אישור לכיסא גלגלים

ליה2005

New member
אישור לכיסא גלגלים

קיבלתי מהרופא הנוירולחוג שלי המלצה לכיסא גלגלים לצורך שימוש למרחק בינוני עד גדול. אני מדגישה בכוונה שלא מדובר בריתוק לכיסא גלגלים כל הזמן אלא רק למרחקים המצויינים מעלה.(אני יכולה ללכת 100-200 מטר ללא כיסא) מה הפרוצדורה הלאה לצורך סיוע ברכישת הכיסא ולצורך קצבת ניידות??? (בוועדה של משרד התחבורה קבעו לי 50% שבעקבותם קיבלתי תו חניה ירוק.) אודה לקבלת עצות והסברים
 

Streptococcus

New member
נפילה בין הכיסאות

שלום ליה. אין לי תשובות עבורך אך תרשי לי לנצל את הודעתך על-מנת להבהיר עניין הקשור לנושא הרפורמה בתווי חניה לנכים. המקרה שלך היא דוגמה קלסית למצב רפואי שייפול בין הכיסאות במידה והרפורמה תצא לפועל. ההצהרה שלך כי את מסוגת ללכת 100 עד 200 מטרים ברגל ללא כיסא די בה על-מנת לשלול ממך את תו הנכה שיינתן רק למי שמרותק לכיסא גלגלים או למי שלא מסוגל ללכת יותר מ- 50 עד 70 מטרים. במידה והרפורמה תכלול הנפקת 2 סוגי תווי חניה הרי שמצבך יקנה לך, ככל הנראה, תו מוחלש אשר לא יאפשר לך לעשות שימוש בתאי חנייה המיועדים לנכים ואשר על-פי הרפורמה ישמשו רק למרותקים לכיסאות גלגלים. בנוסף - לא תוכלי להחנות את הרכב על מדרכות העיר ת"א (וכנראה גם בערים אחרות). מדברייך עולה כי קיבלת אחוזי נכות ממשרד התחבורה. לצורך קבלת קצבת ניידות, מתקן הרמה לכיסא גלגלים ורכישת רכב המותאם לצרכים שלך - תאלצי לעבור וועדה רפואית של משרד הבריאות - וועדה שעוסקת בעניין מוגבלות בניידות. קיים סיכוי שוועדה זו לא תקנה לך את אותם תנאים אותם קיבלת במשרד התחבורה. מצד שני - ובמקרה הטוב - הם יכירו בעובדה שאת זקוקה לכיסא גלגלים ויגדירו אותך כמי שזקוק לכיסא גלגלים ועושה בו שימוש. זאת בתנאי שהמגבלה שלך נובעת מאחד הקריטריונים אותם בודקים ומכירים במסגרת הסכם הניידות. בכל מקרה - את צריכה לפנות למוסד לביטוח לאומי על-מנת לתבוע את קצבת הניידות. כחי בחשבון כמה גורמים - במידה וקיימת החמרה במצב הבריאותי שלך - יתכן וועדת הניידות תדרוש ממך לעבור בדיקה רפואית לכשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. שם את עלולה למצוא את עצמך עם רישיון נהיגה בעל הגבלות אשר יחייבו אותך ללמוד מחדש נהיגה ולעבור מבחן שליטה. בנוסף - יתכן ולאחר בדיקה בוועדת הניידות - המוסד יגיש ערער על ההחלטה מדרג ראשון וכי אז תתבקשי לעבור וועדת ערער שם את עלולה להיות חשופה לבדיקה המשפילה הידועה בשם "מבחן הנפילה". במידה ותרצי רכב גדול יותר - תאלצי לעבור שוב וועדה במכון הרפואי והפעם לגודל רכב וזאת מישום ש- 50 אחוזי נכות בניידות מקנים הלוואה עומדת, לרכישת רכב, המחושב לפי רכב בגודל 1300 סמ"ק לפי דגם של טויוטה יאריס בו לא ניתן להכניס כיסא גלגלים. בקיצור - צפי לטירטורים המלצה שלי - בפני הוועדות השונות עדיף לטעון שיכולת ההליכה שלך ללא כיסא מוגבלת עד ל- 70 מטרים בלבד.
 
ליה2005

ברוכה הבאה אל הפורום. כמה דברים, א. יש מאמר בנושא רכישת כסא גלגלים אם אין לך עדין. אם את ללא כסא, את זכאית לקבל כסא ממשרד הבריאות, חובה לעשות שעורי בית לפני רכישת כסא גלגלים, אם את יכולה להגיע ל-מ.י.ל.ב.ת שם יתאימו לך מתוך מאות כיסאות את הכסא שאת זקוקה לו בתקווה שימשיך להיות רק כסא למרחקים ארוכים. חשוב לראות בראיה ארוכה למשות שזה קשה. רק את תבחרי, לא אף אחד אחר כי את תשבי בכסא והוא צריך להתאים כמו כפפה כדי למנוע פצעי לחץ גם אם את לא יושבת בכסא אלא בשעת צורך. לגבי התג, במחלה שלך לערער מידית. אם יש לך כסא גלגלים שרכשת ואת משתמשת בו לקניות אחרים, בגלל המרחק, ויש לך קבלה על רכישה, הציגי אותה במשרד הבריאות, מי שמשתמש בכסא גלגלים יש לו יותר אחוזים מ-50 אחוזים. כל 6 חודשים את יכולה לעשות החמרת מצב, זה חשוב לאור השינויים שעומדים לחול בנושא. מי שיכול ללכת רק 60 מטר יקבל תו עגלה. מי שלא, לא יוכל לחנות בחניה קרובה. מאמינה שאת מבינה את המשמעות שכולנו מבינים. יש משהוא שרוצה שאנחנו נשאר בארבע קירות. במקום לטפל בזייפים ובאכיפת החוק. לא לוותר, יש מידע רב בשאלות נפוצות ובמילון הפורום כמו גם במנוע חיפוש. חשוב שתקראי כדי שתהיי מוכנה. אם יש לך עוד שאלות תשאלי. בהצלחה.
 

ליה2005

New member
תודה לאתי ולסטרפטוקוקוס (איזה שם..)

מרוב עצים קשה לי לראות את היער, אך אתעמק בתשובותיכם ואקבל החלטות. ושוב תודה רבה
 
למעלה