אל על - אין גבול לחוצפה

גארוטה

New member
אל על - אין גבול לחוצפה

באמצע ינואר מתקיימת תערוכה במינכן.
כרטיס טיסה באל על (יציאה ב-14.1 וחזרה ב- 17.1) 845$

אותו היעד בשבוע הקרוב לדוגמא, למס' ימים דומה, יציאה באותן השעות וכנ"ל החזרה 515$

למה? הטייס, אולי אותו טייס, המטוס אותו המטוס, אותן הדיילות, אותו היעד אותן שעות טיסה
ההפרש 330$

ניצול ציני ומכוער של הנוסע.
 

zipotsa

New member
ציינת בעצמך שיש תערוכה

כשיש תערוכה הרבה אנשים קונים כרטיסי טיסה, וככל שיש יותר אנשים המחירים הזולים נרכשים מהר.
אילו היית קונה לפני חודש ויותר ודאי היית מצליח לקנות זול יותר.
אני מציעה לך להזדרז ולקנות במחיר שיש כרגע, אם אתה מעוניין לטוס לתערוכה, כי גם המחיר הזה לא יישאר לעד.
ואגב, אם יש תערוכה גם בתי המלון מעלים את המחירים.
 

sela v

New member
מה ניצול?

זה השוק. כמו שמחיר העגבניה תלוי בהצע וביקוש.
 

sailor

New member
גם במקרה זה אפשר להתפשר

על טיסה לוינה - כ-$300 ומשם טיסת נמשך או תחבורה יבשתית. כך אפשר לחסוך לפחות מחצית ממחיר אל על.
 

אודרי11

New member
תנסי להשיג חדר במלון..

תקבלי אותן תוצאות, בשבוע של תערוכה, או אירוע גדול (קרה לנו בזמן הגרנד פרי במונטריאול) המחירים עולים ובהרבה.
 

zipotsa

New member
ואגב,

ברגע שאין סוף שבוע בחו"ל המחיר עולה.
תחשוב על לצאת ביום שישי אולי המחיר יהיה זול יותר. אבל כמובן שהעלויות בחו"ל גם עולות.
 

גארוטה

New member
אף אחד מכם

לא ירד לסוף דעתי.
אז או שאתם עובדים באל על או שאתם סוכני נסיעות.
וכן, יש פה ניצול מכוער של הנוסע. למה? כי יש 2-3 אנשים שאולי מעוניינים
לטוס למינכן להנאתם, ללימודים, למשפחה והתערוכה מעניינת להם את הת...
למה הם צריכים לשלם מעל 300$ יותר?
לאל על זה לא עולה יותר למה שלנוסע זה יעלה יותר?
אני לא טיפשה, אני יודעת באיזו מדינה אני חיה וגם מבינה דבר או שניים על היצע וביקוש, אבל עדיין זה מרגיז ונחשב בעיני לניצול
וטיסה זו לא עגבניה.
 

utoo

New member
רב הגולשים פה לא סוכני נסיעות או עובדי אל על

בכל החברות בלי יוצא מן הכלל מעלים מחירים בחגי ישראל, למה? כי הם יכולים...
אל על לא המציאו את השיטה. תמיד את יכולה לקנות כרטיס בחברות אחרות. מה המצב שם?
 

sela v

New member
אני לא או או

אני סוכן נסיעות של אלעל, והם משלמים לי אחוזים. לא קראת על זה בפרופיל שלי?
את רוצה לטוס באלעל שיש אלטרנטיבות אז תבואי בטענות אל עצמך. אמרו לך פה שאת יכולה לטוס ליעד אחר, ולקחת רכבת או אוטובוס. ולא בדקתי אבל אלעל לא היחידים שטסים למינכן.
 

הMהMMת

New member
ומה קשורה ההודעה שלך לפורום זה?

תפני לפורום צרכנות.

וזה יקר נכון.- את לא חייבת לטוס באל על
תבחרי לך חלופות

ולא-אני לא עובדת באל על
אבל התלונותשלך מוזרות
אלה המחירים טוב לך נהדר
לא טוב לך יש עוד אופציות אף אחד לא מחייב אותך
 

nitsansh

New member
לטיסה יש חייי מדף יותר קצרים מעגבניה...

תיירות ותעופה זה עסק כלכלי פרטי ומה שמעניין את בעלי החברות זאת השורה האחרונה במאזן... כשיש שיא בביקוש אז המחירים עולים וכשיש שפל אז הם יורדים,, כמו שמלמדים בקורסים בכלכלה... את רוצה או צריכה לטוס בתקופת שיא - זבש"ך...
 

moco10

New member
אני חושב שירדנו היטב לסוף דעתך

את חושבת שאל על צריכה להוזיל לך במיוחד כרטיסים בזמן של ביקוש גבוה, כי את לא נוסעת לתערוכה, ואם לא אז זה ניצול מכוער.
את גם טוענת שטיסה זו לא עגבניה. כשיש מחסור בעגבניות טבעי שהמחירים עולים וזה לא נורא כי זה מוצר מותרות, אבל טיסות למינכן
זה מוצר יסוד לשכבות החלשות וחייב להיות בפיקוח ואף מסובסד על ידי המדינה.

בשם ועד עובדי אל על ועובדי סוכנויות הנסיעות
 

The Bulldog

New member
נדמה לי שאתה לא מבין שאל על חברע עסקית

שמנסה להרוויח. לא מוסד צדקה. עד כמה שאני מסתייג מהחברה בגלל דברים אחרים וכעקרון היא תהיה הבחירה האחרונה שלי בכל נסיעה, פה היא מתנהגת על פי הנורמה. חוקי הביקוש והיצע. כמובן שאם יש לך טיסות יותר זולות באותה תקופה, טוס איתן. אם לא, מה הבעייה שלך ספציפית עם אלעל? הם חייבים לך משהו? הם גובים מחירים כאלה בשבוע הזה .... כי הם יכולים.
 

מאקי

New member
איך 394 דולר בשבילך?.

קודם כל תתבגרי..
שנית רובינו סתם טסים...אבל יחסחת רובנו מבוגרים וגם מנומסים..
זה סוג של לרקוע ברצפה....
והנה הקישןר..
מראש בבקשה לא לקלס ולא להלל ...לדבר במידתיות..
וכל מה שאמרו לך מעלי צדקו..
היה לאל על לא מזמן ב 299 למינכן..
ויציאה ביום שני ללא סופש או 5 לילות זה תמיד יקר יותר...
 
אין מה לעשות, כמעט.

כולם מרמים את כולם
כולם רוצים לתת כמה שפחות ולקחת כמה שיותר.

בכל העולם כאשר עולה הביקוש , גם המחיר עולה למרות שאם המחיר היה נשאר זהה, המוכר היה מוערך יותר וקהל לקוחותיו הקבוע היה גדל. אבל כולם חושבים על הרווח של היום ולא על ההפסד של מחר.
כולם מרמים את כולם: למשל נושא ה-x99 שהוא בכל העולם הונאה של המוכרים את הצרכנים. כיוון שאם תראי את המחיר 89.999 זה ייראה במבט ראשון זול מהמחיר של 90.000, אבל האנשים הפסיקו להיות טיפשים ומבינים מהו המחיר הנכון, אלא שהמוכרים ממשיכים עם שיטת ההונאה כדי להרוי אולי מהבודדים שלא מבינים את התרגיל.

יותר מזה, בישראל אגורות בודדות בוטלו ואינן הילך חוקי. למרות זאת המחירים מופיעים גם באגורות (כולל מחירי אגרות ממשלתיות למרות שזה לא חוקי) אבל כדי לעקוף זאת, המציאו את החוק המאשר לעגל אגורות, שזהב כמובן בניגוד לחוק. הבנתם ? המציאו חוק שעוקף חוק אחר...........

כך גם בטיסות. המחיר עולה ככל שהביקוש עולה, גם ללא שום סיבה סבירה, כי ככה הם יכולים.
אין שום סיבה שטיסה ביום רגיל תעלה במחיר מסויים, וטיסה בחג תעלה פי שתיים. זו פשוט סחיטת כספים מהציבור על ידי בעלי החברות המונופוליסטיות. אם היו רכבות בין ישראל לאירופה, יש להניח שכל חברות הנסיעות היו פושטות את הרגל, כי אם אני יכול לשלם לרכבת 100 דולר לנסיעה ליוון, אין שום סיבה לשלם 700 לטיסה.

בשורה התחתונה, אפשר רק לדבר ללמפה. החברות המונופוליסטיות ימשיכו לסחוט את הנוסעים, לרמות ולשקר בלי סוף, כי הן יודעות שאין להן תחרות משום גורם פרטי, ואין חוק שימנע מהן את הסחיטה והעושק הללו.
הדרך היחידה היא למצוא את האלטרנטיבה והדרך הטובה ביותר.
למשל, עבור טיסה לכרתים בטיסת שכר וחזרה כעבור שלושה שבועות רצו בעבר 700 דולר (היום גם לזה הם לא מסכימים. אתה רוצה רק טיסה, תשלם כ-80% ממחיר הדיל, מתוך הנחה שבסוף תיכנע ותיקח דיל) שהם כ-540 יורו. אני מזמין כרטיסי טיסה של חברת אגאין שלושה חדשים מראש ומשלם 227 יורו שזה בערך 45% ממחיר הכרטיס של החברה הישראלית).
אין גם הפרש בזמנים, כיוון שאמנם הטיסה דרך אתונה (שעתיים טיסה,שעה המתנה חצי שעה טיסה = 3.5 שעות) אבל בטיסות השכר הטיסה הישירה יכולה לקחת גם 12 שעות.....
 

nitsansh

New member
מאיר, יש דברים שאתה לעולם לא תבין כנראה

בכלכלה חופשית שולטים כוחות השוק. גם המוכרים וגם הקונים שואפים להשיג את הדיל הטוב ביותר עבורם, ומנצלים לטובתם את הבדלי המחירים שנובעים מכוחות ההיצע והביקוש.
בשוק חופשי אין קשר ישיר בין עלות המוצר ליצרן ומחירו לצרכן בזמן נתון. את התמחור עושים במשך תקופה ארוכה שבה יש תקופות שיא ושפל בביקוש או בהיצע. ענף התיירות בכלל והתעופה בפרט מתאפיין בתנודתיות עונתית חזקה אך קבועה למדי. ברוב המקרים אפשר לשער מראש מתי יהיו מחירי שיא ושפל, וצרכנים שמועדי הנסיעה שלהם גמישים יכולים לנצל את התנודתיות לטובתם. מה שיוצר את התנודתיות במחירים היא העובדה שהביקושים גדלים באופן דרסטי בזמנים מסוימים שבהם חלק גדול מהצרכנים רוצים לנסוע. נוצר מעין סבסוד צולב - הצרכנים שנוסעים בתקופות הביקוש ומשלמים מחירי שיא מסבסדים את אלה שנוסעים בתקופות השפל בביקוש ובמחירים.
מה שמוסיף לתנודתיות היא העובדה שלמוצרי תיירות אין חיי מדף. מושב במטוס או חדר במלון שלא נמכרו לא ניתן למכור במועד אחר, לכן השוואה למחירי ירקות ופירות היא בהחלט במקומה. התאמת ההיצע לתנודתיות בביקוש היא מוגבלת. חברות תעופה למשל צריכות לשלם משכורות ולתחזק את המטוסים גם בזמני שפל שבהם יש תזרים מזומנים שלילי. חברות צ'רטר יותר גמישות בענין הזה, והן נמנעות מראש מהפעלת טיסות בזמני השפל, או רשאיות לבטל טיסות או לשנות זמני טיסות גם לאחר שנקבעו, ולכן הן יכולות להציע מחירים יותר זולים, כאשר הצרכן אמור לדעת שהוא לוקח סיכון מסוים תמורת המחיר הזול שהוא משלם.

כשהחלטתי לנסוע לאולימפיאדת לונדון ידעתי מראש שזה יעלה מחיר יקר, כי כוחות השוק היו לטובת המוכרים, ובמיוחד אלה שנהנו ממעמד מונופוליסטי. לא באתי בטענות למוכרים כי הבנתי שהם מנצלים את זכותם הלגיטימית למקסם רווחים. ניהלתי עם החברה שמכרה את החבילות לאולימפיאדה משא ומתן די ממושך עד שבשלב מסוים הסכמנו על תנאי העסקה. אחרי שהסכמתי לקנות לא ענין אותי יותר מה היו המחירים. זה כמו לעקוב אחרי מחיר מניה בבורסה אחרי שמכרת אותה.

כמו בכל עסקה בשוק חופשי, המחיר נקבע בהסכמה בין מוכר מרצון וקונה מרצון. אף אחד לא מכריח צרכן לקנות מוצר מסוים במחיר יקר, ואם הוא בוחר לעשות את זה שלא ילין אלא על עצמו. בשוק חופשי כמעט תמיד יש מוצר אלטרנטיבי בשוק. אם מחיר העגבניות סוג א' הוא גבוה מדי לדעת הצרכן, הוא יכול למצוא עגבניות סוג ב' במחיר יותר זול.
לעתים קרובות אפשר למצוא מחירים שונים למוצר זהה בערוצי שיווק שונים. המחיר של עגבניה בחנות ירקות בצפון תל אביב יהיה תמיד יותר יקר (ובהבדל די משמעותי) מבסופרמרקט באזור תעשיה, גם אם הן גודלו באותו שדה ונקטפו באותו יום. עלויות השיווק הן חלק די משמעותי ממחיר המוצר, לעתים קרובות יותר מהמחיר של המוצר הגולמי בשער המפעל.

כמעט כל דבר שנכון לגבי ענפי כלכלה אחרים פועל גם בענף התיירות. זהו תחום שבו אין מעורבות ממשלתית משמעותית באופן שוטף, אם כי היא קיימת ויש לה לא מעט השפעה על השוק ברמה העקרונית (למשל ההחלטה של הממשלה לא "לפתוח את השמיים" לתחרות חופשית).
 
אז מה חידשת, חוץ מתגובה בוטה ?

בסך הכל חזרת על דבריי במילים אחרות.
כוחות שוק ובחירת עגבניות, ממש דוגמאות.....

אם חברה ישראלית רוצה עבור טיסה בלבד הלוך ביום מסוים וחזור בתום שבוע 300 דולר, על חזרה אחרי שבועים 500 דולר וחזרה אחרי שלושה שבועות 700 דולר, זהו סתם ניצול העובדה שהם מונופוליסטים בנושא טיסות השכר. והיום גם את העיסקה הזו הם לא מוכנים, אלא שטיסה בלבד תעלה לך 80% מדיל של טיסה ומלון, כי הם רוצים להרוויח הרבה על חשבון הנוסע.
זה בכלל לא משנה מתי אתה טס ולרוב גם לא עם איזו חברה. אין לך בטיסות שכר ישראליות שום אפשרות לבחור את הזול ביותר כי לכולם פחות או יותר אותו מחיר.

פעם היו בחברות טיסות השכר חלונות זמן בהם הטיסות היו זולות יותר כמו: שבוע של תשעה באב או שבוע פתיחת הלימודים או היום האחרון לפני הטיסה.
היום אין חלונות כאלו והמחיר בחברות טיסות השכר לא יורד בגרוש גם בתקופות אלו וגם בטיסות שמחוץ לעונה המחיר לא יורד ולא משנה כמה הביקוש ירד, אפילו עד כדי ביטול טיסות, והישראלי משלם כי אין לו ברירה.
מיום ליום החברות מנצלות את הבלעדיות שלהן ועורכות שיתופי פעולה שמטרתם היחידה היא סחיטה משותפת של הנוסע שהוא בעצם המפרנס שלהם.

המצב קצת אחר בחברות סדירות. אבל אז אתה צריך להשתלב בקווים שלהם שלא תמיד תואמות את מטרת נסיעתך.
אם למשל אני טס לכרתים, הרי בחברה סדירה כמו אגאין, אם אקנה כרטיסים זמן מספיק לפני הטיסה, אזי אם אטוס ביום ראשון המחיר עלול להיות 130 יורו, אבל אם אטוס בימי שני-שלישי המחיר יהיה 85 יורו, וביום רביעי המחיר יהיה 65 יורו. רק כאן אני יכול לבחור מה שמתאים לי ולצאת בקניית טיסה של 227 יורו הלוך ושוב, אבל המחיר הוא של טיסה דרך אתונה שכבר חישבתי שבכל זאת היא עשויה להיות קצרה יותר מטיסת שכר ישירה עקב ההתנהלות השלילית ביותר של טיסות השכר.

"אף אחד לא מכריח צרכן לקנות מוצר מסויים במחיר יקר". אף אחד לא מכריח. הקונה יכול להישאר בארץ ולדפוק את חברת הנסיעות........
גם אם חברות טיסות השכר מציגות דילים שנראים זולים, כמעט תמיד תמצא טריקים ושטיקים שבהם מתגלות מלכודות ושקרים שרק מי שכבר מנוסה מגלה אותן (והקיץ הצגתי כמה דוגמאות כאלו של חברות שונות).
זה לא משנה אם מדובר בדילים או מדובר בהשכרת רכב, הצרכן צריך להיות מיומן כדי לא להיפגע מהצעות החברות שיותר מידי פעמים אני מגלה בהן שקרים ורמאויות שרק מסבכות את הלקוח שאינו מיומן במציאת המוקשים, ולחברות לא חסרה החוצפה גם מידי פעם לשלוח לפורום נציג זה או אחר שמספר דברי הבל ומטעה אנשים עד שמוכיחים אותו על פניו והוא נעלם, ובתקופה אחרת יגיח נציג אחר של חברה זו או אחרת ויתחיל את כל הסאגה הזו מחדש.

אז זה לא שום "כוחות שוק" מסתוריים. מדובר בחברות שיעשו הכל כדי לסחוט כמה שיותר מהלקוח החל מהצגת מחיר מטעה ועד חוזה השכרת רכב מסובך שסופו לרעת הלקוח.
למה ?
כי הם יכולים.

בזמנו לפני שנים רבות בחנתי את התנהלות אל על ולא מצא חן בעיני מה שהם עושים, ומזה שנים רבות שאני לא טס בחברת אל על.
אני טס או עושה פעולות בחו"ל בחברות שאני מכיר , ואם עשיתי נסיון לטוס בחברה שאני לא מכיר, כמעט תמיד סבלתי ממעשה זה או אחר שלילי שלהם, וכמובן שהן נמחקו מהתנהלותי.
לכן גם בזמנו הצעתי לגולשים להקים מעין "פול" של חברות שאין איתן בעיות בחו"ל וזה לא משנה אם מדובר בהשכרת רכב או הזמנת בתי מלון וכו, וזה לא צלח.

כל מה שאני כותב מדובר על טיסות לכרתים , הן בטיסות שכר ישראליות או טיסות סדירות יווניות. ויש לי בכך מספיק נסיון כדי לדעת על מה אני מדבר.
 

sela v

New member
מסכים עם הרוב

אבל ההתחלה טיפה לא מובן לי. מה לא בסדר בזה שיש מחירים שונים לתקופות/ימים שונים?
זה שהרבה חברות נצלניות זה ידוע. ונראה לי אם תנסה להכין רשימה של חברות הוגנות היא תהיה מצומצמת.
 
למעלה