אין שאלות מטומטמות

אין שאלות מטומטמות

יש רק תשובות כאלה. אני מבקש לנתק לגמרי את הדיון ממקרים ספציפיים ומשמות של מגיבים או שואלים. כמו כל דבר בחיים, גם כאן אין רק שחור ולבן. אבל בוא נשאל את עצמנו, האם תרצה לטוס עם מישהו, או יותר חריף, האם תרצה שהבן שלך יטוס עם מישהו שאינו זוכר את תיאוריית ההזדקרות בכלל ואת מהירויות ההזדקרות של מטוסו בפרט? אני חושב שהתשובה היא די ברורה. אבל היכן הגבול? יהיו כאלה (ואני ביניהם) שיטענו כי אין גבול ללמידה והכרתך את המטוס שלך. הידע יעזור לך לצאת מפינות שיותר ידע ימנע ממך להיכנס אליהם. ועכשיו בענין המבחנים והבוחנים. הויכוח לא נולד היום, להזכירכם מבחני בגרות, מבחני איי. קיו וכו'. ברור שלימדו אותנו להצליח בבחינות. הבוחן לא ליווה אותך במשך 4 שנות התיכון שלך, אלא מצלם מצב נתון - לטוב ולרע. במצב נתון זה, בבחינות כאלה - אם עמדת בהן בהצלחה, סיכוייך טובים להתפתח לכוון חיובי. לא יותר מזה. המדריך שלך הרבה יותר מתאים לקבוע אם להגיש אותך לבחינה או לא. ואם הוא הגיש אותך, חזקה עליו שלדעתו אינך מסוכן לציבור יותר מהממוצע. עכשיו מה אתה עושה עם הרשיון ביד - זה נתון לשיקולך ובמיוחד לאחריותך. וכאן אני סבור כי אותם 10 - 20 ש"ט שהינך מחוייב עליהם במשך תקופה מסויימת שוות לת... שעת טיסה אחת בחודש זה מתכון בטוח לטייס (גבולי) מסוכן. הטייס הגבולי סבור שעמד בדרישות החוק וזה דיינו. טייס חכם יותר מתאמן יותר (אפילו בסימולטור) ומרענן את התיאוריה. ועם היד על הלב: כמה מאיתנו שלפו את הספרים לאחרונה? לא מכבר יצא לי להדריך בני נוער שוחרי תעופה, חלק מתיאוריית הטיס. בעת רענון החומר יצאתי כולי מכווץ מעומק שיכחתי.(ואני מאלה שקוראים המון חומר) האם אתה, כן אתה, אני מתכוון אליך, קראת איי פעם את החומר לאחר הקיבלת רשיון? אחרי שתענה (לא לי, אלא לך) תחשוב שנית איזה טייס אתה. נחיתות בטוחות חברים
 
זה בדיוק אחד הדברים היותר יפים כאן

בפורום. השאלות הנשאלות כאן, הדיונים המתקיימים מעל דפיו, החל מהרמה הבסיסית וכלה ברמה הסופר-אקדמית, גורמים (לי לפחות) לפתוח שוב ושוב את הספרים, לעיין בתיאוריה, לרענן את הידע ואפילו רק ע"מ לוודא, שהתשובה האינטואיטיבית, שאני עומד להעלות לפורום, נכונה ב-100 אחוזים. בהקשר לזה, "אפור השער" בהחלט מעלה נקודות נכונות. הטייס הוא תחביב, שצריך לקחת אותו מאוד ברצינות. אינני בטוח שצריך לזכור בע"פ לחץ אויר בגלגלים (כי ממילא אנחנו בודקים "לפי העיין") אבל בהחלט צריך לעבור ולשנן לפני הטיסה נתונים חשובים של המטוס, שעליו עומדים לטוס. זה עתה חזרתי מאיטליה. היתה לי שיחה מעניינית עם אדם, שאני מעריך אותו עד למאד. איש משכמו ומעלה, עוסק בפיתוחים הנדסיים כל חייו. דברנו גם על נושא הטייס. הוא ספר לי שבצעירותו לקח מספר שיעורים על מטוס ימי באגם קומו (הוא גר במילאנו והמפעל שלו בדרך לקומו). לאחר מספר שעורים הוא הבין שהוא יכול בקלות להיות טייס טוב, כי ההטסה באה לו באופן טבעי, אך למרות זאת החליט לנטוש את הרעיון, כי הגיע למסקנה, שלא יוכל להקדיש די זמן לתחביב הזה, ולכן לא יוכל לקחת אותו מספיק ברצינות. (אגב, הוא אינו מעוניין לטוס או להתקרב למטוסים כי זה כל פעם צובט את ליבו מחדש). רובנו כאן בפורום טסים כי זהו תחביב שבא מאהבת הטיס. גם המקצוענים שבין המשתתפים בפורום, בחרו בטייס כמקצוע מתוך אהבת הטייס. חשוב שנפתח גם את הכמיהה לדעת כיצד הדברים קורים ומדוע, כחלק מאותה אהבה לטייס. לפיכך, "בתי-חרושת לציונים" בדמות בתי-ספר לתיאוריה, שמלמדים ע"מ לקבל ציון ולשכוח, מחטיאים את המטרה. בואו נתעלם מהביקורת על השאלות "המטומטמות" או "הבסיסיות", בואו נשיב לעניין לכל שואל, ובואו נמשיך לגרות את מוחותינו בסוגיות הקשורות לתחביבנו ע"מ להמשיך ולהתפתח יחדיו. לילה טוב, דוד
 
למעלה