אי
הכל מואר/ג'ונתן ספרן פויר

אינגהס

New member
אי
הכל מואר/ג'ונתן ספרן פויר

הכול מואר/ גונתן ספרן פויר הוצאת זמורה ביתן 317 עמודים 2003 מאנגלית: אסף גברון הספר הזה נרכש מזמן ועכשיו, לאחר שלושה אנשים שקראו אותו, הוא חזר אליי. שלושתם התלהבו מהספר, ובהתחשב בעובדה שגם אני התלהבתי מהספר השני של הסופר (קרוב להפליא ורועש להחריד), ציפיתי לחוויה מעניינת. ג'ונתן ספרן פויר יוצא לטיול שורשים באוקראינה, שם משפחתו בחלקה הצליחה להינצל מהמלחמה ובחלקה נספתה באחד מני השטעטאלים שחוסלו בידי הנאצים. שם הוא פוגש את אלכס וסבו, האמורים ללוות אותו בחיפושיו. הסיפור מתקדם בשלושה רבדים- • בזמן שהגיבור באוקראינה, הסיפור מסופר מפיו של אלכס, בשפה מיוחדת לו. • אחרי שהגיבור חוזר לארה"ב, אלכס שולח לו מכתבים המקדמים את הסיפור. • בחזרה לעבר- סיפורי סבי התינוק וסבתו של סבתו של סבתו של סבתו של סבתו לפני מליון שנה. מה אגיד? יותר מספר קריאה הספר היה נראה לי כמו תרגיל כתיבה. בעוד ששני הרבדים הראשונים סבירים פלוס, החלקים שחוזרים אחורה לתרחימברוד (הסבתא של הסבתא....) הזויים, גסים, ולא כל כך ברור לי מה הם נועדו לשרת. גם החלקים על סבו של הגיבור, מפגשי האהבה האינסופיים שלו גם כן לא קידמו לדעתי את העלילה. אלכס, שהוא דמות מקסימה ובעצם מגרונה מסופר החלק הארי של הסיפור, גם כן לא מפותח מספיק ובעיותיו עם הוריו והקשר שלו עם סבו לא מספיק מנותחים. בשביל תרגיל כתיבה- זה נחמד מאוד. בשביל ספר באורך מלא- התאכזבתי קשות, למרות שלא נטשתי, וגם זה אומר משהו. למי שלא קרא את ספרן פויר- ממליצה לדלג על הספר הזה ולעבור ישר ל"קרוב להפליא ורועש להחריד".
 

KallaGLP

New member
את בטוחה שלא אני כתבתי את זה?


זה בדיוק הרושם שלי. ולדעתי מעבר לכל זה גם יש משהו מבזה ודוחה באופן שבו הוא כתב על הסבא שלו.
 

אינגהס

New member
עכשיו אני סוף סוף מבינה למה את תמיד

מציינת את הספר הזה לא לטובה. תמיד חשבתי שאת בדעת מיעוט, אבל אני רואה שאני אצטרף אלייך. האם קראת את "קלר"ל"? ממנו נהניתי מאוד!
 

KallaGLP

New member
טרם. קצת חששתי בגלל האכזבה מהראשון

אבל עכשיו אנסה.
 
אגב, בעיה דומה היתה לי גם

ב"קרוב להפליא" (שאהבתי) - כל הקטע הזה עם הסבא ! לא יודעת, נראה לי כל כך הזוי ומנופח ומצוץ מהאצבע, ובעיקר לא שייך (למרות שאני מבינה את הרעיון... הסבא נפגע מההפצצה שם, והנכד נפגע מההפצצה פה...עדיין).
 

אינגהס

New member
לא זוכרת את הקטע עם הסבא...


זוכרת שאהבתי את הספר מאוד, למרות שהיה לי קשה להכנס אליו...
 
נו, הסבא הזה שלא דיבר,

ובכלל היה פסיכי, והיה אסור לדרוך בבית שלו בכל מיני מקומות, והוא גם... טוב, לא רוצה לעשות ספויילר, אבל היה סבא מעצבן לאללה! הילד לא הכיר אותו, הקטעים של הסבא מסופרים מפי הסבא עצמו בגוף ראשון, ומפיה של הסבתא.
 

Arana

Active member
מנהל


קראתי אותו לפני שנתיים-שלוש, ולמען האמת - כמעט לא נשאר לי ממנו כלום. אני זוכרת שהוא שעשע אותי למדי, אבל אני באמת לא זוכרת ממנו קטעים, דמויות ובקושי את העלילה. כנראה שהוא היה טוב להנעים את הזמן ולא יותר... תודה על הסקירה
 
תודה על ההמלצה!

קראתי בזמנו את קלר"ל ומצאתיו ספר חביב למדי. על ספר זה בהחלט אוותר.
 

מחשבות

New member
קראתי את קלו"ל ואני יכול להיות שקט: זה לא

סופר בשבילי כלל. גם לא זוגתו.
 

BloodyRose

New member
הסרט זכור לי לטובה

ומקריאה בפורום הבנתי שמהספר עדיף להתרחק. תודה!
 
למעלה