אירוויזיון 2012 - קו פרשת המים ?

Shirly23

New member
אירוויזיון 2012 - קו פרשת המים ?


כידוע לכל באי הפורום, תחרות האירוויזיון היא השריטה הקטנה של כולנו. הסטייה הקטנה שחלקנו מנסים להדחיק אך ללא הועיל. האירוע שאנו מחכים לו כל השנה בשקיקה לוהטת ובמעקב אחר חבלי ארץ נשכחים ביבשת אירופה. כאשר אנו עומדים לקראת הישורת האחרונה של בחירת השירים, יש תחושה באוויר שהתחרות כבר לא תחזור להיות מה שהייתה. העניין סביבה באירופה הולך ונעלם, בישראל נבחרת להקה שאיש לה מכיר, האומנים המוכרים שגדשו את התחרות בשנה שעברה הדירו רגליהם והשאירו את הבמה לזמרי קריוקי במקרה הטוב, ולחלוטריסטים במקרה הרע.

התחושה העגמומית אופפת את הפורום כבר מס' חודשים, אך איש אינו רוצה להודות, כי הסטייה שלנו לאט לאט הולכת ונגמרת.

ולמה כל זה ? מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות ?

בשנה שעברה אמנים בקנה מידה עולמי ניסו את מזלם ולמרות הגיחוכים והרמות הגבה, החליטו לייצג בגאון את מדינותיהם. להקת BLUE בבריטניה, דנה אינטרנשיונל אצלנו ועוד היד נטויה. הכישלונות המהדהדים של אותם אומנים, לבטח יניסו את הבאים אחריהם. ולראיה - השנה הנוכחית חסרה באומנים אמיתיים שיביאו לתחרות קצת אבק כוכבים וניחוח בינלאומי. כאשר מדינה כמו רוסיה, אשר מצטיינת בהופעות רוויות סקס וחושניות, בוחרת לשלוח סבתות - משהו רע קורה. כאשר בירת הפופ בריטניה, מלאת האומנים הצעירים והבועטים, הכרזימתיים והמוכשרים, מחליטה לשלוח זמר בן 70 - משהו מאוד רע קורה. כאשר מדינות ענק כדוגמת ספרד וצרפת נוחלות שנה אחר שנה כישלונות מפוארים - משהו רע קורה וייקרה.

בעוד שסצנת המוזיקה ביבשת נעה בין אירופה הקלאסית למערב אירופה, זכייתה של אזרבייג'אן, מדינה מוסלמית בואכה אירן, לבטח לא הוסיפה לאותו ניחוח בינלאומי לו כולנו מייחלים. הנסיעה אל עבר הרי החושך של באקו, לא נשמעת מפתה ומעוררת תיאבון. עובדה זו, השאירה את הבמה לאומנים בינוניים מאוד, ולהעדר עניין ו/או רצון השתתפות. מהאזנה לשירים השנה, עולה הרושם כאילו מדינות רבות (מידי) החליטו לשלוח שיר על מנת לצאת ידי חובה, וכך זה נראה.

הבא נתמקד במדינתנו האהובה - בשנה שבה מלכת הפופ מאיה בוסקילה בוחרת להמר ולייצג אותנו, אנו בועטים בדלי, ובוחרים בלהקה שהציבור בארץ לא מכיר, בשיר חסר סיכוי, שאפילו תחנות הרדיו מתעלמות בהפגנתיות. ולא בכדי. לנוכח הלהקה והשיר, אל תופתעו אם השנה הרייטינג של התחרות יהיה הנמוך מאז ומעולם.

גם הפורום הזה לא נפקד מהאווירה הכללית. מפורום תוסס, בועט ומלא עניין, הפך הפורום למכונת החייאה לתחרות, כאשר אנשים נאחזים בכוחותיהם האחרונים בשירים "מצויינים" ומעולים" כך לדבריהם כדוגמת סלובניה או סרביה. רחמנא ליצלן.

ייתכן והתבגרנו, ייתכן ובאמת התחרות היא עולם הולך ונעלם, אך אי אפשר שלא לחוש תחושת באסה קלה, לסטייה שהייתה ואיננה עוד.

שבת שלום
 

Gringo22

New member
גם אני מרגיש טיפה ככה לאחרונה

ואני גם חושב שהתחרות השנה חלשה מאוד. אבל יש כמה נקודות חיוביות לסיפור -
1. האירוויזיון ידע משברים גדולים בהרבה. את שוכחת שרק בשנה שעברה התחרות שברה שיאי צפייה ופופלריות, וזכתה לסיקורים פחות שליליים מתמיד על ידי אמצעי תקשורת מכל העולם. קורה שישנה שנה אחת מדי פעם שהיא חלשה יותר. אם התחרות שרדה את השפל של אמצע שנות ה-90, היא תשרוד גם את השנה הבודדת הזאת.
2. לכולנו מגיע שנה 'פיננסית' אחת של מעקב פחות אובססיבי אחרי התחרות. אולי זאת ההזדמנות לגלות שיש חיים מעבר לקדם הליטאי. המחשבה שזאת תחילתה של גוויעתו הסופית של התחרות נוחה לי יותר מאשר הכרזה פתאומית של סוונטה על סיום התחרות.
3. התחרות הזאת לא באמת מבוססת על מוזיקה. היא מופע בידורי לכל דבר, ולכן רמת השירים היא לא מה שתקבע אם יש לה מקום באירופה ואם תמשיך להתקיים. כל עוד היא עדיין האירוע שזוכה לרייטינג הגבוה ביותר כבר כמה וכמה שנים טובות - היא תמשיך להתקיים.
4. הכל זה לטובה - במקרה הכי גרוע נפתח אובססיה לחרא מסוג אחר ונגלה שקיימת מוזיקה טיפה פחות ירודה מחוץ לעולמנו הצר.
 

זיקי

New member
אני חושב שלמדינה המארחת יש חשיבות במקרה הזה

אל תשכחי שבשנה שעברה התחרות הייתה מסוקרת ונשלחו אליה אומנים בקנה מידה בינלאומי רק בגלל שהיא התקיימה בגרמניה. דנה אינטרנשיונל אמרה זאת בעצמה... ברור שתחרות בגרמניה תהיה יותר אטרקטיבית מתחרות באזרבייז'ן, או כמו שכינית אותה - הרי החושך. אני לא אומר אם זה טוב, או לא טוב, אבל זה בוודאות הרבה פחות נוצץ. מן הסתם זה גורם לאמנים לא מוכרים להשלח לייצג את מדינותיהם, ואולי גם פחות להשקיע בשיר... אגב, האירוויזיון בשנה שעברה הוכיח ששיר יותר חשוב מזמר, מוכר ככל שיהיה. את הכשלון של דנה כבר הסבירו כאן אינספור פעמים, ובקשר לבלו - נכון, היה להם שיר מצוין, אבל עם כל הכבוד הלהקה הזו לא פעילה כבר כמה שנים טובות, ולחשוב ששני השירים שלהם שהצליחו באירופה יגרמו לקהל לסמס להם - זה בעיניי תמימות ותלישות. מה גם שהם לא הצטיינו בהופעה.

בקשר ליחס לתחרות בארץ - אני לא רואה הבדל בין השנה לבין שנים קודמות. התחרות בארץ מתה, ותצטרך להתרחש רפורמה ענקית בניהול התחרות על מנת שיתחילו ניצנים של התעניינות - זה עלול לקחת גם 5 שנים. ההתעניינות בארץ ברצפה - ובצדק.

אני לא הייתי ממהר להספיד את התחרות. לטעמי האישי 2012 היא שנה מצוינת עם שירים טובים, ולא ממש אכפת לי אם הזמרים הם אנונימיים או בינלאומיים. אני נהנה מהמוזיקה.

 

אורילה5

New member
אני ממש לא מסכים...

אני הרגשתי ככה שנה שעברה, כשאהבתי בעל 5שירים.... אבל השנה כשאני אוה למעלה מ 30 שירים, אני חושב שהשנה אדירה, ואני שוב מרגיש את ההתרגשות באוויר...
כנראה אני באופוריה
 

python 4

New member
אני רואה את הדברים בצורה כל כך שונה

גם במישור האירוויזיוני וגם במישור הפורומי.

מעולם לא נהניתי מהאירוויזיון כמו שאני נהנה ממנו השנה. נכון, זה דבר אישי לגמרי, אבל לדעתי האירו' השנה הוא אחד המצויינים שהיו, אולי הטוב ביותר אי פעם (וזו לא הגזמה). יש אסופה מצויינת של שירים שאני נהנה לשמוע שוב ושוב (ולא רק אופוריה). גם אותי מבאס מאוד שהאירוויזיון נמצא מאחורי הררי החושך, כי זה פשוט מונע ממני להגיע לשם כמו שאהבתי לעשות שנים רבות. עד כמה זה משפיע על הזמרים אני לא יודע, עובדה שיש זמרים מעולים, והאירו' גם ככה אף פעם לא היה פלטפורמה לזמרים הבאמת מפורסמים. גם בעשורים הקודמים, תמיד היו שם זמרים מהשורה השנייה עד השביעית, נניח.

ובמישור הפורומי - תחושה עגמומית? שוב, מעולם לא נהנתי מעונת הקדמים כמו שהיתה השנה, לא רק בגלל שכמעט כל הפייבוריטים שלי זכו בקדמים שלהם (דבר חסר תקדים), אלא גם בזכות הפורום.. בתקופה הכי לחוצה אולי בחיים האמיתיים אני לא חושב שאי פעם כתבתי פה כל כך הרבה כמו בעונת הקדמים האחרונה. היה כיף גדול פה בפורום. 8 שנים אני כותב פה, ונראה לי שזו התקופה הכי טובה של הפורום, אפילו יותר מעידן הדתיים. או שרק אני חושב ככה?

האירו' ממשיך וימשיך לחיות, ויש לנו בנאדם אחד להודות לו על זה - סוונטה סטוקסליוס. נכון שבישראל הסטיגמה הרגה אותו, זה לא יפתר כל עוד האירו' ימשיך להיות מוחזק בשבי של ערוץ 1 וימשיך להיות מיוצג לקהל הרחב ע"י אנשים שבטוחים שזו חגיגה של גייז בלבד. אבל באירופה הוא בשיאו, וכל עוד יהיו לו יותר מ- 100 מליון צופים הוא לעולם לא ימות. אנחנו כל שנה מספידים איזו מדינה ואומרים עליה שכבר לא תחזור לעולם, וכולן חוזרות.

הסטייה הזו תלווה אותנו עוד שנים רבות.
 
גם אני חושבת שזה אירו' מצוין, הכי טוב

מאז שצפיתי בתחרות. בחיים לא נהנתי מכל כך הרבה שירים כמו באירו' הזה. ומעניין לי תסבתא שאין זמרים מוכרים כמו BLUE או דנה אינטרנשיונל (שהעובדה הזאת מאוד עזרה להם, אגב
).
מה שמעניין אותי זה השירים, לא שטויות כמו איפה האירוויזיון יתקיים או כמה הזמרים מוכרים.
 

ליטליקSD

New member
תכלס, השנה הדבר הכי מאכזב זו המארחת

והעובדה שנאלץ לשמוע בפתיחה את הזוכה הנוכחי והגרוע.
 

LightsOn

New member
אני לא מצפה לניתוח הגיוני ממי שכותב

שמאיה בוסקילה היא "מלכת הפופ"... מאיה בוסקילה היא זמרת לא רלוונטית בישראל כבר מ- 2005. בטח שב- 2012.
לאומתה איזבו אולי לא היו ידועים לכל המגזרים בארץ, אבל מדובר בלהקה וותיקה ורלנוונטית שמייצרת מוזיקה בינלאומית ראויה.
המצב שאתה מתאר נכון לגבי האירוויזיון כבר 30 שנה. נהפוכו- בעשור האחרון התחרות גדלה למיימדים עצומים בשל השינויים הפוליטיים ביבשת. יתרון נוסף של התחרות בעשור האחרון על שני קודמיו- הטלווטינג יצר תחרות טוססת ואנרגטית שיצרה עניין רב סביבה. דווקא החזרה של השופטים, שמלווה בחזרתן של בלאדות סוף האייטיז בואך הניינטיטז, היא שמפילה שממה על התחרות ומדאיגה אותי מאוד.
בריטניה? היא לא שלחה אמן משמעותי אחד מאז 99' (נניח). הם כבר שנים מגלים זלזול בתחרות- ואז מתלוננים שהם לא מצליחים להתברג במקומות ראויים. החריגה בשנה שעברה נבעה מכך שהתחרות התרחשה בלב ליבו של המיינסטרים האירופי ובמידה שניה (אולי הראשונה ביום) בחשיבותה לשוק המוזיקלי האירופי. אז הגיעו BLUE, והגיעה דנה- ואירופה בחרה בשיר (לא ברור למה דווקא זה) ולא באמן.
מה אתה מציע שרק מדינות מערביות יזכו בתחרות? או שהמדינות יתייחסו אליה באותה רצינות גם כשהיא מתארחת במידה רחוקה יותר (נניח- ישראל).
 

Senior Baron

New member
הרגשתי ככה עד לאחרונה

אבל לאט לאט השירים נחשפו ומסתמן אירוויזיון חזק ביותר, עם זה חוזרת גם ההתלהבות והעניין, ואני בטוח ששנה הבאה במוסקבה זה רק ישתפר
 

L e j l a

New member
אם רוסיה תזכה השנה זאת תהיה בדיחה

בגלל העובדה שיש שירים הרבה יותר טובים השנה וזכייה של רוסיה תביא לאירוויזיון 2013 שירי בדיחה (שזה דבר מיותר לטעמי)
 

maanu

New member
האירוויזיון הוא כמו עוף החול

אני זוכר כשהספידו אותו באייטיז בואכה הניינטיז, ועדיין הוא חי ובועט. תמיד לגלגו עליו אבל שיעורי הצפיה רק הלכו וגדלו עם השנים.

מאז שהתחלתי לצפות באירוויזיון (תחילת-אמצע שנות השמונים) ועד לפני כעשור היה נדיר שאמנים בעלי שיעור קומה השתתפו באירוויזיון. בעשור האחרון האירו צבר פופולריות ופתאום אנחנו רואים שמות של אמנים גדולים שמשתתפים בו (לפחות במקומותיהם). מי היה מאמין פעם שפטריסיה קאס או להקת בלו יופיעו בתחרות הזאת?

יצא לי לעקוב השנה לפחות אחרי חלק מהקדמים, ואני מרגיש שבהרבה ארצות לוקחים את התחרות הזאת מאד ברצינות. ברוסיה ניצחו הזקנות את דימה בילאן, יוליה וולקובה וטימוטי, שהם אמנים מוכרים ומצליחים. הן ניצחו בגלל שהן באמת ובתמים מקסימות והגימיק שלהן מנצח.

בישראל - אופן הבחירה ישאר הזוי וארכאי כל עוד הערוץ האחרון יהיה מופקד על זה. זה לא קשור למידת הפופולריות של התחרות.

אני דווקא מאד שמח על היצע השירים השנה, שהוא מגוון ועם לא מעט השפעות לוקאליות. יש כמה שירי זבל אבל גם כמה וכמה שירים ראויים ומעניינים.

ואל דאגה, בשנה הבאה נחזור בע"ה מהררי החושך הישר אל ערש האירוויזיון והשלאגר
ואם זה אכן יקרה - אני משוכנע שב-2013 מחכה לנו אירוויזיון נהדר!
 

aSongForX 3

New member
כמה שטויות בהודעה אחת, זה מדהים

א. הפורום מעולם לא היה תוסס יותר. ידיעה על טיפול טחורים שקיבל הזמר האוזבקיסטני גוררת 400 תגובות לפחות.

ב. בלו היא להקה בקנה מידה עולמי? חה חה חה. אם כבר הזמר שהם שולחים השנה הוא אחד השמות הגדולים ביותר שעמדו אי פעם על במת התחרות, שבעברו עקף במכירות את הביטלס ואין היום בית בעולם המערבי שלא מכיר לפחות שיר אחד שלו. איפה בלו ואיפה אנגלברט? זה שכולם כאן אוחצ'ות שמכירות רק את בריטני וכריסטינה לא אומר שהזמר לא מוכר.

ג. אני לא אטרח ואמשיך להסביר כמה את טועה כי זה חסר טעם ואין לי כח למגילות.
 
למעלה