אי אספקת מקרר-מבצע משרד האנרגיה

shleyme444

New member
אי אספקת מקרר-מבצע משרד האנרגיה

שלום לכולם,

הזמנו מקרר סמסונג דרך המבצע של משרד האנרגיה-להחלפת מקררים זוללי אנרגיה.
ההזמנה התבצעה דרך חנות שנקראת מחסני חשמל אבל הם כביכול רק המתווך להבנתי.
הובטח לנו (אך לא בכתב, בע"פ) שתוך עד שבועיים יתקשרו לתאם הובלה, ותוך עד 20 יום תתקיים האספקה. (לא זוכרת\יודעת א9)ם מדובר על ימי עסקים או קלנדריים)
כל זה קרה ב-23.4!!!!
מאז לא שמעתי מהם עד היום.
לפני שבועיים התקשרתי לחנות עצמה ותהיתי מה קורה עם הסיפור הזה, הם אמרו לי שיצרו איתי קשר בתחילת שבוע הבא (שבוע שעבר) לתאם אספקה ויש בעיה כי הוזמנו יותר מקררים ממה שיכלו לספק, לטענתם.
כמובן ששבוע שעבר לא חזרו אליי, אלא רק היום.
להפתעתי הרבה (בלשון המעטה) הנציגה של חברת מיניליין שהם יבואנים של סמסונג, אמרה שהם יתאמו איתי אספקה לסוף חודש הבא!!!!!
כלומר אנחנו מדברים על שלושה חודשים!!!! כשאמרתי לנציגה שזה לא מקובל עליי, היא נשמעה דיי אפטית, כנראה שהיא שומעת את זה עשרות פעמים ביום. היא דיי נפנפה אותי בתשובה של זה מה יש.
אם הייתי יודעת שזה המצב הייתי משלמת מחיר מלא על מקרר ומסיימת את הסיפור, לא הייתי מקיימת את העסקה.
מה אפשר לעשות? מי הכתובת שלי? האם זה משרד האנרגיה? האם החנות? האם היבואן? האם זה חוקי בכלל? האם ניתן לתבוע אותם?
מיותר לציין שהחיוב המלא על הרכישה התבצע כבר בתחילת החודש שלאחרי הרכישה, כלומר מספר ימים אחריה.

אה, ולפני שלאיזה נשמה טובה יהיה משהו נחמד להגיד, בסגנון של קיבלת חינם זה מה יש, אז רק שתדעו ששילמנו מחיר לא נמוך בכלל עבור המקרר והסבסוד הוא לא כל כך משמעותי. בחנויות אחרות אפשר למצוא את אותו מקרר בהפרש של מספר בודד של מאות שקלים, פשוט התזמון התאים לנו כי ממילא התכוונו להחליף אותו כשפורסם המבצע. זה, בנוסף לעובדה שהמדינה לא ממש מקלה על הרוכש מבחינה בירוקרטית והעובדה שרצינו 3 מקררים אחרים זולים יותר שהיו במבצע אבל כבר אזלו. מסתבר שגם זה אזל, רק שכחו להגיד לנו את זה...בזמן הזה אפשר לייצר ולייבא אלפי מקררים.
 

dani666

New member
קראי בפורום - זה המצב

ולגבי תכל'ס :
- אם אתם רוצים את ההנחה, חכו.
- אם אתם רוצים עכשיו, בטלו את ההזמנה ורכשו במחיר רגיל.

אם תוכלו להוכיח שבזמנו יכולתם לרכוש מקרר מקביל יותר זול ממה שאתם יכולים לרכוש היום, יש לכם בסיס לתביעה של הספק ו/או החנות לגבי ההפרש אם תוכלו להוכיח שהובטח לכם זמן אספקה מסוים, ואם תוכלו להוכיח שאינכם יכולים לחכות עוד [המקרר שלכם שבק חיים לדוגמא]. אם לא תוכלו להוכיח שהובטח לכם זמן אספקה, או אם יש לכם מקרר עובד - חבל על זמנכם. גם אם תוכלו להוכיח, כלל לא בטוח שתזכו.

כרגע - ההחלטה שלכם. לחכות או לבטל ולרכוש אחר.
 

shleyme444

New member
אולי אני תמימה

אבל זה נשמע לי הזוי שאני צריכה להוכיח נזק ממשי כדי "להעניש" ספק\חנות על הפרת חוזה! וזוהי הפרת חוזה משמעותית שכן יש הבדל משמעותי בין 20 ימים לבין שלושה חודשים ולא נראה לי שיש הרבה אנשים שהיו מבצעים עסקה זו לו ידעו מה זמן ההמתנה.
אני כמובן לא טוענת שאתה מטעה אותי, אני רק אומרת שאם באמת הדבר כך, אז זה אבסורד ונותן לגיטמציה לכל הגורמים להתנהג בדיוק איך שהם מתנהגים.
 

dani666

New member
האם בחוזה נקבע קנס לספק על אחור ?

אם לא נקבע (ושנינו יודעים שלא נקבע) אז על בסיס מה תתבעי פיצוי ?

אין חוק במדינה שקובע פיצוי אוטומטי על אחור אספקה.
 
שלום shleyme444

כפי שתיארת, בשל הביקוש הרב למקררים במכרז, נוצר עומס בלתי צפוי על חברות הייבוא וכתוצאה מכך ישנם עיכובים רבים באספקות המקררים.
אשמח לקבל את פרטייך ולעשות מאמצים כדי לזרז את התהליך מול היבואן.
כדי שאוכל לקדם עבורך טיפול אנא שלחי למייל [email protected]: מס' חשבונית, טלפון ודגם המקרר
תודה,
זהר
מחסני חשמל
 

dani666

New member
בגלל שהיא התלוננה כאן - תדפקו לקוח אחר ?

בושה לתגובה שכזו.

אתה מסביר שיש חוסר, ואז מציע "לזרז את התהליך מול היבואן". שזה אומר שלקוח אחר, שלא התלונן כאן יאכל אותה.
 
למעלה