אכזבה מקו 378.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אתה צודק, לטעמי זה ניסיון ליצור קו כביכול

כבר אמרתי שלדעתי אין קשר בין המפעיל לתחנות.
והרי אתה בעצמך אומר שגם קו 353 עוצר בגן יבנה. למרות שלדעתי דווקא שם לא צריכה להיות תחנה לקו 378 מכיוון שזה קו מהיר.
פשוט לא נראה לי הגיוני הקיבעון לפיו יהיו תחנות רק באופקים, נתיבות ושדרות. זה האזור אליו הקו נוסע ובו הוא מוריד נוסעים. תחנות ביד מרדכי, ניר עם וגילת הן לא תחנות ביניים מעכבות כמו גן יבנה, צומת ניצנים וכו', אלא תחנות איסוף/הורדה לגיטימיות באזור אליו הקו נוסע.
גם בצומת גילת עוצרים 351 ו-353 של מטרופולין. לכן אני משוכנע שאין כאן שום שיקול של זיכיון אלא פשוט קיבעון וחוסר חשיבה בתכנון המסלול. בניר עם ויד מרדכי עוצר רק 379 שיש לו מעט נסיעות ביום וקו 378 ללא ספק ישפר את השירות למקומות האלה. לקו שפועל חמש פעמים ביום, אי אפשר "לקחת נוסעים" כי גם ככה אין לו הרבה נסיעות והוא לא מכסה את כל שעות היום. את קווים 372 ו-376 אני בכלל לא מחשיב. ושוב, לדעתי זו לא הסיבה לכך שאין שם תחנות. הזיכיון הבלעדי של אגד תעבורה הוא רק באשכול. במועצות שער הנגב וחוף אשקלון עוברים גם קווי מטרופולין ולכן לא צריכה להיות שום בעיה עם ניר עם ויד מרדכי.
שיקולי זכיון יש אולי רק בצומת אשקלון. שם כבר הזיכיון שייך לאגד וממומש בדמות קו 300 התדיר. אם כי גם שם הייתי מוסיף תחנת איסוף והורדה לקו 378.
אתה צודק, לטעמי זה ניסיון ליצור קו כביכול
מהיר.

ולכן הקו אוסף בלבד בכיוון אחד ורק מתוך הערים.

לגבי גן יבנה והד הלום, אני חושב שזה נדרש בעבור נוסעים שרוצים לרדת שם או לעלות משם ולנסוע דרומה.

לגבי זה ש378 הוא איסוף בלבד בכיוון אחד והורדה בלבד בכיוון הנגדי, זה גם מוזר. אז נכון שיש את 365 שמקשר בין האיזורים (ועוד עם מגה סיבוב בתוך נתיבות). אבל, חבל ש378 לא מבצע איסוף והורדה.

עכשיו אם אני נוסע עם 378 בבוקר מאופקים לת"א ומגיע אחרי שעתיים (ואם עליתי בתחנות הראשונות באופקים זה ייקח עוד זמן), מה עשינו בזה? זה כמו לנסוע לבאר שבע ומשם ישיר לת"א באוטובוס או רכבת. אפילו דרך באר שבע זה יכול לצאת טיפה יותר מהר.
 
הפתרון יגיע עוד 3 שנים

אתה צודק, לטעמי זה ניסיון ליצור קו כביכול
מהיר.

ולכן הקו אוסף בלבד בכיוון אחד ורק מתוך הערים.

לגבי גן יבנה והד הלום, אני חושב שזה נדרש בעבור נוסעים שרוצים לרדת שם או לעלות משם ולנסוע דרומה.

לגבי זה ש378 הוא איסוף בלבד בכיוון אחד והורדה בלבד בכיוון הנגדי, זה גם מוזר. אז נכון שיש את 365 שמקשר בין האיזורים (ועוד עם מגה סיבוב בתוך נתיבות). אבל, חבל ש378 לא מבצע איסוף והורדה.

עכשיו אם אני נוסע עם 378 בבוקר מאופקים לת"א ומגיע אחרי שעתיים (ואם עליתי בתחנות הראשונות באופקים זה ייקח עוד זמן), מה עשינו בזה? זה כמו לנסוע לבאר שבע ומשם ישיר לת"א באוטובוס או רכבת. אפילו דרך באר שבע זה יכול לצאת טיפה יותר מהר.
הפתרון יגיע עוד 3 שנים
 

mister K

New member
סביר להניח שהפתרון אליו אתה רומז הוא הסיבה...

הפתרון יגיע עוד 3 שנים
סביר להניח שהפתרון אליו אתה רומז הוא הסיבה...
בקו הרכבת יהיו תחנות באופקים, נתיבות ושדרות בלבד. יכול להיות שזו הסיבה בגללה הוחלט שאלו יהיו התחנות גם בקו האוטובוס משום שזה נשמע כמו גימיק טוב.
הבעיה היא שאוטובוס הוא לא רכבת. לאוטובוס יש יתרונות משלו והם מתפספסים פה.
אני מוכן להתערב על כך שברגע שייפתח קו הרכבת, פתאום יתווספו תחנות לקו 378 בצמתים המרכזיים. כל זה אם לא יתעשתו עוד לפני כן ויעשו את זה.
 

mister K

New member
וכמובן שזה גימיק מטופש...

סביר להניח שהפתרון אליו אתה רומז הוא הסיבה...
בקו הרכבת יהיו תחנות באופקים, נתיבות ושדרות בלבד. יכול להיות שזו הסיבה בגללה הוחלט שאלו יהיו התחנות גם בקו האוטובוס משום שזה נשמע כמו גימיק טוב.
הבעיה היא שאוטובוס הוא לא רכבת. לאוטובוס יש יתרונות משלו והם מתפספסים פה.
אני מוכן להתערב על כך שברגע שייפתח קו הרכבת, פתאום יתווספו תחנות לקו 378 בצמתים המרכזיים. כל זה אם לא יתעשתו עוד לפני כן ויעשו את זה.
וכמובן שזה גימיק מטופש...
כי גם תחנות הרכבת תהיינה כמובן מחוץ לערים.
תחנת שדרות נבנית בצומת ניר עם. היכן שקו 378 לא עוצר כי "זה מחוץ לעיר".
 

אורי404

New member
3 שנים עם אופציה להארכה


הפתרון יגיע עוד 3 שנים
3 שנים עם אופציה להארכה

פרויקטים מתעכבים להם. אני כמובן מקווה, שזה יעמוד במועד המתוכנן, אבל ברב הפרויקטים היו איחורים ארוכים.
 

mister K

New member
כרגע העבודות שם מתקדמות יפה.

3 שנים עם אופציה להארכה

פרויקטים מתעכבים להם. אני כמובן מקווה, שזה יעמוד במועד המתוכנן, אבל ברב הפרויקטים היו איחורים ארוכים.
כרגע העבודות שם מתקדמות יפה.
 

אורי404

New member
טוב שכך וטוב, שזה יעמוד בתאריך היעד

כרגע העבודות שם מתקדמות יפה.
טוב שכך וטוב, שזה יעמוד בתאריך היעד
גם זהו תאריך יעד אחרי עיכובים. למיטב זכרוני תאריך היעד הראשוני היה מוקדם יותר ולמעשה סביב ימים אלה, היינו אמורים להינות מקו הרכבת הזה.
 

mister K

New member
אני לא יודע למה הוחלט שמטרופולין יפעילו.

רתם על הדיווח. לא ממש מובן מפעיל הקו
אני נוטה להסכים עם עיקר הדברים, שכתבת על מסלול קו 378, קביעת התחנות, שעות הפעילות וכו'.

לפי מה הוחלט ש"מטרופולין" מפעילים את קו 378? הקווים המאספים שלהם לבאר שבע חולפים בנגב המערבי, אבל עד כמה שידוע לי אין שם קווים, שמתחילים או מסתיימים באזור הזה, אלא "אגד תעבורה".
אני לא יודע למה הוחלט שמטרופולין יפעילו.
יכול להיות שהסיבה היא שהקו הזה לוקח נוסעים בעיקר מקו 353 של מטרופולין ולא מקווי אגד תעבורה. 353 הוא הקו התדיר יחסית לתל אביב ולא 379 ו-376.
ויכול להיות שאגד תעבורה פשוט לא רצו להפעיל את הקו הזה. אבל אין לי מידע בנושא וזו רק השערה.
 

אורי404

New member
יכול להיות. למשרד התחבורה הפתרונים

אני לא יודע למה הוחלט שמטרופולין יפעילו.
יכול להיות שהסיבה היא שהקו הזה לוקח נוסעים בעיקר מקו 353 של מטרופולין ולא מקווי אגד תעבורה. 353 הוא הקו התדיר יחסית לתל אביב ולא 379 ו-376.
ויכול להיות שאגד תעבורה פשוט לא רצו להפעיל את הקו הזה. אבל אין לי מידע בנושא וזו רק השערה.
יכול להיות. למשרד התחבורה הפתרונים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה