אליס מתקדמים. [כן.. עוד נראה בקשר לזה]

בדנתמ

New member
תראי...

אני מסכים שאליס בלי ליין זה לא אותם אליס, אבל אין מה לעשות בקשר לזה. זה לא כאילו הוא עזב את הלהקה. הוא פשוט לא בחיים יותר. אז הם לא יהיו טובים כמו שהם היו איתו, אבל הם עדיין יכולים להיות בסדר. (עדיין לא נכנסתי ללינק, אז אני שומר לי הסתייגות קטנה מזה
) גם ACDC לקחו זמר אחר אחרי שבון סקוט מת והם אחלה. אז אולי מדובר בשלב שונה בקריירה, ובכל זאת עברו כאן כמה שנים מאז שליין מת, אבל סה"כ אליס הם לא רק ליין, אלא גם ג'רי, שון ומייק. ולדעתי הם היו שונים באותה מידה אם ג'רי היה זה שמת ומוחלף ולא ליין. אז גם אם קשה לעכל את דובאל בתור חלק מהלהקה, אי אפשר להתכחש לשלושה האחרים. ואם תשאלי אותי, לא נראה לי שליין היה רוצה שהם יתפרקו או יפסיקו ליצור. זה הרי לא כאילו דובאל לוקח את מקומו. הוא רק עוזר לחבר'ה להמשיך. כשמדובר ביוצר כ"כ מוערך כמו ליין סטאלי, כבודו במקומו מונח ושום זמר מחליף לא ישנה את זה.
 

everynormal

New member
אני ממש לא מרוצה מההתקדמות הזאת

נכון שכל דבר שנגיד לא ישנה את העובדה שהם הולכים להוציא אלבום חדש עם דובאל, אבל לדעתי בלי ליין אין אליס. דווקא השבוע הייתה כתבה בשבע לילות על כך שלד זפלין מתאחדים ללא רוברט פלאנט, ונכתב על כך שבסיסט זו לא בעיה להחליף במקרה הצורך, אבל סולן כן. הסולן נמצא בקדמת הבמה, והרבה פעמים הוא גם זה שמוביל את הלהקה. במקרה שלנו, תהליך יצירת השירים אמנם התחלק בין ג'רי לליין, אבל ליין הוא היה הסולן הראשי, הוא עמד במרכז. וזה בדוק היה מעצבן אותו לדעת שאליס התאחדו בלעדיו. סבבה שייקחו סולן חדש, אבל שיחליפו שם, כי אלו לא אליס אין צ'יינס. את אליס אין צ'יינס ליין הקים ביחד עם ג'רי, והוא גם זה שנתן השם וסימל את הלהקה. בגראנג' הסולנים הם מאוד דומיננטים. כל סולני הגראנג' הם כריזמטיים במיוחד ותמיד שמם היה הראשון להיזכר בזמן שדיברו על הלהקה. אז מצד אחד אני מכבדת את הדעה של בדנתמ אבל לא מסכימה איתה. אליס זה ליין. כשחושבים על אליס אין צ'יינס ליין סטיילי עולה לראש. הקול הענק שלו, ההתמכרות שלו צורת השירה וההופעה שלו. תקופת התהילה וההצלחה כבר מאחוריהם. אז עכשיו סולן חדש פתאום? בעיניי זה מטופש.
 

בדנתמ

New member
שאלה קטנה...

על הכתבה הזאת שקראת ב7 לילות. מה החלפת בסיסט קשורה ללד זפלין? הרי זה המתופף שלהם שמת, ופעם אחרונה שאני בדקתי, בכל תיאוריית קונספירציה שעלתה על איחוד של זפלין, זה היה הבן שלו שאמור היה להחליף אותו. באמת מוזר שהם מתאחדים בלי פלאנט, כי גם אחרי הפירוק, פייג' ופלאנט היו עושים אלבומים משותפים
ותראי, ברור שליין עדיף על דובאל, אבל להקה היא אוסף של חבריה. אז אליס בלי ליין זו לא ממש אותה אליס, אבל זה עדיין 75% אליס. אני אישית מאוד לא תומך בדעה שהסולן עושה את הלהקה. אם כי אם כבר צריך להגיד את זה על סולן אחד ספציפי, אז ליין סטאלי יהיה טוב טוב בראש הרשימה שלי. אני מייחס את עיקר החשיבות לכתיבה ולהלחנה. לדעת לבצע ולהופיע טוב זה משהו שעשרות אלפי אנשים בעולם יכולים וגם עושים, אבל לכתוב מוזיקה טובה, רק מעטים הוכיחו שהם יכולים. ואני לא יודע מה ליין היה חושב על החלפת הסולן הזאת... אולי הוא היה שמח שזה לא סולן שמגיע לקליבר שלו, כי ככה אין מה לעשות ותמיד יזכרו את אליס בתור הלהקה של ליין
(בניגוד לACDC שהצליחו לקחת סולן שנשמע בול כמו זה שמת, ואנשים זוכרים את שניהם באותה מידה כשמזכירים את הלהקה, קשה לי להאמין שכיגידו למישהו עוד 20 שנה "הזמר של אליס אין צ'יינס" שהוא לא יחשוב על ליין) וסה"כ אמנם אני לא חושב שצריך לשפוט אותם על ההחלטה, אבל גם אני הייתי מקבל אותה קצת יותר טוב אם הם היו חושבים על שם חדש (ואגב, לכו תדעו איזה חוזה עם חברת הקלטות מנע מהם לעשות את זה, כמו במקרה של מגהדת', שהיום הם למעשה רק דייב מאסטיין).
 
המ.

אולי זה בגלל המשקל הרגשי שיש ללהקה הזאת בשבילי, אבל אין. ליין זה אליס. הוא לא היה סתם זה ששר. הוא היה ה"נשמה" של הלהקה. וזה דבר שאי אפשר להחליף או אפילו לנסות ל.. לא יודעת מה. [יודעת שהם לא מנסים להחליף בלה בלה] מבחינתי, גם אם 3 מתוך חברי הלהקה המקורי נמצאים בה עכשיו, זה לא אליס וזה בחיים לא יהיה אליס. אני יכולה להבין את זה שהם רוצים להמשיך לנגן וליצור, אבל לא תחת אותה כותרת. זה פשוט טפשי.
 

בדנתמ

New member
השאלה היא...

האם היית אומרת את אותו דבר אם במקום ליין זה היה ג'רי, או שון, או מייק שהם היו מחליפים? או יודעת מה, היית אומרת אותו דבר אם אלה היו שניים מתוך ה3 הנותרים שהם היו מחליפים ככה ולא ליין?
 

Sanguine Sky

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

בכלל אני חושבת שהרבה מעריצים יותר התחברו לליין, הרגישו איתו את הכאב, את השמחה, את הכעס מהשירים שהוא שר כי כן, לנגינה יש הרבה משמעות בשיר, אבל לסולן יש חלק ענקי בלהעביר את הרגש או המסר(אני לא מורידה מהערך של הנגנים בלהקה, לכל אחד יש חלק חשוב כמובן) ועוד סולן אדיר כמו ליין, זה משהו שקשה להחליף או להשתוות אליו(באליס הכוונה). ובאופן כללי, אני לא ממש אוהבת את דובאל, בלי קשר לזה שהוא החליף את ליין, פשוט לא מתחברת אליו.
 

Shemesh161

New member
לגבי לד זפלין-

בעקבות ההצלחה המטורפת שהייתה להופעת איחוד שלהם, ג'יימי פייג' וג'ון פול ג'ונס החליטו שהם רוצים לעשות סיבוב הופעות של הלהקה, יחד עם רוברט וג'ייסון, הבן של ג'ון בונהאם. על ההחלפת בסיסט- זו הייתה דוגמא סתמית לדעתי. רוברט רק סיים סיבוב הופעות משלו עם איזו זמרת שהוא הוציא איתה דיסק בשנה שעברה, לכן הוא אמר שאין סיכוי שיצא לעוד סיבוב הופעות, הוא עייף וזה לא נכון כרגע. מצדם של ג'יימי פייג' וג'ון פול ג'ונס הוגב שרוברט יכול להגיד שלא, הם עדיין רוצים ב"איחוד" (העלוב אם יורשה לי לציין) ולכן ימצאו סולן אחר. רוברט הגיב על כך שבמידה והם יצאו לסיבוב הופעות בלעדיו, בעצם רבע לד זפלין, הוא יתבע אותם על שימוש בשם כיוון שבלעדיו הם לא לד זפלין - כי שלא כמו ג'ון בונהאם שמת, הוא חי וקיים ופשוט סרב לסיבוב ההופעות. זה נורא עלוב, בתור אחת שכל כך אוהבת את לד זפלין. זה אפילו מטופש, כאילו - זה לא ששנה או שנתיים יעשו את ההבדל, גם אז יבואו המוני מעריצים. אם כבר, לצאת לסיבוב הופעות כרגע ללא הסולן, שהוא חלק בלתי נפרד והוא עוד חי זה פשוט אידיוטי. הם סומכים על זה שאנשים יבואו כדי לראות רבע, כי "הם מספיקים". תכלס, אולי כן לחלק מהמעריצים של לד זפלין, אבל אני לא מאמינה שמעריצים גדולים של לד זפלין ירוצו כמו מפגרים לראות רבע להקה מופיעה עם סולן אחר. לגבי אליס, אם איזה חוזה עם חברת הקלטות מנע מהם להחליף שם והם פשוט נכנעו, זה עצוב וכנראה שבין חוזה או שמירה על כבוד מסויים הם בחרו בחוזה. אני באמת חושבת שלהוציא דיסק כ"אליס אין צ'יינס" זה חסר בסיס. הם להקה אחרת וכנראה ליגיטמית, אבל הם לא אליס. הם משהו אחר, שונה. לדעתי כל הקטע פשוט... לא במקום.
 
למעלה