אליפות ישראל - מרוץ כביש 2020

אליפות ישראל הייתה אמורה להתקיים השנה באילת, בנובמבר במקום ביוני. הכל בגלל הקורונה כמובן. בגלל תקנות "האיים הירוקים", המקשות על חיי הרוכבים, שהוחלו לאחרונה על אילת ומלונותיה, הועתקה האליפות למסלול המסורתי בבית גוברין. תתקיים בשבת הקרובה בבוקר.
יש פרטים באתר האיגוד ברשימת הארועים.
זינוק ראשון ב-7:00 בבוקר.
עילית גברים - 6 הקפות - 147 ק"מ
עילית נשים (זינוק מס' 4) - 4 הקפות - 98 ק"מ
U23 מזנקים לחוד - 5 הקפות וג'וניורס מזנקים לבד - 4 הקפות.
אני מבין שכולם רוצים לעלות על הפודיום ולזכות בתואר אלוף ישראל, אבל במציאות הישראלית זה יוצר מצב שבכל מקצה יהיו אולי 15-20 מזנקים. זה אולי טוב מבחינת ריחוק חברתי אבל גרוע מבחינה ספורטיבית.
מזג אוויר - התחזית אומרת: יום שישי מעט גשם, שבת לפנות בוקר מעט גשם. אם אכן זה יהיה המצב, אז לא צפוי קושי מהבחינה הזו. אם ירד יותר - עשוי ליצור מכשול בחציית הנחל שליד תחנת הדלק בפנייה ימינה בבית גוברין. גיא שגיב נפל שם במרוץ לפני די הרבה שנים כשניסה לחצות את המעבר המוצף וסיים באמבולנס. רוח דרום-דרום מערבית ערה. זה יוצא רוח פנים על הצלע האחרונה והמכריעה של המסלול.
הימור: בשבת האחרונה ניצחו באליפות ישראל במרתון אופני הרים עומר שפירא וגיא שגיב. בנשים - כל תוצאה חוץ מניצחון של עומר שפירא תהווה הפתעה גדולה. בגברים אמור להיות פייט יותר חזק בין רוכבי ישראל אומת הזנק: גיא שגיב, איתמר איינהורן (אם חזר מאליפות אירופה בוולודרום), עומר גולדשטיין וגיא ניב. אני מהמר על גיא שגיב.
בהצלחה לכל הרוכבים!
 

elsanto

Member
בצפון אי אפשר לצאת מהבית כעת.
מה יקרה בבית גוברין מחר ...?

מעט גשם ?
מעט לא נראה לי .
 
קישור לתוצאות ביניים https://speedhive.mylaps.com/LiveTiming/SHHDEPRE-2147483663/Active
כפי שאני מבין את הסיטואציה אחרי 3 הקפות מתוך 6 בעילית גברים: גיא ניב בבריחת יחיד. אחריו בפיגור של 1:23 דקות דבוקה שכוללת את עידו גולדשטיין שעבר את קו הסיום ב-9 שניות לפני האחרים ואז עומר קלימן מקא ושאר רוכבי ישראל אומת הזנק: איינהורן, שגיב, עומר גולדשטיין. כמה שניות אחריהם עוד קבוצה של כ-6-7 רוכבים.
 
בנשים: אחרי 2 הקפות מתוך 4, אביטל גז מובילה לבד בפער של דקה על עומר שפירא, ליאן ויתקין ואנטונינה רזניקוב שנמצאות יחד.
 
הקפה רביעית - גיא ניב נתפס, דבוקה קדמית: עומר ועידו גולדשטיין, שגיב, איינהורן, ולאד לוגיונוב. אחריהם בפיגור של 26 שניות - גיא ניב ואחריו עוד רוכבים עם פערי זמן של כמה שניות שייתכן ויתארגנו בירידה לכדי דבוקה.
בנשים אחרי הקפה שלישית : עומר שפירא, אנטוניה רזניקוב וליאן ויתקין ביחד בראש. אביטל גז בפיגור של 32 שניות.
 
על פי דיווח הזמנים ותוצאה לא רשמית - עומר שפירא אלופת ישראל. סיימה ארבע הקפות בזמן של 2:59.8 שעות. במקום השני והשלישי ככל הנראה ליאן ויתקין ואנטונינה רזניקוב.
 
גברים בכניסה להקפה שישית ואחרונה. דבוקה של כ-7 רוכבים בראש. על פי דיווח הזמנים עומר להב ראשון, כ-10 ש' אחריו - איינהורן וכ-20 שניות אחריהם חבורת סטארט אפ ניישן אך ללא גיא ניב שפרש, לוגיונוב, ועידו גולדשטיין ואבו פארס מסייקלינג אקדמי. אני לא כל כך בטוח שזה המצב ומאמין שהרוכבים ביחד.
 
בלוח הזמנים עומר גולדשטיין סיים ראשון 6 הקפות. איתן לוי וגיא שגיב אחריו. כדאי להמתין לאישור רשמי.
 
תוצאות רשמיות מאקסל באתר האיגוד: עומר גולדשטיין אלוף ישראל לשנת 2020, שני איתן לוי בהפרש של שניה אחת (7 עשיריות לפי זמן מדויק). שלישי גיא שגיב בפיגור של 3 שניות מהמנצח. לוגיונוב בפיגור של 7 שניות. איינהורן בפיגור של 2:17 שניות. אלו הם החמישה היחידים שהשלימו 6 הקפות. חלק מהשמות הנוספים שזרקתי לקלחת מקודם שייכים למקצה U23 שעשה 5 הקפות, שבו ניצח עומר להב, שני עידו גולדשטיין, שלישי סנד אבו פארס.
בנשים המנצחת ואלופת ישראל היא עומר שפירא, שכנראה המשיכה לרכוב עם הצ'יפ גם הקפה חמישית כי רשום לה זמן של 5 הקפות. שניה ליאן ויתקין ושלישית אנטונינה רזניקוב. אביטל גז וילנה יסטרבוב השלימו 4 הקפות אך סיימו בפיגור ניכר. רותם גפינוביץ זינקה אך פרשה אחרי שתי הקפות.
 

elsanto

Member
יפה תודה אודי
היה ברור כי עומר גולדשטין הוא האיש החם .
צריך תמיד להמר על האיש החם.
הימרתי גם על בריחה לא חכמה של ניב כי כך היה גם בעבר.
אסור להמר נגד עומר שפירא בנשים די ברור.
תוצאות לא מפתיעות מפתיע כי הגשם לא הגיע...
סקנות
 
כשהדבוקה של העילית כל כך מצומצמת ורוכבת יחד עם ה-UNDER שגם שם יש מעט רוכבים שרוכבים בקצב הנדרש, נוצרים שיתופי פעולה בתוך הדבוקה הקדמית שמקורם בקבוצות אם, קשרי משפחה וכו'. גם לשיתופי פעולה אלו יש משקל חשוב בתוצאות המרוץ ולא רק לכושר האישי נטו.
לא ברור לי מדוע הרוכבים המקצוענים, גברים ונשים, רשומים על קבוצות האם שלהם (מהן יצאו לקריירה המקצוענית) ולא על קבוצותיהן הנוכחיות. למיטב ידיעתי, אין שום מניעה שרוכבים בדרג הגבוה העולמי יתחרו באליפויות לאומיות. וזאת, בניגוד למרוצים שלא תחת ה-UCI במשך העונה הסדירה ששם זה כנראה אסור.
 
למעלה