אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל

מצב
הנושא נעול.

דורגלי

New member
אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל

אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל
שלום רב לחברי הפורום הנכבדים.
אני קורא ותיק בפורום אולם ממעט להשתתף.
הפעם יש עניין שנראה לי חשוב מספיק.
ייתכן שיהיו מי שיחשבו שהעניין לא קשור לתחבורה ציבורית, אבל לדעתי - הוא קשור גם קשור!
ההליכה ברגל הינה חוליה בלתי נפרדת בשרשרת ההתניידות הציבורית והיא חלק אינטגרלי מכל שימוש בתח"צ.
בשנים האחרונות נוצר ברחובות הערים, ובפרט בתל-אביב, מצב בלתי נסבל המאיים על שלומם של הולכי הרגל בכל רגע ורגע.
הכוונה היא למספר העצום וההולך וגדל של כלי רכב ממונעים - מאופניים חשמליים ועד אופנועים, הנעים על המדרכות בכל שעות היום.
למרבה הצער, המצב הגיע לכדי כך שישנן אוכלוסיות - ובפרט קשישים והורים לילדים קטנים - החוששות ללכת על מדרכות העיר. ובצדק - הסטטיסטיטקה של היפגעות של הולכי רגל מרוכבים דו-גלגליים נמצאת בעליה תלולה וכוללת פציעות ולמרבה הצער אף מקרה מוות!
ביום שיש 19 ביוני בשעה 13:30 מתוכנן אירוע מחאה על המדרכה בסמוך לבניין עיריית ת"א.
להלן הקישור לדף של האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/1063367613691309/
אני לא ממארגני האירוע ולא פעיל בשום צורה מאורגנת בנושא. אני פשוט חובב הליכה ותחבורה ציבורית מהשורה שנמאס לו וקצה נפשו במצב הבלתי נסבל, באוזלת היד של הרשויות, בגסות הרוח ובאגרסיביות של רבים מהרוכבים (לא כולם, אבל לצערי רבים מהם), מחוסר הצדק ומרמיסת החוק וזכויותיו של האזרח והאזרחית הקטנים.
בהזדמנות זאת, למי שהנושא קרוב לליבו, אני קורא להיכנס לדף "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" בפייסבוק, ולקחת חלק במאבק האזרחי המוצדק הזה.
בברכת המשך פעילות מבורכת של הפורום המרתק, והתקדמות תחבורתית וסביבתית לטובת כולנו.
 

דורגלי

New member


אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל
שלום רב לחברי הפורום הנכבדים.
אני קורא ותיק בפורום אולם ממעט להשתתף.
הפעם יש עניין שנראה לי חשוב מספיק.
ייתכן שיהיו מי שיחשבו שהעניין לא קשור לתחבורה ציבורית, אבל לדעתי - הוא קשור גם קשור!
ההליכה ברגל הינה חוליה בלתי נפרדת בשרשרת ההתניידות הציבורית והיא חלק אינטגרלי מכל שימוש בתח"צ.
בשנים האחרונות נוצר ברחובות הערים, ובפרט בתל-אביב, מצב בלתי נסבל המאיים על שלומם של הולכי הרגל בכל רגע ורגע.
הכוונה היא למספר העצום וההולך וגדל של כלי רכב ממונעים - מאופניים חשמליים ועד אופנועים, הנעים על המדרכות בכל שעות היום.
למרבה הצער, המצב הגיע לכדי כך שישנן אוכלוסיות - ובפרט קשישים והורים לילדים קטנים - החוששות ללכת על מדרכות העיר. ובצדק - הסטטיסטיטקה של היפגעות של הולכי רגל מרוכבים דו-גלגליים נמצאת בעליה תלולה וכוללת פציעות ולמרבה הצער אף מקרה מוות!
ביום שיש 19 ביוני בשעה 13:30 מתוכנן אירוע מחאה על המדרכה בסמוך לבניין עיריית ת"א.
להלן הקישור לדף של האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/1063367613691309/
אני לא ממארגני האירוע ולא פעיל בשום צורה מאורגנת בנושא. אני פשוט חובב הליכה ותחבורה ציבורית מהשורה שנמאס לו וקצה נפשו במצב הבלתי נסבל, באוזלת היד של הרשויות, בגסות הרוח ובאגרסיביות של רבים מהרוכבים (לא כולם, אבל לצערי רבים מהם), מחוסר הצדק ומרמיסת החוק וזכויותיו של האזרח והאזרחית הקטנים.
בהזדמנות זאת, למי שהנושא קרוב לליבו, אני קורא להיכנס לדף "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" בפייסבוק, ולקחת חלק במאבק האזרחי המוצדק הזה.
בברכת המשך פעילות מבורכת של הפורום המרתק, והתקדמות תחבורתית וסביבתית לטובת כולנו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
צריך למצוא את האיזון הנכון בין

אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל
שלום רב לחברי הפורום הנכבדים.
אני קורא ותיק בפורום אולם ממעט להשתתף.
הפעם יש עניין שנראה לי חשוב מספיק.
ייתכן שיהיו מי שיחשבו שהעניין לא קשור לתחבורה ציבורית, אבל לדעתי - הוא קשור גם קשור!
ההליכה ברגל הינה חוליה בלתי נפרדת בשרשרת ההתניידות הציבורית והיא חלק אינטגרלי מכל שימוש בתח"צ.
בשנים האחרונות נוצר ברחובות הערים, ובפרט בתל-אביב, מצב בלתי נסבל המאיים על שלומם של הולכי הרגל בכל רגע ורגע.
הכוונה היא למספר העצום וההולך וגדל של כלי רכב ממונעים - מאופניים חשמליים ועד אופנועים, הנעים על המדרכות בכל שעות היום.
למרבה הצער, המצב הגיע לכדי כך שישנן אוכלוסיות - ובפרט קשישים והורים לילדים קטנים - החוששות ללכת על מדרכות העיר. ובצדק - הסטטיסטיטקה של היפגעות של הולכי רגל מרוכבים דו-גלגליים נמצאת בעליה תלולה וכוללת פציעות ולמרבה הצער אף מקרה מוות!
ביום שיש 19 ביוני בשעה 13:30 מתוכנן אירוע מחאה על המדרכה בסמוך לבניין עיריית ת"א.
להלן הקישור לדף של האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/1063367613691309/
אני לא ממארגני האירוע ולא פעיל בשום צורה מאורגנת בנושא. אני פשוט חובב הליכה ותחבורה ציבורית מהשורה שנמאס לו וקצה נפשו במצב הבלתי נסבל, באוזלת היד של הרשויות, בגסות הרוח ובאגרסיביות של רבים מהרוכבים (לא כולם, אבל לצערי רבים מהם), מחוסר הצדק ומרמיסת החוק וזכויותיו של האזרח והאזרחית הקטנים.
בהזדמנות זאת, למי שהנושא קרוב לליבו, אני קורא להיכנס לדף "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" בפייסבוק, ולקחת חלק במאבק האזרחי המוצדק הזה.
בברכת המשך פעילות מבורכת של הפורום המרתק, והתקדמות תחבורתית וסביבתית לטובת כולנו.
צריך למצוא את האיזון הנכון בין
הגברת ועידוד השימוש באופניים חשמליים - כלי ירוק, פרקטי ויעיל לבין בטיחות הולכי הרגל.
זה מתחיל בחינוך, ממשיך בסלילת שבילי אופניים ומסתיים באכיפה של חוקי התנועה.
אה ונשמח לראות אותך משתתף יותר, כמובן! :)
 

טשאפק 2

New member
המדרכה - להולכי הרגל בלבד

צריך למצוא את האיזון הנכון בין
הגברת ועידוד השימוש באופניים חשמליים - כלי ירוק, פרקטי ויעיל לבין בטיחות הולכי הרגל.
זה מתחיל בחינוך, ממשיך בסלילת שבילי אופניים ומסתיים באכיפה של חוקי התנועה.
אה ונשמח לראות אותך משתתף יותר, כמובן! :)
המדרכה - להולכי הרגל בלבד
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.

המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).

בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
 

דורגלי

New member
כל מילה בסלע

המדרכה - להולכי הרגל בלבד
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.

המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).

בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
כל מילה בסלע
יצא לי לראות תמונות של הלכי רגל (מילדים ועד קשישים) שנפגעו ע״י האופניים החשמליות שהן כלי רכב ממונע לכל דבר. מראות מזעזעים. יש אנשים שעוד לא מבינים את חומרת המצב. בתל אביב מדובר בקטסטרופה. לא פחות.
 

alantan

New member
שרק תבינו עד כמה אסורה הרכיבה על המדרכה במדינות אחרות

המדרכה - להולכי הרגל בלבד
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.

המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).

בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
שרק תבינו עד כמה אסורה הרכיבה על המדרכה במדינות אחרות
באנגליה למשל, רוכבי אופניים (לא חשמליים) נקנסים אם הם יושבים על אופניהם ופשוט מזיזים את האופניים עם רגליהם על הקרקע במהירות הליכה. לפי החוק, יש לרדת מהאופניים ולגלגל אותם ברגל.
&nbsp
זה כבר קיצוני ואני לא אומר שאין מקום להגיון בריא, אבל המצב שבו מקובל לרכב על המדרכה רק משום שהנהגים בכביש אינם מכבדים רוכבי אופניים אינו מצב תקין. עדיף כבר שלא ירכבו בכלל מאשר שירכבו על המדרכה.
 

בועז ל

New member


המדרכה - להולכי הרגל בלבד
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.

המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).

בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
 

איטלקי8

New member
בוא נעזוב את האופניים בצד. קודם שיורידו את האופנועים מהמדרכה

המדרכה - להולכי הרגל בלבד
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.

המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).

בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
בוא נעזוב את האופניים בצד. קודם שיורידו את האופנועים מהמדרכה
 
אבל כאשר אין שביל אופניים, יותר בטוח שהרוכב ירכב על המדרכה.

המדרכה - להולכי הרגל בלבד
אם הכרחי לחלוטין לנוע על המדרכה שלא באמצעות הרגליים - יש לעשות זאת במהירות הליכה.

המצב הנוכחי, ברחובות תל אביב ומרכזי ערים אחרות, בלתי-נסבל. הנפגעים הם החלשים ביותר בחברה והזקוקים ביותר להגנה. הרעיון שעליהם לחלוק את כבשת הרש המוקצה להם עם כלי תחבורה מהירים הוא רעיון מקומם. לחוצפה של הדו-גלגליים למיניהם בארץ אין גבולות, וכן של נהגי מכוניות הרואים במדרכות תל-אביב מגרש חנייה גדול וחינמי (בעידוד העירייה).

בצורה הכי גלויה ומפורשת: בכל מקום שאפשר, צריך לעשות שבילי אופניים נפרדים ובטיחותיים וגם לדאוג שהולכי רגל לא ישתמשו בהם. גם נתיבים לקטנועים ואופנועים זה מצויין, וגם קוי עצירה קדמיים בצמתים (כמו שראיתי בברצלונה למשל) ועוד סידורים כדי להקל על מצבם בכביש. אבל - במקומות ובזמנים שאין ברירה ומישהו צריך להתפשר במשהו על בטיחותו, שיהיה זה רוכב הכלי הדו-גלגלי, שמקומו - אם אין שביל - בכביש. לא הקשיש, לא הילד, לא האם עם עגלת התינוקות. להם אין ברירה אחרת.
אבל כאשר אין שביל אופניים, יותר בטוח שהרוכב ירכב על המדרכה.
 

cwen

New member
המצב באמת בלתי נסבל

אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל
שלום רב לחברי הפורום הנכבדים.
אני קורא ותיק בפורום אולם ממעט להשתתף.
הפעם יש עניין שנראה לי חשוב מספיק.
ייתכן שיהיו מי שיחשבו שהעניין לא קשור לתחבורה ציבורית, אבל לדעתי - הוא קשור גם קשור!
ההליכה ברגל הינה חוליה בלתי נפרדת בשרשרת ההתניידות הציבורית והיא חלק אינטגרלי מכל שימוש בתח"צ.
בשנים האחרונות נוצר ברחובות הערים, ובפרט בתל-אביב, מצב בלתי נסבל המאיים על שלומם של הולכי הרגל בכל רגע ורגע.
הכוונה היא למספר העצום וההולך וגדל של כלי רכב ממונעים - מאופניים חשמליים ועד אופנועים, הנעים על המדרכות בכל שעות היום.
למרבה הצער, המצב הגיע לכדי כך שישנן אוכלוסיות - ובפרט קשישים והורים לילדים קטנים - החוששות ללכת על מדרכות העיר. ובצדק - הסטטיסטיטקה של היפגעות של הולכי רגל מרוכבים דו-גלגליים נמצאת בעליה תלולה וכוללת פציעות ולמרבה הצער אף מקרה מוות!
ביום שיש 19 ביוני בשעה 13:30 מתוכנן אירוע מחאה על המדרכה בסמוך לבניין עיריית ת"א.
להלן הקישור לדף של האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/1063367613691309/
אני לא ממארגני האירוע ולא פעיל בשום צורה מאורגנת בנושא. אני פשוט חובב הליכה ותחבורה ציבורית מהשורה שנמאס לו וקצה נפשו במצב הבלתי נסבל, באוזלת היד של הרשויות, בגסות הרוח ובאגרסיביות של רבים מהרוכבים (לא כולם, אבל לצערי רבים מהם), מחוסר הצדק ומרמיסת החוק וזכויותיו של האזרח והאזרחית הקטנים.
בהזדמנות זאת, למי שהנושא קרוב לליבו, אני קורא להיכנס לדף "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" בפייסבוק, ולקחת חלק במאבק האזרחי המוצדק הזה.
בברכת המשך פעילות מבורכת של הפורום המרתק, והתקדמות תחבורתית וסביבתית לטובת כולנו.
המצב באמת בלתי נסבל
זה ממש מלחיץ ללכת ברחובות תל אביב ולהסתכל כל הזמן שלא באים כלי רכב לפגוע בי על המדרכה.
באבן גבירול אני יורדת מהאוטובוס וצריכה להסתכל ימינה ושמאלה, כי יש שביל אופניים לחצות. אני מנסה להגיע למעבר חציה - צריכה להסתכל ימינה ושמאלה - על המדרכה - כדי להגיע לשפת המדרכה.
אני הולכת על המדרכה וצריכה להיות עירנית שאני לא נכנסת בטעות לשביל האופניים - והיא לא כזו רחבה המדרכה והיא עמוסה אנשים. ואני צריכה גם להיות עירנית למקרה שמשהו חוסם את שביל האופניים, ורוכב אופניים מהיר עוקף את השביל ישר על הדרך שלי.
&nbsp
זה מגוחך לגמרי. שביל האופניים היה צריך להיות על הכביש והם צריכים לציית לרמזורים. ולחשוב שיכלו לסדר את זה כששיפצו את הרחוב באותו כסף שהשקיעו כדי לסמן את השביל המגוחך על המדרכה...
 

Ccyclist

Well-known member
אין לרכב ממונע מה לעשות על המדרכה, אבל אל תיתממו.

אין תחבורה ציבורית ללא הולכי רגל
שלום רב לחברי הפורום הנכבדים.
אני קורא ותיק בפורום אולם ממעט להשתתף.
הפעם יש עניין שנראה לי חשוב מספיק.
ייתכן שיהיו מי שיחשבו שהעניין לא קשור לתחבורה ציבורית, אבל לדעתי - הוא קשור גם קשור!
ההליכה ברגל הינה חוליה בלתי נפרדת בשרשרת ההתניידות הציבורית והיא חלק אינטגרלי מכל שימוש בתח"צ.
בשנים האחרונות נוצר ברחובות הערים, ובפרט בתל-אביב, מצב בלתי נסבל המאיים על שלומם של הולכי הרגל בכל רגע ורגע.
הכוונה היא למספר העצום וההולך וגדל של כלי רכב ממונעים - מאופניים חשמליים ועד אופנועים, הנעים על המדרכות בכל שעות היום.
למרבה הצער, המצב הגיע לכדי כך שישנן אוכלוסיות - ובפרט קשישים והורים לילדים קטנים - החוששות ללכת על מדרכות העיר. ובצדק - הסטטיסטיטקה של היפגעות של הולכי רגל מרוכבים דו-גלגליים נמצאת בעליה תלולה וכוללת פציעות ולמרבה הצער אף מקרה מוות!
ביום שיש 19 ביוני בשעה 13:30 מתוכנן אירוע מחאה על המדרכה בסמוך לבניין עיריית ת"א.
להלן הקישור לדף של האירוע בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/1063367613691309/
אני לא ממארגני האירוע ולא פעיל בשום צורה מאורגנת בנושא. אני פשוט חובב הליכה ותחבורה ציבורית מהשורה שנמאס לו וקצה נפשו במצב הבלתי נסבל, באוזלת היד של הרשויות, בגסות הרוח ובאגרסיביות של רבים מהרוכבים (לא כולם, אבל לצערי רבים מהם), מחוסר הצדק ומרמיסת החוק וזכויותיו של האזרח והאזרחית הקטנים.
בהזדמנות זאת, למי שהנושא קרוב לליבו, אני קורא להיכנס לדף "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" בפייסבוק, ולקחת חלק במאבק האזרחי המוצדק הזה.
בברכת המשך פעילות מבורכת של הפורום המרתק, והתקדמות תחבורתית וסביבתית לטובת כולנו.
אין לרכב ממונע מה לעשות על המדרכה, אבל אל תיתממו.
יש כאן שני עניינים שונים, ואחלוק את דעתי לפי חוויתי כרוכב אופניים בלתי ממונעות בבריטניה וספרד -
&nbsp
1 - תיכנון כושל הבונה את הרחובות למכונית בלבד, מה שהופך שימוש בדו גלגלי (ממונע ולא ממונע כאחד) למסוכן, ועל התיכנון הזה עליכם למחות יחד עם ארגוני האופנועים ואירגוני האופניים (שאינם יכולים לחלוק תשתית עם האופנועים כי ללא מנוע הם מוגבלים ל20-30 קמ"ש שבן אדם יכול להפיק). בבריטניה יש לנו מזל - בעבר היתה שיטת 3 נתיבים מטורפת (נתיב לכל כיוון, ונתיב אמצעי "לעקיפה") ולכן כיום כל דרך ראשית דו נתיבית רחבה מספיק לנסיעה מקבילה של רכב דו גלגלי ורכב בעל 4 גלגלים. בספרד הערים החדשות נבנו בשנות השישים והלאה לפי מידותיה של המכונית הפרטית ורוחב הנתיבים מספיק למכונית אחת בלבד בכל כיוון - מה שדומה יותר לישראל. כדי לאפשר לדו גלגלי להתקיים בכבישים יש לשאוף לכיוון הבריטי - שהנתיב הקרוב למדרכה יהיה רחב מספיק לנסיעה מקבילה של כלי רכב דו גלגלי ומכונית. תיכנון כזה מאפשר רכיבה ושימוש ברכב דו גלגלי בכבישים רבים יותר ללא צורך בתיכנון מיוחד עבור שבילים, ומנסיוני גם אופניים וגם אופנועים יכולים להשתמש בכבישים אלו במפלס הכביש.
&nbsp
אבל - אל תעמידו פנים שלהולכי הרגל אכפת מסימוני האופניים. אינכם רואים בהם יותר מ"כבישי צעצוע" והיחס שלכם אליהם הוא שמדובר בסוג של בדיחה, לא בנתיב תעבורה לרכב המסוגל ל30 קמ"ש. לא משנה אם מדובר בחלוקה שווה (או שווה פחות, שליש לאופניים) של טיילת במפלס המדרכה (ומחוץ לאזור העמוס, כשיש טיילת שניה ומקבילה קרוב לים שבה אסור לרכב), שביל במפלס הכביש עם שפת הפרדה בינו לכביש ולידו מדרכה רחבה ומרוצפת, סמלי אופניים בולטים על השביל, סימון לבן והכל - זה לא רק שלא מונע ממכם ללכת על השבילים האלו, זה לא מונע ממכם לגרור בהם מזוודות, לדחוף בהם עגלות תינוק, לעמוד ולהמתין עליהם (קרה לי רק לפני יומיים, ועוד בשביל שמהווה זרימת נגד לרחוב חד סיטרי אז אין לי איפה ללכת במקומו), להוליך כלב (חף מפשע) אך לחסום את כל רוחב השביל עם הרצועה, ועוד היד נתונה. אני בדרך כלל נמנע משבילים שאינם בצד הכביש פשוט כי ללא איום המכוניות כל שביל אופניים הופך למדרכה.
&nbsp
איך אמר בוריס ג'ונסון ? "הדבר המסוכן ביותר על הכביש בלונדון הוא הולך הרגל".
 

דורגלי

New member
זה נכון בצורה חלקית בלבד.

אין לרכב ממונע מה לעשות על המדרכה, אבל אל תיתממו.
יש כאן שני עניינים שונים, ואחלוק את דעתי לפי חוויתי כרוכב אופניים בלתי ממונעות בבריטניה וספרד -
&nbsp
1 - תיכנון כושל הבונה את הרחובות למכונית בלבד, מה שהופך שימוש בדו גלגלי (ממונע ולא ממונע כאחד) למסוכן, ועל התיכנון הזה עליכם למחות יחד עם ארגוני האופנועים ואירגוני האופניים (שאינם יכולים לחלוק תשתית עם האופנועים כי ללא מנוע הם מוגבלים ל20-30 קמ"ש שבן אדם יכול להפיק). בבריטניה יש לנו מזל - בעבר היתה שיטת 3 נתיבים מטורפת (נתיב לכל כיוון, ונתיב אמצעי "לעקיפה") ולכן כיום כל דרך ראשית דו נתיבית רחבה מספיק לנסיעה מקבילה של רכב דו גלגלי ורכב בעל 4 גלגלים. בספרד הערים החדשות נבנו בשנות השישים והלאה לפי מידותיה של המכונית הפרטית ורוחב הנתיבים מספיק למכונית אחת בלבד בכל כיוון - מה שדומה יותר לישראל. כדי לאפשר לדו גלגלי להתקיים בכבישים יש לשאוף לכיוון הבריטי - שהנתיב הקרוב למדרכה יהיה רחב מספיק לנסיעה מקבילה של כלי רכב דו גלגלי ומכונית. תיכנון כזה מאפשר רכיבה ושימוש ברכב דו גלגלי בכבישים רבים יותר ללא צורך בתיכנון מיוחד עבור שבילים, ומנסיוני גם אופניים וגם אופנועים יכולים להשתמש בכבישים אלו במפלס הכביש.
&nbsp
אבל - אל תעמידו פנים שלהולכי הרגל אכפת מסימוני האופניים. אינכם רואים בהם יותר מ"כבישי צעצוע" והיחס שלכם אליהם הוא שמדובר בסוג של בדיחה, לא בנתיב תעבורה לרכב המסוגל ל30 קמ"ש. לא משנה אם מדובר בחלוקה שווה (או שווה פחות, שליש לאופניים) של טיילת במפלס המדרכה (ומחוץ לאזור העמוס, כשיש טיילת שניה ומקבילה קרוב לים שבה אסור לרכב), שביל במפלס הכביש עם שפת הפרדה בינו לכביש ולידו מדרכה רחבה ומרוצפת, סמלי אופניים בולטים על השביל, סימון לבן והכל - זה לא רק שלא מונע ממכם ללכת על השבילים האלו, זה לא מונע ממכם לגרור בהם מזוודות, לדחוף בהם עגלות תינוק, לעמוד ולהמתין עליהם (קרה לי רק לפני יומיים, ועוד בשביל שמהווה זרימת נגד לרחוב חד סיטרי אז אין לי איפה ללכת במקומו), להוליך כלב (חף מפשע) אך לחסום את כל רוחב השביל עם הרצועה, ועוד היד נתונה. אני בדרך כלל נמנע משבילים שאינם בצד הכביש פשוט כי ללא איום המכוניות כל שביל אופניים הופך למדרכה.
&nbsp
איך אמר בוריס ג'ונסון ? "הדבר המסוכן ביותר על הכביש בלונדון הוא הולך הרגל".
זה נכון בצורה חלקית בלבד.
קודם כל, זה מקובל עליי שהאינטרס הוא משותף. ונכון שאחת הסיבות למחדל נעוצה בתכנון לקוי או היעדר תכנון. אבל במצב שנוצר כיום זה כבר לא רלבנטי. גם הולך רגל שכף רגלו לא תדרוך בשביל אופניים (מעשית זה בלתי אפשרי כמעט אבל כאמור זה סיפור אחר) נמצא כיום תחת איום מתמיד ולמעשה שלילה בפועל של עצם קיומו במרחב הציבורי. המצב לחלוטין אינו סימטרי, למרות שיש מי שמנסים לצייר את זה כך. לחלוטין לא.
 

Ccyclist

Well-known member
לא סימטרי כמו שישה הולכי רגל בשורה שחוסמים אותי בטיילת.

זה נכון בצורה חלקית בלבד.
קודם כל, זה מקובל עליי שהאינטרס הוא משותף. ונכון שאחת הסיבות למחדל נעוצה בתכנון לקוי או היעדר תכנון. אבל במצב שנוצר כיום זה כבר לא רלבנטי. גם הולך רגל שכף רגלו לא תדרוך בשביל אופניים (מעשית זה בלתי אפשרי כמעט אבל כאמור זה סיפור אחר) נמצא כיום תחת איום מתמיד ולמעשה שלילה בפועל של עצם קיומו במרחב הציבורי. המצב לחלוטין אינו סימטרי, למרות שיש מי שמנסים לצייר את זה כך. לחלוטין לא.
לא סימטרי כמו שישה הולכי רגל בשורה שחוסמים אותי בטיילת.
ראו אותי מתקרב (לבדי, מה שמצריך רוחב של אדם או שניים כדי לעבור) ממרחק עשרות מטרים בקטע משותף לרוכבים והולכי רגל, ולמרות שהאטתי ובסוף אף צילצלתי - אף אחד מהם (משפחה שהלכה בשורה רחבה שמילאה את הטיילת) לא חשב שעל חלק מקבוצתו לפנות דרך לאדם המגיע מולם. סירובם לחלוק את הטיילת עם אחרים חייב אותי לעצור ולהתחיל מחדש - ביזבוז אנרגיה וזמן על מקרה די אופייני של חוסר התחשבות. כמו כן לא רק שהטיילת הזו נחשבת לקטע משותף, היא נחשבת לחלק ממסלול האופניים הלאומי 2 פה.
&nbsp
לפחות יש לי לירה או יותר מכך על מספר הפעמים שפיספסתי רמזור (מרבית הרכיבה שלי היא על הכביש) כי הולך רגל פשוט יצא לחצות מעבר חצייה מולי בשניות האחרונות של האור הירוק (והאיש האדום). £££££££
&nbsp
"מבטלים את קיומכם" ? אתם לא רואים אותנו מאפס וכבר יצא לי להזדקק לבלימות חירום כשמתאבד זה או אחר יורד לכביש ממש לפני כאילו אינני קיים (כי ללא מנוע אני די שקט), או לפספס רמזור ירוק במעבר חצייה מלא ב20 הולכי רגל לפחות.
&nbsp
&nbsp
 

londonisrael

New member
הבעיות שלך כרוכב

לא סימטרי כמו שישה הולכי רגל בשורה שחוסמים אותי בטיילת.
ראו אותי מתקרב (לבדי, מה שמצריך רוחב של אדם או שניים כדי לעבור) ממרחק עשרות מטרים בקטע משותף לרוכבים והולכי רגל, ולמרות שהאטתי ובסוף אף צילצלתי - אף אחד מהם (משפחה שהלכה בשורה רחבה שמילאה את הטיילת) לא חשב שעל חלק מקבוצתו לפנות דרך לאדם המגיע מולם. סירובם לחלוק את הטיילת עם אחרים חייב אותי לעצור ולהתחיל מחדש - ביזבוז אנרגיה וזמן על מקרה די אופייני של חוסר התחשבות. כמו כן לא רק שהטיילת הזו נחשבת לקטע משותף, היא נחשבת לחלק ממסלול האופניים הלאומי 2 פה.
&nbsp
לפחות יש לי לירה או יותר מכך על מספר הפעמים שפיספסתי רמזור (מרבית הרכיבה שלי היא על הכביש) כי הולך רגל פשוט יצא לחצות מעבר חצייה מולי בשניות האחרונות של האור הירוק (והאיש האדום). £££££££
&nbsp
"מבטלים את קיומכם" ? אתם לא רואים אותנו מאפס וכבר יצא לי להזדקק לבלימות חירום כשמתאבד זה או אחר יורד לכביש ממש לפני כאילו אינני קיים (כי ללא מנוע אני די שקט), או לפספס רמזור ירוק במעבר חצייה מלא ב20 הולכי רגל לפחות.
&nbsp
&nbsp
הבעיות שלך כרוכב
מסתכמות בד"כ בחוסר נוחות ונעימות.
הבעיה של הולכי ברגל היא סכנה ממשית לביטחונם, וחשש תמידי מהליכה רגילה ברחוב.
יש לזכור שבין הולכי הרגל, ילדים קטנים, נשים עם עגלות ואנשים מבוגרים.
זעקת הרוכבים בקשר לחוסר היחס אליהם, נכונה ומוצדקת. אין לה שום קשר לכך שישנם בריונים רכובים במהירות גבוהה במדרכה, את זה צריך לעצור ובהקדם האפשרי.
 

Ccyclist

Well-known member
כשהם פותחים דלת של מכונית זו סכנה

הבעיות שלך כרוכב
מסתכמות בד"כ בחוסר נוחות ונעימות.
הבעיה של הולכי ברגל היא סכנה ממשית לביטחונם, וחשש תמידי מהליכה רגילה ברחוב.
יש לזכור שבין הולכי הרגל, ילדים קטנים, נשים עם עגלות ואנשים מבוגרים.
זעקת הרוכבים בקשר לחוסר היחס אליהם, נכונה ומוצדקת. אין לה שום קשר לכך שישנם בריונים רכובים במהירות גבוהה במדרכה, את זה צריך לעצור ובהקדם האפשרי.
כשהם פותחים דלת של מכונית זו סכנה
זה הרגע שהם הופכים להולך רגל, וכבר יצא לי שהם פתחו דלתות ללא התחשבות או הסתכלות ובמקרה אחד - ממש פיספסו אותי במילימטר על כביש סואן בתוך תנועה, היו מכוניות ממש אחרי.
&nbsp
הבעיה שלהם מתחילה כשאינם מפחדים.
&nbsp
כשלמדתי לנהוג (טסט ראשון בריטי...) פתאום הם התחילו לשים לב אלי ולא להתנהג כאילו אני אוויר על הכביש.
 

Ccyclist

Well-known member
וכשהם קופצים לכביש ובלימה זה או הם או אני על הרצפה...

כשהם פותחים דלת של מכונית זו סכנה
זה הרגע שהם הופכים להולך רגל, וכבר יצא לי שהם פתחו דלתות ללא התחשבות או הסתכלות ובמקרה אחד - ממש פיספסו אותי במילימטר על כביש סואן בתוך תנועה, היו מכוניות ממש אחרי.
&nbsp
הבעיה שלהם מתחילה כשאינם מפחדים.
&nbsp
כשלמדתי לנהוג (טסט ראשון בריטי...) פתאום הם התחילו לשים לב אלי ולא להתנהג כאילו אני אוויר על הכביש.
וכשהם קופצים לכביש ובלימה זה או הם או אני על הרצפה...
 

דורגלי

New member
אתה מתעקש להתפרץ לדלת פתוחה

לא סימטרי כמו שישה הולכי רגל בשורה שחוסמים אותי בטיילת.
ראו אותי מתקרב (לבדי, מה שמצריך רוחב של אדם או שניים כדי לעבור) ממרחק עשרות מטרים בקטע משותף לרוכבים והולכי רגל, ולמרות שהאטתי ובסוף אף צילצלתי - אף אחד מהם (משפחה שהלכה בשורה רחבה שמילאה את הטיילת) לא חשב שעל חלק מקבוצתו לפנות דרך לאדם המגיע מולם. סירובם לחלוק את הטיילת עם אחרים חייב אותי לעצור ולהתחיל מחדש - ביזבוז אנרגיה וזמן על מקרה די אופייני של חוסר התחשבות. כמו כן לא רק שהטיילת הזו נחשבת לקטע משותף, היא נחשבת לחלק ממסלול האופניים הלאומי 2 פה.
&nbsp
לפחות יש לי לירה או יותר מכך על מספר הפעמים שפיספסתי רמזור (מרבית הרכיבה שלי היא על הכביש) כי הולך רגל פשוט יצא לחצות מעבר חצייה מולי בשניות האחרונות של האור הירוק (והאיש האדום). £££££££
&nbsp
"מבטלים את קיומכם" ? אתם לא רואים אותנו מאפס וכבר יצא לי להזדקק לבלימות חירום כשמתאבד זה או אחר יורד לכביש ממש לפני כאילו אינני קיים (כי ללא מנוע אני די שקט), או לפספס רמזור ירוק במעבר חצייה מלא ב20 הולכי רגל לפחות.
&nbsp
&nbsp
אתה מתעקש להתפרץ לדלת פתוחה
ובנוסף אתה מביא ראייה ממקרה שאינו רלבנטי למצב הכללי מכיוון שמסלול נפרד (נפרד באמת) הוא היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל. גם אני במקומך הייתי מתעצבן על הולכי רגל שמתעקשים לחסום נתיב אופניים נפרד. אבל עצבים לחוד ופגיעה וסיכון פיסי, בעיקר של אוכלוסיות חלשות (זקנים וילדים) לחוד. ברוב המכריע של הרחובות אין תשתית מהסוג שאתה מתאר וממילא מרחב ההליכה הופך להיות פלטפורמה לתחבורה ממונעת בעוד הרשויות עומדות מנגד. מצידי שבטיילת יתנו קנסות להולכי רגל שהולכים על נתיב אופניים. אבל הפיכת הדבר הזה לטיעון אוטומטי כפי שמרבים לעשות בזמן האחרון היא חסרת שחר. יש ראיון עם בחור עיוור על מה שהוא עובר כהולך רגל ברחוב אבן גבירול. עם כל הכבוד לרוגזך המוצדק על ההפרעה לנסיעתך בטיילת, הדברים בטלים בשישים ומחווירים כאין וכאפס חעומת מה שהוא עובר מידי רוכבי הממונעים. יש מספיק תמונות שמסתובבות ברשת של קשישים שנדרסו. על המדרכה! לא בכביש! יש ראיונות עם רופאי חדר המיון באיכילוב. אל תגיד ״אתם״. אני חובב אופניים ולא מהיום. אבל הגיע הזמן להתעורר.
 

cwen

New member
אם הולך רגל יתעקש ללכת על שביל אופניים מופרד כראוי ויפגע

אין לרכב ממונע מה לעשות על המדרכה, אבל אל תיתממו.
יש כאן שני עניינים שונים, ואחלוק את דעתי לפי חוויתי כרוכב אופניים בלתי ממונעות בבריטניה וספרד -
&nbsp
1 - תיכנון כושל הבונה את הרחובות למכונית בלבד, מה שהופך שימוש בדו גלגלי (ממונע ולא ממונע כאחד) למסוכן, ועל התיכנון הזה עליכם למחות יחד עם ארגוני האופנועים ואירגוני האופניים (שאינם יכולים לחלוק תשתית עם האופנועים כי ללא מנוע הם מוגבלים ל20-30 קמ"ש שבן אדם יכול להפיק). בבריטניה יש לנו מזל - בעבר היתה שיטת 3 נתיבים מטורפת (נתיב לכל כיוון, ונתיב אמצעי "לעקיפה") ולכן כיום כל דרך ראשית דו נתיבית רחבה מספיק לנסיעה מקבילה של רכב דו גלגלי ורכב בעל 4 גלגלים. בספרד הערים החדשות נבנו בשנות השישים והלאה לפי מידותיה של המכונית הפרטית ורוחב הנתיבים מספיק למכונית אחת בלבד בכל כיוון - מה שדומה יותר לישראל. כדי לאפשר לדו גלגלי להתקיים בכבישים יש לשאוף לכיוון הבריטי - שהנתיב הקרוב למדרכה יהיה רחב מספיק לנסיעה מקבילה של כלי רכב דו גלגלי ומכונית. תיכנון כזה מאפשר רכיבה ושימוש ברכב דו גלגלי בכבישים רבים יותר ללא צורך בתיכנון מיוחד עבור שבילים, ומנסיוני גם אופניים וגם אופנועים יכולים להשתמש בכבישים אלו במפלס הכביש.
&nbsp
אבל - אל תעמידו פנים שלהולכי הרגל אכפת מסימוני האופניים. אינכם רואים בהם יותר מ"כבישי צעצוע" והיחס שלכם אליהם הוא שמדובר בסוג של בדיחה, לא בנתיב תעבורה לרכב המסוגל ל30 קמ"ש. לא משנה אם מדובר בחלוקה שווה (או שווה פחות, שליש לאופניים) של טיילת במפלס המדרכה (ומחוץ לאזור העמוס, כשיש טיילת שניה ומקבילה קרוב לים שבה אסור לרכב), שביל במפלס הכביש עם שפת הפרדה בינו לכביש ולידו מדרכה רחבה ומרוצפת, סמלי אופניים בולטים על השביל, סימון לבן והכל - זה לא רק שלא מונע ממכם ללכת על השבילים האלו, זה לא מונע ממכם לגרור בהם מזוודות, לדחוף בהם עגלות תינוק, לעמוד ולהמתין עליהם (קרה לי רק לפני יומיים, ועוד בשביל שמהווה זרימת נגד לרחוב חד סיטרי אז אין לי איפה ללכת במקומו), להוליך כלב (חף מפשע) אך לחסום את כל רוחב השביל עם הרצועה, ועוד היד נתונה. אני בדרך כלל נמנע משבילים שאינם בצד הכביש פשוט כי ללא איום המכוניות כל שביל אופניים הופך למדרכה.
&nbsp
איך אמר בוריס ג'ונסון ? "הדבר המסוכן ביותר על הכביש בלונדון הוא הולך הרגל".
אם הולך רגל יתעקש ללכת על שביל אופניים מופרד כראוי ויפגע
אני אהיה בצד של רוכב האופניים.
בתל אביב היום יש כמה רחובות בהם שביל האופניים אכן מופרד כדבעי, ואפילו שם לפעמים רוכבי אופניים נוסעים על המדרכה. לא יודעת למה, אולי באמת מפחדים מפתיחת דלתות של מכוניות. אבל זו לא סיבה לסכן אותי בתור הולכת רגל.
&nbsp
ברחובות שבהם השבילים מסומנים על המדרכה זו פשוט קטסטרופה. גם המדרכה לא רחבה מספיק, גם שביל האופניים כל הזמן נחסם על ידי תחנות אוטובוס או אופניים חונים או חפצים והרוכבים צריכים לחרוג ממנו, גם לפעמים בגלל שולחנות של מסעדות לא נשארת מדרכה להולכי הרגל והם חייבים להכנס לתוך שביל האופניים - וגם לפעמים אפילו כשהכול פנוי רוכבי האופניים נוסעים בחלק של הולכי הרגל כי ככה.
המדרכה אמורה להיות האיזור הבטוח שלי כהולכת רגל, והיא ממש שדה קרב!
&nbsp
יש גם כבדי ראיה שלא רואים את השביל, יש קשישים שלוקח להם זמן להגיע משפת הכביש אחרי חצייתו או אחרי ירידה מהאוטובוס לחלק של הולכי הרגל, יש ילדים קטנים שיכולים לברוח מהיד של אמא ולרוץ על שביל האופניים. אנשים נפגעים מזה.
ועד כמה שאני מזדהה עם הצרות של רוכבי האופניים, לדעתי להולכי רגל צריכה להיות זכות קדימה.
&nbsp
מבחינתי שיאסרו על רכב פרטי בתל אביב ויאפשרו רק תחב"צ ואופניים, ואז יהיה מקום לכולם. אני אהיה מאושרת. וגם לא יצטרכו להעביר את הרקלת מתחת לקרקע באבן גבירול.
מה שבטוח זה שהמצב הנוכחי הוא בלתי נסבל.
 

טשאפק 2

New member
נכון, אין להולך רגל מה לחפש בשביל אופניים

אין לרכב ממונע מה לעשות על המדרכה, אבל אל תיתממו.
יש כאן שני עניינים שונים, ואחלוק את דעתי לפי חוויתי כרוכב אופניים בלתי ממונעות בבריטניה וספרד -
&nbsp
1 - תיכנון כושל הבונה את הרחובות למכונית בלבד, מה שהופך שימוש בדו גלגלי (ממונע ולא ממונע כאחד) למסוכן, ועל התיכנון הזה עליכם למחות יחד עם ארגוני האופנועים ואירגוני האופניים (שאינם יכולים לחלוק תשתית עם האופנועים כי ללא מנוע הם מוגבלים ל20-30 קמ"ש שבן אדם יכול להפיק). בבריטניה יש לנו מזל - בעבר היתה שיטת 3 נתיבים מטורפת (נתיב לכל כיוון, ונתיב אמצעי "לעקיפה") ולכן כיום כל דרך ראשית דו נתיבית רחבה מספיק לנסיעה מקבילה של רכב דו גלגלי ורכב בעל 4 גלגלים. בספרד הערים החדשות נבנו בשנות השישים והלאה לפי מידותיה של המכונית הפרטית ורוחב הנתיבים מספיק למכונית אחת בלבד בכל כיוון - מה שדומה יותר לישראל. כדי לאפשר לדו גלגלי להתקיים בכבישים יש לשאוף לכיוון הבריטי - שהנתיב הקרוב למדרכה יהיה רחב מספיק לנסיעה מקבילה של כלי רכב דו גלגלי ומכונית. תיכנון כזה מאפשר רכיבה ושימוש ברכב דו גלגלי בכבישים רבים יותר ללא צורך בתיכנון מיוחד עבור שבילים, ומנסיוני גם אופניים וגם אופנועים יכולים להשתמש בכבישים אלו במפלס הכביש.
&nbsp
אבל - אל תעמידו פנים שלהולכי הרגל אכפת מסימוני האופניים. אינכם רואים בהם יותר מ"כבישי צעצוע" והיחס שלכם אליהם הוא שמדובר בסוג של בדיחה, לא בנתיב תעבורה לרכב המסוגל ל30 קמ"ש. לא משנה אם מדובר בחלוקה שווה (או שווה פחות, שליש לאופניים) של טיילת במפלס המדרכה (ומחוץ לאזור העמוס, כשיש טיילת שניה ומקבילה קרוב לים שבה אסור לרכב), שביל במפלס הכביש עם שפת הפרדה בינו לכביש ולידו מדרכה רחבה ומרוצפת, סמלי אופניים בולטים על השביל, סימון לבן והכל - זה לא רק שלא מונע ממכם ללכת על השבילים האלו, זה לא מונע ממכם לגרור בהם מזוודות, לדחוף בהם עגלות תינוק, לעמוד ולהמתין עליהם (קרה לי רק לפני יומיים, ועוד בשביל שמהווה זרימת נגד לרחוב חד סיטרי אז אין לי איפה ללכת במקומו), להוליך כלב (חף מפשע) אך לחסום את כל רוחב השביל עם הרצועה, ועוד היד נתונה. אני בדרך כלל נמנע משבילים שאינם בצד הכביש פשוט כי ללא איום המכוניות כל שביל אופניים הופך למדרכה.
&nbsp
איך אמר בוריס ג'ונסון ? "הדבר המסוכן ביותר על הכביש בלונדון הוא הולך הרגל".
נכון, אין להולך רגל מה לחפש בשביל אופניים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה