אתה צודק, לטעמי זה ניסיון ליצור קו כביכול
מהיר.
ולכן הקו אוסף בלבד בכיוון אחד ורק מתוך הערים.
לגבי גן יבנה והד הלום, אני חושב שזה נדרש בעבור נוסעים שרוצים לרדת שם או לעלות משם ולנסוע דרומה.
לגבי זה ש378 הוא איסוף בלבד בכיוון אחד והורדה בלבד בכיוון הנגדי, זה גם מוזר. אז נכון שיש את 365 שמקשר בין האיזורים (ועוד עם מגה סיבוב בתוך נתיבות). אבל, חבל ש378 לא מבצע איסוף והורדה.
עכשיו אם אני נוסע עם 378 בבוקר מאופקים לת"א ומגיע אחרי שעתיים (ואם עליתי בתחנות הראשונות באופקים זה ייקח עוד זמן), מה עשינו בזה? זה כמו לנסוע לבאר שבע ומשם ישיר לת"א באוטובוס או רכבת. אפילו דרך באר שבע זה יכול לצאת טיפה יותר מהר.
אתה צודק, לטעמי זה ניסיון ליצור קו כביכולכבר אמרתי שלדעתי אין קשר בין המפעיל לתחנות.
והרי אתה בעצמך אומר שגם קו 353 עוצר בגן יבנה. למרות שלדעתי דווקא שם לא צריכה להיות תחנה לקו 378 מכיוון שזה קו מהיר.
פשוט לא נראה לי הגיוני הקיבעון לפיו יהיו תחנות רק באופקים, נתיבות ושדרות. זה האזור אליו הקו נוסע ובו הוא מוריד נוסעים. תחנות ביד מרדכי, ניר עם וגילת הן לא תחנות ביניים מעכבות כמו גן יבנה, צומת ניצנים וכו', אלא תחנות איסוף/הורדה לגיטימיות באזור אליו הקו נוסע.
גם בצומת גילת עוצרים 351 ו-353 של מטרופולין. לכן אני משוכנע שאין כאן שום שיקול של זיכיון אלא פשוט קיבעון וחוסר חשיבה בתכנון המסלול. בניר עם ויד מרדכי עוצר רק 379 שיש לו מעט נסיעות ביום וקו 378 ללא ספק ישפר את השירות למקומות האלה. לקו שפועל חמש פעמים ביום, אי אפשר "לקחת נוסעים" כי גם ככה אין לו הרבה נסיעות והוא לא מכסה את כל שעות היום. את קווים 372 ו-376 אני בכלל לא מחשיב. ושוב, לדעתי זו לא הסיבה לכך שאין שם תחנות. הזיכיון הבלעדי של אגד תעבורה הוא רק באשכול. במועצות שער הנגב וחוף אשקלון עוברים גם קווי מטרופולין ולכן לא צריכה להיות שום בעיה עם ניר עם ויד מרדכי.
שיקולי זכיון יש אולי רק בצומת אשקלון. שם כבר הזיכיון שייך לאגד וממומש בדמות קו 300 התדיר. אם כי גם שם הייתי מוסיף תחנת איסוף והורדה לקו 378.
מהיר.
ולכן הקו אוסף בלבד בכיוון אחד ורק מתוך הערים.
לגבי גן יבנה והד הלום, אני חושב שזה נדרש בעבור נוסעים שרוצים לרדת שם או לעלות משם ולנסוע דרומה.
לגבי זה ש378 הוא איסוף בלבד בכיוון אחד והורדה בלבד בכיוון הנגדי, זה גם מוזר. אז נכון שיש את 365 שמקשר בין האיזורים (ועוד עם מגה סיבוב בתוך נתיבות). אבל, חבל ש378 לא מבצע איסוף והורדה.
עכשיו אם אני נוסע עם 378 בבוקר מאופקים לת"א ומגיע אחרי שעתיים (ואם עליתי בתחנות הראשונות באופקים זה ייקח עוד זמן), מה עשינו בזה? זה כמו לנסוע לבאר שבע ומשם ישיר לת"א באוטובוס או רכבת. אפילו דרך באר שבע זה יכול לצאת טיפה יותר מהר.