אליפות ארה"ב (ויזה)

Mrpops

New member
אליפות ארה"ב (ויזה)

למי שער\ה ורוצה לצפות בתקווה שיעבוד (בנתיים עושה רושם שעובד..)
 

cubano1

New member
התמונה לא ממש השתנת...

האליפות כוללת יומיים של תחרות- וזה היה רק היום הראשון.
ג'ורדין וויבר וגבי דאגלס מובילות, ו 4 וחצי עשיריות מאחוריהן אלי רייזמן.
השלישיה הזאת של קרב רביסטיות לאט לאט משריינת את עצמה ללונדון - אלא אם כן יקרה משהו גרנדיוזי כגון פציעה או תחרות איומה בעוד יומיים, או במבחנים האולימפים - קשה להעלות על הדעת שמישהי מהן תשאר מחוץ לחמישיה.
רייזמן היתה ראשונה בקרקע ושניה בקורה. היא גם ביצעה אמנאר טוב, ותרגיל כעור במקבילים - כרגיל.
וויבר היתה מעולה על המקבילים לשם שינוי, וביצעה טעויות קטנות בקורה.
דאגלס היתה שניה במקבילים, שלישית בקרקע ושישית בקורה + אמנאר שיכול היה להיות יותר טוב.

מהצעירות - קיילה רוס היתה ראשונה במקבילים - מה שמאד יעזור לה. היא גם הובילה בקרב רב עד התרגיל הלא מוצלח בקרקע שהעיף אותה למקום הרביעי.
שרה פינגאן איבדה נקודות יקרות במקבילים - אבל היתה ראשונה על הקורה ורביעית בקרקע. אני אישית מעדיף את פינגאן - היא הרבה יותר נקיה ובוגרת בעיני, בעוד רוס תמיד נראית לי בשוק. אבל כבר דובר רבות שמקבילים יכולים להיות כרטיס הכניסה לנבחרת הזאת - ויש לרוס יתרון גדול שם.
עוד בשישיה הראשונה אחרי היום הראשון - אליזבת' פרייס - מתעמלת שאנחנו מכירים פחות. יש לה אמנאר חזק מאד - והיא פשוט טובה בקרב רב עם מקום 6-9 על שאר המכשירים. אבל מכיוון שלא חסרה קרב רביסטית - ומכיוון שהיא לא מתעלה מעל כולן על אף מכשיר - אין מצב שהיא תצליח להשתחל לנבחרת הזאת

מי שאפשר כמעט בוודאות להוציא מהמשוואה - רבקה ברוס עם נפילה בירידה מהקורה - פעם שלישית רצוף ולדעתי החלטה איומה של המאמן שלה לעשות את הדאבל טוויסט - אלמנט שפשוט עושה לה בעיות. חבל - היא בכלל הולכת על משבצת של מתמחה על מקבילים, והקורה זה בשביל הפרוטוקול. ובעוד היא רשמה את התוצאה השלישית בטיבה במקבילים - היא הצליחה להדביק לעצמה תוית של לוזרית על הקורה ואני לא רואה איך מישהו יקח אותה לנבחרת.

גם אנה לי יכולה כנראה לומר שלום - אני אישית מאד אוהב את התרגיל שלה במקבילים - והיום היא סוף כל סוף עשתה אותו מצוין - אבל זה רק הספיק למקום הרביעי על המשכיר. קיילה רוס ורבקה ברוס מקדימות אותה- ועל כן גם ביום טוב כנראה שלדעת השופטים אין לה מקום בנבחרת.

לגבי בריג'ט סלואון המצב לא ברור - מצד אחד היא חזרה היום להתחרות לראשונה מאז אליפות פאן - אם והיא נראתה טוב על המקבילים - עם 15.1 ומקום רביעי - אבל דרגת הקושי שלה לא הספיקה - היא חייבת תוצאה של 15.5 לדעתי - ואם היא לא תמצא עוד כמה עשיריות להוסיף היא לא תועיל לנבחרת ארה"ב באולימפיאדה.

גם לגבי אלישיה סקרמון המצב לא ברור. תחרות ראשונה מאז קרעה את גיד האכילס שלה - והיא ביצעה רודי יפה - כמו פעם, אך הקפיצה השניה היתה יורצ'נקו בורג - שזה חלש מאד, ומטה את הכף לטובת מקיילה מרוני. אבל סקרמון גם ביצעה תרגיל קורה לא רע בכלל - מקום שני עם 15.2. זה גבולי - שתי תוצאות יפות מאד - אבל על מכשירים שבהם לארה"ב אין בעיה כל כך. מה שיכול לתת יתרון קל לסקרמון במרוץ ללונדון הוא יכולת המנהיגות שלה, הותק והנסיון שיש לה יותר מכל אחת אחרת.

ונסטיה לקחה צעד גדול אחורה מהמרוץ - אך היא עדיין שם. תרגיל מקבילים גרוע למדי עם פגיעה בבד התחתון, מעבר פאק לא מוצלח מהעליון לתחתון וירידה קלה מהמתוכנן העלה סימני שאלה קשים שגם מקום רביעי בקורה לא מפיגים. היא עדיין במרוץ בגלל שתי סיבות - הראשונה היא שביום טוב היא הכי טובה במקבילים, והשניה היא בגלל שהיא נסטיה ליוקין... אני חושב שהיא תצטרך להיות נקייה לחלוטין ביום ראשון - יום התחרות השני - בשביל להשאר בתמונה.
 

Mrpops

New member
חיכיתי לסיכום שלך...סיכום מעולה כרגיל:

אז ככה, לדעתי התמונה מעט השתנתה בכל זאת:
נתחיל עם המאכזבות של הערב:
1. רבקה ברוס - אם בתחרות הקלאסיק עוד היה לה סיכוי להתברג לנבחרת אז סיכוייה צנחו צניחה חופשית אחרי הערב הזה. כמה חבל שהיא לא לומדת מטעויות וחוזרת על אותה נחיתה ומתרסקת תרתי משמע על הישבן. מה שיכול להציל אותה כרגע הוא שיפור פנומנלי בהזדמנויות שנותרו בהמשך.
2. נסטיה ליוקין - אכן איכזבה על המקבילים. מי שראה אותה באימון הפודיום התאכזב כפליים משום שראינו ממנה תרגיל נקי ומדויק באימון וברגע האמת היא כשלה במעבר ל-בד התחתון, הגיעה קרוב מידי ל-בד ואיבדה שיווי משקל כתוצאה מהתנופה החזקה. מאכזב אך מסכים עם קובאנו - מה שיכול לכפר על התרגיל הגרוע הזה הוא בעיקר המוניטין של ליוקין. כן כן ...היא הרוויחה את המוניטין הזה לאורך השנים ומרתה יודעת להעריך את זה...היא עדיין בתמונה.
3.שרה פינגאן - אומנם תרגיל קורה פנומנלי וייחודי המשלב אלמנטים בדרגת קושי גבוהה ביותר אך...לא הגיעה לדעתי לרמה שראינו ממנה בתחרות הקלאסיק האחרונה. תרגיל הקורה שלה בהחלט נתן לה יתרון הערב אבל אני אישית התאכזבתי משאר הביצועים שלה...

כל השאר שמרו פחות או יותר על אותה רמת ביצוע ולכן נמצאות באותו מקום שהיו עד עתה: מקיילה מרוני (עם קפיצות מעולות כרגיל), וויבר עם קרב רב חזק מאוד (כולל מזה הרבה זמן תרגיל מקבילים סביר פלוס), דאגלס - שמראה נחישות ופייטריות גם על המקבילים וגם על הקורה. היא גם משדרת בטחון עצמי רב...וסיימה את היום הראשון צמוד לוויבר, זה רק מעלה לה את הבטחון. רייסמן - שמרה על יציבות בקורה, בקרקע ובקפיצות עם חריקה במקבילים ולגבי אליסיה סקרמון - אין לי יותר מידי מה להגיד חוץ מזה שתרגיל הקורה שלה היה מדהים לדעתי. הנחיתה גרמה לה כמעט להתקף לב אך לבסוף "נשארה על שתי הרגליים" בסוג של קריצה אחרי התרגיל לבריג'ט סלון חברתה הטובה.
והמפתיעות של הערב?
1. בריג'ט סלון - ללא קשר אם תיכנס לנבחרת או לא (סביר להניח שלא..) היא הציגה תחרות יפה מאוד היום. תרגיל המקבילים שלה היה בהחלט טוב והתרגשתי לראות אותה שוב חוזרת לעצמה.
2. קיילה רוס!! כן כן , לא משנה מה תגידו, לא משנה כמה תפקפקו בה. היא לאט ובהדרגה כובשת את מקומה הגבוה ומוכיחה צעד אחרי צעד מה היא שווה. היא הפייבוריטית שלי ואני חושב שהטעות שלה היום בתרגיל הקרקע לא גורע מההופעה הטובה והמפתיעה שלה היום בתחרות. היא כבר הוכיחה את עצמה בתחרויות קודמות ולולא היציאה מהמשטח בקרקע היא ודאגלס היו מחליפות במיקום (אגב היא עברה את דאגלס היום במקבילים עם ציון מרשים ביותר 15.500), גם תרגיל הקורה שלה היה יפה ומדויק עם צעד קטנטן בנחיתה.
לגבי אנה לי ואליזבת פרייס לא אתייחס כי לא ראיתי אותן הערב.
 

Itgs

New member
כמה נקודות שמעניינות לדעתי

קודם כל, היה כיף לצפות בתחרות בשידור חי, ויחד עם ה- Live-blogging שנערך בכמה אתרים ועשרות האנשים שהגיבו וצייצו כל דקה - פשוט תענוג. חבל שזה קורה רק כשיש תחרות בארה"ב. יכול להיות נחמד אם גם בפורום הייתה פלטפורמה שמאפשרת משהו דומה (לא יודע מה), כיוון שלמרות השעה המאוחרת, לפחות ארבעה אנשים ראו את התחרות כאן בסטרים בשידור חי.

לגופו של עניין:
* רבקה ברוס - אחת המתעמלות שאני מחבב, שעברה ועמלה הרבה בשביל להגיע למעמד שבו היא נמצאת כרגע, ולמרות הכל היא נתקלת בדיוק באותם הקשיים בכל תחרות. הפטרסון בירידה מהקורה - אני לא חושב שאי פעם ראיתי אותה מצליחה לעשות אותו. עכשיו אולי כבר מאוחר מדי בשביל לשנות, אבל למה לעזאזל היא לא שינתה את זה עד עכשיו? מבלי להוציא דיבתו של איש, נתקלתי יותר מפעם אחת בתאורית קשר שוואלרי ליוקין מבין ששתי המתעמלות שלו מתחרות על אתה המשבצת באולימפיאדה, והוא נוטה כמובן לבת שלו. אני ממש לא מאמין לטענות האלה אישית, אבל השאלה היא איך זה משפיע על ברוס מנטלית. בכל-מקרה, היא בנבחרת כבר לא תהיה לצערי.

* מקיילה מרוני - המתעמלת המועדפת עליי בארה"ב, שהפעם הרשימה אותי בתרגיל קרקע ותרגיל קורה לא רעים (עד הרוטציה הרביעית היא הייתה מקום שלישי, בעיקר בגלל ציון מופרע בקפיצות). אמרתי את זה על גבי הפורום בעבר ואני אגיד שוב, שהיא חייבת להיות בנבחרת מבחינתי. אני מבין שהיא מתמחה בקפיצות ושהנבחרת מחפשת עומק, אבל היא יכולה לעשות תרגיל קרקע טוב, לצד תרגיל קפיצות שיעלה בכמה עשיריות טובות את הציון של הנבחרת. יהיה חבל אם לא.

* גבי דגלאס - נכון, היא הוכיחה שהיא מתעמלת ראויה. אבל יש כמה דברים שלא יושבים אצלי כל-כך טוב. קודם כל, אני לא מסכים שעצם העובדה שהיא סיימה בתיקו עם ויבר על המקום הראשון יעלה לה את הבטחון עצמי. אם כבר, לדעתי זה צפוי בעיקר להלחיץ אותה (ומנסיון העבר, היא לא מתמודדת טוב עם לחץ). דבר שני, אני לא מצליח להבין את המיקום שלה. גם בקרקע וגם בקפיצות הציון שלה היה מאוד גבוה (אם אני לא טועה - מקום שני בשניהם), בעיקר ביחס למתעמלות אחרות שעשו תרגילים שלא בהכרח פחות טובים. מילא, בתחרויות בארה"ב תמיד יש העדפות למתעמלת כזאת או אחרת, אבל אני חושב שהפעם זה היה קצת ברור מדי. גם התיקו בסוף עם ויבר היה כמעט צפוי, ואני לא יודע אם יש לזה מקום בתחרות ברמה הזאת (וכאן אני מסייג את עצמי ומדגיש שמדובר בדעה אישית בלבד וחלילה לא שולח אצבע מאשימה על אף אחד).

* קיילה רוס - המועדפת עליי (חוץ ממרוני). הייתה לה תחרות טובה, והיא שוב קצת פישלה בקרקע. גם בקלסיקס זה היה המכשיר החלש שלה, וחבל, כי כי התרגיל שלה כשלעצמו יפה. היא אלגנטית, היא עושה אלמנטים די קשים בצורה נהדרת והיא טובה על המקבילים (!). היא וגבריאל דגלאס מתחרות על אותה משבצת בנבחרת, כיוון שהן טובות באותם המכשירים, וברור שהנטיה כרגע היא לקחת את דגלאס. בכל-מקרה, היא לא הייתה רחוקה מלעבור את רייזמן בתחרות הזאת, וביום נתון היא יכולה גם לעבור בציון את ויבר (בסך הכל הייתה צריכה תרגיל קרקע של 14.7, כשבקלסיקס היא קיבלה 14.5, בשביל לסיים ראשונה!). לא יודע אם נראה אותה בנבחרת.

* אליזבת' פרייס - אני מכיר את המתעמלת הזאת (גם אם לא טוב במיוחד), ואני חייב להודות שהופתעתי מאוד לטובה ממנה. הראו רק מכשיר אחד שהיא מבצעת, בקפיצות, והיא עשתה שם אמנאר משוגע. לא יודע איך היא בשאר המכשירים, אבל אני מתכנן לבדוק בהמשך היום.

* מסכים עם כל מה שנאמר על אנסטסיה ליוקין. נצטרך לחכות ולראות איך היא תהיה ביום השני. בכל-מקרה, לאור הדברים שציינו לפני, קשה לי לראות מצב שהיא לא תגיע ל- trials. קצת הרגיז אותי בראיון אחרי התחרות שהיא אמרה שהיא התחילה להתאמן על המקבילים בערך לפני שבוע. לא יודע אם היא אמרה את זה בצחוק או כתירוץ לתרגיל שהיא עשתה, אבל זה נשמע לא מקצועי ולא רציני, ובטח לא עושה עמה חסד. אם היא באמת התחילה להתאמן על המקבילים רק לפני שבוע, אני לא יודע מה להגיד.

* ראיתם את צ'לסי ממל שופטת תרגילי קורה? הסתדרה מהר.

נחכה לראות מה יהיה בעוד יומיים, יהיה כיף ומעניין על בטוח. חבל שלא תמחשבים בישראלים ועושים את התחרויות באמצע השבוע
 
התמונה

סיכום מצויין, כרגיל, תודה!
כשלא קורים דברים קיצוניים, כמו נפילות/שגיאות גסות או הברקות והצלחות אפשר להגיד שהתמונה לא השתנתה.
יחד עם זאת אף אחד מאיתנו לא עשה הימורים לתחרות הזאת ולא אמר מראש מי תזכנה במקומות הראשונים.
אני דווקא הופתעתי מגבי דאגלס. תמיד היא הייתה טובה על המקבילים, אבל נראתה לי כל הזמן חסרת ניסיון ואפילו חן, עושה טעויות שטותיות וחשבתי שאי אפשר לסמוך עליה. ידעתי שהיא טובה, אבל הופתעתי לגלות שהיא בשלישיית עמודי התווך של נבחרת ארה"ב, באותה שורה עם וויבר ורייזמן.
מבין הצמד רוס ופיניגאן, גם אני כמוך מעדיפה את פיניגאן. שרה פיניגאן מדהימה, אני חושבת שמגיע לה להופיע באולימפיאדה, יש לה הרבה מה להראות. קיילה רוס לדעתי קצת סטנדרטית אולי. מתעמלת טובה, כמו כל אחת מ-96 המתעמלות שיהיו באולימפיאדה, או לפחות כמו ה-24 שתהיינה בגמר. אין לה ייחודיות. לגבי המקבילים- לארה"ב יש את המקבילאית גבי דאגלס אשר מצמצמת את הפער שלהם ובכך סוגרת את הפינה של המקבילים. נראה לי שלארה"ב יותר חשובה התחרות הקבוצתית והקרב-רב מאשר האליפויות על המכשירים הבודדים.
אליזבת' פרייס- אני חושבת שאני כן מכירה אותה. בהימורים שנעשו לנבחרת בבולגים השונים דווקא לקחו אותה ברצינות. בוא לא נשכח שבאולימפיאדות קודמות, *תמיד* בכל אולימפיאדה מרתה מפתיעה פתאום עם מתעמלת פחות מוכרת שאף אחד לא חשב שתגיע לשם. הפעם אני חושבת שזאת תהיה פיניגאן, אבל עדין מוקדם להגיד.
המתקמבקות- ברוס, סלואון, סקרמון, ליוקין- אכן המצב לא ממש ברור, בעיקר בינן לבין עצמן. זה יהיה קצת הזוי אם מרתה לא תבחר באף אחת מהן, ותרכיב נבחרת חדשה לגמרי. מה שעוד יש לנו, זה חברי וועדה נוספים חוץ ממרתה, כגון טרין האמפרי ועוד אחד או שניים, ולא ברור מה הם יחליטו. נכון שמרתה יו"ר הוועדה, אבל הם לא סתם יושבים שם ולהחלטות שלהם יש משקל גם כן. אם כולם פה אחד יחליטו על מתעמלת מסוימת, מרתה תקבל אותה למרות שהיא לא רוצה, ולהיפך- אם מרתה תרצה מתעמלת וכל הוועדה לא תרצה אותה, לא בטוח שאותה מתעמלת תיכנס. דיוני הוועדה מפוקחים היטב, בעזרת עורכי דין, האיגוד ועוד.
 

Mrpops

New member
מה שקצת מפריע לי...

אם קיילה רוס הייתה מבצעת את תרגיל הקרקע שלה באותה רמה כמו בקלאסיק או כמו שביצעה אותו בג'סולו - הכל היה נראה אחרת. הרושם כלפיה היה אחרת כי היא הייתה מובילה את התחרות. גם רייסמן ו-וויבר סטנדרטיות לחלוטין. אין בהן שום ייחודיות מלבד העובדה ששתיהן מתעמלות ברמה גבוהה מאוד ששומרות על יציבות. באולימפיאדה לא מחפשים ייחודיות - מחפשים מתעמלות שמסוגלות לבצע תרגילים ברמה הכי גבוהה באופן הטוב ביותר שיש, נקודה. המטרה היא לקחת מתעמלות שמפציצות בציונים גבוהים מאוד באופן עקבי ושיכולות לתרום למאמץ הקבוצתי להגיע לזהב. ברוס יש את זה! יש לה תרגיל קרקע ברמה טובה וראינו את הציונים שלה על הקורה ועל המקבילים. אז נכון, פינגאן ייחודית יותר אבל האם היא מספיק עקבית? לא בטוח בכלל. היו לה אתמול טעויות לא מעטות. אני חושב שרוס לא מקבלת את ההערכה שמגיעה לה (גם לא בתקשורת האמריקאית אגב..) וחבל כי בהחלט מגיע לה והיא רואיה לא פחות מדאגלס או פינגאן להגיע לנבחרת האולימפית.
 
למעלה