אין מקוריות לתרמילאים הישראלים

fliess

New member
אין מקוריות לתרמילאים הישראלים

האם התרמילאים הישראלים לא שמעו על נפילת הגוש הקומוניסטי ? המקוריות אפסית אצל התרמילאים ישראלים בכלל והתרמילאיות ישראליות בפרט . מסיבה מוזרה תרמילאים ישראלים נוטים לטייל ב-3 יעדים בעולם : דרום מזרח אסיה, מדינות האנדים,ומזרח תורכיה. בבלקן קימים יעדים זולים בעלי נופים מדהימים שנמצאים לא כל כך רחוק מהארץ. לצערי יש יותר סיכוי למצוא גופות של תירים ישראלים על פסגת האלפמיו מלראות מטפסיים ישראלים על פסגות הויחרן והמוסלה. מציאת שותפה ישראלית לא מעשנת לטיול בבולגריה או רומניה היא כנראה משימה בילתי אפשרית.
 
אתה מחפש גם שותפה גם לא מעשנת...

מעטים הם הטרמילאים הנוסעים למזרח אירופה (למרות שהטיסות מפוצצות...) אבל הם בכל זאת קיימים... אני לפחות ינחת ב-10 בסופיה... (האמת הרעיון היה של חבר צרפתי...)
 

sela v

New member
כמה סיבות

1. מי אמר לך שישראלים לא מטיילים במזרח טורקיה? אפשר גם לטייל ברוסיה, ובשאר מדינות הגוש הסובייטי, אבל כנראה רוב האנשים לא אוהבים את הפרוצדורה עם הויזות, ולמשל ויזה לרוסיה, שגם כך יקרה תנסה להשיג אותה ליותר מ-3 שבועות. 2. כל המקומות שציינת שהישראלים אוהבים לסע אליהם, הם לא נגישים, ולכן צריך הרבה זמן לטייל בהם, אפשר להיות רחוקים מהבית, בלי שההורים יצטרפו, ובטח יש עוד כמה סיבות שיעדים אלה הפכו לפופלארים. למשל במזרח ודרום אמריקה יש הרים שכמותם אין במזרח אירופה. לאן אתה נסעת?
 

Eldad H

New member
למרות שתתהה מה הקשר

אני את הטיול הגדול שלי רציתי מאוד לעשות ברוסיה, אבל עניין הוויזה הרתיעה אותי. אז החלטתי לעשות באוסטרליה ונ"ז. נ"ז לא צריך וויזה ואוסטרליה זה עולה אותו דבר כמו רוסיה, אבל הם נותנים לשנה כולל אישור עבודה. רוסיה פשוט לא רוצה תיירות כנראה.
 

fliess

New member
הייתי בבולגריה חודש

לפני כ-10 שנים הייתי בבולגריה חודש. לאחר נפילת השלטון הקומוניסטי. ואז עדין היתה הרבה מעורבות ממשלתית לא נוחה לתיר. וכמובן היו קשיי שפה. אבל הבולגרים בעיקר באזורי השדה התגלו כעם ישר ואוהד לישראל וליהודים. אני מעדיף לטיל בארצות עם תושבים ידידותים לישראל מאשר עם שלטון שמצד אחד מעודד תירות מישראל אבל לפני חודשים מעטים הפריע למילחמה נגד סאדם חוסין. המחירים הזולים של התחבורה הציברית והמזון פיצו בהחלט על מחיר הויזה. בנוסף ישראל דורשת ויזות מתושבי אותן מדינות. באותה תקופה הייתי מנותק לגמרי מהארץ לא ראיתי בכלל תירים מישראל. הספקתי לטעות יממה ביערות של הרי הבלקן. הנופים בבולגריה מדהימים ומגוונים. יש יותר סיכוי שהורים יצטרפו לתורכיה ואפילו בגואה יש תשתית מתאימה יותר להורים מאשר בחלקים גדולים של מזרח אירופה. אני לא חושב שבטיול ראשון שמי שבקושי טייל בחורשות הקרן הקימת צריך שהיער האמיתי הראשון שאליו הוא נכנס יהיה יער העד הטרופי של האמזונס. או שמי שקושי טיפס על מצוקי הכרמל ינסה בטיפוס הראשון שלו לטפס על האורסט. לא סתם בולגריה ורומניה תופסים מקום של כבוד באתרי אינטרנט של אלפיניסטים אירופאים.
 

sela v

New member
תרשה לי לחלוק

עליך בדבר אחד, והוא היחס כלפי ישראל. כמדינה שסובלת מחוסר בתיירות נכנסת, בשל הטרור שהשתולל פה עד לא מזמן, ומצב של לחימה משני הצדדים, שרוב העולם ראה בעיקר את הצד הפלסטינאי, וגם תמך בו, ולכן רצה להעניש גם את הישראלים. אני לא חושב שאנו צריכים לנהוג אותו דבר, ואם ממשל מסויים תמך בצד מסויים זה לא צריך להוות שיקול בבחירת יעד. אני לא מקבל איזה תקציב כדי לייצג את מדינת ישראל, ולהכיר תודה למדינה שתמכה בנו. זכור לי גם שבמלחמת המפרץ ב-91 הירדנים תמכו בעירקים, ולאחר כמה שנים פתאום חוסין נהפך לידיד נפש של ישראל. בקיצר הכל פוליטיקה, ואנו המטיילים לא צריכים ליפול בידי הפוליטיקאים. אנו צריכים לסע לטייל, ולהראות את הצד היפה שבנו. לא הבנתי גם לגבי הטרקים, לא כל הישראלים כאלה אמיצים ומטפסים. זכור לי שבפוקרה רוב הישראלים התעייפו להגיע לפון היל. הכי חשוב בטרקים האלה הוא כח רצון, ולא כושר של רמבו, למרות שזה לא יכול להזיק, ודרך אגב לפסגת האוורסט לפי מה שידוע לי טיפס רק ישראלי אחד עד היום, ושאר הישראלים מגיעים לבייס קמפ. לא יודע למה התמקדת דווקא בשתי ארצות אלה. יש כל כך הרבה מקומות מעניינים לטייל בהם בעולם.
 

דרדרית

New member
מי אמר זה?

אני דווקא מאד מוקסם מהגוש הסובייטי, על כל גווניו מסיביר דרך סנט פטרבורג והאיזור הבלטי ועד להרי חבל קווקאז- אבל אני סבור שמלבד הויזה היקרה (150 דולר זה לא צחוק) והמרחקים העצומים שגוזלים שליש מהזמן רק במעבר מעיר לעיר הבעיות העיקריות הן שפה, הבדלי תרבות וריבוי האלימות מול אוזלת יד החוק.. במילים אחרות, אם לא טסים עם מישהו שגדל באותו אזור בו אתה מעוניין או לפחות מישהו ששולט בשפה (נראה אותך מתמודד מול צוענים רומניים או בולגריים ששמו להם מטרה לקחת לך את התיק גדול ככל שיהיה) הסיכויים שלך להתמצא יורדים. אל תשכח שבמזרח הרחוק ישנן מסעדות עם תפריטים הכתובים בעברית ובדרום אמריקה מדריכי דרך דוברי עברית ומכירים ישראלים. בצ'כיה הסתדרתי שבועיים, לא בטרקים אלא בטיולים קצרים, כיוון שהייתי אצל ידידה צ'כית (לא מפראג) שהכרתי באירלנד.. אם תמצא שותף/ה ואם לאו, תטוס ותחזור עם תמונות ותפרסם באתר.. בבקשה עדי (נ.ב.- אני לא במחשב שלי, לכן זהו לא הכינוי המקורי שלי)
 

sela v

New member
אז מה הכינוי המקורי שלך?

ודרך אגב את יכולה להחליף את הכינוי גם במחשב אחר. נחזור לנושא העקרי. אני לא חושב שהשפה אמורה להוות את הסיבה לזה שאת לא נוסעת למקומות אלה. אנשים מדברים בהרבה מקומות אנגלית, ותקחי איתך שיחון, ולא צריכות להיות הרבה בעיות. גם בדרום אמריקה ואפריקה יהיו אנשים שאם לא תזהרי ינסו לגנוב לך את התיק, וזה שהתפריטים בעברית ממש אני לא מבין איזה שיקול זה. את רוצה לסע לחו"ל או להשאר בארץ? בסוף עוד נשאר בארץ ונהיה במין מכשיר שמדמה את הטיול.
 

nuki d

New member
אין צורך להתנשא

אם התרמילאיות הישראליות כל כך לא לרתך אתה מוזמן למצוא לך שותפה בכל מקום אחר בעולם.
 

Yo-man

New member
שאלה מוזרה, אבל אני אנסה לענות

הטיעון שלך מסתכם באמירה חזקה על גופות ישראלים , כך שאני מבין שהכוונה שלך היא לטרקים, ולא "תרמילאות" במובן הרחב של המילה (טיול ארוך עם תרמיל על הגב במקום מזוודה). אז ככה; דרום מזרח אסיה ודרום אמריקה הם לא יעדים לטרקים עבור המטייל הישראלי. הם יעדים לטיול לטווח ארוך, ובין שאר האטרקציות המוצעות למטייל המתחיל יש גם את האופציה לעשות טרקים. ההחלטות שמטיילים מקבלים לגבי איזה טרק מתאים להם לא תמיד רציונאליות, אבל זה לא הופך אותם לפחות מקוריים (שוב, מילים שלך). אלו אותם אנשים שעושים טעויות בנטילת סמים שהם לא מכירים, שכירת רכבים למרות שהם נטולי נסיון ועוד ועוד. זה באופיו של יוצא הצבא להתייחס לטיול הזה כהזדמנות לחוות את החיים בכל הכח... מזרח טורקיה, לעומת זאת, כן פופולרית לטרקים בזכות הקירבה והנוחות לצאת לשבוע-שבועיים ליעד שאינו יקר מידי. תרמילאות במזרח אירופה היא רעיון מצויין, ואני בטוח שתוך מספר שנים, לפי המחזוריות הקבועה של החיים, יגלו מחדש את אירופה כיעד תרמילאי, וכמקור מצויין למסלולי טיול בהרים. אבל אם אני הייתי משתחרר היום מהצבא, עם כל מה שחנויות המטיילים מציגות וכל מה שאני שומע מסביבי על תאילנד, פרו, ברזיל או אוסטרליה - אני לא חושב שמזרח אירופה הייתה נראית לי מושכת במיוחד. אני יודע שיש המון מה לעשות שם, אבל אין תחרות למי שמחפש מאכלים אקזוטיים ומיוחדים, איים טרופיים, בעלי חיים שונים, ומה לעשות - יש גם מי ששיקול ההתמסתלות קרוב לליבו. יש המון ביטחון לצאת למקומות שהאח הגדול, השכנה, החברים או קרובים אחרים ביקרו בהם. לראות תמונות ממקומות כאלה מאוד מגבירים את הרצון לבקר שם, ואני עדיין לא ראיתית יותר מידי תמונות מבולגריה כדי להשתכנע לבקר בה. כל שנה רואים בטלויזיה תמונות מהקרנבל בברזיל, פה ושם יש כתבות על מסיבות הפול-מון בתאילנד, המקדשים בקמבודיה, הקרחונים של צ'ילה והכבשים המפליצות בניו-זילנד. מה יש שימשוך את המטייל למזרח אירופה ? זה הכל יחסי ציבור, היצע וביקוש. מקוריות ? זה מה שאתה מחפש בטיול - להיות מגלה ארצות ? אני אישית מעדיף ללכת בעקבות חלומותי מאשר להיות מקורי.
 

fliess

New member
תודה ל-Yo-man

תודה על התשובה הכנה והמענינת וההבחנה שלצערי לא עשיתי בין יעדים לטיולים ארוכי טוח ליעדים למסעות רגליים. אני היתכונתי לטיול של חודש בסביבות ספטמבר כך שטיול ליעדים לטיולים ארוכי טוח עם טיסות יקרות בעיתית. בדרום ומזרח הודו עדיין יש מונסונים. מצד שניברור גם שהחורף במזרח ומרכז אירופה לא מתאים לטיול לרוב הישראלים כך שהאורך המרבי של הטיול מצטמצם לחצי שנה. שינוי האופנה שאני מחפש הוא של בחירה ותיכנון רציונאלי של הטיולים ויעדיהם בפרט ובחיים בכלל. וזה מה שאני מחפש אצל שותפות ושותפים למסע כלשהוא. יש לי חלומות על יעדים קרובים יחסית שבגלל שיקולי בטיחות לא אטייל בהם ללא שינוי רציני במצב למרות שזה פחות מהסיכונים שחלק מסוים ממטילים ישראלים לוקחים. השיקול הלגטימי של אנשים מסוימים לזרום עם חבורה גדולה לא מענין אותי.נפגשתי עם מטילים לתורכיה בעיקר בחורות שנסעו שהשיקולים שלהם בבחירת היעדים אפילו בתוך תורכיה היו מאוד ריגשיים. אם השיקולים היו ראציונלים יכול מאוד להיות שהייתי משתכנע. בנוסף אני כמובן מתנגד להתמסתלות. אני מאוד לא ממליץ לטוס בחברות תעופה מזרח אירופיות.
 
תגיד לי מה אוכל אותך fliess

אתה מחפש נערת ליווי לטיול שלך אז תגיד את זה מהתחלה אל תתחבא מאחורי אמירות מטומטמות וקביעות צולעות רק כדי להראות אנין טעם מי אתה שתעביר ביקורת על הרגלי הטיול של אנשים שסה"כ מחפשים לטייל במקומות שמעניינים אותםועוד משהו אתה רוצה לשכנע אז לא יזיק לך להשתשמש בקצת גזר במקום מקל... תלך בטוב תביא תמונה יפה איזה סיפור מעניין במקום לזרוק רפש נגד הרוח...הבנת יא חיידק איטלגנטי?
 

sela v

New member
|בקשה|

אני מבקש להשתמש בשפה נאותה, פעם הבאה שאתה עונה לאנשים בפורום, ולא צריך להעליב, ולהשתמש בשפה נמוכה, בשביל להעביר את דעתך בנושא.
 

דמיקולו

New member
לפי מה שזכור לי

מטוס מלא ישראלים שרצו לטייל באזור מוכר להם, עולים מחבר העמים, טסו מעל אותו איזור הגוש הקומוניסקי שנפל וחטפו טיל כתף שפיזר אותם לכל עבר.
 
למעלה