"אין חניה, סיוט להגיע לכאן באוטובוס, ויש רכבת רק פעם בשעה": התחנה שהוקמה באמצע שום מקום

כשלוגי

Active member
אפילו ביום בהיר לא ניתן לראות את קריית מלאכי מתחנת הרכבת שלה, שנמצאת במרחק של כ-10 ק"מ מהעיר ■ לפי רכבת ישראל, את התחנה פוקדים עשרות אלפי נוסעים בחודש — אך תדירות הרכבות הישירות לתל אביב היא רק פעם בשעה ■ המדור החדש נוסעת סמויה סוקר את תחנות האוטובוסים המרכזיות והרכבות בישראל

 

Ccyclist

Well-known member
אפילו ביום בהיר לא ניתן לראות את קריית מלאכי מתחנת הרכבת שלה, שנמצאת במרחק של כ-10 ק"מ מהעיר ■ לפי רכבת ישראל, את התחנה פוקדים עשרות אלפי נוסעים בחודש — אך תדירות הרכבות הישירות לתל אביב היא רק פעם בשעה ■ המדור החדש נוסעת סמויה סוקר את תחנות האוטובוסים המרכזיות והרכבות בישראל


בספרד יש תחנות כאלו, שנקראות " Estación ... " כשהן מרוחקות 5 קילומטר ומעלה מהישוב אליו הן מקשרות בגלל הטופוגרפיה. קו Algeciras - Bobadilla מלא בתחנות כאלו.

שם מדובר בקו משני מעידן הקיטור עם תפקיד מוזר של בידור והפוגה לגבירות בריטיות שעגנו בגיברלטר בדרך מהודו ואוסטרליה. במקום לשבת בנמל בגיברלטר כשהספינה צויידה לקראת המקטע הבא במסעה - הן נסעו ברכבת לעיירה רונדה Ronda הידועה בגשר המומנטאלי שלה, מעל לתהום עמוקה.

כיום זה קו תיירותי נופי, אך כשהקו נפתח הוא היה חיבור חשוב ולכן נבנו תחנות לאורכו.

במקרה של קריית מלאכי אי אפשר לתרץ את המיקום המזוויע של התחנה בצורה כזו.

היתה מסילה מרוחקת והחליטו משום מה לייחס את שם העיר לתחנה. השירות מצומצם מאד ובאמת שבמקום 9.5 ק"מ לשם עדיף לנסוע 14 ק"מ לתחנת אשקלון עד הלום שם השירות תדיר יותר.

הסיפור לדעתי הוא פחות דימונה ויותר קשת מודיעין. השקעה גדולה במשהו שמנצל תשתית קיימת, אך חוסר מוכנות להפעיל שירות רכבתי סביר אחר גך מחבלת באוטרקטיביות של התחנה.
 

קבצים מצורפים

  • c0krt18sd4251.jpg
    c0krt18sd4251.jpg
    KB 352.7 · צפיות: 6

DanBus43Maalit72

Active member
אפילו ביום בהיר לא ניתן לראות את קריית מלאכי מתחנת הרכבת שלה, שנמצאת במרחק של כ-10 ק"מ מהעיר ■ לפי רכבת ישראל, את התחנה פוקדים עשרות אלפי נוסעים בחודש — אך תדירות הרכבות הישירות לתל אביב היא רק פעם בשעה ■ המדור החדש נוסעת סמויה סוקר את תחנות האוטובוסים המרכזיות והרכבות בישראל

יש מספר תחנות רכבת כאלו ברחבי הארץ שממקומות בטמצע שומקום ומנותקות/מרוחקות מהעיר הקרובה מביניהן ״קריית מלאכי״-יואב, ראש העין-צפון, כפר ברוך, כפר יהושע ובקרוב גם תחנת ״שוהם״-תעופה העתידית במסילה המזרחית.

תחנת ״קריית מלאכי״-יואב ללא ספק המקרה החמור ברשימה הזאת בשל המרחק הרב בין קריית מלאכי לתחנה שהינו יותר מ 6 ק״מ מהעיר ובין התחנה לקריית מלאכי אין קישור תחב״צי איכותי.

גם תחנת ראש העין-צפון זה גם מקרה חמור שיש תחנה שמנותקת לחלוטין מהעיר על ידי מחלף מפלצתי ואין קישור תחב״צי איכותי. תחנת ״שוהם״-תעופה תחזור על אותה הטעות בדיוק.
 

Ccyclist

Well-known member
יש מספר תחנות רכבת כאלו ברחבי הארץ שממקומות בטמצע שומקום ומנותקות/מרוחקות מהעיר הקרובה מביניהן ״קריית מלאכי״-יואב, ראש העין-צפון, כפר ברוך, כפר יהושע ובקרוב גם תחנת ״שוהם״-תעופה העתידית במסילה המזרחית.

תחנת ״קריית מלאכי״-יואב ללא ספק המקרה החמור ברשימה הזאת בשל המרחק הרב בין קריית מלאכי לתחנה שהינו יותר מ 6 ק״מ מהעיר ובין התחנה לקריית מלאכי אין קישור תחב״צי איכותי.

גם תחנת ראש העין-צפון זה גם מקרה חמור שיש תחנה שמנותקת לחלוטין מהעיר על ידי מחלף מפלצתי ואין קישור תחב״צי איכותי. תחנת ״שוהם״-תעופה תחזור על אותה הטעות בדיוק.

הראש היהודי ממציא פטנטים ויהיו מי שינסו להסביר שזו "תפקידה" של תחנת רכבת להיות מרוחקת מכל מקום ישוב.

בבריטניה יש סוג תחנות המכונה Parkway שממקמים באופן נדיר מאד תחנות על מקטעי מסחלה באמצע שום מקום. זה היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל. המפורסמת ביותר וזו שכנראה תהיה מוכרת לגולשים שביקרו בבריטניה היא Luton Airport Parkway. היו צריכים תחנת רכבת לשדה התעופה של לוטון אך המסילה היתה מרוחקת כקילומטר וחצי ממנה. כיום יש שם מערכת מסילתית גרורת כבל שמחברת את תחנת הרכבת ממש עד לשדה התעופה עצמו.

בדרך כלל תחנות רכבת נמצאות בלב הערים או הפרברים ואפשר ללכת מהן ליעד בלי להזדקק לתחבורה משלימה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
הראש היהודי ממציא פטנטים ויהיו מי שינסו להסביר שזו "תפקידה" של תחנת רכבת להיות מרוחקת מכל מקום ישוב.

בבריטניה יש סוג תחנות המכונה Parkway שממקמים באופן נדיר מאד תחנות על מקטעי מסחלה באמצע שום מקום. זה היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל. המפורסמת ביותר וזו שכנראה תהיה מוכרת לגולשים שביקרו בבריטניה היא Luton Airport Parkway. היו צריכים תחנת רכבת לשדה התעופה של לוטון אך המסילה היתה מרוחקת כקילומטר וחצי ממנה. כיום יש שם מערכת מסילתית גרורת כבל שמחברת את תחנת הרכבת ממש עד לשדה התעופה עצמו.

בדרך כלל תחנות רכבת נמצאות בלב הערים או הפרברים ואפשר ללכת מהן ליעד בלי להזדקק לתחבורה משלימה.
1720642952228.png
כפי שציינת לגבי נמל התעופה לוטון. יש הפרש של כקילומטר וחצי בין התחנה לטרמינל של נמל התעופה אך יש קישור תחב"צ איכותי ותדיר בדמות People Mover שנקרא LUTON DART שנפתח ב 2023.

וזה בניגוד ל "פטנט" הנוראי הזה שהומצא פה בארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 109343
כפי שציינת לגבי נמל התעופה לוטון. יש הפרש של כקילומטר וחצי בין התחנה לטרמינל של נמל התעופה אך יש קישור תחב"צ איכותי ותדיר בדמות People Mover שנקרא LUTON DART שנפתח ב 2023.

וזה בניגוד ל "פטנט" הנוראי הזה שהומצא פה בארץ.

תחנת הרכבת נפתחה ב 1999, הקרוניות המסילתיות לשדה רק ב 2023. במשך שנים החיבור היה באוטובוס ייעודי. אגב - יש לבקש את Luton Airport בתור היעד כדי לקבל את הנסיעה בחיבור החדש, ללא התוספת Parkway. גם כשלא היה חיבור מסילתי ישיר שדה התעופה נחשב כ"תחנת רכבת" במערכת הכירטוס של הרכבת הארצית.

השדה קיים עוד מעידן טיסות החבילה של שנות השבעים ויש עליו פרסומת מיתולוגית וגם שיר פופ.


 
נו אז מה אתם רוצים שיעשו להאריך את המסילה לקרית מלאכי נו באמת וקו אוטובוס 10 אומר להיות מתואם לכיוון תל אביב והקו שיוצא מהרכבת להיות מתואם עם הקו מתל אביב מה היא רוצה שזה היה כמו הקו הרכבת לדימונה
 

EHP12

Active member
נו אז מה אתם רוצים שיעשו להאריך את המסילה לקרית מלאכי נו באמת וקו אוטובוס 10 אומר להיות מתואם לכיוון תל אביב והקו שיוצא מהרכבת להיות מתואם עם הקו מתל אביב מה היא רוצה שזה היה כמו הקו הרכבת לדימונה
מבלי לקרוא את הכתבה אני חושב שהבעיה היא שקוראים לתחנה ״קרית מלאכי״ שאין לה שום קשר לעיר.
 

ערןל1

Active member
בלהבים יש קצת פחות תושבים, ויש תחנה על שמה. (בשיתוף עם רהט שיש בה יותר מפי 10 תושבים מלהבים)
הסתכלתי עכשיו בגוגל מפס המרחק מתחנת רכבת להבים רהט לרהט זה 5 ק"מ בקו אוירי ומעל שעה! התחבורה ציבורית. כך שהדוגמא שלך אפילו יותר טובה.
 

מוישי67

Active member
הסתכלתי עכשיו בגוגל מפס המרחק מתחנת רכבת להבים רהט לרהט זה 5 ק"מ בקו אוירי ומעל שעה! התחבורה ציבורית. כך שהדוגמא שלך אפילו יותר טובה.
בדקת כנראה ממרכז העיר רהט.
מקצה העיר רהט זה פחות מ2 ק"מ.
אבל זה לא רק תחבורה ציבורית, גם לרכב פרטי אין גישה נוחה, צריך להכנס דרך מושב להבים.
מה שצריך לעשות שם זה מעבר ישיר ממחלף עידן הנגב, אם לא כביש - לפחות מעבר הולכי רגל (הליכה של 300-350 מטר).
מי שהיום הגיע בתחב"צ למחלף עידן הנגב, או אם מישהו הקפיץ אותו טרמפ לשם, הוא נמצא 300 מטר מהתחנה, אבל אין לו איך להגיע אליה
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240702-092945.png
    Screenshot_20240702-092945.png
    KB 88.7 · צפיות: 4
  • Screenshot_20240702-092835.png
    Screenshot_20240702-092835.png
    KB 132.7 · צפיות: 4
אותה בעיה קיימת גם בתחנת אחיהוד, על פניו בסמוך לאזור התעשייה אבל אין שום תחבורה מסודרת שתיקח אותך לתוך אזור התעשייה. התחנה אמורה לשרת את הישובים בסביבה אבל החניון שלה קטן מאוד ואין מספיק מקומות חנייה.
גם תחנות העמק, כפר יהושוע וכפר ברוך נמצאות באמצע שום מקום
 

DanBus43Maalit72

Active member
אותה בעיה קיימת גם בתחנת אחיהוד, על פניו בסמוך לאזור התעשייה אבל אין שום תחבורה מסודרת שתיקח אותך לתוך אזור התעשייה. התחנה אמורה לשרת את הישובים בסביבה אבל החניון שלה קטן מאוד ואין מספיק מקומות חנייה.
גם תחנות העמק, כפר יהושוע וכפר ברוך נמצאות באמצע שום מקום
אחיהוד הינה במכוון תחנת רכבת אזורית ככה שהמיקום שלה טוב יחסית. איזור התעשייב ברלב נמצא ממש צמוד לרכבת אך הקישור מהתחנת הרכבת אליו תלויה בקו 305 שאינו נגיש, פועל בתדירות שעתית ומשרת ישובים אחרים לפני שהקו מגיע לתחנה.
צריך קו עירוני שישמש כשאטל מהתחנה לאיזור התעשייה ברלב.

כפר ברוך אכן נמצאת בשומקום ויש מרחק גדול של 3 ק"מ בין התחנה למגדל העמק. זה מצב גרוע אך יש תחנות עם מצב גרוע יותר כגון ראש העין-צפון ו "קריית מלאכי"-יואב שדובר עליה בכתבה שלדעתי מצבה הגרוע ביותר בארץ.

כפר יהושע לא בדיוק בשום מקום. התחנה נמצאת בין שני ישובים גדולים שצמודים לתחנה אך מנותקים ממנה על ידי שתי אוטוסטרדות והקישור בין שני הישובים לתחנה תלוי באוטובוסים. מחלף תל קשיש והאוטוסטרדות פוגעות ברצף עירוני אפשרי בין שני הישובים.
 
אחיהוד הינה במכוון תחנת רכבת אזורית ככה שהמיקום שלה טוב יחסית. איזור התעשייב ברלב נמצא ממש צמוד לרכבת אך הקישור מהתחנת הרכבת אליו תלויה בקו 305 שאינו נגיש, פועל בתדירות שעתית ומשרת ישובים אחרים לפני שהקו מגיע לתחנה.
צריך קו עירוני שישמש כשאטל מהתחנה לאיזור התעשייה ברלב.

כפר ברוך אכן נמצאת בשומקום ויש מרחק גדול של 3 ק"מ בין התחנה למגדל העמק. זה מצב גרוע אך יש תחנות עם מצב גרוע יותר כגון ראש העין-צפון ו "קריית מלאכי"-יואב שדובר עליה בכתבה שלדעתי מצבה הגרוע ביותר בארץ.

כפר יהושע לא בדיוק בשום מקום. התחנה נמצאת בין שני ישובים גדולים שצמודים לתחנה אך מנותקים ממנה על ידי שתי אוטוסטרדות והקישור בין שני הישובים לתחנה תלוי באוטובוסים. מחלף תל קשיש והאוטוסטרדות פוגעות ברצף עירוני אפשרי בין שני הישובים.
המיקום של אחיהוד ביחס לישובים בסדר גמור. הבעיה שאין הזנה טובה של קווי תח''צ לתחנה, זה מחייב את הרוב להגיע אליה ברכב והחניה של התחנה קטנה מאוד.
הגעה לאזור התעשייה אכן מצריכה קו שאטל שלא קיים.
אגב בהקשר של תח''צ בתחנה יש מקרה מעניין של קו 48. הקו יוצא מתחנה מרכזית/רכבת נהריה דרך צומת כברי וכביש 70 לרכבת באחיהוד, בעבר הקו בכלל היה מקשר בין נהריה לכרמיאל אך מסלולו קוצר. במקומו נפתח קו חדש 368 מנהריה לכרמיאל דרך תפן ומעלות, עכשיו זמן הנסיעה בקו התארך כמעט פי 2 ואז מקבלים 2 קווים שלא ברור את מי הם משרתים.
 
.
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20240701-WA0162.jpg
    IMG-20240701-WA0162.jpg
    KB 98.6 · צפיות: 7
  • IMG-20240701-WA0163.jpg
    IMG-20240701-WA0163.jpg
    KB 71.4 · צפיות: 6
  • IMG-20240701-WA0161.jpg
    IMG-20240701-WA0161.jpg
    KB 102 · צפיות: 7
  • IMG-20240701-WA0159.jpg
    IMG-20240701-WA0159.jpg
    KB 92.8 · צפיות: 6
  • IMG-20240701-WA0160.jpg
    IMG-20240701-WA0160.jpg
    KB 108.9 · צפיות: 7
  • IMG-20240701-WA0158.jpg
    IMG-20240701-WA0158.jpg
    KB 54.9 · צפיות: 7
  • IMG-20240701-WA0155.jpg
    IMG-20240701-WA0155.jpg
    KB 104 · צפיות: 7
  • IMG-20240701-WA0157.jpg
    IMG-20240701-WA0157.jpg
    KB 92.5 · צפיות: 6
  • IMG-20240701-WA0156.jpg
    IMG-20240701-WA0156.jpg
    KB 109.5 · צפיות: 7
  • IMG-20240701-WA0154.jpg
    IMG-20240701-WA0154.jpg
    KB 93.3 · צפיות: 7

raya

Well-known member
כנוסעת ברכבת לתל אביב אני יכולה לומר שחניית רכבים פרטיים בתחנת קריית מלאכי/יואב מלאה. בחזור לבאר שבע- אני רואה די הרבה נוסעים שירדו מהרכבת.
לא לשכוח שפרט לכשעתיים בשעות הבוקר, וכנ"ל בשעות העומס אחה"צ , יש מבאר שבע לתל אביב וחזרה רכבת אחת לשעה.
כך שאנחנו באותה הסירה עם כל התחנות שבדרך.
 

toto9

Active member
תחנה יחסית בעייתית אבל אין אפשרות להסיט את המסילה לכיוון העיר.

אפשר להתנחם בכך שבעתיד המצב ישתפר,
תדירות הרכבות בקו תל אביב- באר שבע תגדל,
יהיה קו לירושלים וקווים לצפון.
 
תחנה יחסית בעייתית אבל אין אפשרות להסיט את המסילה לכיוון העיר.

אפשר להתנחם בכך שבעתיד המצב ישתפר,
תדירות הרכבות בקו תל אביב- באר שבע תגדל,
יהיה קו לירושלים וקווים לצפון.
אפשר להתנחם בכך שב 2040 כנראה מתכוונן לעבור רכבת קלה בתוך העיר וזה לא בצחוק
 
למעלה