אין שום ויכוח היסטורי

ע מיש

New member
אין שום ויכוח היסטורי

לאחר ספרו הדפיניטיבי של השופט חיים כהן "משפטו ומותו של ישו הנוצרי" אין יותר שום ויכוח היסטורי בעניין.
 

vector mask

New member
תמיד היית נוכל

ב"משפטו ומותו של ישו הנוצרי" באו לידי ביטוי כל הרכיבים האלו באישיותו גם יחד.

למעלה מ 60,000 ספרים חוברו במאה העשרים לבדה על ישו הנוצרי. במעטים מאד מתוכם זכה לאיזכור כלשהו משפטו, וכמעט אף אחד מהם לא התרכז בלבדית במשפט עצמו. החומר הכמעט בלבדי על המשפט הוא מהאוונגליונים הראשונים שב"ברית החדשה". אלו המכונים ה"סינופטים" ביטוי שפירושו דמיון הדדי, כפי שאכן קיים בין ארבעת הבשורות הראשונות של תלמידיו של ישו. מאחר ולמרבה הצער לא השתמרו ארכיונים של בתי המשפט ובהם תיקים פליליים של השלטונות הרומיים ששלטו ביד חזקה וקשוחה ביהודה בשנות השלושים של המאה הראשונה, נראית המשימה לנסות ולהבין במה בדיוק הואשם האיש מנצרת ומה התחולל בבית המשפט כמשימה בלתי אפשרית. אל הקושי האובייקטיבי מצטרף עולן המכביד של 2,000 שנות הסטוריה עגומה במהלכן ניסו מאמיניו של ישו לבוא חשבון עם אלו שלטענתם "רצחו אותו" – דהיינו בני עמו – היהודים. מסבה זו, חשוד כמעט אוטמטית כל ספר שיחובר בידי יהודי כבעל נטיה מולדת לאפולוגטיקה – עמדה מתנצלת. עמדה כזו, הייתה בעבר הרחוק האפשרות היחידה בפני רבנים או מנהיגים יהודיים שהוכרחו "להתווכח" עם אנשי דת נוצרים בויכוחים כפויים שאחד הנושאים בהם היה שאלת "האחריות" למשפטו ולמותו של ישו הנוצרי.

חיים כהן – עמד במשימה הזו בדרך מעוררת הערצה. ב"משפטו ומותו של ישו הנוצרי" הוא מצליח להביא מהגורן ומהיקב את התמונה המשפטית של מה שקרה שם – בבית דינו של פונטיוס פילאטוס בירושלים של הנציבים הרומיים בשנת 33 לספירה. ידיעותיו, כתלמיד חכם, כמומחה למשפט וכנראה גם בהחלט כהיסטוריון חובב בעל ידע מונומנטאלי בהסטוריה של התקופה בכלל ובהסטוריה המשפטית שלה בפרט . התוצאה היא חיבור מרתק, קריא מאד ומעל הכל עשיר בצורה יוצאת דופן. המסקנה המפתיעה אליה הוא מגיע היא כי לא רק שהיהודים לא "רצחו את ישו" כפי שטענו נושאי דברה של הכנסיה הקאתולית אלא שהיפוכם של דברים הוא הנכון. הסנהדרין, ומנהיגיהם של היהודים עשו ככל שביכולתם בכדי לשכנע את פונטיוס פילאטוס כי המטיף הגלילי איננו מורד במלכות ולכן אין להוציאו להורג. המקורות לתיאוריה הזו – הינם בראש ובראשונה בספרי הבשורה עצמם, כפי שמעיד על כך המחבר עצמו בהקדמה לספרו: "אילולא האיסור החמור על לימוד הברית החדשה וספרי הנוצרים יכול להיות שהיה אפשר עוד לפני מאות שנים מתוך כתבי הקודש שלהם עצמם שלא הייתה ליהודים יד ורגל ברצח האל שלהם" וכשהוא מתייחס לאלפיים שנות הויכוחים מאונס הוא אף ממשיך וקובע כי: במשך כל ההסטוריה שלנו עמדנו מול האשמות הנוצרים כאילו חרשים ואילמים מבלי לדעת מה להשיב. גילוי האמת והוכחתה היה מיישר את עמוד השידרה היהודי גם כלפי פנים".
 

ע מיש

New member
תמיד היית גאון הדור

ותודה על התמיכה בדברי.
אכן הספר גאוני ולדעתי הוא מחסל את הויכוח ההיסטורי.
 

vector mask

New member
זיהתי מיד את הנסיון השקוף שלך

לחולל מהומה, אז הבאתי לינק מפורש, מי כמוני מכיר אותך.
 

ע מיש

New member
מייד הבנתי אותך

אף לרגע לא חשבתי שגאון כמוך מתפרץ לדלת פתוחה ויוצא חומוס.
ידעתי שכל כוונתך היא להבהיר את דברי הבהר היטב לבל יכשל בהם איזה מישהו פחות מעמיק ממך
 

סוהי

New member
על מה אתם מתווכחים?.....

נראה לי ששניכם מקבלים את מסקנותיו של חיים כהן בספרו ומעריכים את תוכן הספר כעבודת מחקר מהיבט משפטי של הרקע להוצאתו להורג של ישו.......אז מה הבעיה?.....מה החמצתי?
 

קצה

New member
לך מתאים לכתוב ספר

ספר הקללות הנאצות והשנאות
מוזזר שאדם שמחשיב עצמו לשמאל לא מסוגל לקבל שיש כאן גם קבוצות אחרות
אני לא יודע מה כבר יוכל לעזור לך ולנשמה המגעילה שלך
אולי טבילה במקווה (ש לנשים)
 

ע מיש

New member


 

vector mask

New member
שום דבר לא מחסל ויכוח היסטורי

רק גאון כמוך מאמריקה מחסל בהבל המקלדת, השאלה אם מאריה מאתגר את הגאונות שלך, כי מסתבר שהוא היסטוריון חובב בדיוק כמוך.

אולי הוא מציב אתגר חדש.
 

vector mask

New member
וקצת רצינות

אין דבר כזה שתיזה אפילו הכי מופרכת מחוסלת, הלוואי שזה היה פשוט כל כך.

תמיד יהיו מאריות, אבל גם טיפוסים יותר מדליקים ממאריה טוענים בתוקף טענות מוזרות, גם היהודים בהקשרים תיאולוגים שקשורים לדת היהודית טוענים טענות משונות.

זה תמיד היה ככה ותמיד יהיה ככה.
 

ע מיש

New member
זה תמיד נכון

אבל התיזה של כהן היא מכרעת. צריך לעבוד קשה מאד על מנת להציג תמונה אחרת מזו שהוא מציג.
לכן קראתי לספר דפיניטיבי.
כבר אין די בהעלאת תיאוריה אחרת אל איש להפריך את התיאוריה של כהן וזה כמעט בלתי אפשרי אלא אם מסתמכים על טענות כרס מהסוג של "לא נראה לי" וכו'.
 

vector mask

New member
לא מסכים

אני מניח שיש מי שיוכלו להתמודד עם הטענות שלו, אבל אני עייף מידי להמשיך.

ואגב תמיד אישית לא הבנתי למה מאשימים יהודים ברצח והרג, מה אנחנו רוצחים?
 

vector mask

New member
אין לי זמן

אבל מאריה הוא חלאה, בור וכסיל, כל אדם שאינו אידיוט מושלם מבין ומבחין מיהו מאריה.

אבל בצד העקרוני, חילוניים, כך אתם מציגים עצמכם, מתעסקים בתיאולוגיה, מאמינים לנצרות, שהרי ישו לא נולד כפרי אהבה של אביו יוסף ואימו מרים, אלא הייתה התערבות בבריאתו, אתם מאמינים לזה?

כאמור נוכלים בנים של נוכלים,שקרנים עלובים וחרצי לשון ומקלדת., נו ומה חדש?
 

קצה

New member
הלוואי והיה לך אלפית

מהמוסר שיש לו
ואלפית מהליברליות שיש לו
יש עוד איזו מלחמה שבא לך לרקוד בה ? ...גם כן איש שמאל...חה חה חה
מזל שאולמרט כבר לא ראש ממשלה
 

vector mask

New member
לא כמוך

צריך להיות באמת גאון כדי לנסוע לניו יורק רק בכדי לשרוץ כל היום בפורום אקטואליה גורלי.

חבל שקלקלתי לך.

.
 

ע מיש

New member
תגיד צנונסקי, למה אתה כזה כפוי טובה?

אף אחד לא הרגיש שיצאת חומוס.
נתתי לך סולם גדול וחזק שלא ירגישו איך שברת את האף בזכוכית ובמקום להודות לי אתה יושב מול המחשב ומקלל כמו תינוק.
 

vector mask

New member
מקלל?

איפה אפילו לא תמצא בדל קללה, מה כתבתי שאתה נוכל?

נוכל זו קללה?

חבל שאתה לא מנסה לאתגר את מאריה שטוען שהיהודים חיסלו את ישו, הרי היית יכול להוכיח אותו באותות ובמופתים.

אין מה לעשות בניו יורק?
 
למעלה