אלזס והיער השחור - עזרה

גארוטה

New member
אלזס והיער השחור - עזרה

אחרי 'שעורי בית' וקצת מבולבלת
מתכננים טיול כוכב ל-10 ימים + לזוג (מה שאומר פחות אטרקציות לילדים)
היכן כדאי ללון שיתאים לטיול כוכב שיכלול את היער השחור וגם את חבל אלזס.
תודה לעונים
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אכן פרייבורג מבחינתי זה המקום להתמקם
יש לכם עיר עם מרכז לא גדול, נעים וכיפי. יש מסעדות טובות (ויקרות) ומסעדות עממיות, בלי סוף בתי קפה ושופינג במידה סבירה. אין כל בעיה לנסוע לקולמר כפי שכתבתי ואפילו להצפין קצת ולראות את העיירות המתויירות עד לעייפה כמו ראקוויר ודומותיה. לגבי שטרסבורג יש המון מה לראות שם, המרחק לא נורא קצת פחות מ-100 ק"מ על ה-A5 כביש די עמוס. אבל יש המון מה לראות בעיר. אם אתם נוסעים בספטמבר ולא אכפת לכם לנהוג בחושך חזרה, אפשרי לבלות שש שעות בעיר (מה שנקרא על קצה המזלג) פלוס ולחזור לפרייבורג. אפשר לטייל מפרייבורג צפונה ביער השחור למשל כביש 500 על שעוניו והכפרים המקסימים ועוד יותר צפונה עוד כמה עיירות יפיפיות. יש באפשרותכם גם לקפוץ לבאזל ביום אחד הלוך חזור. בקיצור פרייבורג מבחינתי זה המקום, עכשיו תצטרכו להחליט על מלון או דירת נופש. תסתכלו קצת בבוקינג על דירות הנופש שמוצעות שם מול בתי המלון המחירים לא ממש זולים בהרבה לגבי דירות.
 

גארוטה

New member
וואו תודה רבה

עזרת לי מאוד.. אכן נראה שזה המיקום שהכי מתאים לנו
 

placid1

New member
מצטרפת להמלצות, ורק מוסיפה המלצה

לבקר בהיידלברג.
 

תותח9

New member
עוד אפשרויות להתמקם

איזור טיטיזי ופלדברג, אפילו טוטנאו - עדיין מרחקי נסיעה סבירים גם לאלזס - וקרובים יותר למפלי הריין
היתרון ששם זה לא בתי מלון אלא צימרים ובתי הארחה, חלקם עם בריכה ובתנאים זולים ונוחים מאשר מלון
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
יש כבר טיסות? למתי התכנון?
המרחקים לא גדולים. למשל מפרייבורג לקולמר (אלזס) זה משהו כמו 50 ק"מ. לנסוע מפרייבורג לשטרסבורג זה כבר מרחק גדול וחייבים לשקול לינה בשטרסבורג. זה תופס לשני הצדדים. אם כבר תכננתם לכם מפה או לו"ז מה אתם רוצים לראות במשך עשרת הימים תכתבי כאן את הלו"ז או התכנון כדי שאפשר יהיה להמליץ. יש כמה אפשרויות. האחת לקחת דירת נופש לעשרה ימים ולצאת ממנה כל יום לטיול. אפשרות נוספת לקחת שני מקומות לינה כלומר שני בתי הארחה מכל סוג שהוא 5 ימים בחלק הדרומי של היער השחור ו-5 ימים בחלק היותר צפוני. כאמור, כתבי מה תכננתם וננסה לעזור.
 

גארוטה

New member
עדיין אין טיסות

מהחיפוש שעשיתי ב-skyscanner אין בכלל טיסות לבאזל אבל לציריך יש לא מעט.
תחילת ספטמבר
רוצים טיול באיזי, עיירות/קצת טבע/מוזיאונים/היסטוריה ...פחות אטרקציות
אין בעיה עם נסיעות של שעה לפה ולשם
תודה
 

לאונידס

Active member
איזיג'ט טסים לבאזל

הטיסה לבאזל מבחינתי בשעה נהדרת, ממריאה מתל אביב ב 12:15 בצהרים כך שאפשר לקום בנחת בבוקר ועדיין מגיעים לבאזל לפני 4 אחה"צ.
בשבוע של ה 6 לספטמבר מחיר הבסיס (ללא מזוודה והושבה) 100 יורו מתל אביב לבאזל (כיוון אחד)

הטיסה חזרה מבאסת (לפחות מבחינתי), ממריאה מבאזל ב 6:25 בבוקר - דורשת יקיצה מוקדמת. אם אפשר לחזור בטיסה אחרת נראה לי טוב יותר.
אל על אותו נאחס, בימי שלישי יש להם טיסה שיוצאת ב 8:15 בבוקר, כמעט שעה שלמה יותר טוב.
החלפת השדה ממנו תמריאון חזרה למשל אם מסתדר לכם במסלול הטיול הטיסה של איזיג'ט מז'נבה בימי שלישי ממריאה מאוחר יותר 8:20. לא מזהיר אבל אמרנו ששעה זו שעה.
אולי תחזרו עם אל על מציריך? אם תקנו כרטיס חזרה דרך הנוסע המתמיד (המרת נקודות מכרטיס אשראי למשל) בכלל שיחקתם אותה. אני חושב שהם ממריאים בסביבות 11 בבוקר.
 

אולגה007

New member
המלצות

אני ממליצה לך לנסות לטוס לבזל, זה הכי קרוב ליער השחור ו/או לאלזס.
השכירו רכב אבל בצד הצרפתי של נמל התעופה בזל/מולוז (יותר זול מהצד השוויצרי).
ממליצה בחום לעשות "טיול כוכב" אבל עם 2 בסיסים, למשל אזור טיטיזי (מרחקים קצרים לכל נקודות הנוף ורכבלים בדרום היער השחור, לא רחוק ממפלי הריין, מלא עיירות נפלאות וכו') - דווקא לא ממליצה לישון בפרייבורג אבל זה עניין אישי. הבסיס השני ממליצה לעשות בחלב אלזס, למשל בעיירה אורבני (יחסית יותר קטנה ופחות מתויירת מכל הקולמר, רייקיביק) - יש מלא מקומות טובים באתר למשל "בוקינג" וכולם במחירים ממש הוגנים (לעומת מחירי ישראל). היות והבנתי שאתם נוסעים ללא ילדים אז תנו דגש על אלזס המדהימה - הייתי לפני שנה עם 2 ילדים והבטחתי לעצמי לחזור שוב. אולגה007
 

aditami

New member
מידע והמלצות לגבי אלזס - אוכל כשר ולינה

היי,
לגבי אלזס שבצרפת - זהו חבל ארץ מדהים ביופיו. גם קל מאד למצוא שם אוכל כשר (יש קהילה יהודית גדולה בשטרסבורג) אז עדיף לך לנוחת בבזל שבאלזס ולהצטייד שם באוכל כשר ואח"כ להמשיך ליער השחור.
חברה טובה שלי עשתה שייט תעלות באלזס במשך שבוע עם משפחתה והיה מדהים.
כתבתי על זה פוסט עם כל הפרטים (גם פרטי חנויות עם אוכל כשר והמלצות ללינה) כאן, תהני:
http://www.metaylimbkipa.com/alsace-canal-boating/
 
למעלה