איפה תחנת הקצה החדשה של קו 5 ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
איפה תחנת הקצה החדשה של קו 5 ברכבת?

איפה תחנת הקצה החדשה של קו 5 ברכבת?
האם היא בתוך המסוף הקיים או בכביש הטבעת?
 
תכנון ידידותי ללקוח

העבירו אותו לתוך המסוף
לרציף של קו 32
תכנון ידידותי ללקוח
למה מענישים אנשים המשתמשים בתחבורה ציבורית ומאלצים אותם לעשות את הדרך המרתוני הזאת מרציפי הרכבת בתחנת סבידור עד לרציפים שבתוך או על יד מסוף "2000", או לרחוב בחוץ? (א) צריך לבנות מסוף אוטבוסים חדש מעל או צמוד לאולם הקופות וההמתנה הקיים. (ב) כל עוד שלא בוצעה תכנית בנייה לפי (א), יש לקרב את "מסוף 2000" לכניסה לתחנה במפלס הרחוב - כמו תחנת גולדרס גרין, ויקטוריה ועוד רבות. גם בקניון איילון, אין זו אלא השפלה, שמי שנוסע באוטובוס צריך לחצות מאות מטרים של חניית רכב פרטי על מנת להגיע לתחנות. דוגמה חיובית: תחנות האוטובוסים הצמודות לכניסה לקניון מלחה (כמו בברנט קרוס). רואים? גם בארץ אפשר אחרת!
 

seffic

New member
גם בתוך המסוף-סכנת נפשות!

תכנון ידידותי ללקוח
למה מענישים אנשים המשתמשים בתחבורה ציבורית ומאלצים אותם לעשות את הדרך המרתוני הזאת מרציפי הרכבת בתחנת סבידור עד לרציפים שבתוך או על יד מסוף "2000", או לרחוב בחוץ? (א) צריך לבנות מסוף אוטבוסים חדש מעל או צמוד לאולם הקופות וההמתנה הקיים. (ב) כל עוד שלא בוצעה תכנית בנייה לפי (א), יש לקרב את "מסוף 2000" לכניסה לתחנה במפלס הרחוב - כמו תחנת גולדרס גרין, ויקטוריה ועוד רבות. גם בקניון איילון, אין זו אלא השפלה, שמי שנוסע באוטובוס צריך לחצות מאות מטרים של חניית רכב פרטי על מנת להגיע לתחנות. דוגמה חיובית: תחנות האוטובוסים הצמודות לכניסה לקניון מלחה (כמו בברנט קרוס). רואים? גם בארץ אפשר אחרת!
גם בתוך המסוף-סכנת נפשות!
בגלל התפיסה הארכאית של דן שלפיה לכל קו מהראשי לשולי, תהיה תחנת מוצא משלו, מביאה לכך שהולכי רגל משוטטים בין רציפים בהם חונים האוטובוסים, והסכנה ברורה. זאת גם הבעייה הקשה עם רציפי "מסרק" המיועדים לקוים עירוניים בתדירות גדולה, ורוב מסופי דן מתוכננים כך. לדעתי מיקום המסוף הנוכחי די טוב, כי הוא גם משרת את אלו שבאים מהרחובות הסמוכים, או הנוסעים שיורדים בתחנות של הקוים הבינעירוננים העוצרים ליד. לגבי המעבר של נוסעי הרכבת למסוף, אני מסכים שכיום ההליכה למסוף בעייתית, ולו רק בגלל חציית הכבישים המסוכנת והמעבר בין הרציפים עצמם. יש להקים "מעבר בטוח" (אולי תת-קרקעי), ואת מבנה המסוף עצמו לשנות לגמרי, כלומר לבנות גם רציפי "שיניים". ממילא המדיניות כיום לצמצם את פעילותם של המיפרקיים, כך שבעיית התימרון במסוף לא כזאת קריטית.
 
תפקידו ומבנהו של מסוף משולב

גם בתוך המסוף-סכנת נפשות!
בגלל התפיסה הארכאית של דן שלפיה לכל קו מהראשי לשולי, תהיה תחנת מוצא משלו, מביאה לכך שהולכי רגל משוטטים בין רציפים בהם חונים האוטובוסים, והסכנה ברורה. זאת גם הבעייה הקשה עם רציפי "מסרק" המיועדים לקוים עירוניים בתדירות גדולה, ורוב מסופי דן מתוכננים כך. לדעתי מיקום המסוף הנוכחי די טוב, כי הוא גם משרת את אלו שבאים מהרחובות הסמוכים, או הנוסעים שיורדים בתחנות של הקוים הבינעירוננים העוצרים ליד. לגבי המעבר של נוסעי הרכבת למסוף, אני מסכים שכיום ההליכה למסוף בעייתית, ולו רק בגלל חציית הכבישים המסוכנת והמעבר בין הרציפים עצמם. יש להקים "מעבר בטוח" (אולי תת-קרקעי), ואת מבנה המסוף עצמו לשנות לגמרי, כלומר לבנות גם רציפי "שיניים". ממילא המדיניות כיום לצמצם את פעילותם של המיפרקיים, כך שבעיית התימרון במסוף לא כזאת קריטית.
תפקידו ומבנהו של מסוף משולב
על פי הגדרתו, מסוף תחבורתי משולב צריך (בין היתר): (א) לרכז בנקודה אחת אמצעי תחבורה מסוגים שונים; (ב) לאפשר מעבר קצר נוח מאמצעי אחד למשנהו. יש לתכנן את הקומפלקס המכונה היום "תחנת סבידור - מסוף 2000" בצורה רציונלית ברוח זו. "אלו שבאים מהרחובות הסמוכים": אם אתה מתכוון למי שגר בטווח הליכה מהמקום (דרך נמיר פינת ארלוזורוף), הרי הזזת רציפי האוטובוסים לכיוון מסוף הרכבת לא תפריע להם, אם תיסלל מערכת סבירה של מדרכות ושבילי הליכה בלי קונפליקטים עם התנועה המוטורית - מעברים ת"ק או עיליים במקום חציה באותו מפלס. מי שגר מעבר לטווח הליכה צריך לנסוע, לכן יש לאפשר לכל אמצעי התחבורה להכנס למסוף בצורה מסודרת, ולא כמו היום, שמוניות חונות בפראות וגודשות וחוסמות את כבישי הגישה (ראה גם המשך). "הנוסעים שיורדים בתחנות של הקוים הבינעירוניים העוצרים ליד": על זה בוכה הנביא, שהרי הדבר הנורמלי היה להכניס את כל הקווים העוברים באזור לתוך המסוף על מנת שלא לתזז את הוסעים העוברים בין קווי האוטבוסים או מאוטובוס לרכבת וההיפך. בקיצור, מה שקורה שם היום הוא גרוע מאוד וטעון שיפור על סמך מחשבה תכנונית רצינית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה