אל תגדו לא ידענו

yeshgvul

New member
זה גם מזכיר את המחבלת רחל חבשוש

רחל אוהבת-עמי (חבשוש) כל אותה עת נמשכו ההתקפות בירושלים גם נגד ריכוזי ערבים. ב-9 ביוני תוכנן פיצוץ גדול בקרב הערבים שבאו לבקר את קרוביהם האסורים בבית-הסוהר המרכזי שבמגרש הרוסים. המוקש הוטמן בסל גדול, ונישא על ידי רחל אוהבת-עמי (חבשוש), שהיתה בעלת חזות מזרחית ודיברה ערבית רהוטה (אביה עלת ארצה מתימן). רחל הוסעה במכונית עד קרוב לכניסה למגרש הרוסים ומשם עשתה את דרכה ברגל, כשפניה רעולות. רחל ביקשה מנער ערבי לשאת את הסל, שהיה מלא פירות וירקות, אולם משקלו הרב של הסל עורר את חשדו של הנער והוא פנה אל אחד השוטרים שעבר במקום וביקש שיבדוק את תוכן הסל. רחל נאסרה מיד ומומחה לפירוק מוקשים הצליח לנתק את החוט החשמלי ולמנוע בכך את הפיצוץ. רחל אוהבת-עמי הועמדה למשפט בפני בית-הדין הצבאי ונידונה למאסר עולם. היא הועברה לבית-הכלא לנשים בבית-לחם והיתה שם היהודייה הראשונה בקרב האסירות הערביות שנשפטו לשנות מאסר שונות. במשך הזמן הצטרפו אל רחל עוד אסירות יהודיות, חברות אצ"ל ולח"י. כעבור שבע שנים, בתום מלחמת העולם השנייה, קיבלה רחל חנינה מאת הנציב העליון ושוחררה מבית-הסוהר. http://www.daat.ac.il/daat/history/belahav/1c-2.htm
 

מטרניך

New member
חשבתי שתספר לנו על החברה

הזאת הידועה בעולם הודות ליצירות חבריך.
 

yeshgvul

New member
אוסף של פריקת תסכולים

שיטות נפסדות יש בשני הצדדים. אבל אתה מבין שנינו זה שמתעקש שיש לצד אחד יתרון מוסרי בסכסוך. האם פעילותך הפומבית מקדמת או מרחיקה את הסיכוי שבנך יישלח לחוות זועות ואף למות לשווא בחברון ?
 

מטרניך

New member
הפעילות שלי מרחיקה את הסיכוי הזה.

הפעילות שלך מכוונת לגרום לילדי ואולי גם לי להילחם על תל אביב. אבל לפני שזה יקרה אלחם עם כל בני משפחתי בך.
 

Haemek

New member
אני רואה שאני צריך להתחיל איתך מאפס

אתה יודע שיש כזה סידור שחברה כלשהי מארגנת להגן על עצמה מאויבים חיצוניים שאוהבים לבטש, לרסק ולשחוט כתחביב, על ידי איסוף של האנשים המתאימים ביותר ויצירת גוף שנקרא "צבא". זה כזה גוף שמתאמן ומתחשל ולומד להגן על כל השאר. חברים ב"צבא" הזה יודעים שהם עושים עבודה מסוכנת ושחלקם יהרג בהגנה על כלל החברה. ככה זה כשחברה מתארגנת. אבל, כמו בכל חברה יש את אתה שחוששים לקחת חלק בהגנה על הכלל, וכל אחד מהם מוצא סיפור כיסוי מדוע הוא בדיוק לא יכול לקחת חלק ב"צבא", אחדים מהם ממש יצירתיים ברעיונות וחליטים ש"צבא" זה לא טוב ולהם יש רעיון יותר טוב. ניסינו את "אוסלו" וזה לא הלך. רק כוח הם יבינו, רק הכרעה חד משמעית ונוקבת (תרתי משמע) תסביר להם את המצב שאנחנו כאן ולא נזוז מכאן. "סרבנים אמיצים"! זבל כימי מלאכותי ומדיף ניחוח עבש.
 

resh0

New member
שלא תביא תינוק!!! מה הבעיה?

אילו אתה היית יודע שלאשתך יהיו בעיות להגיע לבית חולים ביום הלידה, לא היית נמנע מלהביא ילדים? במקום להאשים את חיילי צה"ל יש להאשים את הטרור ואת השמאל!!!!!! למה? כי לפני האוסלו הזה, לא היו בעיות כאלו, הבנת???
 

yeshgvul

New member
לפני אוסלו היו דיכוי וגזל וירי

ללא הבחנה באזרחים לא חמושים. ואם להשתמש בסגנונך הדוחה: אתה הרי יודע שלילדיך תהיה בעיה לעלות על אוטובוס. למה הבאת אותם לעולם ? להתפוצץ לשווא ?
 

resh0

New member
אני מודע לסיכון! ולמי אני בא בטענות

אם מסוכן לנסוע באוטובוסים, אני דורש מראש הממשלה שלי לפעול כדי למזער את הסכנות. כך בדיוק צריכה להתנהל היולדת הפלשתינית!!! אם ישנה בעיה לעבור מחסום בשעת לידה, עליה לדרוש מהראיס שלה לפעול כדי למזער את הבעיה!!! לראיס יש את כל הפתרונות, אבל הוא לא רוצה לפתור, כי זה לא טוב לחמולה... לפני אוסלו אני הייתי הולך לתפוס גלים בעזה!!!! הייתי שותה שם קפה בקיוסק, אוכל פיתה טובה, תפסיק לקשקש ולסלף את ההיסטוריה.
 

Haemek

New member
כשאחותך תרוטש בפיגוע שלא נמנע

על ידי הצבא ובני משפחתו של ה"קדוש" יחלקו סוכריות וישבחו את הקדוש על המספר הרבה של המבוטשים, תוכל אתה לשבת תוך כדי השבעה ולכתוב מכתב לרמטכל על שלא איכפת לך כמה פלשתינאיות יעצרו במחסומים, אתה דורש שזה לא יקרה גם לאחותך השניה. כמה מעוות אתה צריך להיות "כשהחיילים פשוט יעמדו ויצחקו", כמה מתוסכל ומעונה אתה צריך להיות בכדי לומר משפט כזה על אחיך שמשרת שם.
 

מטרניך

New member
למה שלא תעשו ערב ברמאללה על

קורבנות הטרור הערבי? תוכלו לעשות זאת תחת הכותרת: אל תגידו לא ידענו. או: ביחד נמגר את הטרור ואת ערפאת.
 

Deathatred

New member
ביום שהם יעשו עם הערבים

הפגנות נגד הטרור וידברו עם "הפרטרנים" על הסבל היהודי - הגהנום יקפא. כרגע, כפי שזה נראה, כסא הגלגלים של יאסין חשוב להם הרבה יותר מחיי יהודי.
 
המועד לא טוב

ביום ראשון נעלה כולנו לרמאללה לסוכת האבלים שפתח הראיס ונתיחד כולנו עם זכרו של אבו עבאס, אדם טוב שאהב להאכיל את דגי הים והלך לעולמו בטרם הספיק להשלים את משימתו.
 

מטרניך

New member
יש סצנה בסרט 'הפסנתר' המתארת

איך הנאצים עושים 'אקציה' נגד היהודים בוורשה ומשליכים ממרפסת בקומה העליונה יהודי נכה על כיסא גלגלים אל מותו. בצורה דומה רצחו המחבלים של אבו-עבאס (מוחמד זיידן) את היהודי-האמריקאי הנכה ליאון קלינגהופר באוקטובר 1985 באונייה נחטופה 'אקילה לאורו'. הם ירו ביהודי הזקן שהיה מרותק לכיסא גלגלים והשליכו אותו קשור לכיסא מעל הסיפון למימי הים. המחבלים נתפסו לבסוף באיטליה ושם הם שוחררו מהכלא ע"י רה"מ הסוציאליסטי המושחת בטינו קראקסי שהיה ידוע כידיד הטרור הערבי. קראקסי עצמו נמלט מאוחר יותר מאיטליה לתוניסיה כדי להינצל ממעצר עקב מעשי שחיתות ושם מת ממחלה.
 

מטרניך

New member
יצא לי לראות את הסרט בפולין ולשוחח

עליו עם פולנים. הסרט עורר בפולין התרגשות ורגשי הזדהות ביחוד בחוגים משכילים. באולם הקולנוע שבו ישבתי נשמעו מדי פעם התפרצויות בכי. לפולנים רבים נודע לפתע ששפילמן, שהיה פסנתרן נערץ בפולין של אחרי המלחמה, היה יהודי וכנ"ל גם פולנסקי שנחשב בפולין לבמאי הפולני הטוב ביותר לצד אנדז'יי ואידה. ההתייחסות בפולין לשואה בכלל מתרחשת יותר ברמה האמוציונלית מאשר ברמה ההיסטורית והעובדתית. להרבה אנשים מהדור הצעיר יש הזדהות רגשית עם דמויות יהודיות כמו קורצ'ק, אנילביץ ועכשו שפילמן בצורה שלא פוגשים אצל הרבה אנשים בארץ. אגב, בסרט מתואר בפירוט המרד הפולני בוורשה שכמעט לא מוכר בישראל, ודיכויו האכזרי בידי הגרמנים. במרד - גם זה כמעט לא ידוע בארץ - נטלו חלק לוחמים יהודיים רבים שלחמו בשורות המחתרת הפולנית וביניהם גם לוחמים שניצלו מהגטו. ואגב ואידה: ואידה יצר בשנות ה-60 סרט בנושא השואה שנקרא 'שמשון'. יצא לי לראות את הסרט הזה בהקרנה פרטית-למחצה לפני כמה שנים והייתי המום מעוצמתו. הסרט מתאר צעיר יהודי הניצל מהגטו הבוער ומוצא מקלט אצל פולנים בצד הארי. שם הוא פוגש לוחמי מחתרת פולניים ומצטרף אליהם. כאשר הסליק שבו הוא התחבא יחד עם חבריו מתגלה ע"י הגרמנים הפושטים עליו, תוקף אותם הצעיר היהודי ברימוני יד ונופל בקרב כשהוא נוטל עימו את רודפיו. לא פלא שהסרט היה קבור עמוק בארכיוני הסרטים של בפולין הקומוניסטית, מה שמפליא הוא שגם אחרי נפילת הקומוניזם הסרט כמעט שלא מוכר במערב וגם לא בארץ.
 

Haemek

New member
"ביחד נפיל את ממשלת שרון"

ואת מי תעמידו להאבק בו? ח"כ גלאון? מי? מה שהורס אותי זה הסיסמאות הנבובות הללו, סיסמאות מזמנים עברו שאולי אז היו קשורות למשהו שאולי נראה הגיוני. היום שחר אונסת את מרצ שלא כדרך הטבע אבל הסיסמא "תנועות מרצ ושחר התאחדו והקימו את תנועת יחד. ביחד נפיל את ממשלת שרון." נראת לי מאזה הזויה...
 
למעלה