אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית

מצב
הנושא נעול.
בזה אני מסכים, שהיה ראוי להכליל את כל התחנות

לא מדויק
המטרונית שינתה את המקומות שבהם מתבצע המעבר. במערכת הקודמת היית מבצע את המעבר בנקודה שבה משתנה התעריף - מרכזית המפרץ. כיום, אם אתה נוסע מחיפה לקריות, וצריך להחליף אוטובוס,בד"כ תעשה זאת בצומת קרית אתא, שנמצאת מחוץ לאזור התעריף
בזה אני מסכים, שהיה ראוי להכליל את כל התחנות
שבין מרכזית המפרץ לצומת קרית אתא גם באזור חיפה.
אבל בכל מקרה, מי שנוסע מתוך חיפה אל מעבר לצומת קרית אתא, אמור להחזיק בחוזה מתאים לנסיעות מסוג זה ולא להשתמש לצורך כך בחוזה של כרטיס חופשי התקף רק בחיפה.
 
הפתרון הפשוט והצודק הוא איחוד אזורי תעריף

בזה אני מסכים, שהיה ראוי להכליל את כל התחנות
שבין מרכזית המפרץ לצומת קרית אתא גם באזור חיפה.
אבל בכל מקרה, מי שנוסע מתוך חיפה אל מעבר לצומת קרית אתא, אמור להחזיק בחוזה מתאים לנסיעות מסוג זה ולא להשתמש לצורך כך בחוזה של כרטיס חופשי התקף רק בחיפה.
הפתרון הפשוט והצודק הוא איחוד אזורי תעריף
אין שום סיבה שנסיעה מראשון לתל אביב, או ממעלה אדומים לירושלים, יהיו יותר זולות מנסעה מהקריות לחיפה.
יש עם זה שתי בעיות:
א. זה ייקר את הנסיעה הפנימית בקריות (מעבר מקוד 1 לקוד 2)
ב. השיטה בחיפה בנויה קצת אחרת מאשר במטרופולינים האחרים, וצריך להחליט מה עושים עם שאר האזורים
 
את זה יכולים לטעון גם תושבי רמת השרון, הרצליה

הפתרון הפשוט והצודק הוא איחוד אזורי תעריף
אין שום סיבה שנסיעה מראשון לתל אביב, או ממעלה אדומים לירושלים, יהיו יותר זולות מנסעה מהקריות לחיפה.
יש עם זה שתי בעיות:
א. זה ייקר את הנסיעה הפנימית בקריות (מעבר מקוד 1 לקוד 2)
ב. השיטה בחיפה בנויה קצת אחרת מאשר במטרופולינים האחרים, וצריך להחליט מה עושים עם שאר האזורים
את זה יכולים לטעון גם תושבי רמת השרון, הרצליה
רעננה, הוד השרון, כפר סבא, ראש העין וכד'.
ובעתיד יטענו את זה תושבי לוד, רמלה, נס ציונה, רחובות, אשדוד, מודיעין וכו'.
היכן יהיה הגבול? קריות כן ועכו לא? קרית אתא כן ושפרעם לא?
אגב, זה לא בהכרח ייקר את עלות הנסיעה הפנימית בקריות. בנשר ובטירת הכרמל הכלולים באזור חיפה חל קוד 1 על נסיעות פנימיות.
 

amitk83

New member
הכלתי כבר לאיבוד

את זה יכולים לטעון גם תושבי רמת השרון, הרצליה
רעננה, הוד השרון, כפר סבא, ראש העין וכד'.
ובעתיד יטענו את זה תושבי לוד, רמלה, נס ציונה, רחובות, אשדוד, מודיעין וכו'.
היכן יהיה הגבול? קריות כן ועכו לא? קרית אתא כן ושפרעם לא?
אגב, זה לא בהכרח ייקר את עלות הנסיעה הפנימית בקריות. בנשר ובטירת הכרמל הכלולים באזור חיפה חל קוד 1 על נסיעות פנימיות.
הכלתי כבר לאיבוד
הלכתי כבר לגמרי לאיבוד מכל ההתכתבות הזו.

שמעתי שיש דיבורים על איחוד תעריפים אבל זה יקרה אולי עוד 3 חודשים, תלוי באוצר.
מישהו ניסה לקנות כרטיס בחיפה לקריות ולא לשלם 10.20 אלא רק 5.5?
 
בנסיעה מחיפה לקריות אי אפשר לשלם 5.5

הכלתי כבר לאיבוד
הלכתי כבר לגמרי לאיבוד מכל ההתכתבות הזו.

שמעתי שיש דיבורים על איחוד תעריפים אבל זה יקרה אולי עוד 3 חודשים, תלוי באוצר.
מישהו ניסה לקנות כרטיס בחיפה לקריות ולא לשלם 10.20 אלא רק 5.5?
בנסיעה מחיפה לקריות אי אפשר לשלם 5.5
אפשר לנסות לשלם 6.6 (מהיום 6.9) ולנסות לגנוב את הקטע בקריות.
בכיוון ההפוך אפשר לנסות לשלם 5.5 לונסות לגנוב את הקטע בחיפה.
אבל לא הייתי ממליץ על כך.
מי שנוסע בין חיפה לקריות אמור לשלם את התעריף המתאים, בלי התחכמויות.
מי שעושה את זה כל יום, שירכוש כרטיס חופשי מתאים.
 
ואם התכוונת ל-5.5 בנוסף ל-6.6, אז באגד

הכלתי כבר לאיבוד
הלכתי כבר לגמרי לאיבוד מכל ההתכתבות הזו.

שמעתי שיש דיבורים על איחוד תעריפים אבל זה יקרה אולי עוד 3 חודשים, תלוי באוצר.
מישהו ניסה לקנות כרטיס בחיפה לקריות ולא לשלם 10.20 אלא רק 5.5?
ואם התכוונת ל-5.5 בנוסף ל-6.6, אז באגד
אפשר. אבל השאלה באיזה שלב של הנסיעה.
למשל מי שנוסע ממרכז חורב לצומת קרית אתא עם 123 או 136 ויש לו חופשי חודשי של אזור חיפה בלבד, האם הוא יכול כבר בתחילת הנסיעה לרכוש את הכרטיס הנוסף או רק ממרכזית המפרץ?
אני לא ניסיתי את זה.
 
לגבי הסיפא

את זה יכולים לטעון גם תושבי רמת השרון, הרצליה
רעננה, הוד השרון, כפר סבא, ראש העין וכד'.
ובעתיד יטענו את זה תושבי לוד, רמלה, נס ציונה, רחובות, אשדוד, מודיעין וכו'.
היכן יהיה הגבול? קריות כן ועכו לא? קרית אתא כן ושפרעם לא?
אגב, זה לא בהכרח ייקר את עלות הנסיעה הפנימית בקריות. בנשר ובטירת הכרמל הכלולים באזור חיפה חל קוד 1 על נסיעות פנימיות.
לגבי הסיפא
אכן, אפשרי תיאורטית לעשות בקריות מה שעשו בנשר - אבל זה חל על הרבה יותר נוסעים, ויעלה הרבה יותר כסף.
אבל באמת עלו הצעות לפתרונות ביניים אחרים
 
עם הבדל קטן שבמטרונית כדי לתקף צריך לרדת.

מי שנוסע קבוע בין חיפה לקריות יכול לרכוש
חופשי סטודנטיאלי שלא מטרופולין חיפה (לא אזור חיפה) ואז הכרטיס כולל גם את חיפה וגם את הקריות.
ומי שיש לו חופשי סטודנטיאלי רק לאזור חיפה (לא כולל הקריות) ונוסע בין חיפה לקריות צריך במקרה כזה לא להשתמש בחופשי סטודנטיאלי, אלא לקנות כרטיס לנסיעה בודדת בין חיפה לקריות בהנחה של 50%. הוא יכול גם לקנות כרטיסיה לצורך הנסיעות הללו בהנחה של 50%.
וכן - מי שקנה כרטיס המתאים רק לחיפה ומתעקש להשתמש דווקא בו גם בנסיעות בין חיפה לקריות בקטע של חיפה, צריך לתקף באמצע הנסיעה.

דבר דומה קיים למשל בנסיעות בין רחובות לפתח תקוה או לתל אביב - מי שיש לו חופשי סטודנטיאלי או חופשי חודשי רגיל של גוש דן ורוצה להשתמש בו לקטע ראשון לציון - פתח תקוה / תל אביב, צריך לגשת שוב לנהג בראשון לציון ולתקף את הכרטיס או בכיוון השני לקנות כרטיס לרחובות.

בעקרון, רצוי להתאים את סוג החוזים שמטעינים לסוג הנסיעות היוממיות. יומם בין הקריות לחיפה שרכש חוזה המתאים רק לחיפה, רכש חוזה לא מתאים שיוצר לו אי נוחות.
ואם מדובר בנסיעות מזדמנות ולא יוממיות, אז כתבתי למעלה מה הפתרונות האפשריים שיחסכו צורך בתיקוף / רכישה באמצע הנסיעה.
עם הבדל קטן שבמטרונית כדי לתקף צריך לרדת.
זה מדהים על כמה דברים לא חשבו במערכת הדפוקה הזאת.
 

amitk83

New member
האמת שאני לא יודע מה להגיד לך

עם הבדל קטן שבמטרונית כדי לתקף צריך לרדת.
זה מדהים על כמה דברים לא חשבו במערכת הדפוקה הזאת.
האמת שאני לא יודע מה להגיד לך
כי מישהו אמר לי שזאת בעית תקן קליפסו וזה לא קשור למטרונית.

מה שיקרה שנוסעים יגנבו נסיעות ובסוף לא תהיה להם ברירה אלא לפתור את הבעיה.
 
על הרבה מהדברים חשבו

עם הבדל קטן שבמטרונית כדי לתקף צריך לרדת.
זה מדהים על כמה דברים לא חשבו במערכת הדפוקה הזאת.
על הרבה מהדברים חשבו
זאת אולי לא דוגמה טובה, אבל במקרים רבים חשבו,החליטו ובסף הגיע איזה בכיר שקילקל
 
לא הצלחתי לתקף כרטיס אתמול במטרונית

אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית
שלום לכולם,
הבוקר שלחתי לפניות ציבור של דן בצפון תלונה על כך שהם אינם מאפשרים לרכוש כרטיסי נסיעת המשך (להבדיל ממעבר) ליעד של הלקוח,
להלן תגובתם:

"שלום אסף,
בהתאם להנחיית משרד התחבורה, איננו מוכרים כרטיסים מעל קוד 6, אולם אנו נכבד כרטיס שכזה במקטע העירוני שלו.
עליך לקנות הכרטיס אצל המפעיל הבין עירוני.
אתה מוזמן לפנות בעניין זה למשרד התחבורה.
בברכה,
פניות הציבור
דן בצפון"

ככה זה שהנוסעים לא ממש מעניינים את משרד התחבורה ואת חברת דן. ואם תרצו, העבודה בחברת דן בצפון היתה יכולה להיות מושלמת, לולא הם היו צריכים גם להסיע נוסעים.
לא הצלחתי לתקף כרטיס אתמול במטרונית
הדייל אמר שאני צריך לאפס את הכרטיס בתחנת שירות של רב קו, או משהו כזה.
 

amitk83

New member
מה הופיע לך על הצג?

לא הצלחתי לתקף כרטיס אתמול במטרונית
הדייל אמר שאני צריך לאפס את הכרטיס בתחנת שירות של רב קו, או משהו כזה.
מה הופיע לך על הצג?
לא בהכרח צריך לאפס את הכרטיס. המפעילים לא מאפסים כרטיסים אלא או שגורסים אותו ומנפיקים חוזה, או מוחקים חוזה
 
משהו לגבי חוזה חיצוני

מה הופיע לך על הצג?
לא בהכרח צריך לאפס את הכרטיס. המפעילים לא מאפסים כרטיסים אלא או שגורסים אותו ומנפיקים חוזה, או מוחקים חוזה
משהו לגבי חוזה חיצוני
ננסה לקרוא בפעם אחרת כשיהיה לי יותר זמן
(מדובר בחוזה נוער בקוד 2)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה