אך עושים שינוי

בת עולם

New member
אך עושים שינוי../images/Emo35.gif

שלום לכם, אני רוצה להתעייץ. לאחר שלמדתי מקצוע (עבודה סוציאלית), גיליתי שמאוד לא נהנית ממנו, ושהמשכורת משאירה הרבה חשק לזרוק את התואר, לאחר כמה שנים של התלבטויות, תפקידים כמזכירה ולעיתים חזרה למקצוע, מרגישה שהגיע הזמן לשינוי. אני אוהבת לבשל, אבל איך עושים שינוי כזה? במיוחד כשאין כסף, לא ללמוד ולא להקמת עסק. אפשר להתחיל ממטבח במסעדה? מה מומלץ לעשות?
 

Shichman

New member
ממש לא נראה לי שאם תלכי להיות טבחית

תקבלי משכורת גבוהה יותר או תנאים טובים יותר מעובדת סוציאלית.ולא נראה לי שזה מקום הכי טוב להתקדם ממנו. אולי שף במסעדה גדולה נהנה מתנאים טובים, אך לא נראה לי שזה קל להגיע לתפקיד הזה, והתנאים של טבח רגיל בד"כ גרועים. אם את ממש בקטע של פרקטיקה של בישול, אז כדאי שתבררי עם מי שבקיא בתחום, אבל אם המטרה שלך להיות בתפקידי אדמיניסטרציה או ניהול בתחום המזון, אז לא נראה לי שעדיף להתחיל מבישול. אולי תשקלי אופציה להיכנס לתחום בתפקיד של פקידה, אדמיניסטרציה או דרך עתודה ניהולית ברשת מזון כלשהי - נראה לי שמשם יהיו יותר אפשרויות קידום. יש לך תואר ראשון במדעי החברה וזה יכול לפתוח דלתות לתפקידים כאלה - לפחות ככה נראה לי (אבל אין לי ידע או ניסיון בתחום).
 

בת עולם

New member
נראה לי שלא הבנת אותי

אני רוצה להנות ממה שאני עושה, אני רוצה לעסוק במשהו שאני אוהבת לעשות. אם אני נהנית מהעבודה, כסף פחות חשוב. אני רוצה לבשל, תכלס לבשל. לא עבודה ניהולית, לא פקידותי, לא אדמיניסטרטיבית. רוצה להתעסק עם דגם, פירות ים, ירקות ובשר. לחתוך, לשטוף, להכניס לסיר.
 

יוספוס11

New member
לכי לתדמור ולימדי להיות שפית...

בלי זה יהיה לך קשה להתקבל למקום או תפקיד שלא ידרוש ממך שטיפת כלים... או אם יש לך כסף את יכולה "לקפוץ" מעל משוכת הידע והנסיון ולהקים מסעדה משלך. אבל משום מה לא נראה לי שזו האופציה הסבירה עבורך.
 

טוט

New member
אפשר לבשל ולמכור אוכל מוכן

למעדניות בסביבה, לפרסם שאת מבשלת בהזמנה למשפחות, אירועים,קטרינג, פתיחת חנות/מסעדה קטנה משלך.
 

בת עולם

New member
זו גם אופציה

לדעתי אני צריכה קצת הכוונה איך להתחיל ולפתח את זה תודה
 

newKiticat

New member
לא מדוייק

כי זה עדיין מצריך "הקמת עסק" לצורכי מס (פתיחת תיק במס הכנסה) ואישור של משרד הבריאות שהתנאי בישול ואפייה היגיינים.
 

pasha7777

New member
היי בת עולם,

מצאתי כמה אתרים מתאימים, תכנסי- אולי תמצאי משהו שיתאים לך. תראי איזו משרות יש בתחום, מה הדרישות, מה השכר. אם יופיע טלפון- תתקשרי, תשאלי שאלות. בהצלחה! http://www.2eat.co.il/jobs.asp?waid=0&wtid=5&jobs.asp=&whom= http://www.hashulchan.co.il/Index.asp?CategoryID=155 http://www.thesite.co.il/jobs/11 http://www.alljobs.co.il/SearchResultsGuest.aspx?page=1&position=645
 

ו י ט ל

New member
רעיון

יש איזו עמותה שעוסקת בהעצמה כלכלית לנשים. נסי שם:http://womensown.org.il/Index.asp?CategoryID=89 וחוץ מזה קבלי כתבה קטנה ככה להשראה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3134173,00.html אני חושבת שכדאי לך ליצור קשר עם הנשים הללו, לספר על עצמך ולשאול לעצתן. אני בטוחה שהן יוכלו לתרום לך מנסיונן ואפילו לכוון אותך ממש. שיהיה בהצלחה
 

בת עולם

New member
שמעתי על העמותה

ותודה שהזכרת לי- כי שכחתי שהיא קיימת בהחלט אפנה אליהן תודה על הקישורים גם
 

ו י ט ל

New member
וסתם אם בא לך לבשל טיפה בהתנדבות

להוסטל לנוער הומו-לסבי מחוסר קורת גג בתל אביב דרושים מתנדבים חובבי בישול לפעם בשבוע, בשעות הבוקר, במשך שעתיים שלוש. אדוה- 0544703597
 

בת עולם

New member
נראה אחלה פורום

תודה לך, לא הכרתי אותו קודם מחר אשאל שם לילה טוב לך
 

Milochka1

New member
בוקר טוב, בת עולם

בהחלט מאוד חשוב להנות מהעבודה שבה את נמצאת, ואני מחזקת אותך על האומץ לנסות ולעשות את השינוי בחייך. יהיה לך מאוד קשה להתקבל למסעדות ללא תעודה או נסיון (אלא אם את רוצה לעבוד במסעדות כמו "נאפיס" - אך שם אין יותר מדי יצירתיות או הנאה מעבודה, וגם לא תרכשי נסיון רציני). כפי שאמרו לך, אולי כדאי לך לחשוב על קייטרינג או בישולים מהבית. את יכולה להתחיל בקטן בעת שאת ממשיכה לעבוד בעבודה ה"רגילה" שלך, לראות איך הולך לך ומשם להתקדם הלאה. נסי לפנות לפורום "עבודה ועסקים מהבית", יש שם כמה נשים (כולל מנהלת הפורום) שפתחו עסקים קטנים בתחום הקייטרינג והבישולים. את יכולה לבקש מהן עצות וטיפים. העיקר שיהיה בהצלחה, ואל תפחדי לנסות. אני אישית עשיתי מפנה חד בקריירה אחרי לידת בני (לא לתחום הבישול), והיום אני מרוצה ביותר מהשינוי שעשיתי(למרות שלא היה קל בהתחלה, וגם עכשיו לא). התחלתי ללא תעודה וללא נסיון בתחום שאליו רציתי להכנס. כיום אני נהנית מכל רגע בעבודתי ומאוד שמחה שהיה לי האומץ לנסות.
 
למעלה