"אין חיה כזו"..בטח שיש

ishay-to

New member
"אין חיה כזו"..בטח שיש../images/Emo13.gif

ועוד איך יש... זוכרים את האכזבה משבוע שעבר על יין "המערה" 2003... אז במסגרת הניחומים וההשתתפות בצערי...האין חיה כזו נתן לי המלצה להתנחם "ברקנטי" ספיישל רזארבד 2003 אמרתי לו שיש לי כזה בקבבוק במקרר הינות שלי ובאמת הגיע הזמן לבדוק אותו החיה..אמר לא כל כך מהר..מומלץ להמתין עוד שנה....אבל הסקרנות הרגה את החתול... אתמול לכבוד שבת פתחתי את החתן המהולל "רקנטי " ספישל רזארבד 2003. שעה לפני הארוחה חילצתי את הפקק מזיגה לכוס...צבע אדום כהה..ומתחיל להריח טוב באף... נתתי לו עוד 20 ד"ק בכוס להפתח... לגימה ראשונה...ממממממ יין מאד מורכב, רובד של פרותיות לכבוד טו" בשבט הטאנים עדינים ולא מציקים ומוסיפים חמצוציות קטנה ליין..(דבר המעיד שהוא רק בתחילת דרכו) החבית בטעם ....שילוב מדהים ומאוזן בין העץ לענבים (אני באופן אישי מעדיף יותר עץ ) גוף היין בנוני ומלא בדרך להיות מלא יציב וחזק הסיומת של היין ארוכה ומשאירה טעם טוב בפה...וחשק לעוד אחרי שהיין היה פתוח שעתיים ...מזגתי עוד כוס ואחרי עוד 10 ד"ק בכוס היין היה מוכן לשתיה סיום: ... א. תודה לחיה...על ההמלצה.... ב. למי שיש יין כזה ורוצה להנות ממנו ..מומלץ להמתין לפחות עוד חצי שנה לשנה (בתנאי שמירה טובים) ג. ממולץ לפתוח את היין שעה בדינקנטר או לפחות שעתיים בבקבוק ד. יין שווה ביותר..רק חבל שהוא עולה 130 ש"ח (לפי דעתי אין הצדקה ליינות כאלה במחיר מעל 100 ש"ח ) אני בכל מקרה הולך לקנות לי עוד כמה בקבוקים ליישון של שנה בשבוע הבא אני הולך לשתות את הדלתון קברנה סובניון רזארבד 2004 קניתי אותו ב 99 ש"ח...ומקווה להנות שבוע טוב לכולם שי
 

ByTeFrEaK

New member
שמח שנהנית

יין נהדר ללא ספק. אני בטו בשבט נפלתי פעמיים פעם אחת עם הברברה של רקנאטי 03 שיצא לי להתקל בבקבוק לא טוב ועם הפירות היבשים רצינו לשתות מוסקט של בנימינה שהיה במצב מזעזע עם צבע כתום נוטה לחום וטעמיתפוז ודבש במצב חמצון מתקדם לא יודע מה עבר על היין מכיוון שהוא נקנה באותו יום אבל כנראה שאוחסן בתנאיםגרועים. מה שכן יומיים לפני כן יצא לי להשתתף בטעימה נהדרת של יינות בוטיק אוסטרלים רשמים כאן. הסנט ג'יקובי נמכר החודש ב175 שקל ונותן תמורה מצויינת לחובבי השיראז.
 
שמח שנהנית

לטעמי היראון 2002 יחסית קרוב בסגנון לרקנאטי ספיישל רזרב 03. אני לא יודע אם ואיפה אפשר עדיין להשיג (אולי ביקב, שווה להרים צלצול אם אתה מתעניין). היראון מהבציר האחרון, 2003 גם הוא מצויין עוד המלצה מאותו יקב, רקנאטי שיראז רזרב 2004 (אני לא קשור ליקב או משהו...), מחיר 80-90 ש"ח (ייצור די מוגבל אני חושב). מאחר והטעם שלנו די דומה עד עכשיו, אשמח לשמוע על דברים אחרים שאהבת ושווה לנסות.
 

ishay-to

New member
אחלה...

אז לגבי היראון 2002 הוא באמת מוצלח ויש לי אולי עוד איזה 4 בקבוקים במקרר שצריך לשתות אותם שתיתי את היראון 2002 לפני חודש וממה שזכור לי למרות שהוא טוב מאד הוא נופל מהרקאנטי באורומות, בעוצמה של הטעמים ובמורכבות היין.. אבל בכל זאת חייב לפרגן ליין הזה היראון ...ועוד במחיר של 70 ש"ח ... לגבי היראון2003 קניתי כמה בקבוקים , בשלב זה עדיין הוא נופל מ 2002 אבל נראה שעוד חצי שנה בערך הוא יתקדם יותר... הטעמים שלנו...שמח לשמוע שלא רק אני דפוק בראש ומה שאני אוהב עולה הרבה מאד כסף...אבל שווה. שווה לנסות...מסחה 2003...(למי שאוהב עץ ביין) יתיר 2003 עוצמתי לעמק האלה בסדרות הגבוהות שלה ...ענבים משובחים ביותר קיומי קברנה 2003 כרמל מזרחי סגל כרם דישון קברנה 2002 מפוצץ בעץ איכותי (שוב למי שאוהב עץ) וכמובן הירדן 2003 קברנה ..אני קונה אותם ליישון של 3-5 שנים בשבוע הבא אני אמור לשתות את הדלתון רזארבד קברנה 2004 ...
 

ByTeFrEaK

New member
תנסה את ססלוב אם אתה כ"כ אוהב עץ

ואם אתה באמת בקטע של עץ אז השרדונה גרנד אסטייט של קולומביה קרסט יהיה בול בשבילך..
 

ishay-to

New member
סבבה :)

תודה על ההמלצות נכון שאני אוהב עץ.. אבל לא פחות אוהב איכות טובה ומשובחת של יין יש כאלה יינות שאתה מרגיש את הפרי מאד דומיננטי...(עמק האלה, לימיטיד אודישן כרמל ויתיר ) יש כאלה שיש שילוב של העץ עם הפרי (ירדן קברנה , רקנאטי ושוב יתיר ) ויש גם יינות עם עץ יותר דומינטטי (מסחה, סגל וקסטל) יש לי פנטזיה...לקחת את הענבים המשובחים של עמק האלה וליישן אותם בחביות החדשות של אלי בן זקן מזמין מראש 10 ארגזים...:)))))))))) בגדול הראש שלי פתוח ואני אוהב לטעום ולנסות הכל לא נעול על כלום יום נעים שי
 

ByTeFrEaK

New member
אני דווקא לא זוכר את המסחה עמוס בעץ

טעמתי די מזמן ואני זוכר אותו מאוד נחמד שופע בפרי אולי הזכרון שלי בוגד בי הגיל אתה יודע:)
 
תגובה

היתיר די מצא חן בעיני (אם כי 02 קצת יותר מ-03). המסחה לא כ"כ מצא חן בעיני, מצאתי בו משהו קרמלי-מתקתק שלא לטעמי, למרות שבהחלט מדובר ביין עשיר ומורכב. לגבי יראון 02 לעומת 03, אני חושב שפשוט מדובר בסגנון שונה ולכן אף אחד מהם לא 'נופל' מאחיו, אלא מדובר על העדפת הטעם של השותה. אם אתה מוכן לשלם, פלטר שיראז T-selection (תחתית העמוד) הוא אחד השיראזים הישראליים הכי טובים שטעמתי, אבל תג המחיר הוא 155 ש"ח. בתמורה למחיר רקנאטי שיראז רזרב מנצח אותו, אבל מדובר ביין לא רע בכלל בפני עצמו לדעתי. בסקאלת מחירים יותר נמוכה, צרעה גבעת החלוקים ק"ס 04 הוא יין טוב ומהנה, אמנם לא לועסים שם את העץ אבל מדובר בייצוג זני לא רע של הק"ס, ביין נעים ובתמורה לא רעה (משהו כמו 60 ש"ח במבצע בדרך היין פלוס מינוס). עוד יין עם נגיעת עץ, הפעם משהו פחות מוכר אבל לא פחות מעניין - ענתות מרלו רזרב 03 (80 ש"ח). יין מעניין ומלא, מיושן שנתיים בעץ משומש, שנותן לו מאפיינים לא שכיחים במרלו מקומי. שווה ניסיון לדעתי.
 

ByTeFrEaK

New member
אהבת את הענתות?

אני אני ממש לא אהבתי אותו אני חושב שאפילו יצא לי לטעום אותו במסגרת תראו איך לא עושים יין..... לא זוכר אפילו מה הייתה הבעיה שלו אבל ניראה לי שזה היה קשור לשימוש גרוע בחבית ולפרי באיכות בינונית לגבי שיראזים ישראלים יש גם את השיראז כרם קאיומי של כרמל שהוא טוב השיראזים קצת שונים מהאוסטרלים פחות כבדים ויותר רעננים גם הפרי פחות בשל, יש למישהו מושג אם רקנאטי וכרמל עושים את השיראזים שלהם במיכלים פתוחים?
 
כן

אמנם טעמתי כשהייתי יותר טירון ממה שאני היום בנושא (ואני עדיין טירון...) ויכול להיות שהטעם שלי השתנה, אבל הוא מצא חן בעיני.
 

naty10

New member
מרלו של ענתות

גם אני טעמתי טעם פירותי משובח.נראה שהיין עבר ישון וטיפול במיטבו מחיר ביחס לתוצאה מעולה .לדעתי בגלל שקשה להשיג אותו בשוק ןאנשים לא נחשפים אליו גורמים עוול ליין מיוחד זה.
 

ByTeFrEaK

New member
טוב לא יודע

אני כמעט בטוח שזה היה המרלו של ענתות. מה שכן טעמתי מספר יינות שלהם כמה פעמים ואף פעם לא התלהבתי, אם יצא להתנסות בהזדמנות אשמח לבדוק את העניין שוב.
 

אושר מ

New member
שיראז רזרב של רקנאטי היו 6000

ואין כבר להשיג ברשתות... אולי אולי ביקב.
 
למעלה