אכזבה מקו 378.
אכזבה מקו 378.
אתמול יצא לי סוף סוף לנסוע בפעם הראשונה בקו 378 החדש והמדובר של מטרופולין.
עליתי בשעה 8:15 בשדרות על האוטובוס שיצא בשעה 7:30 מאופקים. זו תחנת האיסוף האחרונה שלו עד תל אביב.
באוטובוס היו לא יותר מ-20 איש. מספר נוסעים נמוך יחסית לאוטובוס שנוסע לתל אביב בשעה זו באמצע השבוע. האוטובוס : וולבו B7R מארס - נבלה שלא ברא השטן. 290 כ"ס על מרכב מארס שבקושי מצליחים להאיץ ברמזורים גם כשהאוטובוס חצי ריק. רוב המכונות שיוצא לי לראות בקו הם מדגם זה ומדי פעם מבליחה לה איזו B12B. מה שכן, ה-B7R של מטרופולין נוחים ומרווחים מאוד יחסית למכונות הישנות שלהם והמזגן באוטובוס הקפיא.
אבל זה כמובן לא קשור...
האכזבה האמיתית מהקו היא לא בגלל דגם האוטובוס אלא בגלל המסלול. לכיוון תל אביב הקו לא יכול לנסוע באיילון משום שיש לו תחנה בגשר לה גווארדיה. לכן הוא חייב להמשיך ישר על כביש 4 כולל הפקקים באזור מחלף ראשל"צ ולרדת לכביש 1. בשעות הבוקר כשכביש 1 פקוק, האוטובוס יורד במחלף גנות לכיוון ירושלים ולמעשה עושה פרסה במחלף שפירים ועולה על הנתיב המהיר לכיוון תל אביב. לדעתי, מגוחך. עדיף כבר לנסוע באיילון כמו 379 ולוותר על התחנות בלה גווארדיה ובבגין. גם ככה אף קו אחר מהדרום לא עובר שם וגם לקו הזה אין מה לחפש שם. כמעט כל הנוסעים יורדים בעזריאלי וברכבת והסיבוב המעכב מאוד בתל אביב שדורש גם נסיעה דרך כביש 1, פשוט מיותר. ירדתי בעזריאלי אחרי שעה ו-20 דקות. כמו זמן נסיעה ממוצע בקו 353 משדרות לתל אביב. אז מה שיפרנו פה?
אז סיבובים בתל אביב הוא עושה אבל העיקר שהגדירו את הקו הזה כ-"ישיר שלא עוצר בתחנות מלבד אופקים, נתיבות ושדרות". ומה עם תחנות חשובות כמו צומת גילת, צומת ניר עם וצומת יד מרדכי מהן אין קישור הולם לתל אביב? אלו תחנות בצמתים מרכזיים ותמיד ממתינים בהן נוסעים. האוטובוס פשוט חולף על פניהן כשגם ככה הוא חצי ריק. זה גם מה שקרה אתמול כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בצומת ניר עם והנוסעים שעמדו בתחנה לא הבינו מדוע הוא לא עוצר ובצדק. לא הגיוני שהקו הזה ידלג על התחנה הזאת שמשמשת הרבה נוסעים משדרות. לעומת זאת, דווקא בצומת גבים השומם נקבעה תחנה. פשוט הזוי. אני לא יודע מי תכנן את מסלול הקו הזה, אבל הוא עשה עבודה לא טובה. אם רוצים שיתווספו נוסעים, חייבים להוסיף תחנות בגילת, ניר עם ויד מרדכי ואולי אפילו בצומת אשקלון.
לסיכום, אני מעט מאוכזב. מדובר בקו נדרש בעל פוטנציאל טוב, שפשוט מתפספס בגלל תכנון לקוי הן של המסלול והן של קביעת התחנות.
אגב, מיותר לציין שגם שעת סיום הקו מתל אביב מוקדמת מדי: 20:30. אותה שעה בה יוצאת הנסיעה האחרונה של קו 353. בגלל זה גם אתמול נאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור עם קו 490, כי מה לעשות שיש אנשים שצריכים לחזור לשדרות גם בשעה יותר מאוחרת מ-20:30 ובקו 351 אני לא נוסע ולא משנה מה. יש גבול להתעללות גם במי שאוהב אוטובוסים.
אכזבה מקו 378.
אתמול יצא לי סוף סוף לנסוע בפעם הראשונה בקו 378 החדש והמדובר של מטרופולין.
עליתי בשעה 8:15 בשדרות על האוטובוס שיצא בשעה 7:30 מאופקים. זו תחנת האיסוף האחרונה שלו עד תל אביב.
באוטובוס היו לא יותר מ-20 איש. מספר נוסעים נמוך יחסית לאוטובוס שנוסע לתל אביב בשעה זו באמצע השבוע. האוטובוס : וולבו B7R מארס - נבלה שלא ברא השטן. 290 כ"ס על מרכב מארס שבקושי מצליחים להאיץ ברמזורים גם כשהאוטובוס חצי ריק. רוב המכונות שיוצא לי לראות בקו הם מדגם זה ומדי פעם מבליחה לה איזו B12B. מה שכן, ה-B7R של מטרופולין נוחים ומרווחים מאוד יחסית למכונות הישנות שלהם והמזגן באוטובוס הקפיא.
אבל זה כמובן לא קשור...
האכזבה האמיתית מהקו היא לא בגלל דגם האוטובוס אלא בגלל המסלול. לכיוון תל אביב הקו לא יכול לנסוע באיילון משום שיש לו תחנה בגשר לה גווארדיה. לכן הוא חייב להמשיך ישר על כביש 4 כולל הפקקים באזור מחלף ראשל"צ ולרדת לכביש 1. בשעות הבוקר כשכביש 1 פקוק, האוטובוס יורד במחלף גנות לכיוון ירושלים ולמעשה עושה פרסה במחלף שפירים ועולה על הנתיב המהיר לכיוון תל אביב. לדעתי, מגוחך. עדיף כבר לנסוע באיילון כמו 379 ולוותר על התחנות בלה גווארדיה ובבגין. גם ככה אף קו אחר מהדרום לא עובר שם וגם לקו הזה אין מה לחפש שם. כמעט כל הנוסעים יורדים בעזריאלי וברכבת והסיבוב המעכב מאוד בתל אביב שדורש גם נסיעה דרך כביש 1, פשוט מיותר. ירדתי בעזריאלי אחרי שעה ו-20 דקות. כמו זמן נסיעה ממוצע בקו 353 משדרות לתל אביב. אז מה שיפרנו פה?
אז סיבובים בתל אביב הוא עושה אבל העיקר שהגדירו את הקו הזה כ-"ישיר שלא עוצר בתחנות מלבד אופקים, נתיבות ושדרות". ומה עם תחנות חשובות כמו צומת גילת, צומת ניר עם וצומת יד מרדכי מהן אין קישור הולם לתל אביב? אלו תחנות בצמתים מרכזיים ותמיד ממתינים בהן נוסעים. האוטובוס פשוט חולף על פניהן כשגם ככה הוא חצי ריק. זה גם מה שקרה אתמול כשהאוטובוס חלף על פני התחנה בצומת ניר עם והנוסעים שעמדו בתחנה לא הבינו מדוע הוא לא עוצר ובצדק. לא הגיוני שהקו הזה ידלג על התחנה הזאת שמשמשת הרבה נוסעים משדרות. לעומת זאת, דווקא בצומת גבים השומם נקבעה תחנה. פשוט הזוי. אני לא יודע מי תכנן את מסלול הקו הזה, אבל הוא עשה עבודה לא טובה. אם רוצים שיתווספו נוסעים, חייבים להוסיף תחנות בגילת, ניר עם ויד מרדכי ואולי אפילו בצומת אשקלון.
לסיכום, אני מעט מאוכזב. מדובר בקו נדרש בעל פוטנציאל טוב, שפשוט מתפספס בגלל תכנון לקוי הן של המסלול והן של קביעת התחנות.
אגב, מיותר לציין שגם שעת סיום הקו מתל אביב מוקדמת מדי: 20:30. אותה שעה בה יוצאת הנסיעה האחרונה של קו 353. בגלל זה גם אתמול נאלצתי לנסוע לבני ברק ולחזור עם קו 490, כי מה לעשות שיש אנשים שצריכים לחזור לשדרות גם בשעה יותר מאוחרת מ-20:30 ובקו 351 אני לא נוסע ולא משנה מה. יש גבול להתעללות גם במי שאוהב אוטובוסים.