אישה בת 64 ילדה

זידדה

New member
זה כבר מוגזם...

וממש לא נכון לדעתי מבחינה מוסרית. זה נגד הטבע ,והילד מסכן שבגיל 10 תהיה לו אמא בת 74. ואולי כמו שנאמר בכתבה : עדיף לא להוולד בכלל. לא צריך להביא תינוק לעולם בכל מחיר.
 

RONA LDO

New member
שרה אמנו ילדה בגיל 90, לא../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

 

T noki

New member
מצד אחד - מעורר רחמים על הילד

שבגיל 10 תהיה לו אמא בת 74, ורוב הסיכויים שעד גיל 20, או לפני כן יהיה יתום (עפ"י הסטטיסטיקה של גיל ממוצע לנשים = בערך 83 שנים בארץ) או לפחות בן לאמא מבוגרת , עם מחלות של מבוגרים כגון מחלות פרקים, סכרת, מחלות לב, שיכולות להגביל את פעילותה איתו. מצד שני, לכל אחת יש זכות להביא ילדים. השאלה באיזה מחיר. כבר הוא התחיל את חייו כפג בשבוע 30 - נקווה שיגדל ללא השלכות רפואיות. מקווה בשביל האמא שיש לה כוח להניק, לקום בלילה המון פעמים, לא לישון עד סוף חייה בערך..., לרוץ אחריו בגיל שנה ומעלה, ללכת למסיבות גן... ועוד שאלה שחשבתי עליה - אם האבא היה בגיל 64 האם היו כאלה תגובות שליליות? או שזה רק בגלל שהיא אישה? הרי גברים יכולים להביא ילדים גם בגיל 90 אם הם רוצים... לדעתי גבר שהביא ילדים בגיל 64 יגידו עליו "איזה גבר" לעומת האישה שסופגת תגובות כמוכ "מסכן הילד" ו"אמא זקנה". הרי גם האבא זקן באותה המידה...
 

זידדה

New member
ההבדל בין הגברים לנשים

אף אחד לא היה אומר "מסכן הילד" אם הוא היה נולד לאמא בת 45 ולאבא בן 64... אבל- ההבדל הוא שהנשים הן אלו שנושאות את התינוק 40 שבועות ברחם(לפחות כך אמור להיות) והן אלו שמניקות,הן אלו שבריאותן וגילן משפיע ישירות על המצב הבריאותי של התינוק. לכן אישה-צריכה להתחשב בגילה לפני ההחלטה אם "לשבור שיא" ישראלי חדש וללדת בגיל 64. אני יודעת שזה קל לי למתוח ביקורת כי אני בת 28 ותודה לאלוהים-התברכתי בנס הזה של לשאת ילד 9 חודשים ולהיות לאמא. אני מתארת לעצמי שהתיסכול וההחמצה היא אדירה כאשר אי אפשר להכנס להריון, אבל יש לי תחושה שמתי שהוא בכל התהליך-טובת הילד נשכחה -והמטרה היתה-להוליד ילד-במקום-לגדל ילד!
 

noga30

New member
אהבתי את הגשר בין ח.לידה לפנסיה../images/Emo6.gif

בעיני מעשה אגואיסטי, כי האם בקרוב תצטרך טיפול בעצמה, מה היא תגור עם הבן בבית אבות או תביא אופר לה ולתינוק ביחד?
 

ענתש

New member
אני לא חושבת שאני יכולה לשפוט את זה

יש הבדל תהומי בין אישה שילדה בגיל 64 כי היא אם שכולה או כי היא ניסתה להכנס להריון מגיל 30 ולא הצליחה ועברה סבל וטיפולים... ובין אישה שעשתה את זה כי עד גיל 60 היא היתה עסוקה בקריירה... יש לי התייחסות שונה לגמרי בכל אחד מהמקרים. ולגבי הילד - מסכן הוא בטח לא יהיה. מי שנלחמה להביא ילד בגיל 64 תאהב אותו מאד מאד. אף אחד לא מבטיח לנו שנחיה לראות את ילדינו בבגרותם - היא לא לוקחת שום סיכון שאנחנו לא לוקחים.
 
../images/Emo45.gif כרגיל מסכימה איתך

חושבת שאת כותבת מקסים ומבטאת המון פעמים את מה שלי לא היו מילים אליו.
 

wildcat6

New member
לדעתי כל הכבוד לה

היא רצתה את הילד הזה עשתה את הטיפול בהסתר כי לא עושים את זה בגלאים כאלו מי יודע אולי לא בארץ סיכנה את חייה בשבילו הילד הזה יגדל ויהיה מלך מי אנחנו נשים שזכו וילדו ילד אחד או שניים בלי מלחמות שנעיר הערות על האישה או הילד מי יודע אולי אלוהים יברך את האישה הזאת שנילחמה לילד בשנייה ויתן לה חיים ארוכים ובריאים
 

mevav1

New member
יש ילדים שמתייתמים מהורים צעירים...

אבל לדעתי זה די כואב על הילד אם כי אני מבינה אותה..היא רצתה כנראה עוד המשך..זה לא שהיא פתאום נזכרה שבא לה עוד ילד. וחוץ מזה שכל הכבוד לה על האומץ..זה לא קל בגיל כזה להביא ילד ולגדלו עם פער כזה עצום של דורות. אבל שיהיה לאמא ה"צעירה" מזל טוב ותזכה לראותו מתגייס ומתחתן ומקים משפחה בישראל.
 

איריסלא

New member
לדעתי הבעיה היא לא באמא אלא בחברה

שלנו. יש לנו תרבות שמאוד מרוכזת בילדים, כבר ממצוות פרו ורבו ובכלל. ובעצם החברה הישראלית מגדירה נשים לפי האמהות שלהן. כלומר אם את לא אמא אז אין לך ערך. אין כאן בכלל את האופציה הזו. אנשים לא חושבים אם הם רוצים ילדים, אלא מתי הם רוצים אותם. ולכן, אפשר מאוד להבין אותה שהיא הרגישה לא שלמה, נחותה וחריגה. וזה מדהים, כי בעולם המערבי בתרבויות אחרות ישנם זוגות בלי ילדים מבחירה, ונשים רווקות שלא רוצות ילדים, וכאן לא... אבל בשורה התחתונה, המחיר הוא קשה מאוד בעיניי, וחבל לי על הילד. אני רק מקווה שיש לה משפחה תומכת וחזקה (אולי אחיות שלה שיש להם ילדים, או קרובים אחרים)
 

noga30

New member
מי יתמוך במי

זה לא רק הנושא של התייתמות, הילד יכיר את ההורים שלו רק בתקופה של קמילה והדרדרות, ואין מה לעשות כי הטבע עושה את שלו. זה לא רק החשש לאבד אותם בגיל צעיר. חוץ מזה כשהילד יבין באיזו משפחה הוא גדל אולי יהיו לו פחדים מהעתיד הלא ברור שלו
 
למעלה