איפה כדי ללכת לטיפול

TA TI

New member
איפה כדי ללכת לטיפול

שלום! אני עינת, הגמגום התחיל אצלי בכיתה ו' אני חושבת והפסיק לגמרי בכל החטיבה עד כיץה יא אני חושבת שהוא חזר. הוא כל הזמן הולך ובא לפי המצב הנפשי שלי והביטחון מול האנשים שאני איתם מדברת והוא לא כבד מדי ואפילו אנשים אומרים שהם אוהבים אותו כי זה חלק ממני והוא לא כבד. נבעיה שלעיתים הוא עוצר אותי בעיקר בהרצאות, הדרכות ודיונים שאני מפחדת להיתקע אז החלטתי ללכת לטיפול. הייתי רוצה לשמוע חוות דעת על טיפולים וכמה הם עזרו לכם.... תודה רבה רבה רבה עינת
 

shuky63

New member
שאלת מליון הדולר.הבעיה בטפול בגמגום

היא שלא כל טיפול שעוזר לאחד עוזר גם לשני. אם תדפדפי בפורום תראי שירשורים על שיטות טיפול שונות שחלק מהללים אותן ככאלה שעזרו להם וחלק קוטלים אותן וטוענים שאפילו החמירו את גמגומם. עכשיו צריך לקפוץ כאן חבר מכובד בפורום שלנו ולהעיר לי שיש שיטה אחת(הדסה)שעזרה לכל מטופליה.אז קראי גם את תגובתו בעיון רב.
 

knock2004

New member
מקום לטיפול

שלום עינת אני הייתי בטיפול בכיתה ה' במכון CTI שבכפר שמריהו הטיפול ערך 8 שעות כל יום במשך חודש אם אני לא טועה והייתי מגמגם חזק כאילו ממש נתקע הרבה שממש שמים לב ולא נעים. ותאמת הטיפול ההוא עזר לי ברמות שאת לא מתארת כיום אני בן 21 ובקושי אני נתקע
 

geashono

New member
מעניין אותי

האם אתה יכול לשים את האצבע על מה עזר לך? (להתרכז במה אתה אומר, התחלות עדינות וכו) והאם אתה מתרגל קבוע ?
 

a9981

New member
...

להתרכז במה שאתה אומר והתחלות עדינות הם לא חלק מהטכניקה של CTI אם אני לא טועה. לפחות לא בזמן שאני הייתי שם. להפך, דווקא היה דגש על לא לחשוב על מה שאתה אומר.
 

geashono

New member
לפי מה שהיבנתי

ברברה התחילה משיטת הדסה פחות או יותר ולאט לאט שילבה דברים אחרים אבל היא לא זנחה לחלוטין מוטיבים כאלה ואחרים מהדסה (אם כי בשמות שונים) בקשר ללחשוב התכוונתי להתרכז בתוכןשאתה רוצה לומר ולא איך תגיד את זה(דווקא הנקודה הזאת היבנתי שהיא קשה מאוד ליישום ולכן מעניין אותי האם חלק מהמטופלים הצליחו ליישם את זה או שיש דברים אחרים שעזרו להם)
 

shuky63

New member
לפי חישובי מדובר על 10 שנים אחורה

וזו התקופה בה התחילו בCTI לעבור מטיפול עצוב שטף הדיבור הקלסי לטכניקות אחרות כך שלא ברור איזה טיפול עבר הכותב. התחלה עדינה עם זאת קימת בשני הטכניקות.יותר מזה היא קימת לדעתי כמעט בכל טפול בגמגום בצורה זו או אחרת. בטכניקה החדשה של CTI מה שקוראים לשלוח גרוי מתמיד למיתרי הקול זו בעצם התחלה עדינה.
 

geashono

New member
בתור אחד שלא עבר את הטיפול הנל

זה גם מה שאמרו לי שגם כיום יש לברברה את ההתחלה רכה/עדינה אבל בלבוש אחר ,מעניין אותי האם זה אותו דבר כמו שלמדנו בהדסה או שזה אותה תוצאה בדרך שונה בכל מיקרה ממה שאני שומע נוצר לי הרושם שזה מה שעוזר בעיקר למי שהצליח ב cti ולא שאר הדברים כמו להתרכז בתוכן וכו מה דעתכם?
 

a9981

New member
עוד הערה

אני חושב שבשיטת הטיפול של CTI היה דגש דווקא על לא לחשוב על התוכן, אבל כן לחשוב על איך אומרים אותו. (דווקא הפוך ממה שכתבת - כי העיקר זה להגיד את הדברים בשיטה "הנכונה"). שוקי צודק לגבי ההתחלה העדינה שקרויה בשם אחר, שכחתי מזה לגמרי. אני אישית לא משתמש בשיטה הזאת של שליחת גירוי מתמיד למיתרי הקול, ככה שאני לא יכול לומר אם זה מה שעוזר.
 

shuky63

New member
עינת,קראתי שוב את הודעתך ועלתה לי

מחשבה מסוימת. את אומרת שבעצם הגמגום קל ולא מפריע לך רוב הזמן ואפילו אנשים חושבים שזה משהו חינני אצלך. מה שמפריע לך זה הפגיעה ביכולת שלך להרצות ולהדריך. אז למה במקום לטפל בגמגום שאין לא ממש תרופה,לא תטפלי ותנסי לשפר את יכולת ההרצאה וההדרכה שלך? להרצות בפני קהל כמו כמעט כל פעולה בחיים זו יכולת שמשתפרת עם תרגול וגם המתח שהיא גורמת לנו יורד עם התרגול.הרי גם אנשים לא מגמגמים מאד מתוחים להרצות ולהדריך כשאין להם נסיון בזה. את יכולה לתרגל הרצאות בפני קבוצות קטנות,לחפש סדנאות לשיפור יכולת ההרצאה.באמ"בי היה פעם (וחבל שהפסיקו עם זה)ערבי נאומים בהם כל משתתף קיבל 10 דקות להרצות בפני הקהל על כל נושא.אני מקוה שהפעילות הזאת תתחדש בעתיד. בקצור,אני בטוח שהבטחון שלך יעלה ככל שהמיומנות שלך תעלה. לא הייתי מציע לך הצעה כזאת אם היית מדווחת על גמגום בינוני-כבד. אבל לגמגום קל אני חושב שזו דרך לגיטימית.
 

TA TI

New member
עזרה למציאת טיפול

דרגת הגמגום שלי נקבעת על פי המצב הנפשי שלי באותו רגע והאנשים שאני נמצאת איתם והנוזא המדובר. לעיתים בזמן הרצאה/ הדרכה יש לי גמגום קל מאוד ולעיתים אני ממש נתקעת אני בתחילת החיים וניראה לי שזה לא הגיוני שהמצב רוח שלי- הגמגום לעיתים יגרום לי לא לדבר ויעקב אותי. מציק לי שאני לא יכולה לדעת מה יהיה מחר עם הגמגום ואין לי שליטה על זה.
 

TA TI

New member
דיבור באנגלית

מה גם שכחתי להגיד שאני ממש מפחדת לדבר אנגלית עם אנשים וזה יוצר מצב ממש קשה של גם שפה שלא רגילים וגם המילים ניתקעות בטירוף ואני חייבת לשפר את האנגלית כי אני צריכה להשתמש בה ביומיום ואני לא רוצה ששפה תעקב אותי...
 

geashono

New member
כמה שאני מבין אותך

במשך שנים מאז שעברתי את הקורס בהדסה ניסיתי להתעלם מהגמגום כי הרי במצבים מסויימים אני מדבר טוב ובתקופות טובות הגמגום כמעט שלא מציק לי וכל פעם שהייתי נתקע הייתי מסתגר בתוך עצמי כי לא היבנתי את זה אני מגמגם קשה או לא? הרי לפעמים אני מדבר כל כך טוב ואז פתאום אני נתקע בטירוף הדבר הראשון שעשיתי זה לקבל שגמגום זו בעייה תקשורתית ושיש מצבים שבהם הבעייה קיימת יותר כמו למשל אנשים זרים או שפות זרות זה תלוי בכל אחד ואחד העניין הוא שמתי שאנחנו מפעילים יותר מאמץ במצבים שאנחנו יותר שמים עליהם אם במודע או בתת מודע אנחנו מוציאים את הדיבור בלחץ ואז הדיבור שלנו קורס בעצם לעניות דעתי יש 2 פתרונות לבעיה הפחתת הלחצים של המצבים הקשים ודיבור על ידי שיטה שתאפשר לנו לא לגמגם גם במצבים יותר קשים אני ממליץ ואני מיישם זאת עלי לעשות את שתיהם לתרגל בשיטת עיצוב שטף הדיבור(כמו שצריך בלי הנחות) ולעבוד על הפחתת מצבי הלחץ לסיכום לדעתי הכי חשוב זה לא להתפתות למצבים הנוחים והתקופות הנוחות שבהם איננו מגמגמים כי אם נעשה חשבון אלו מחיצות הקמנו לעצמינו ומאילו מצבים אנחנו נמנעים אז נבין איפה אנחנו אוחזים אחר כך אני ממליץ לבדוק אילו מצבים בעיקר מפריעם לנו ואז להתחיל לטפל באופן כללי בדיבור ובאותם מצבים בפרט (אם את רוצה מידע קונקרטי על הטיפול של עיצוב שטף הדיבור הדסה\פלואנטק תפני אלי בפרטי)
 
למעלה