אלי עמיר

אלי עמיר

האם ספרו החדש של אלי עמיר - יסמין - הוא באופן עקיף המשכו של ספרו הנודע תרנגול כפרות?
 

SilviaC

New member
לפי הבנתי

הוא "מעין" המשך. נורי הוא הגיבור בשניהם. בתרנגול כפרות הוא נער, ביסמין גבר בוגר אז יש איזושהיא קפיצה בזמן.
 

C H 4

New member
מנצל"שת: שאלות על קצניק

כמובן שחכמה גדולה שכמותי- בספריה שורר בלגן איום ונורא וכשראיתי את כל ספרי קצטניק הייתי צריכה לקחת את כולם אז היום הגעתי והיו רק השעון והצופן שאת שניהם השאלתי, הזמנתי את בית הבובות השאלה המרכזית- כמה חשוב הסדר? אני משתוקקת להמשיך ולקרוא אבל אני לא יודעת כמה זה משמעותי אז כמה חשוב הסדר?
 

LIRY1

New member
קצטניק

אני אישית לא קראתי ממש לפי הסדר, אבל יש חשיבות, בעיקר "העימות" חשוב לקרוא אותו בסוף. סלמנדרה זה הסיפור הקשה מכולם (לפי מה שאני זוכרת) וכדאי לקרוא אותו לפני העימות. לגבי האחרים אני פחות זוכרת....
 

סלוניק

New member
הצעה אישית שלי:

קראתי בינתיים את "סלמנדרה", "השעון", "בית הבובות" ו"העימות". סלמנדרה והשעון הם חזקים מאוד (קר וצר לי לומר בהקשר זה ש"בית הבובות" לא ריגש אותי כל כך, כספר פרוזה זאת אומרת) אבל שונים במהותם. "השעון" הוא הרבה יותר ספרותי-אומנותי מאשר התיאור האדיש יחסית ב"סלמנדרה" (צורת תיאור שיוצרת דווקא את בסיס העוצמה בספר). העימות, הינו מעין אוטוביוגרפיה של ק.צטניק שמסופרת כסדרת פגישות שערך עם פסיכולוג הולנדי שמטפל ומקליט ניצולי שואה באמצעות שימוש בסמים קלים. הסיבה שאני ממליץ לך לקרוא את הספר הזה אחרון היא שמעניין לראות שדמויות רבות מסיפורי זוועה בספרים קודמים מופיעות כדמויות וכמכרים מזכרונותיו.
 

Judy2005

New member
שמות זהים לדמויות

ישנם סופרים רבים המשתמשים באותם שמות לדמויות בספריהם . למשל דן בניה סרי או עגנון בחלק מספריו . אבל אם זה לא נאמר בספר או מוגדר כספר המשך כמו למשל בגמביט טורקי שהוא המשך לעזאזל או למשל בספרים של ג'ראלד דארל שבפירוש מבוססים על חייו של המחבר ולדמויות יש אותם שמות (ספירוס). אז כנראה שזה לא המשך . כלומר ברור ששני הספרים של עמיר תרנגול כפרות ויסמין מבוססים על התנסויותיו ועל התרבות בה גדל אך לדעתי זה כל הקשר. אני לא כל כך זוכרת את העלילה של תרנגול כפרות , אך נדמה לי שמדובר בעולה חדש ובחיי מעברה או אולי קיבוץ? האמת שקראתי את זה כשהייתי בת 16 שזה לפני הרבה .... בכל אופן נדמה לי שמדובר בשני ספרים שאינם המשך אחד של השני.
 
שני הספרים הם חלק מטרילוגיה

שמתחילה ב"תרנגול כפרות" ומסתיימת ב"יסמין". אני חושב שהאמצעי נקרא "מפריח היונים", אבל אני לא אתפלא אם אני טועה.
 

H e r m i n a

New member
באותה מידה

זכרונות מהזונות העצובות שלי המשך של מאה שנים של בדידות
 
למעלה