טומי בן ארי
New member
אין שאלות מטומטמות
יש רק תשובות כאלה. אני מבקש לנתק לגמרי את הדיון ממקרים ספציפיים ומשמות של מגיבים או שואלים. כמו כל דבר בחיים, גם כאן אין רק שחור ולבן. אבל בוא נשאל את עצמנו, האם תרצה לטוס עם מישהו, או יותר חריף, האם תרצה שהבן שלך יטוס עם מישהו שאינו זוכר את תיאוריית ההזדקרות בכלל ואת מהירויות ההזדקרות של מטוסו בפרט? אני חושב שהתשובה היא די ברורה. אבל היכן הגבול? יהיו כאלה (ואני ביניהם) שיטענו כי אין גבול ללמידה והכרתך את המטוס שלך. הידע יעזור לך לצאת מפינות שיותר ידע ימנע ממך להיכנס אליהם. ועכשיו בענין המבחנים והבוחנים. הויכוח לא נולד היום, להזכירכם מבחני בגרות, מבחני איי. קיו וכו'. ברור שלימדו אותנו להצליח בבחינות. הבוחן לא ליווה אותך במשך 4 שנות התיכון שלך, אלא מצלם מצב נתון - לטוב ולרע. במצב נתון זה, בבחינות כאלה - אם עמדת בהן בהצלחה, סיכוייך טובים להתפתח לכוון חיובי. לא יותר מזה. המדריך שלך הרבה יותר מתאים לקבוע אם להגיש אותך לבחינה או לא. ואם הוא הגיש אותך, חזקה עליו שלדעתו אינך מסוכן לציבור יותר מהממוצע. עכשיו מה אתה עושה עם הרשיון ביד - זה נתון לשיקולך ובמיוחד לאחריותך. וכאן אני סבור כי אותם 10 - 20 ש"ט שהינך מחוייב עליהם במשך תקופה מסויימת שוות לת... שעת טיסה אחת בחודש זה מתכון בטוח לטייס (גבולי) מסוכן. הטייס הגבולי סבור שעמד בדרישות החוק וזה דיינו. טייס חכם יותר מתאמן יותר (אפילו בסימולטור) ומרענן את התיאוריה. ועם היד על הלב: כמה מאיתנו שלפו את הספרים לאחרונה? לא מכבר יצא לי להדריך בני נוער שוחרי תעופה, חלק מתיאוריית הטיס. בעת רענון החומר יצאתי כולי מכווץ מעומק שיכחתי.(ואני מאלה שקוראים המון חומר) האם אתה, כן אתה, אני מתכוון אליך, קראת איי פעם את החומר לאחר הקיבלת רשיון? אחרי שתענה (לא לי, אלא לך) תחשוב שנית איזה טייס אתה. נחיתות בטוחות חברים
יש רק תשובות כאלה. אני מבקש לנתק לגמרי את הדיון ממקרים ספציפיים ומשמות של מגיבים או שואלים. כמו כל דבר בחיים, גם כאן אין רק שחור ולבן. אבל בוא נשאל את עצמנו, האם תרצה לטוס עם מישהו, או יותר חריף, האם תרצה שהבן שלך יטוס עם מישהו שאינו זוכר את תיאוריית ההזדקרות בכלל ואת מהירויות ההזדקרות של מטוסו בפרט? אני חושב שהתשובה היא די ברורה. אבל היכן הגבול? יהיו כאלה (ואני ביניהם) שיטענו כי אין גבול ללמידה והכרתך את המטוס שלך. הידע יעזור לך לצאת מפינות שיותר ידע ימנע ממך להיכנס אליהם. ועכשיו בענין המבחנים והבוחנים. הויכוח לא נולד היום, להזכירכם מבחני בגרות, מבחני איי. קיו וכו'. ברור שלימדו אותנו להצליח בבחינות. הבוחן לא ליווה אותך במשך 4 שנות התיכון שלך, אלא מצלם מצב נתון - לטוב ולרע. במצב נתון זה, בבחינות כאלה - אם עמדת בהן בהצלחה, סיכוייך טובים להתפתח לכוון חיובי. לא יותר מזה. המדריך שלך הרבה יותר מתאים לקבוע אם להגיש אותך לבחינה או לא. ואם הוא הגיש אותך, חזקה עליו שלדעתו אינך מסוכן לציבור יותר מהממוצע. עכשיו מה אתה עושה עם הרשיון ביד - זה נתון לשיקולך ובמיוחד לאחריותך. וכאן אני סבור כי אותם 10 - 20 ש"ט שהינך מחוייב עליהם במשך תקופה מסויימת שוות לת... שעת טיסה אחת בחודש זה מתכון בטוח לטייס (גבולי) מסוכן. הטייס הגבולי סבור שעמד בדרישות החוק וזה דיינו. טייס חכם יותר מתאמן יותר (אפילו בסימולטור) ומרענן את התיאוריה. ועם היד על הלב: כמה מאיתנו שלפו את הספרים לאחרונה? לא מכבר יצא לי להדריך בני נוער שוחרי תעופה, חלק מתיאוריית הטיס. בעת רענון החומר יצאתי כולי מכווץ מעומק שיכחתי.(ואני מאלה שקוראים המון חומר) האם אתה, כן אתה, אני מתכוון אליך, קראת איי פעם את החומר לאחר הקיבלת רשיון? אחרי שתענה (לא לי, אלא לך) תחשוב שנית איזה טייס אתה. נחיתות בטוחות חברים