איפה אפשר ללמוד ++C מההתחלה?

avivik

New member
איפה אפשר ללמוד ++C מההתחלה?

אני עובד כמהנדס בדיקות (חומרה בעיקר) ומעוניין להיכנס לתחום התכנות אצלנו בחברה. אצלנו עובדים בעיקר עם ++C אבל גם עם C. מהסיבה הזאת אני מעוניין ללמוד ++C אבל לא מעוניין לעשות תואר שלם עכשיו. אני מודע לפלוסים שכל הקורסים מסביב נותנים, אבל מסיבות של חוסר זמן ועניין אני לא רוצה להשקיע בתואר שלם. אני מודע גם לאפשרות של ללמוד בבית לבד, אבל אני צריך מסגרת, משהו מסודר, משהו שיאתגר אותי וייתן לי משימות עם דד ליין. אני חושב שזו הדרך הטובה ביותר (בשבילי) ללמוד. אני מכיר קצת פסקל ויש לי נגיעה לתכנות, אבל לא ברמה שאני יכול עכשיו לכתוב ממש קוד שלם. אז מה האופציות העומדות בפניי? ביררתי בסלע כבר, אבל אין להם קורסים שהם רק ++C למתחילים בלי שום רקע. האם יש מקומות שכן מלמדים רק קורסים ספציפיים למתחילים?\ תודה מראש.
 
אני לא מכיר קורסים אבל יש לך בקישורי הפורום ובמאמרים הפניות לסביבת עבודה חינמית בשם DevCPP ולספר און-ליין חינמי בשם ++Thinking in C. אני מציע שתקרא קצת ותנסה לבד.
 

Xirus

New member
לדעתי האישית ...

יהיה לך קשה להתחרות עם מתכנתים מנוסים, מה שגם אם אפילו תהיה מצטיין קורס - לא יהיה בידך מספיק ידע וניסיון כדי להיות יעיל בעבודתך ישר בהתחלה ... הצ'אנס היחידי שלך להשתלב בתוכנה הוא להמר בכיוון של דוט-נט. המון מהנדסים מנוסים טרם אפילו חשבו לעבור לדוט נט - ושם אתה יכול אולי לנצל את המצב.
 

avivik

New member
אבל אתם מתעלמים לחלוטין ממה שאני אומר

ולא ברור לי למה. ראשית, אמרתי שאני לא מעוניין ללמוד בבית, כי כשאבוא לראש קבוצת התוכנה ואגיד לו "שמע, אני עובד פה כבר 7 שנים, אין לי נסיון בתוכנה ומעולם לא כתבתי שורת קוד, אבל מה, למדתי בבית ואני מאוד מעריך אותי וחושב שאני חרוץ" - לא נראה לי שזה עובד ככה. צריך לבוא עם משהו. קורס, משהו. אני צריך להיות מסוגל להגיד שלמדתי את זה באמת ונבחנתי ועמדתי במשימות, ולא רק שישבתי בבית כמה שבועות/חודשים וממש קראתי הרבה ספרים. מזה אני לא אלמד. ואני מכיר את עצמי. שנית, אתה מציע לי ללמוד דוט נט, בעוד שאני מסביר שאני רוצה להתקבל אצלי בחברה לקבוצת התוכנה, ואצלנו עובדים עם ++C. אני לא מתכוון להתחרות עם מתכנתים מנוסים. אבל יש לי את האופציה כן להתקדם בתוך החברה. וזו הסיבה שאני כן רוצה ללמוד משהו שאני יודע שהוא "מיושן" יותר.
 
העניין הוא שהקורסים האלו באמת לא תורמים יותר מדי חוץ מאשר לחשבון הבנק של מי שמעביר אותם. בעיני מעסיקים אין להם כמעט שום ערך. כל מה שאתה יכול ללמוד מהם אתה יכול ללמוד יותר ביעילות לבד, ואני לא חושב שהם יעשו רושם כלשהו על מנהל של קבוצת תוכנה במקום מכובד. האם ניסית לגשת לאותו מנהל ולברר מה הסיכויים שלך לעבור תפקיד בתוך החברה? אפילו לשאול אותו אם לדעתו כדאי לך לקחת קורס כזה? יהיה מאוד מאכזב מבחינתך לשלם כסף רב, לעבור קורס ארוך, ובסוף שיצחקו ממך, נכון? בהרבה מקרים אם תיגש למנהל הנכון ואם הרקורד שלך בעבודה הוא טוב, יש סיכוי שיתנו לך צ'אנס לתפקידים שונים. בוא נגיד שהרבה יותר פעמים בחיי ראיתי מישהו מקודם בתוך החברה לתפקידים שהוא לא יועד להם מאשר ראיתי מישהו משיג משהו (כלשהו) בעקבות קורס של סלע. רק אם מנהל הקבוצה יגיד לך בפירוש שהוא היה רוצה לתת לך את התפקיד אבל הוא חושב שקורס כזה יעזור לך, רק אז הייתי הולך לעשות אותו. אחרת זה עלול להיות סתם תסכול ובזבוז של זמן וכסף.
 

mandymo

New member
מנסיון שלי

פעמיים לקחתי קורס כזה, פעם בגון ברייס ופעם בסלע. זה לא קידם אותי *לכלום* חוץ מאיזה מתנה שקיבלתי מגון ברייס על "השגים מעל המצופה" בזמן הלימודים לא קיבלתי מזה כלום. לא ידע, ובטח שלא עבודה. התואר, לעומת זאת - כן. אז אין כל כך טעם להמליץ לך על קורס, כאשר לא מאמינים בו. לדעתי - פשוט חבל על הכסף. במקומך - הייתי מתחיל לימודים בפתוחה. יש שם, לפי דעתי פחות קורסים "לא רלוונטיים", מה שכן, זה דורש *המון*.
 

inbal76

New member
דווקא בתחום התכנות

למידה עצמית זה משהו שמוערך מאוד בד"כ. (זה בתגובה למחשבה שלך ש"למדתי לבד" יתקבל בזלזול ו"עשיתי קורס" יעשה רושם).
 
למעלה