אכזבה מקו 378.

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אכזבה מקו 378.

אכזבה מקו 378.
אתמול יצא לי סוף סוף לנסוע בפעם הראשונה בקו 378 החדש והמדובר של מטרופולין.
עליתי בשעה 8:15 בשדרות על האוטובוס שיצא בשעה 7:30 מאופקים. זו תחנת האיסוף האחרונה שלו עד תל אביב.
באוטובוס היו לא יותר מ-20 איש. מספר נוסעים נמוך יחסית לאוטובוס שנוסע לתל אביב בשעה זו באמצע השבוע. האוטובוס : וולבו B7R מארס - נבלה שלא ברא השטן. 290 כ"ס על מרכב מארס שבקושי מצליחים להאיץ ברמזורים גם כשהאוטובוס חצי ריק. רוב המכונות שיוצא לי לראות בקו הם מדגם זה ומדי פעם מבליחה לה איזו B12B. מה שכן, ה-B7R של מטרופולין נוחים ומרווחים מאוד יחסית למכונות הישנות שלהם והמזגן באוטובוס הקפיא.

אבל זה כמובן לא קשור...
האכזבה האמיתית מהקו היא לא בגלל דגם האוטובוס אלא בגלל המסלול. לכיוון תל אביב הקו לא יכול לנסוע באיילון משום שיש לו תחנה בגשר לה גווארדיה. לכן הוא חייב להמשיך ישר על כביש 4 כולל הפקקים באזור מחלף ראשל"צ ולרדת לכביש 1. בשעות הבוקר כשכביש 1 פקוק, האוטובוס יורד במחלף גנות לכיוון ירושלים ולמעשה עושה פרסה במחלף שפירים ועולה על הנתיב המהיר לכיוון תל אביב. לדעתי, מגוחך. עדיף כבר לנסוע באיילון כמו 379 ולוותר על התחנות בלה גווארדיה ובבגין. גם ככה אף קו אחר מהדרום לא עובר שם וגם לקו הזה אין מה לחפש שם. כמעט כל הנוסעים יורדים בעזריאלי וברכבת והסיבוב המעכב מאוד בתל אביב שדורש גם נסיעה דרך כביש 1, פשוט מיותר. ירדתי בעזריאלי אחרי שעה ו-20 דקות. כמו זמן נסיעה ממוצע בקו 353 משדרות לתל אביב. אז מה שיפרנו פה?

אז סיבובים בתל אביב הוא עושה אבל העיקר שהגדירו את הקו הזה כ-"ישיר שלא עוצר בתחנות מלבד אופקים, נתיבות ושדרות". ומה עם תחנות חשובות כמו צומת גילת, צומת ניר עם וצומת יד מרדכי מהן אין קישור הולם לתל אביב? אלו תחנות בצמתים מרכזיים ותמיד ממתינים בהן נוסעים. האוטובוס פשוט חולף על פניהן כשגם ככה הוא חצי ריק. זה גם מה שקרה אתמול כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בצומת ניר עם והנוסעים שעמדו בתחנה לא הבינו מדוע הוא לא עוצר ובצדק. לא הגיוני שהקו הזה ידלג על התחנה הזאת שמשמשת הרבה נוסעים משדרות. לעומת זאת, דווקא בצומת גבים השומם נקבעה תחנה. פשוט הזוי. אני לא יודע מי תכנן את מסלול הקו הזה, אבל הוא עשה עבודה לא טובה. אם רוצים שיתווספו נוסעים, חייבים להוסיף תחנות בגילת, ניר עם ויד מרדכי ואולי אפילו בצומת אשקלון.
לסיכום, אני מעט מאוכזב. מדובר בקו נדרש בעל פוטנציאל טוב, שפשוט מתפספס בגלל תכנון לקוי הן של המסלול והן של קביעת התחנות.

אגב, מיותר לציין שגם שעת סיום הקו מתל אביב מוקדמת מדי: 20:30. אותה שעה בה יוצאת הנסיעה האחרונה של קו 353. בגלל זה גם אתמול נאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור עם קו 490, כי מה לעשות שיש אנשים שצריכים לחזור לשדרות גם בשעה יותר מאוחרת מ-20:30 ובקו 351 אני לא נוסע ולא משנה מה. יש גבול להתעללות גם במי שאוהב אוטובוסים.
 

down under

New member
אי אפשר לעלות על הנתיב המהיר בשפירים!

אכזבה מקו 378.
אתמול יצא לי סוף סוף לנסוע בפעם הראשונה בקו 378 החדש והמדובר של מטרופולין.
עליתי בשעה 8:15 בשדרות על האוטובוס שיצא בשעה 7:30 מאופקים. זו תחנת האיסוף האחרונה שלו עד תל אביב.
באוטובוס היו לא יותר מ-20 איש. מספר נוסעים נמוך יחסית לאוטובוס שנוסע לתל אביב בשעה זו באמצע השבוע. האוטובוס : וולבו B7R מארס - נבלה שלא ברא השטן. 290 כ"ס על מרכב מארס שבקושי מצליחים להאיץ ברמזורים גם כשהאוטובוס חצי ריק. רוב המכונות שיוצא לי לראות בקו הם מדגם זה ומדי פעם מבליחה לה איזו B12B. מה שכן, ה-B7R של מטרופולין נוחים ומרווחים מאוד יחסית למכונות הישנות שלהם והמזגן באוטובוס הקפיא.

אבל זה כמובן לא קשור...
האכזבה האמיתית מהקו היא לא בגלל דגם האוטובוס אלא בגלל המסלול. לכיוון תל אביב הקו לא יכול לנסוע באיילון משום שיש לו תחנה בגשר לה גווארדיה. לכן הוא חייב להמשיך ישר על כביש 4 כולל הפקקים באזור מחלף ראשל"צ ולרדת לכביש 1. בשעות הבוקר כשכביש 1 פקוק, האוטובוס יורד במחלף גנות לכיוון ירושלים ולמעשה עושה פרסה במחלף שפירים ועולה על הנתיב המהיר לכיוון תל אביב. לדעתי, מגוחך. עדיף כבר לנסוע באיילון כמו 379 ולוותר על התחנות בלה גווארדיה ובבגין. גם ככה אף קו אחר מהדרום לא עובר שם וגם לקו הזה אין מה לחפש שם. כמעט כל הנוסעים יורדים בעזריאלי וברכבת והסיבוב המעכב מאוד בתל אביב שדורש גם נסיעה דרך כביש 1, פשוט מיותר. ירדתי בעזריאלי אחרי שעה ו-20 דקות. כמו זמן נסיעה ממוצע בקו 353 משדרות לתל אביב. אז מה שיפרנו פה?

אז סיבובים בתל אביב הוא עושה אבל העיקר שהגדירו את הקו הזה כ-"ישיר שלא עוצר בתחנות מלבד אופקים, נתיבות ושדרות". ומה עם תחנות חשובות כמו צומת גילת, צומת ניר עם וצומת יד מרדכי מהן אין קישור הולם לתל אביב? אלו תחנות בצמתים מרכזיים ותמיד ממתינים בהן נוסעים. האוטובוס פשוט חולף על פניהן כשגם ככה הוא חצי ריק. זה גם מה שקרה אתמול כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בצומת ניר עם והנוסעים שעמדו בתחנה לא הבינו מדוע הוא לא עוצר ובצדק. לא הגיוני שהקו הזה ידלג על התחנה הזאת שמשמשת הרבה נוסעים משדרות. לעומת זאת, דווקא בצומת גבים השומם נקבעה תחנה. פשוט הזוי. אני לא יודע מי תכנן את מסלול הקו הזה, אבל הוא עשה עבודה לא טובה. אם רוצים שיתווספו נוסעים, חייבים להוסיף תחנות בגילת, ניר עם ויד מרדכי ואולי אפילו בצומת אשקלון.
לסיכום, אני מעט מאוכזב. מדובר בקו נדרש בעל פוטנציאל טוב, שפשוט מתפספס בגלל תכנון לקוי הן של המסלול והן של קביעת התחנות.

אגב, מיותר לציין שגם שעת סיום הקו מתל אביב מוקדמת מדי: 20:30. אותה שעה בה יוצאת הנסיעה האחרונה של קו 353. בגלל זה גם אתמול נאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור עם קו 490, כי מה לעשות שיש אנשים שצריכים לחזור לשדרות גם בשעה יותר מאוחרת מ-20:30 ובקו 351 אני לא נוסע ולא משנה מה. יש גבול להתעללות גם במי שאוהב אוטובוסים.
אי אפשר לעלות על הנתיב המהיר בשפירים!
על הנתיב המהיר לת"א אפשר לעלות מזרחית למחלף נתב"ג, כלומר באזור מחלף לוד-פ"ת-נתב"ג (נו, המחלף המזרחי יותר של נתב"ג על כביש 1).
 
אפשר לעלות מיד אחרי שפירים מזרחה

אי אפשר לעלות על הנתיב המהיר בשפירים!
על הנתיב המהיר לת"א אפשר לעלות מזרחית למחלף נתב"ג, כלומר באזור מחלף לוד-פ"ת-נתב"ג (נו, המחלף המזרחי יותר של נתב"ג על כביש 1).
אפשר לעלות מיד אחרי שפירים מזרחה
כמו קו 222 של אגד שמגיע מבית דגן, נוסע מזרחה ואז עולה על הנתיב המהיר.
 

down under

New member
הבנתי, אם נוסעים למזרח

אפשר לעלות מיד אחרי שפירים מזרחה
כמו קו 222 של אגד שמגיע מבית דגן, נוסע מזרחה ואז עולה על הנתיב המהיר.
הבנתי, אם נוסעים למזרח
הבעיה היא שמי שבא מנתב"ג ונוסע מערבה לגוש דן/ת"א אין עליה לנתיב המהיר.
 

XrayCharlie

New member
מי שבא מנתב"ג ורוצה לנסוע בנתיב המהיר

הבנתי, אם נוסעים למזרח
הבעיה היא שמי שבא מנתב"ג ונוסע מערבה לגוש דן/ת"א אין עליה לנתיב המהיר.
מי שבא מנתב"ג ורוצה לנסוע בנתיב המהיר
יכול לצאת מנתב"ג ביציאה המזרחית ולעלות על כביש 1 מערבה במחלף לוד. זה יאפשר לו להכנס לנתיב המהיר (דרך קצת עקומה אבל זה מה יש).
 

stratomaximus

New member
בטח שאפשר!

אי אפשר לעלות על הנתיב המהיר בשפירים!
על הנתיב המהיר לת"א אפשר לעלות מזרחית למחלף נתב"ג, כלומר באזור מחלף לוד-פ"ת-נתב"ג (נו, המחלף המזרחי יותר של נתב"ג על כביש 1).
בטח שאפשר!
נכנסים לחניון, ואז יוצאים שוב ברמפה ישירות לנתיב המהיר.

יש אפילו קו שירות סדיר שעושה את הדרך הזו - קו 222 של אגד מרחובות \ ראשל"צ.
 

mister K

New member
רק שקו 222 לא נוסע את כל הדרך ממחלף גנות.

בטח שאפשר!
נכנסים לחניון, ואז יוצאים שוב ברמפה ישירות לנתיב המהיר.

יש אפילו קו שירות סדיר שעושה את הדרך הזו - קו 222 של אגד מרחובות \ ראשל"צ.
רק שקו 222 לא נוסע את כל הדרך ממחלף גנות.
הוא מגיע מכיוון בית דגן, יורד בשפירים לכיוון ירושלים ומיד עולה שוב לחניון של הנתיב ומסתובב לכיוון תל אביב.
קו 378 נוסע את כל הדרך ממחלף גנות עד חניון שפירים ואז מסתובב וחוזר חזרה על הנתיב.
 

S a m B o o k i

New member
אפילו 280/281 בשעות הבוקר מאשדוד עושים את זה.

בטח שאפשר!
נכנסים לחניון, ואז יוצאים שוב ברמפה ישירות לנתיב המהיר.

יש אפילו קו שירות סדיר שעושה את הדרך הזו - קו 222 של אגד מרחובות \ ראשל"צ.
אפילו 280/281 בשעות הבוקר מאשדוד עושים את זה.
 

mister K

New member
אתה טועה, אפשר בהחלט לעלות בשפירים.

אי אפשר לעלות על הנתיב המהיר בשפירים!
על הנתיב המהיר לת"א אפשר לעלות מזרחית למחלף נתב"ג, כלומר באזור מחלף לוד-פ"ת-נתב"ג (נו, המחלף המזרחי יותר של נתב"ג על כביש 1).
אתה טועה, אפשר בהחלט לעלות בשפירים.
לא דמיינתי כשנסעתי אתמול באוטובוס ואכן גם קו 222 נוסע ככה.
 

down under

New member
הסברתי את עצמי כבר

אתה טועה, אפשר בהחלט לעלות בשפירים.
לא דמיינתי כשנסעתי אתמול באוטובוס ואכן גם קו 222 נוסע ככה.
הסברתי את עצמי כבר
לא טעיתי לגבי נסיעה מערבה (הרי הנתיב המהיר מוביל מערבה) בכביש 1.
מערבה אי אפשר לעלות על הנתיב המהיר אלא אך ורק ורק ואך באזור מחלף לוד (מפגש כבישים 40 ו-1).

בנסיעה מזרחה כן אפשר לעלות בשפירים על הנתיב הזה ולא הייתי מודע לכך שהאוטובוס שאתה מדבר עליו עושה זאת כאילו בנסיעה לכוון ירושלים.
 

oschlick

New member
ואיילון בין חולות לוולפסון לא פקוק בבוקר?

אכזבה מקו 378.
אתמול יצא לי סוף סוף לנסוע בפעם הראשונה בקו 378 החדש והמדובר של מטרופולין.
עליתי בשעה 8:15 בשדרות על האוטובוס שיצא בשעה 7:30 מאופקים. זו תחנת האיסוף האחרונה שלו עד תל אביב.
באוטובוס היו לא יותר מ-20 איש. מספר נוסעים נמוך יחסית לאוטובוס שנוסע לתל אביב בשעה זו באמצע השבוע. האוטובוס : וולבו B7R מארס - נבלה שלא ברא השטן. 290 כ"ס על מרכב מארס שבקושי מצליחים להאיץ ברמזורים גם כשהאוטובוס חצי ריק. רוב המכונות שיוצא לי לראות בקו הם מדגם זה ומדי פעם מבליחה לה איזו B12B. מה שכן, ה-B7R של מטרופולין נוחים ומרווחים מאוד יחסית למכונות הישנות שלהם והמזגן באוטובוס הקפיא.

אבל זה כמובן לא קשור...
האכזבה האמיתית מהקו היא לא בגלל דגם האוטובוס אלא בגלל המסלול. לכיוון תל אביב הקו לא יכול לנסוע באיילון משום שיש לו תחנה בגשר לה גווארדיה. לכן הוא חייב להמשיך ישר על כביש 4 כולל הפקקים באזור מחלף ראשל"צ ולרדת לכביש 1. בשעות הבוקר כשכביש 1 פקוק, האוטובוס יורד במחלף גנות לכיוון ירושלים ולמעשה עושה פרסה במחלף שפירים ועולה על הנתיב המהיר לכיוון תל אביב. לדעתי, מגוחך. עדיף כבר לנסוע באיילון כמו 379 ולוותר על התחנות בלה גווארדיה ובבגין. גם ככה אף קו אחר מהדרום לא עובר שם וגם לקו הזה אין מה לחפש שם. כמעט כל הנוסעים יורדים בעזריאלי וברכבת והסיבוב המעכב מאוד בתל אביב שדורש גם נסיעה דרך כביש 1, פשוט מיותר. ירדתי בעזריאלי אחרי שעה ו-20 דקות. כמו זמן נסיעה ממוצע בקו 353 משדרות לתל אביב. אז מה שיפרנו פה?

אז סיבובים בתל אביב הוא עושה אבל העיקר שהגדירו את הקו הזה כ-"ישיר שלא עוצר בתחנות מלבד אופקים, נתיבות ושדרות". ומה עם תחנות חשובות כמו צומת גילת, צומת ניר עם וצומת יד מרדכי מהן אין קישור הולם לתל אביב? אלו תחנות בצמתים מרכזיים ותמיד ממתינים בהן נוסעים. האוטובוס פשוט חולף על פניהן כשגם ככה הוא חצי ריק. זה גם מה שקרה אתמול כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בצומת ניר עם והנוסעים שעמדו בתחנה לא הבינו מדוע הוא לא עוצר ובצדק. לא הגיוני שהקו הזה ידלג על התחנה הזאת שמשמשת הרבה נוסעים משדרות. לעומת זאת, דווקא בצומת גבים השומם נקבעה תחנה. פשוט הזוי. אני לא יודע מי תכנן את מסלול הקו הזה, אבל הוא עשה עבודה לא טובה. אם רוצים שיתווספו נוסעים, חייבים להוסיף תחנות בגילת, ניר עם ויד מרדכי ואולי אפילו בצומת אשקלון.
לסיכום, אני מעט מאוכזב. מדובר בקו נדרש בעל פוטנציאל טוב, שפשוט מתפספס בגלל תכנון לקוי הן של המסלול והן של קביעת התחנות.

אגב, מיותר לציין שגם שעת סיום הקו מתל אביב מוקדמת מדי: 20:30. אותה שעה בה יוצאת הנסיעה האחרונה של קו 353. בגלל זה גם אתמול נאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור עם קו 490, כי מה לעשות שיש אנשים שצריכים לחזור לשדרות גם בשעה יותר מאוחרת מ-20:30 ובקו 351 אני לא נוסע ולא משנה מה. יש גבול להתעללות גם במי שאוהב אוטובוסים.
ואיילון בין חולות לוולפסון לא פקוק בבוקר?
ושם יש רק שני נתיבים.
 

mister K

New member
בסביבות 9:00 איילון כבר פחות נורא.

ואיילון בין חולות לוולפסון לא פקוק בבוקר?
ושם יש רק שני נתיבים.
בסביבות 9:00 איילון כבר פחות נורא.
וגם כביש 44 עליו נוסעים רוב הקווים שמגיעים מהדרום, לא נורא בכלל.
אפילו קו 300 בשעה הזאת מגיע לתל אביב יותר מהר.
 

mister K

New member
וכאמור, הקו חייב לנסוע בכביש 1 בכל שעות היום.

בסביבות 9:00 איילון כבר פחות נורא.
וגם כביש 44 עליו נוסעים רוב הקווים שמגיעים מהדרום, לא נורא בכלל.
אפילו קו 300 בשעה הזאת מגיע לתל אביב יותר מהר.
וכאמור, הקו חייב לנסוע בכביש 1 בכל שעות היום.
שכן יש לו תחנה בגשר לה גווארדיה, אליו לא ניתן לעלות מאיילון צפון.
גם בשעות השפל האוטובוס חייב לעשות את כל העיקוף דרך כביש 1.
 

alantan

New member
אפשר לפנות ימינה בהולץ לקיבוץ גלויות

וכאמור, הקו חייב לנסוע בכביש 1 בכל שעות היום.
שכן יש לו תחנה בגשר לה גווארדיה, אליו לא ניתן לעלות מאיילון צפון.
גם בשעות השפל האוטובוס חייב לעשות את כל העיקוף דרך כביש 1.
אפשר לפנות ימינה בהולץ לקיבוץ גלויות
ומשם שמאלה לכביש 1 ולרדת בלה גארדיה. די סיבוב בשביל תחנה אחת.
 

טשאפק

New member
אולי בקיץ, אבל רוב השנה יש עומס לא נעים בכלל

בסביבות 9:00 איילון כבר פחות נורא.
וגם כביש 44 עליו נוסעים רוב הקווים שמגיעים מהדרום, לא נורא בכלל.
אפילו קו 300 בשעה הזאת מגיע לתל אביב יותר מהר.
אולי בקיץ, אבל רוב השנה יש עומס לא נעים בכלל
גם הרבה אחרי תשע בבוקר, ומשנה לשנה שעות העומס מתארכות.
 

אורי404

New member
רתם על הדיווח. לא ממש מובן מפעיל הקו

אכזבה מקו 378.
אתמול יצא לי סוף סוף לנסוע בפעם הראשונה בקו 378 החדש והמדובר של מטרופולין.
עליתי בשעה 8:15 בשדרות על האוטובוס שיצא בשעה 7:30 מאופקים. זו תחנת האיסוף האחרונה שלו עד תל אביב.
באוטובוס היו לא יותר מ-20 איש. מספר נוסעים נמוך יחסית לאוטובוס שנוסע לתל אביב בשעה זו באמצע השבוע. האוטובוס : וולבו B7R מארס - נבלה שלא ברא השטן. 290 כ"ס על מרכב מארס שבקושי מצליחים להאיץ ברמזורים גם כשהאוטובוס חצי ריק. רוב המכונות שיוצא לי לראות בקו הם מדגם זה ומדי פעם מבליחה לה איזו B12B. מה שכן, ה-B7R של מטרופולין נוחים ומרווחים מאוד יחסית למכונות הישנות שלהם והמזגן באוטובוס הקפיא.

אבל זה כמובן לא קשור...
האכזבה האמיתית מהקו היא לא בגלל דגם האוטובוס אלא בגלל המסלול. לכיוון תל אביב הקו לא יכול לנסוע באיילון משום שיש לו תחנה בגשר לה גווארדיה. לכן הוא חייב להמשיך ישר על כביש 4 כולל הפקקים באזור מחלף ראשל"צ ולרדת לכביש 1. בשעות הבוקר כשכביש 1 פקוק, האוטובוס יורד במחלף גנות לכיוון ירושלים ולמעשה עושה פרסה במחלף שפירים ועולה על הנתיב המהיר לכיוון תל אביב. לדעתי, מגוחך. עדיף כבר לנסוע באיילון כמו 379 ולוותר על התחנות בלה גווארדיה ובבגין. גם ככה אף קו אחר מהדרום לא עובר שם וגם לקו הזה אין מה לחפש שם. כמעט כל הנוסעים יורדים בעזריאלי וברכבת והסיבוב המעכב מאוד בתל אביב שדורש גם נסיעה דרך כביש 1, פשוט מיותר. ירדתי בעזריאלי אחרי שעה ו-20 דקות. כמו זמן נסיעה ממוצע בקו 353 משדרות לתל אביב. אז מה שיפרנו פה?

אז סיבובים בתל אביב הוא עושה אבל העיקר שהגדירו את הקו הזה כ-"ישיר שלא עוצר בתחנות מלבד אופקים, נתיבות ושדרות". ומה עם תחנות חשובות כמו צומת גילת, צומת ניר עם וצומת יד מרדכי מהן אין קישור הולם לתל אביב? אלו תחנות בצמתים מרכזיים ותמיד ממתינים בהן נוסעים. האוטובוס פשוט חולף על פניהן כשגם ככה הוא חצי ריק. זה גם מה שקרה אתמול כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בצומת ניר עם והנוסעים שעמדו בתחנה לא הבינו מדוע הוא לא עוצר ובצדק. לא הגיוני שהקו הזה ידלג על התחנה הזאת שמשמשת הרבה נוסעים משדרות. לעומת זאת, דווקא בצומת גבים השומם נקבעה תחנה. פשוט הזוי. אני לא יודע מי תכנן את מסלול הקו הזה, אבל הוא עשה עבודה לא טובה. אם רוצים שיתווספו נוסעים, חייבים להוסיף תחנות בגילת, ניר עם ויד מרדכי ואולי אפילו בצומת אשקלון.
לסיכום, אני מעט מאוכזב. מדובר בקו נדרש בעל פוטנציאל טוב, שפשוט מתפספס בגלל תכנון לקוי הן של המסלול והן של קביעת התחנות.

אגב, מיותר לציין שגם שעת סיום הקו מתל אביב מוקדמת מדי: 20:30. אותה שעה בה יוצאת הנסיעה האחרונה של קו 353. בגלל זה גם אתמול נאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור עם קו 490, כי מה לעשות שיש אנשים שצריכים לחזור לשדרות גם בשעה יותר מאוחרת מ-20:30 ובקו 351 אני לא נוסע ולא משנה מה. יש גבול להתעללות גם במי שאוהב אוטובוסים.
רתם על הדיווח. לא ממש מובן מפעיל הקו
אני נוטה להסכים עם עיקר הדברים, שכתבת על מסלול קו 378, קביעת התחנות, שעות הפעילות וכו'.

לפי מה הוחלט ש"מטרופולין" מפעילים את קו 378? הקווים המאספים שלהם לבאר שבע חולפים בנגב המערבי, אבל עד כמה שידוע לי אין שם קווים, שמתחילים או מסתיימים באזור הזה, אלא "אגד תעבורה".
 

olli3

New member
מנהל
מההתחלה אמרתי את זה ועוד כשיש את 372 אג"ת

רתם על הדיווח. לא ממש מובן מפעיל הקו
אני נוטה להסכים עם עיקר הדברים, שכתבת על מסלול קו 378, קביעת התחנות, שעות הפעילות וכו'.

לפי מה הוחלט ש"מטרופולין" מפעילים את קו 378? הקווים המאספים שלהם לבאר שבע חולפים בנגב המערבי, אבל עד כמה שידוע לי אין שם קווים, שמתחילים או מסתיימים באזור הזה, אלא "אגד תעבורה".
מההתחלה אמרתי את זה ועוד כשיש את 372 אג"ת
שמחבר בין ת"א לאופקים פעם בשבוע ביום שישי (בעבר הייתה נסיעה גם בראשון בכיוון ההפוך). יתרה מכך, גם קו 376 היוצא מצאלים, נכנס לאופקים ומבצע אסוף והורדה וממשיך לת"א.

המסלול של 372 מהיר, הוא נוסע דרך מחלף אשדודו לכביש 41, בצומת גדרה פונה דרומה עד בית קמה ומשם למשמר הנגב ולכיוון אופקים. לא נכנס לקרית גת, פשוט קו מהיר.

המסלול של 376 לעומת זאת איטי יותר, הוא נוסע גם דרך משמר הנגב ובית קמה רק שהוא גם נכנס לקרית גת.

לטעמי הקו הזה מלכתחילה היה צריך להיות מופעל ע"י אגד תעבורה ולא ע"י מטרופולין. אולי ככה היו זוכים גם לתחנות הורדה בגן יבנה, עד הלום שבהחלט נדרשות וגם ביד מרדכי וצומת גילת. אין שום סיבה ש379 ממועצה איזורית אשכול לת"א יעצור ביד מרדכי, גן יבנה ו378 לא, אלא אם כן זה רק בשל כך שמטרופולין מפעילה את 378 וזה נוגד רשיונות (אפילו שבגן יבנה גם 353 עוצר...)
 

אורי404

New member
לא ידעתי על 372 ו-376

מההתחלה אמרתי את זה ועוד כשיש את 372 אג"ת
שמחבר בין ת"א לאופקים פעם בשבוע ביום שישי (בעבר הייתה נסיעה גם בראשון בכיוון ההפוך). יתרה מכך, גם קו 376 היוצא מצאלים, נכנס לאופקים ומבצע אסוף והורדה וממשיך לת"א.

המסלול של 372 מהיר, הוא נוסע דרך מחלף אשדודו לכביש 41, בצומת גדרה פונה דרומה עד בית קמה ומשם למשמר הנגב ולכיוון אופקים. לא נכנס לקרית גת, פשוט קו מהיר.

המסלול של 376 לעומת זאת איטי יותר, הוא נוסע גם דרך משמר הנגב ובית קמה רק שהוא גם נכנס לקרית גת.

לטעמי הקו הזה מלכתחילה היה צריך להיות מופעל ע"י אגד תעבורה ולא ע"י מטרופולין. אולי ככה היו זוכים גם לתחנות הורדה בגן יבנה, עד הלום שבהחלט נדרשות וגם ביד מרדכי וצומת גילת. אין שום סיבה ש379 ממועצה איזורית אשכול לת"א יעצור ביד מרדכי, גן יבנה ו378 לא, אלא אם כן זה רק בשל כך שמטרופולין מפעילה את 378 וזה נוגד רשיונות (אפילו שבגן יבנה גם 353 עוצר...)
לא ידעתי על 372 ו-376
בהחלט די תמוה לכך, ש"מטרופולין" מפעילה את 378.
תמוה מבחינת הבחירה של משרד התחבורה. הרי די ברור, ש"מטרופולין" ישמחו להפעיל קו נוסף ולקדם את עצמם, כחברה.
 

mister K

New member
כבר אמרתי שלדעתי אין קשר בין המפעיל לתחנות.

מההתחלה אמרתי את זה ועוד כשיש את 372 אג"ת
שמחבר בין ת"א לאופקים פעם בשבוע ביום שישי (בעבר הייתה נסיעה גם בראשון בכיוון ההפוך). יתרה מכך, גם קו 376 היוצא מצאלים, נכנס לאופקים ומבצע אסוף והורדה וממשיך לת"א.

המסלול של 372 מהיר, הוא נוסע דרך מחלף אשדודו לכביש 41, בצומת גדרה פונה דרומה עד בית קמה ומשם למשמר הנגב ולכיוון אופקים. לא נכנס לקרית גת, פשוט קו מהיר.

המסלול של 376 לעומת זאת איטי יותר, הוא נוסע גם דרך משמר הנגב ובית קמה רק שהוא גם נכנס לקרית גת.

לטעמי הקו הזה מלכתחילה היה צריך להיות מופעל ע"י אגד תעבורה ולא ע"י מטרופולין. אולי ככה היו זוכים גם לתחנות הורדה בגן יבנה, עד הלום שבהחלט נדרשות וגם ביד מרדכי וצומת גילת. אין שום סיבה ש379 ממועצה איזורית אשכול לת"א יעצור ביד מרדכי, גן יבנה ו378 לא, אלא אם כן זה רק בשל כך שמטרופולין מפעילה את 378 וזה נוגד רשיונות (אפילו שבגן יבנה גם 353 עוצר...)
כבר אמרתי שלדעתי אין קשר בין המפעיל לתחנות.
והרי אתה בעצמך אומר שגם קו 353 עוצר בגן יבנה. למרות שלדעתי דווקא שם לא צריכה להיות תחנה לקו 378 מכיוון שזה קו מהיר.
פשוט לא נראה לי הגיוני הקיבעון לפיו יהיו תחנות רק באופקים, נתיבות ושדרות. זה האזור אליו הקו נוסע ובו הוא מוריד נוסעים. תחנות ביד מרדכי, ניר עם וגילת הן לא תחנות ביניים מעכבות כמו גן יבנה, צומת ניצנים וכו', אלא תחנות איסוף/הורדה לגיטימיות באזור אליו הקו נוסע.
גם בצומת גילת עוצרים 351 ו-353 של מטרופולין. לכן אני משוכנע שאין כאן שום שיקול של זיכיון אלא פשוט קיבעון וחוסר חשיבה בתכנון המסלול. בניר עם ויד מרדכי עוצר רק 379 שיש לו מעט נסיעות ביום וקו 378 ללא ספק ישפר את השירות למקומות האלה. לקו שפועל חמש פעמים ביום, אי אפשר "לקחת נוסעים" כי גם ככה אין לו הרבה נסיעות והוא לא מכסה את כל שעות היום. את קווים 372 ו-376 אני בכלל לא מחשיב. ושוב, לדעתי זו לא הסיבה לכך שאין שם תחנות. הזיכיון הבלעדי של אגד תעבורה הוא רק באשכול. במועצות שער הנגב וחוף אשקלון עוברים גם קווי מטרופולין ולכן לא צריכה להיות שום בעיה עם ניר עם ויד מרדכי.
שיקולי זכיון יש אולי רק בצומת אשקלון. שם כבר הזיכיון שייך לאגד וממומש בדמות קו 300 התדיר. אם כי גם שם הייתי מוסיף תחנת איסוף והורדה לקו 378.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה