אין עצירה

main231

New member
אין עצירה

שלום, קיבלתי דו"ח שעצרתי באדום לבן. על יד מקום שחניתי מוצב בנוסף גם שלט עם סמל וכיתוב של 'משטרת ישראל' של אין עצירה בימי א-ה בין השעות 8:00 - 19:00 האירוע התרחש בים שבת בערב. כביכול ישנה סתירה בין אדום לבן לבין השלט. מה הסיכוי שלי בבית משפט בגלל הסתירה הזאת. תודה, אלכס
 

kompy

New member
אין כל סתירה

יש להבדיל בין איסור חניה לבין איסור עצירה. אדום-לבן = אסורה החניה(מותרת עצירה). בנוסף, קצין משטרה ראה לנכון להוסיף שבקטע זה גם אסורה העצירה בשעות מסויימות.
 

main231

New member
אין צילום

צילמתי את זה אחרי הדו"ח אין צילום בעירייה של המצב בזמן הדו"ח אשמח להתיחסות לתמרורים ולא למיקום הרכב
 

סהר דוד

New member
אני מתרשם שהשלט כבר "פג תוקף"

זה שלט זמני שהוצב בתיאום עם המשטרה בגלל עבודות תשתית. כתוב עליו תאריך התחלה בשנת 2006! בדוק אם לא שכחו להסיר אותו בתום העבודות.
 

main231

New member
אני לא חושב

שזאת בעיה שלי אם פג תוקפו או לא אם זה מעניין אותך אז מתנהלת בניה של בניין רב קומות כמה מטרים משם
 

sayar3

New member
השלט לא קובע כי "אין עצירה"-אלא מורה

על "אין חניה". המדרכה צבועה באדום לבן ולכן אין זכות עצירה בחלק זה של המדרכה (החלק הצבוע). אין שום קשר בן העבירה שעברת לבין השלט עצמו. את הדוח קיבלת על כך שעצרת במקום צבוע אדום לבן-והדוח מוצדק בהחלט.
 

main231

New member
תבדוק בספר התמרורים

אומנם כתוב על השלט ש'אין חניה', אך התמרור שמופיע על השלט מציין ש'אין עצירה'
 
אתה לא אשם בביצוע העבירה

ובתנאי שבין התמרור המסויג ועד מקום החניה אכן אבני השפה צבועות אדום לבן, והתמרור מוצב בהתאמה. לפי התאור שלך לכאורה החניה בוצעה כדין. בברכה עו"ד אורון מנהל הפורום התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
 

be_roo

New member
איך כדין אם אבני השפה צבועות באדום לבן

שזהו תמרור לכל דבר ועניין שאוסר חניה ועצירה? לטעמי הטיעון היחיד הוא בלבול שנוצר עקב השלט המסייג את האיסור לשעות מיוחדות ממנו ניתן להסיק כי בשעות אחרות מותר לחנות שם, למרות הסימון האדום.
 

main231

New member
זאת הייתה כוונתו, לפי דעתי

שהתמרור מסייג את 'אדום לבן'
 

be_roo

New member
השאלה האם השלט יכול לסייג את הסימון

הסימון הוא קבוע והוא תמרור בפני עצמו. כשרוצים לסייג תמרור ניתן להוסיף תחתיו שלט נוסף, אבל לא ניתן פיזית להצמיד שלט לסימון אבני שפה. לכן בדר"כ, כשרוצים לסייג חניה או עצירה מסתפקים בשילוט ללא סימון, או בסימון מיוחד (עירית ת"א מסמנת לעיתים באדום-אפור). העיריה יכולה לטעון כי השלט מתייחס רק למה שכתוב בו, ומישהו שכח להסירו כאשר החליטו לאסור את החניה במקום באופן גורף. כאמור, גם לדעתי זו הטעיה. לפני בית המשפט אולי כדאי לנסות פשוט לדרוש מהעיריה ביטול של הדו"ח. לצרף צילום של שלט יחד עם שעת הדו"ח ולשלוח להם.
 

main231

New member
דיברתי אתמול עם הפקח במקום(לא זה שרשם הדו"ח)

לפי דבריו, השלט מסייג את הסימון 'אדום לבן' אני לא חושב שזאת בעיה שלי שאולי שכחו להסיר את השלט בוודאי שאני במגעים עם העירייה על ביטול הדו"ח
 
למעלה