". אולי הקטע הזה פחות "מעניין", אבל אם הוא היה פועל, הוא היה יכול להיות יעיל לטובת מי שעובד באיזור התעשיה של כפר סבא ומי שמתגורר בשכונות המזרחיות של כפר סבא, כמו: הדרים, תשלוז, קדמת חן, יוספטל, קפלן וכ'ו.
יתכן, אבל הוא בוטל סטטוטורית
כחלק מאישור התוואי החדש לאורך כביש 531 הקיים והעתידי, תוואי הקו הישן בוטל. המסילה הקיימת לא הייתה מתאימה ברמתה לשמש כמסילת נוסעים, והייתה צריכה לעבור החלפה כדי לשמש לתנועת נוסעים, ולא בטוח שיש הצדקה לתוואי כבד נוסף בכפר סבא. בכל מקרה, מבחינת תמ"א 23א' (תכנית מתאר ארצית למסילות ברזל), נקבע תוואי לרכבת קלה לאורך רח' ויצמן (משיכון קפלן ועד הרצליה), בדומה למסלול קו 029, כך שיש מקום לתחבורה מסילתית עתידית לאיזורים אלה. לדעתי, קו זה בכל זאת יקום בעוד 20-30 שנה (לאחר שיוכח בירושלים ותל-אביב שרכבות קלות במפלס הרחוב הן דבר טוב).
 

orib44

New member
עד שהרכבת הקלה תפעל.

יתכן, אבל הוא בוטל סטטוטורית
כחלק מאישור התוואי החדש לאורך כביש 531 הקיים והעתידי, תוואי הקו הישן בוטל. המסילה הקיימת לא הייתה מתאימה ברמתה לשמש כמסילת נוסעים, והייתה צריכה לעבור החלפה כדי לשמש לתנועת נוסעים, ולא בטוח שיש הצדקה לתוואי כבד נוסף בכפר סבא. בכל מקרה, מבחינת תמ"א 23א' (תכנית מתאר ארצית למסילות ברזל), נקבע תוואי לרכבת קלה לאורך רח' ויצמן (משיכון קפלן ועד הרצליה), בדומה למסלול קו 029, כך שיש מקום לתחבורה מסילתית עתידית לאיזורים אלה. לדעתי, קו זה בכל זאת יקום בעוד 20-30 שנה (לאחר שיוכח בירושלים ותל-אביב שרכבות קלות במפלס הרחוב הן דבר טוב).
עד שהרכבת הקלה תפעל.
קודם כל, הרכבת הקלה לא תפעל בשנים הקרובות בתל אביב. התוואי הישן היו חיבור של עד שני קילומטר לתחנת נורדאו. משמה הוא יהיה מעולה אם ימשיך לרעננה ולהרצליה, במקום לחצות את כפר סבא מהשכונות המזרחיות עד צומת רעננה באוטובוס (קו 029) למשך חצי שעה לפחות. בנוסף לזה רב רחוב ויצמן הוא מסלול נסיעה אחד, ואיפה שיש כבר שני מסלולים, רכבים רבים חונים בו ומפריעים. אי לכך ובהתאם לכך אין מקום לרכבת קלה לאורך ויצמן.
 

alantan

New member
רחוב ויצמן

עד שהרכבת הקלה תפעל.
קודם כל, הרכבת הקלה לא תפעל בשנים הקרובות בתל אביב. התוואי הישן היו חיבור של עד שני קילומטר לתחנת נורדאו. משמה הוא יהיה מעולה אם ימשיך לרעננה ולהרצליה, במקום לחצות את כפר סבא מהשכונות המזרחיות עד צומת רעננה באוטובוס (קו 029) למשך חצי שעה לפחות. בנוסף לזה רב רחוב ויצמן הוא מסלול נסיעה אחד, ואיפה שיש כבר שני מסלולים, רכבים רבים חונים בו ומפריעים. אי לכך ובהתאם לכך אין מקום לרכבת קלה לאורך ויצמן.
רחוב ויצמן
קרוב ל-20 שנה שרח' ויצמן בכ"ס הוא דו-מסלולי לכל אורכו, חוץ מאשר הקטעים המזרחיים שיוצאים לכיוון שיכון קפלן בשטח פתוח. בחלק מהרחוב ישנן חניות שתופסות נתיב אחד מתוך השניים ויש גם חונים באדום-לבן. אבל בעוד שנתיים-שלוש יבוטלו ממילא כל החניות שתופסות נתיב, וישארו רק חניות במפרצים. בפחות משנתיים צפוי להפתח דרך פרברית מהירה מס' 531 (בשלב ראשון כדרך איזורית לא מהירה) בין מחלף אלישמע למחלף מל"ל (ליד צומת רעננה מרכז). שאמור לנקז אליו את רוב התנועה החוצה את כ"ס. העומס של כלי רכב פרטיים ברח' ויצמן צפוי לרדת משמעותית לאחר מכן. בעניין הרכבת הקלה, הקו האדום של נת"ע תפתח ב-2010, והרכבת תנוע ברחוב בבת-ים, יפו ופתח תקוה. הקו הראשון בירושלים צפוי לנוע ב-2006-2007. תחושתי היא שברגע שהיחס הציבורי כלפי תח"צ בכלל ורכבות קלות בפרט תשתנה לטובה, לא תהיה התנגדות להקמת רכבת קלה גם במקומות אחרים, גם אם תתפוס שני נתיבים מתוך הארבעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה