אין לי זכות בחירה ל'עבודה' היום,

shy-1

New member
אין לי זכות בחירה ל'עבודה' היום,

אך אם פרס יבחר, לא אצביע עבורם בבחירות! נ.ב. כמו אנסה לשכנע את בני משפחתי והקרובים, שלא יצביעו 'עבודה'.
 
מי מהמועמדים היית מעדיף במקומו?

אני מסכים שזה עצוב ששמעון פרס הוא המועמד המוביל, כי הוא פשוט ימשיך בהרגל שלו למנוע מדור חדש של מנהיגי עבודה לצמוח. כמו כן, השקפתו הפוליטית שחוקה, שמרנית ודורשת רענון דחוף, בעיקר בהשקפתו לגבי הלוחמה בעוני, שהיא בעצם המשך דרכו של ביבי רק במלים יותר יפות. אבל מה האלטרנטיבה? עמיר פרץ הוא סוציאליסט קיצוני שלא קולט את המורכבות של הכלכלה הישראלית; הוא הזניח את הפועלים ואז כשאלו נלחצו לפינה, הוא נכנס לפניקה ומאיים להשבית את כל המשק. זאת התנהגות של אדם היסטרי עם תאוות כוח מצד אחד וחוסר יכולת לתעל כוח בתבונה מצד שני. בנימין בן אליעזר נראה בן אדם נחמד, אבל מה ומי הוא בכלל? אין לו כריזמה, אין לו אג'נדה. עוד פוליטיקאי קטן שהולך עם הזרמים. בהקשר הזה, שמעון הוא הרע במיעוטו. זה בדיוק המצב שהוא יצר במשך כל הקריירה שלו והנה, זה עבד גם הפעם.
 
זה יעיף את העבודה לשוליים

עמיר פרץ מזוהה עם מעמד הפועלים בעוד רוב ציבור הבוחרים מזוהים עם מעמד הביניים (אפילו אם מבחינה אובייקטיבית רבים מהם פועלים לכל דבר). זה אולי יחזיר את העבודה לערכיה הישנים, אבל יוריד אותה מהפרק כמפלגת שלטון אפשרית. אם היא תהיה ברמת הקיצוניות שבין מרץ לחד"ש, תהיה בטוח שגם המנדטים יהיו בהתאם. זכויות העובדים באמת צריכות להיות במקום הראשון כי רוב הציבור הם עובדים שכירים, אפשר לעשות זאת על ידי חיזוק ועדי העובדים, עידוד תחרות במשק, עידוד כלכלת סחורות על פני כלכלת שרותים ואכיפת הגבלים עסקיים והרחבת מעורבות הממשלה ברווחה. אבל להסיק מכך סוציאליזם שיחסום את הכלכלה מלהתפתח זאת שגיאה חמורה. על העבודה להתאים את עצמה לזמנים ולהחליף את הסוציאליזם המנוון בהשקפה סוציאל דמוקרטית שתשלב שוויון עם חופש ולא שוויון ללא חופש. כל אלטרנטיבה תפיל אותה ובצדק.
 

shy-1

New member
מצטער, לעניות דעתי הקובעת, אם מדינת

ישראל תמשיך בצעדיה הנוכחים, הקיטוב בין חלקי העם(מעבר למאמינים- חילונים, ספרדים-אשכנזים, בעלי זקן-מגולחים), העשירים והעניים, יוביל אותנו לאסון. איני מוצא את עמיר פרץ כלא ראוי. שמעון פרס, אותו אני מעריך עד למאד, צריך לעזור למדינה, אך לא כראש ממשלה, אולי כנשיא.
 

אריאל5

New member
עמיר פרץ מייצג את העשירים לא פחות

ממה שנתניהו ואולמרט יצגו ומייצגים. הם חברים של התעשיינים והוא חבר של בזק חברת החשמל ומקורות הוא לא דואג לפועל הפשוט אלא לפועל העשיר.
 
מהפה שלך לאלוהים

אבל כפי שאני רואה את הדברים, ניצחון לעמיר פרץ בשלב הזה יהיה בכיה לדורות עבור המחנה החברתי בישראל. תנועה פתאומית מקיצוניות אחת לאחרת עלולה להביא את החברה לטלטלה פתאומית שתשניא עליה את המחנה שלנו. הלוואי ואני טועה, ופרץ הוא אכן האיש הנכון בזמן הנכון, אבל מההכרות שלי עם הסגנון שלו, קשה לי לסמוך עליו.
 
למעלה