איסור עקרוני על כניסת אופנועים לבסיסי צה"ל

Rhinovirus

New member
איסור עקרוני על כניסת אופנועים לבסיסי צה"ל

אתמול היה לי אימון בזיקים והצלחתי לשכנע את הקצינת קישור שתוסיף אותי לרשימה של הזכאים להיכנס עם רכב לבסיס, כשהגעתי התברר שיש פקודה על איסור כניסה גורף של אופנועים לבסיס ולכן לא נתנו לי להיכנס (ואף אחד לא הצליח לשכנע אותם אחרת) עכשיו באימונים קודמים, חלק כן היו נכנסים עם אופנועים לבסיסים אחרים - אז זה קטע חדש, או שזה קריזה של זיקים? וממה בכלל נובעת האפליה הזאת?
 

yot1

New member
ממה שאני זוכר ומכיר - תמיד חל איסור על כניסת

בכל מילואים שהיו לי, הייתי צריך להילחם על הכניסה עם האופנוע.. למרות שיש לי אישור כניסה עם רכב כקצין ביחידה.. אם זכרוני אינו מטעה אותי אני חושב שהאיסור הנ"ל נובע מהביטוח שקיים בבסיסים.. בכל מקרה, בכל פעם שהגעתי בסופו של דבר נכנסתי עם האופנוע - אז נראה לי שזה יותר עניין של מי לוחץ יותר..
 
סיפור דומה בבית ליד

טוענים שהיו תאונות בבסיס עם אופנועים. לפי התירוץ הדיבילי הזה היה צריך לאסור גם כניסה של מכוניות
 

יוסיסקי

New member
אין בעיה במחנה ידין אני נכנס חופשי

ללא אישור ספציפי עם תעודת קצין רס״ן
 

h a j b i

New member
בבסיס בבית ג'וברין נתנו להיכנס

יותר נכון, סבימנו לעצור. האטתי, זרקתי איזו מילה שלא יחשבו שאני שהיד ונכנסתי במהירות, לא טרחו לרדוף אחריי. בכל מקרה, אופנוע לא נכנס = פניה 180 וחזרה הביתה.
 

lg0723

New member
אין בעיה ב: צריפן, פיקוד העורף (רמלה),

מחוז דרום, בית גולמינץ נתניה. זאת התרומה שלי
 

shayvilk

New member
אל תדאג... זה לא המילואים שלי

משהו חד פעמי... אני רואה או צפון או דרום
 

fazer_1000

New member
צאלים לא נכנס שום רכב אם אתה לא סגן אלוף

כולל לא תעודת פח"ע או ת.ב (תעודת בטחון). האופנוע חונה בחוץ, קשור לעמוד, מתחת לאף של הש"ג - ועדיין גונבים משם אופנועים...
 

menyroth1

New member
בשביל זה יש אופנועי שטח

נכנסים דרך החלק של המטווחים וחונים איפה שרוצים שם .
 

mili777

New member
כעיקרון חל איסור על הכנסת כלי רכבפרטיים

של חיילי מיל' וחיילים בסדיר לבסיסי צה"ל כולל אופנועים. יחידות מסויימות מנפיקות אישורים בהתאם למדיניות מפקד היחידה. בדרך כלל לאנשי הקבע המשרתים באותו בסיס. במחנה "ידין" - צריפין, המדיניות הינה כניסה של כל רכב לקצין מדרגת רס"ן.
 

mili777

New member
אימוני מיל' בזיקים

הינם דבר חדש, עד לפני מס' חודשים הבסיס היה בסיס טירונים בלבד ולא שרת חיילי מיל'. איסור הכנסת כלי רכב אזרחיים נאכף בו בצורה קפדנית יותר, זה לא קשור לכך שהכלי הוא אופנע. בכל זאת אברר עם מפקד היחידה. אם תרצה תשובה, תשלח הודעה.
 

Rhinovirus

New member
במקרה הזה דוקא כן קשור לאופנוע

כמו שכתבתי קיבלתי אישור פרטני שהונפק ע"י הגדוד להיכנס עם רכב פרטי - אם הייתי בא עם מכונית לא הייתה שום בעיה והיו מכניסים אותי. נאמר לי מפורשות ע"י הש"ג (לא שזה שווה הרבה - אבל לפי דבריו זה לא פעם ראשונה שיש בבסיס הזה בעיה עם הכנסת אופנועים), החמ"ל, קצינת הקישור והקצין הישיר שלי שהבעיה היא ספציפית באופנוע. אשמח לתשובה, תודה (אתה זקוק לפרטים נוספים?)
 

stoli

New member
נראה לי שזו מדיניות מב"ס

ולא מדיניות צה"לית כללית. מהכחולים אני מכיר שזה משתנה בין בסיס לבסיס, ולפעמים עם החלפות הפיקוד בבסיס מונחתות הנחיות חדשות.
 
למעלה