אכזבה גדולה מהמטרונית. לא קירבה את חיפה לקריו

מצב
הנושא נעול.

קצףגל

New member
אכזבה גדולה מהמטרונית. לא קירבה את חיפה לקריו

אכזבה גדולה מהמטרונית. לא קירבה את חיפה לקריו
לקריות, להיפך - הרחיקה! אנחנו רק מנסים למצא עכשיו פתרונות איך להגיע לחיפה בכל דרך רק לא בעזרת המטרונית האיטית והמסורבלת שבה במקרה הטוב אתה יושב ואחרי חצי שעה כאבי גב, ובמקרה הרע עומד לעיתים כשעה... לא זה לא זה... מזל שיש רכבת.
 

mister K

New member
אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית

אכזבה גדולה מהמטרונית. לא קירבה את חיפה לקריו
לקריות, להיפך - הרחיקה! אנחנו רק מנסים למצא עכשיו פתרונות איך להגיע לחיפה בכל דרך רק לא בעזרת המטרונית האיטית והמסורבלת שבה במקרה הטוב אתה יושב ואחרי חצי שעה כאבי גב, ובמקרה הרע עומד לעיתים כשעה... לא זה לא זה... מזל שיש רכבת.
אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
היא נובעת בעיקר משלוש סיבות:
1. עצירה בכל תחנה נידחת בדרך בניגוד לאוטובוסים של אגד.
קיימת הוראה לנהגי המטרונית לעצור בכל תחנה ללא יוצא מן הכלל ולפתוח את הדלתות, גם אם מדובר באמצע הלילה, איש לא עומד בתחנה ואף אחד לא מצלצל לרדת.

2. הרמזורים הרבים במסלול שכלל לא נותנים שום עדיפות למטרונית כפי שסוכם.
אחרי שהמטרונית מסיימת לעמוד סתם בתחנה שאין בה אף אחד, היא גם עומדת ברמזור האדום שאחריה ואפילו ברמזורים של מעברי חצייה בלבד.

3. רלוונטי לקו 1 - ההארכה המטופשת של הקו דרך שד' בן גוריון ושד' המגינים, במקום להמשיך ישר על דרך העצמאות כמו קו 103 וכמו שתוכנן למטרונית מלכתחילה.

מדובר בשלושה גורמים שניתן לפתור בקלות וחייבים לעשות זאת כי המטרונית פשוט איטית מדי והנסיעה בה מייגעת.
עם זאת, לפחות ממה שאני חוויתי הצפיפות כלל לא נוראית כפי שכמה גולשים ספיציפיים כאן טענו שתהיה.
זאת כמובן להוציא מטרוניות בהם עובדים נהגים איטיים במיוחד, שאחריהן מזדחלות לעיתים עוד שתי מטרוניות ריקות באותו הקו שלא יכולות לעקוף במת"צ.
 

אשרי1987

New member
אולי עדיף לעשות קו 4 של מטרונית

אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
היא נובעת בעיקר משלוש סיבות:
1. עצירה בכל תחנה נידחת בדרך בניגוד לאוטובוסים של אגד.
קיימת הוראה לנהגי המטרונית לעצור בכל תחנה ללא יוצא מן הכלל ולפתוח את הדלתות, גם אם מדובר באמצע הלילה, איש לא עומד בתחנה ואף אחד לא מצלצל לרדת.

2. הרמזורים הרבים במסלול שכלל לא נותנים שום עדיפות למטרונית כפי שסוכם.
אחרי שהמטרונית מסיימת לעמוד סתם בתחנה שאין בה אף אחד, היא גם עומדת ברמזור האדום שאחריה ואפילו ברמזורים של מעברי חצייה בלבד.

3. רלוונטי לקו 1 - ההארכה המטופשת של הקו דרך שד' בן גוריון ושד' המגינים, במקום להמשיך ישר על דרך העצמאות כמו קו 103 וכמו שתוכנן למטרונית מלכתחילה.

מדובר בשלושה גורמים שניתן לפתור בקלות וחייבים לעשות זאת כי המטרונית פשוט איטית מדי והנסיעה בה מייגעת.
עם זאת, לפחות ממה שאני חוויתי הצפיפות כלל לא נוראית כפי שכמה גולשים ספיציפיים כאן טענו שתהיה.
זאת כמובן להוציא מטרוניות בהם עובדים נהגים איטיים במיוחד, שאחריהן מזדחלות לעיתים עוד שתי מטרוניות ריקות באותו הקו שלא יכולות לעקוף במת"צ.
אולי עדיף לעשות קו 4 של מטרונית
שיהיה כמו סעיפים 2 ו 3 שתיארתה רתם ואז יעבירו לחיפה עוד מטרוניות שסתם שוכבות בחניוני גוש דן,או שזה לא מעשי ?
 

mister K

New member
לא מעשי. מה זה קשור בכלל?

אולי עדיף לעשות קו 4 של מטרונית
שיהיה כמו סעיפים 2 ו 3 שתיארתה רתם ואז יעבירו לחיפה עוד מטרוניות שסתם שוכבות בחניוני גוש דן,או שזה לא מעשי ?
לא מעשי. מה זה קשור בכלל?
 

felixr

New member
מה הסיבה ל-1? מה הרציונאל לכך?

אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
היא נובעת בעיקר משלוש סיבות:
1. עצירה בכל תחנה נידחת בדרך בניגוד לאוטובוסים של אגד.
קיימת הוראה לנהגי המטרונית לעצור בכל תחנה ללא יוצא מן הכלל ולפתוח את הדלתות, גם אם מדובר באמצע הלילה, איש לא עומד בתחנה ואף אחד לא מצלצל לרדת.

2. הרמזורים הרבים במסלול שכלל לא נותנים שום עדיפות למטרונית כפי שסוכם.
אחרי שהמטרונית מסיימת לעמוד סתם בתחנה שאין בה אף אחד, היא גם עומדת ברמזור האדום שאחריה ואפילו ברמזורים של מעברי חצייה בלבד.

3. רלוונטי לקו 1 - ההארכה המטופשת של הקו דרך שד' בן גוריון ושד' המגינים, במקום להמשיך ישר על דרך העצמאות כמו קו 103 וכמו שתוכנן למטרונית מלכתחילה.

מדובר בשלושה גורמים שניתן לפתור בקלות וחייבים לעשות זאת כי המטרונית פשוט איטית מדי והנסיעה בה מייגעת.
עם זאת, לפחות ממה שאני חוויתי הצפיפות כלל לא נוראית כפי שכמה גולשים ספיציפיים כאן טענו שתהיה.
זאת כמובן להוציא מטרוניות בהם עובדים נהגים איטיים במיוחד, שאחריהן מזדחלות לעיתים עוד שתי מטרוניות ריקות באותו הקו שלא יכולות לעקוף במת"צ.
מה הסיבה ל-1? מה הרציונאל לכך?
 

alantan

New member
לדעתי מדובר בכמה סיבות, אבל העיקריות בהן

מה הסיבה ל-1? מה הרציונאל לכך?
לדעתי מדובר בכמה סיבות, אבל העיקריות בהן
1) רצון שהשירות יהיה כמה שיותר קבוע מבחינת התדירות ומניעת bunching. עם זאת אפשר בכל זאת למנוע bunching על ידי ויסות בתחנות שונות לפי הצורך, במקרה שהאוטובוס ממש "טס" ולא עוצר באף תחנה.

2) השערה בלבד - בטיחות במת"צ. ברגע שהאוטובוס חייב לעצור, הוא חייב להאט, ומוקטנת הסכנה להולכי הרגל שעוברים באיזור התחנות.
 

amit1270

New member
סיבה שלישית:

לדעתי מדובר בכמה סיבות, אבל העיקריות בהן
1) רצון שהשירות יהיה כמה שיותר קבוע מבחינת התדירות ומניעת bunching. עם זאת אפשר בכל זאת למנוע bunching על ידי ויסות בתחנות שונות לפי הצורך, במקרה שהאוטובוס ממש "טס" ולא עוצר באף תחנה.

2) השערה בלבד - בטיחות במת"צ. ברגע שהאוטובוס חייב לעצור, הוא חייב להאט, ומוקטנת הסכנה להולכי הרגל שעוברים באיזור התחנות.
סיבה שלישית:
זאת רכבת קלה, שכחת?
 
התחנה (פיל לבן) שלא בשימוש

אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
היא נובעת בעיקר משלוש סיבות:
1. עצירה בכל תחנה נידחת בדרך בניגוד לאוטובוסים של אגד.
קיימת הוראה לנהגי המטרונית לעצור בכל תחנה ללא יוצא מן הכלל ולפתוח את הדלתות, גם אם מדובר באמצע הלילה, איש לא עומד בתחנה ואף אחד לא מצלצל לרדת.

2. הרמזורים הרבים במסלול שכלל לא נותנים שום עדיפות למטרונית כפי שסוכם.
אחרי שהמטרונית מסיימת לעמוד סתם בתחנה שאין בה אף אחד, היא גם עומדת ברמזור האדום שאחריה ואפילו ברמזורים של מעברי חצייה בלבד.

3. רלוונטי לקו 1 - ההארכה המטופשת של הקו דרך שד' בן גוריון ושד' המגינים, במקום להמשיך ישר על דרך העצמאות כמו קו 103 וכמו שתוכנן למטרונית מלכתחילה.

מדובר בשלושה גורמים שניתן לפתור בקלות וחייבים לעשות זאת כי המטרונית פשוט איטית מדי והנסיעה בה מייגעת.
עם זאת, לפחות ממה שאני חוויתי הצפיפות כלל לא נוראית כפי שכמה גולשים ספיציפיים כאן טענו שתהיה.
זאת כמובן להוציא מטרוניות בהם עובדים נהגים איטיים במיוחד, שאחריהן מזדחלות לעיתים עוד שתי מטרוניות ריקות באותו הקו שלא יכולות לעקוף במת"צ.
התחנה (פיל לבן) שלא בשימוש
והנת"צ ללא שימוש בצומת דרך העצמאות/שד' בן גוריון מזרחית מתחנת הדלק...
 
מצב לא הגיוני ממש

אכן, האיטיות היא הבעיה העיקרית של המטרונית
היא נובעת בעיקר משלוש סיבות:
1. עצירה בכל תחנה נידחת בדרך בניגוד לאוטובוסים של אגד.
קיימת הוראה לנהגי המטרונית לעצור בכל תחנה ללא יוצא מן הכלל ולפתוח את הדלתות, גם אם מדובר באמצע הלילה, איש לא עומד בתחנה ואף אחד לא מצלצל לרדת.

2. הרמזורים הרבים במסלול שכלל לא נותנים שום עדיפות למטרונית כפי שסוכם.
אחרי שהמטרונית מסיימת לעמוד סתם בתחנה שאין בה אף אחד, היא גם עומדת ברמזור האדום שאחריה ואפילו ברמזורים של מעברי חצייה בלבד.

3. רלוונטי לקו 1 - ההארכה המטופשת של הקו דרך שד' בן גוריון ושד' המגינים, במקום להמשיך ישר על דרך העצמאות כמו קו 103 וכמו שתוכנן למטרונית מלכתחילה.

מדובר בשלושה גורמים שניתן לפתור בקלות וחייבים לעשות זאת כי המטרונית פשוט איטית מדי והנסיעה בה מייגעת.
עם זאת, לפחות ממה שאני חוויתי הצפיפות כלל לא נוראית כפי שכמה גולשים ספיציפיים כאן טענו שתהיה.
זאת כמובן להוציא מטרוניות בהם עובדים נהגים איטיים במיוחד, שאחריהן מזדחלות לעיתים עוד שתי מטרוניות ריקות באותו הקו שלא יכולות לעקוף במת"צ.
מצב לא הגיוני ממש
בצומת רחוב האצטדיון/שנקר.
בו הפניה שמאלה לרחוב שנקר (בכיוון חיפה) , יש המתנה מרובת זמן לפניה שמאלה.
גם בפניה ימינה משנקר לרחוב האצטדיון בכיוון קרית חיים/ קרית ים לוקחת זמן רב.

גם תנועה בנתיב בודד ברחוב שנקר ומעגל תנועה לא הגיוני בצומת שנקר / השיש ,
לא מוסיפים מהירות וחלקות בנסיעה בקו 3.
 

עדירמר

New member
אכזבה מהטמטומית

מצב לא הגיוני ממש
בצומת רחוב האצטדיון/שנקר.
בו הפניה שמאלה לרחוב שנקר (בכיוון חיפה) , יש המתנה מרובת זמן לפניה שמאלה.
גם בפניה ימינה משנקר לרחוב האצטדיון בכיוון קרית חיים/ קרית ים לוקחת זמן רב.

גם תנועה בנתיב בודד ברחוב שנקר ומעגל תנועה לא הגיוני בצומת שנקר / השיש ,
לא מוסיפים מהירות וחלקות בנסיעה בקו 3.
אכזבה מהטמטומית
מעגל התנועה האמור, בצומת אריה שנקר/רחוב השיש עזר רבות לשיפור זרימת התנועה וגם עזר לנהגי המשאיות של תחנת הבטונים החפצים להשתלב בתנועה מרחוב השיש.
מעגל תנועה זה הוא הגיוני בהחלט.
 

עדירמר

New member
אכזבה גדולה מהמטרונית

אכזבה גדולה מהמטרונית. לא קירבה את חיפה לקריו
לקריות, להיפך - הרחיקה! אנחנו רק מנסים למצא עכשיו פתרונות איך להגיע לחיפה בכל דרך רק לא בעזרת המטרונית האיטית והמסורבלת שבה במקרה הטוב אתה יושב ואחרי חצי שעה כאבי גב, ובמקרה הרע עומד לעיתים כשעה... לא זה לא זה... מזל שיש רכבת.
אכזבה גדולה מהמטרונית
איני יודע למה אתה החלטת שהמטרונית מאכזבת, היא כלי התחבורה הכי נוח שהגיע לחיפה רבתי, ממוזגת מרווחת הנהג לא מוכר כרטיסי נסיעה למה סתם להשמיץ? הרי זה מה שחברי הפורום המלומדים כל כך פיללו ורצו שיקרה והנה זה סוף סוף קרה!
 
כרגע היא אכזבה

אכזבה גדולה מהמטרונית
איני יודע למה אתה החלטת שהמטרונית מאכזבת, היא כלי התחבורה הכי נוח שהגיע לחיפה רבתי, ממוזגת מרווחת הנהג לא מוכר כרטיסי נסיעה למה סתם להשמיץ? הרי זה מה שחברי הפורום המלומדים כל כך פיללו ורצו שיקרה והנה זה סוף סוף קרה!
כרגע היא אכזבה
הבעיות שלה תוארו כאן כשהכי מעצבן שהיא נוסעת דרך שדרות המגינים והדרך כך סתם מתארכת, וזו הרעה בהשוואה לקו 103. אם לוקח שעה להגיע מצבר לחוף הכרמל ו 50 דקות מצבר לרמב"ם, זו באמת איטיות. פעם אחת נסעתי בקו להדר, ובחזור לקריות התרשמתי דווקא לטובה מזמן הנסיעה. בתחום של שדרות ההסתדרות המטרונית נוסעת מהר יחסית, אבל נתקעת בתוך חיפה וזה מקומם.

מעבר לכך באמת הצפיפות לא נוראית.
 
למה ליסוע מצבר לחוף הכרמל כל הדרך במטרונית?

כרגע היא אכזבה
הבעיות שלה תוארו כאן כשהכי מעצבן שהיא נוסעת דרך שדרות המגינים והדרך כך סתם מתארכת, וזו הרעה בהשוואה לקו 103. אם לוקח שעה להגיע מצבר לחוף הכרמל ו 50 דקות מצבר לרמב"ם, זו באמת איטיות. פעם אחת נסעתי בקו להדר, ובחזור לקריות התרשמתי דווקא לטובה מזמן הנסיעה. בתחום של שדרות ההסתדרות המטרונית נוסעת מהר יחסית, אבל נתקעת בתוך חיפה וזה מקומם.

מעבר לכך באמת הצפיפות לא נוראית.
למה ליסוע מצבר לחוף הכרמל כל הדרך במטרונית?
101 עושה את הדרך בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל בחצי זמן מקו 1 של המטרונית.
אמנם כעת זה בחינם, אבל זה די טיפשי ליסוע עם המטרונית בין שתי המרכזיות כאשר יש את קו 101. 101 היה עדיף על 103, אז על אחת כמה וכמה שהוא עדיף על קו 1 של המטרונית.
 
אך לקווי "אגד" בדרך העצמאות קשה לנוע...

כרגע היא אכזבה
הבעיות שלה תוארו כאן כשהכי מעצבן שהיא נוסעת דרך שדרות המגינים והדרך כך סתם מתארכת, וזו הרעה בהשוואה לקו 103. אם לוקח שעה להגיע מצבר לחוף הכרמל ו 50 דקות מצבר לרמב"ם, זו באמת איטיות. פעם אחת נסעתי בקו להדר, ובחזור לקריות התרשמתי דווקא לטובה מזמן הנסיעה. בתחום של שדרות ההסתדרות המטרונית נוסעת מהר יחסית, אבל נתקעת בתוך חיפה וזה מקומם.

מעבר לכך באמת הצפיפות לא נוראית.
אך לקווי "אגד" בדרך העצמאות קשה לנוע...
העומס בכביש גורם לאיחורים, והיציאה המסורבלת ממסוף העצמאות דרך ככר פייצל ורחוב קיבוץ גלויות...תוספת נסיעה של כ-15 דקות עוד לפני האיסוף בתחנה הראשונה...
החלופה היחידה להגיע במהירות לקרית אליעזר (תחנת המטרונית) מדרך העצמאות היא - קו 5 א'.
 
דוגמא מצולמת

אך לקווי "אגד" בדרך העצמאות קשה לנוע...
העומס בכביש גורם לאיחורים, והיציאה המסורבלת ממסוף העצמאות דרך ככר פייצל ורחוב קיבוץ גלויות...תוספת נסיעה של כ-15 דקות עוד לפני האיסוף בתחנה הראשונה...
החלופה היחידה להגיע במהירות לקרית אליעזר (תחנת המטרונית) מדרך העצמאות היא - קו 5 א'.
דוגמא מצולמת
בדרך העצמאות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה