אי הזמנה למשפט

main231

New member
אי הזמנה למשפט

שלום, בתחילת שנת 2006 שלחתי בקשה להישפט בעקבות הדו"ח שקיבלתי. קיבלתי תשובה ש'הזמנה לדין תשלח אלי'. לא קיבלתי הזמנה כזאת ולכן לא היה משפט. כמה זמן נמצאת בתוקף אפשרות להזמין אותי למשפט? האם עדיין יכולים להזמין אותי למשפט עבור דו"ח בתחילת שנת 2006? חשוב לי לדעת כי לפני שבוע קיבלתי דו"ח חדש שאני רוצה להגיש בקשה לבטל אותו. האם בעקבות בקשה כזאת יכולים להיזכר שלא הזמינו אותי למשפט לפני 4 שנים ולשלוח את ההזמנה כעת? תודה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בספק רב

להלן ציטוט ס' 230 לחוק סדר הדין הפלילי .230 הזמנה למשפט (201ח(ו)) (תיקון: תשמ"ז, תש"ן) הודיע אדם לפי סעיף 229(א) שברצונו להישפט על העבירה, תישלח לו הזמנה למשפט תוך שנה מיום שנתקבלה הודעתו; בית המשפט רשאי, מנימוקים שיירשמו, לקיים את המשפט גם אם ההודעה האמורה ניתנה באיחור. הורשע האדם בבית המשפט על העבירה ונגזר דינו לקנס, לא יפחת הקנס מהסכום הנקוב בהודעת תשלום הקנס, אלא אם כן ראה בית המשפט נסיבות מיוחדות המצדיקות הפחתתו.
 

creth11

New member
כדאי לברר במזכירות בית המישפט

בית המישפט רשום בצורת קוד למשל 16=נצרת 18=חדרה וכך הלאה ניתן גם לברר במפנ"א הבירור נעשה לפי מיספר הדוח
 

guya72

New member
אי הזמנה למשפט

במידה ופתאום יתעוררו ויזכרו להגיש נגדך כתב אישום, אתה יכול לבקש מהשופט לבטל את כתב האישום בטענה של התיישנות (ההסבר החוקי נמצא בדברי ברזילי), וזאת מבלי שתצטרך להשיב אשם / לא אשם. אבל אני מציע לך לפנות למשטרה ולברר מה עלה בגורלו של הבקשה להשפט. עוד עלול להתברר כי נשפטת בהיעדר. ואם לא תטפל בזה כעת, כאשר תרצה לחדש את רשיון הנהיגה - יתחילו הצרות. עדיף לברר מה קורה, ולטפל בזה כמה שיותר מוקדם - ולא ברגע האחרון, כאשר אתה פתאום לחוץ כי לא מחדשים לך את רשיון הנהיגה.
 
למעלה