אין מדינת משטרה יותר מזה

יש יותר אוהדי כדורגל באיטליה

וגם שם יש מצלמות על היציעים. אנשים לא זורקים אבוקות 10 מטר כי יש מצלמות ואין בעיה לתפוס אותם. גם כאן אותו הדבר. חוץ מזה שאני לא חושב שהיוונים או התורכים פחות אלימים מהישראלים.
 
אוהדי אינטר הם חולי נפש

אז פעם בכמה זמן מוצאים איזה אוהד אינטר משוגע שזורק אופנוע בוער, אבל מי שמספיק חולה לזרוק אבוקה, אז הוא כבר ישרוק אופנוע בוער (או בגירסא הישראלית: טרנזיסטור). אני עד היום לא מצליח להבין איך אפשר להכניס אופנוע ליציע, להבעיר אותו ועוד לזרוק אותו...
 

קיר קמט

New member
סדרן עשה את זה, הרבה יותר קל כשאתה

כזה
 

dylan

New member
אז מה אתה מציע?

שהמשטרה תעקוב אחרי כל מי שמכניס אבוקה\חזיז\רימון עשן למגרש ורק ברגע שהוא יפעיל אותו הוא יעצר? מן הסתם אדם שמנסה להכניס אבוקה (או כל דבר אסור אחר) למגרש כדורגל מתכוון גם להשתמש בו.. הבריחה הילדותית הזאת מאחריות פשוט עלובה.. אני לא חושב שיש אוהד (או אפילו בנדם שאין לא שום עניין בכדורגל) שלא יודע שאסור להכניס אבוקות למגרשים, אם מישהו בכל זאת מנסה להכניס, שישא בתוצאות. אתם רוצים לשנות את זה תנסו לשנות בדרכים חוקיות ולא להתבכיין כלזמן והאשים את המשטרה. שוטרים שמפעילים אלימות ללא כל סיבה חייבים להענש ולעוף מהמשטרה, זה לא משנה את זה שעדיין האוהדים הם הגורם מספר אחד לאלימות. אחרי מה שקראתי בפורום על אוהד מכבי חיפה שנמצא בוועדה ההיא ואחרי שאני קורא את הדברים שלך, קצת מפחיד אותי שאתם אלה שנבחרתם לפעול מטעם האוהדים נגד אלימות.. בקשר למחקרים שנעשו באירופה. מי עשה אותם ואיך? יש לך קישור למחקרים האלה? שמת לב לעלייה ברמת הכדורגל במשחקים שבהם הודלקו אבוקות? לפחות בארץ בשנים האחרונות (שבהן התחיל עניין האבוקות) זה לא ממש תואם את ממצאי המחקרים (די ההפך מזה ת'אמת..).
 
חפש באוניברסיטאות של לידס ולסטר

אני קראתי פעם על מחקרים שהם עשו בעניין, ויש להם ארכיון טוב באתר האינטרנט. ניסיתי פעם להתחיל לחפש, אבל התייאשתי.
 
ואתה כנראה מאלה שחושבים

שאבוקות = אלימות... אבוקות זה אמצעי שעוזר בעידוד כאשר משתמשים בהן נכון. אלימות זה שאוהדים למשל מרביצים לאוהדים אחרים או נדחפים ביציע בצורה אלימה.
 

dylan

New member
לא בהכרח

אבל גם בקבוק זכוכית זה לא אלימות ועדיין יש מספיק מפגרים שישתמשו בו ככלי נשק.. הטענה שלי היא שאני לא מבין למה אתם כ"כ מתרכזים באבוקות האלה עכשיו.. כרגע זה לא חוקי אז אולי במקום ללכת נגד המשטרה בכח ולברוח מאחריות, תלכו עם המשטרה ותעשו הכל כדי באמת להפסיק את האלימות מצד האוהדים? אולי ברגע שתצליחו להוכיח שאפשר לעודד בלי אלימות לאורך זמן תוכלו גם להחזיר באופן מבוקר את האבוקות למגרשים?
 

שחר .ו

New member
אני מניח שאתה לא משפטן מוסמך

והאמת שגם אני לא אבל המשטרה לא היתה יכולה למנוע מאוהדים להדליק אבוקות אם לא היה חוק שאוסר שימוש בהן ואחזקה, הלא כן? מצד שני אני מסכים שיש מקרים מצערים מאוד שאוהדים נעצרו רק בשל קרבתם לאבוקה, פה יש גם חלק לא קטן למדליקי האבוקה עצמם אשר מסכנים גם את אלה שמסביבם. לגביי האבוקות בכלל, אני אוהד כדורגל בערך 20 שנה והכרתי תקופות שלא היו אבוקות והכדורגל היה בסדר גמור ואף טוב מהיום, אני לא חושב שהיכולת של השחקנים באנגליה למשל נפגמת מהעובדה שאין אבוקות ביציעים.
 

TakTik

New member
כמובן שגזר הדין לא נקבע במקום

מן הסתם האדם ישלח להישפט,אבל כשיש ראיה חותכת על ההחזקה,כמו שיש על כל אדם שתפסו בין חפציו אמצעי פירוטכני,אז לא קשה להרשיע. העונש הוא לא מניעת חופש תנועה,אלא מעצר בית זמני,זמן משחקי הקבוצה. וכן,זה אחזקה לא חוקית של אמצעים פרוטכניים.כל אדם שמפעיל זיקוקים ביום העצמעות מריץ המון אישורים מהמשטרה.
 

Red Force

New member
אם אתה חושב שאבוקה היא מסוכנת

תגיד לי למה המשטרה פירסמה באתר שלה שאבוקות זה דבר חוקי שאפשר להדליק ממש עכשיו ברחוב: http://www.police.gov.il/yeladim_unoar/klalei_zihirut/xx03_zazuim.asp?pn=01 טבלה--> מותרים-->"זיקוקין, אבוקות ומקלוני אש קרה"
 

Abbe Faria

New member
מאותה סיבה בדיוק

שממש עכשיו ברחוב אתה יכול ללכת עם בקבוק קוקה קולה מזכוכית ואסור לך להביא אותו למגרש כדורגל הומה אדם - אף אחד לא רוצה שתזרוק אותו ותפגע לאוהד אחר בראש... אם אבוקות יהיו חוקיות, יהיו הרבה יותר אבוקות במגרשים, וכן, יהיה המטומטם שיזרוק אבוקה בוערת (בשביל הכיף/על יציע של הקבוצה היריבה/כדי לקרוא לאח שלו הקטן שלא רואה אותו, מחק את המיותר)...
 

Red Force

New member
תגובה

לכן כמו שאלדד אמר, רוצים שיהיה מקום מסויים ביציע שבו יוכלו להדליק את האבוקות בפיקוח המשטרה, כדי למנוע מאותו מטומטם לזרוק את האבוקה על יציע אחר.
 
אין סיבה

אפשר גם לתת אישורים למדליקי אבוקה ספציפיים שהמשטרה יודעת שאפשר לסמוך עליהם. הדברים יכולים להיות בפיקוח לטובת כל הצדדים, ואז גם אוהדים מופרעים ידעו להתנהג כדי "לזכות בכבוד" להיות אלה שידליקו את האבוקה!
 

Abbe Faria

New member
אני מציע שתהיה ועדה מיוחדת

שתעניק את הזכות ל12 מדליקי אבוקות/משואות כל יום עצמאות... או שאולי יעשו את זה כמו רישיון נהיגה, אחרי 28 שיעורים יהיה טסט...
 
זה ממש שטות

אתה חושב שאוהד שמחזיק אבוקה לא יודע איך להתנהג איתה ??? א) עם אבוקות בטיחותיות לא נגרם נזק, כי הן מיועדות למגרשי הכדורגל. ב) כמו שחייל עם נשק לא סתם יפלוט כדור לכיוון אחיו, כך גם אוהד כדורגל עם אבוקה לא יזרוק אבוקה על אחיו... עד היום לא ברור לי למה אסור להכניס בקבוקים. הערכה שלי שמדובר בהתארגנות משותפת של מוכרי המשקאות הקלים (שיש להנהלות לפעמים אחוזים) כדי שיהיו יותר רווחים ממחיר 8 ש"ח לכוס מים מינרלים.
 

Abbe Faria

New member
אתה בעצמך אמרת

שאבוקה שפוגעת למישהו בראש יכולה להרוג אותו... אתה חושב שאוהד שמחזיק אבוקה לא יודע איך להתנהג איתה ??? שאל את אדהם... א) אבוקה - נדלקת - אש... בטיחותית לכדורגל או לא... שום דבר לא בטיחותי ביציא שבו 2000 איש עומדים אחד צמוד לשני... ב) אתה ראית פעם מה קורה לשחקן שבא לבעוט קרן ליד היציע של אוהדים של היריבה? אתה חושב שהאוהדים שזורקים עליו תפוזים או קרטונים לא יזרקו עליו בקבוקים?! אוהדים משתי קבוצות יריבות שזורקים אחד על השני קרטונים לא יזרקו אחד על השני אבוקות ובקבוקים?! אתה חי בישראל, אפס תרבות...
 

אורD

New member
למה אתם נלחמים כלכך באישור

להדליק אבוקות?! זה כלכך הכרחי וחשוב לעידוד? אני מציע שקודם כל העידוד כאן יעבור לעידוד נטו ולא קללות על הקבוצה היריבה, אחר כך אפשר להשתמש באמצעים שמוסיפים צבע. אני חושב שאם כל האוהדים מחזיקים בלונים בצבעי הקבוצה, מרימים את הצעיפים, עושים גל ביחד, שרים וקופצים זה מוסיף הרבה יותר צבע מאיזה אבוקה מיותרת שסתם עושה עשן לדקה וחצי ומפריעה לראות כדורגל. ועוד היא יכולה לסכן..אז על אחת כמה וכמה.
 
שוב, שביטה לא נפגע מאבוקה.

אבוקה לא מיועדת לזריקה. מי שזורק אותה סימן שהוא מנסה לפגוע באחרים ואותו צריך לעצור להעניש אותו בכל חומרת הדין!
 
למעלה