אינדוקציה-פופר

mic007

New member
אינדוקציה-פופר

שלום, רציתי לשאול שאלה הנוגעת לתחום הפילוסופיה של המדע על סמך מאמרים שקראתי. הפתרון לבעיית האינדוקציה של קארל פופר נוגעת לכך שפופר מאמין שהאינדוקציה מהווה מיתוס ולפיכך לא מביא פתרון לבעיה כביכול? או שקיימת מסקנה אחרת לנושא זה? מקוה שהגעתי לפורום הנכון ואודה למי שמבין בנושא אם יוכלו לעזור.
 

KFIRB

New member
פרופר טוען שהיפותיזה

היפותיזה מדעית היא זו שעמדה במבחן ההפרכה, והמדע מתקדם ע"י הפרכות... לכן בעיית האינדוקציה היה בעצם האפשרות לN+1 מתוך N מקרים , אך אם נעמיד ההיפותיזה בניסון להפרכה והיפותיזה עמדה בניסון זה בהצלחה הרי היא מדעית... יש מאמר של פופר שהוא מנסה להעמיד את הפסיכואנליזה והסוציולוגיה המרקסיטית במבחן ההפרכה, והתיאוריה תמיד מוצאת מפתל קונביונאליסטי לכך. לעומת זאת הוא מביא את ניסיון ההפרכה של אנדגיטון לתורת היחסות של איינשטיין ומצליח להעמיד את התיאוריה במבחן ההפרכה. המרצה שלנו אהב לתת את הדוגמא של תורת הגרביטציה: אם אזרוק אבן מעלה היא תישאר , אין כח כובד זרקתי אבן והיא נפלה יש כןח כובד. הנה דוגמא לכך שתיאורית הכבידה עמדה בניסיון להפרכה ע"פ פופר.
 

22ק ו ס ם

New member
הבעייה בטיעון של פופר

היא שמדע, בפועל, לא עובד כך. אנשים רואים מה קורה סביבם ואוספים נתונים בצורה אינדוקטיבית ומנסים להגיע להכללה כלשהיא. רק אחרי זה הם פונים לשיטה הדדוקטיבית בניסיון לבדוק את הטענות שלהם.
 
למעלה