אין חג עצמאות לערביי ישראל

סתוונית333

Well-known member
לא נכון! לא זו הכוונה במגילת העצמאות

שני תנאים היו להקמת המדינה:
היהודים הצטרכו בעצמם להכריז על הקמת המדינה היהודית. היה ברור לכול שהקמת המדינה טעונה אישור של האו"ם, ואחריו סיכוי טוב להתקבל כחברה בארגון. היהודים ידעו שלשם כך עליהם למלא שני תנאים:
(1) יש להקים מדינה שתהיה "מדינה יהודית", כלומר מוקמת על ידי הקהילה היהודית, גם אם בגבולה המותווה חיים לא רק יהודים;
(2) יש להבטיח שהמשטר בה יהיה תואם לעקרונות ולכללי שוויון האזרחים של ארגון האומות המאוחדות.
העקרונות שהיו בבסיס ההצהרות האלה היו אותם העקרונות שנהגו במשטרים הדמוקרטיים של מדינות המערב. ועיקרן - כל מדינה החברה באו"ם חייבת להנהיג שוויון זכויות חברתי ומדיני לכל אזרחיה ולהבטיח את חירותם בתחומים של אמונות ומנהגים.
תנאי זה היה ברור למכריזי העצמאות. הוא ברור לעין במגילת העצמאות, שלשם הקמת המדינה חייבים למלא אחרי החלטות האו"ם. החלטה הכוללת את המונח "מדינה יהודית", היא התחייבותה למשטר דמוקרטי המקיים את כללי השוויון שכל מדינה חייבת להבטיח לכל אזרחיה, לפי עקרונות האו"ם.



עצם המונח "מדינה יהודית" הכלול בהכרזת העצמאות נולד מהצורך להיות נאמנים להחלטת האומות המאוחדות, שהרי זה היה היסוד המשפטי הבין-לאומי שעליו הושתתה הכרזת העצמאות. חובה היה להבטיח שבמדינה שתקום ישרור משטר דמוקרטי שפירושו שוויון האזרחים מלכתחילה. במדינה היהודית יהיו גם אזרחים לא-יהודים – נוצרים ומוסלמים ולכן צריך להבטיח "היעדר כפיה דתית או אפליה בעניני דת או בענינים אחרים".
 

ayb1

Well-known member
לא הבנתי מה לא נכון? ואיך את מסבירה את המילים המפורשות

".............ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי............."
[מתוך מגילת העצמאות]

מילים שאומרות חד משמעית: מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי
ולא כתוב שמדינת ישראל גם בית לאומי (מדינת לאום) של לאומים אחרים/נוספים
 

סתוונית333

Well-known member
בית לאומי עפ"י עקרון במדיניות הבינלאומית זו מסגרת

מדינית המתפתחת למדינה ריבונית.
וזכויות אזרחיות יינתנו ליהודים בבית הלאומי שהוקם להם בארץ ישראל.
 

הפרבולה

New member
ידוע מזמן שיש סתירה במגילת העצמאות

"מדינה יהודית" לא יכול לבוא ביחד עם שוויון מלא ו"מדינה דמוקרטית", וזה מתבטא בעיקר בחוק השבות שמפלה בצורה ברורה את הלאום היהודי על שאר הלאומים, וזה בדיוק מה שמפריע לערבים שיש להם 22 מדינות לאום מסביב.

מחברי המגילה ניסו לכסת"ח וחשבו\קיוו שיגידו "מדינה דמוקרטית" יחד עם "מדינה יהודית" והערבים ישלימו עם הסתירה , האמת שברוב התחומים בחיים אין סתירה בין 2 המונחים (ויש שיוויון כלפי החוק ברוב התחומים חוץ מחוק השבות וענינים לאומיים אחרים כמו המנון דגל וגם הקצת קרקעות ) ) ועובדה שלקבוצות אתניות אחרות בישראל זה לא מפריע ( דרוזים, צרקסים ...) שהמדינה מוגדרת כיהודית, רק לערבים החצופים שיש להם עוד 22 מדינות לאום מסביב .

לא צריך להתביש בזה שאנו מעדיפים את הלאום היהודי , יש לנו רק מדינה אחת קטנה, ואחרי מה שעברנו בגולה זכותינו המלאה לשאוף לכך שיה פה רוב יהודי ( כלומר כמה שפחות ערבים! ) , גם השמאל הצבוע תומך בזה אבל ממשיך לקשקש על שוויון ודמוקרטיה ומצד שני מזהיר אותנו ממדינה דו לאומית, ( כלומר שיהיו יותר מידי ערבים תחת ריבונותינו) צביעות במיטבה.
 

ayb1

Well-known member
אתה טועה אין כאן כל סתירה,זאת הטעיה שכוונה לחברים הדתיים

מבין חותמי מגילת העצמאות. זאת כדי להקל עליהם לחתום

מדינה "יהודית ודמוקרטים" כוונתה היא ברורה לכל בר-דעת:
המילה יהודית יכולה מתפרשת ל-2 משמעיות
1.מדינה של הדת היהודית
2.מדינת בני הלאום היהודי

קימת סתירה ברורה בין יהודית (לפי הפרוש הדתי) עם דמוקרטית.
לכן ברור שלא לכך התכונו אלא להסבר השני בו אין כל סתירה.

לכן במילים "מדינה יהודית (הכונה למדינת בני הלאום היהודי) ודמוקרטית" ואין כל סתירה.
 

הפרבולה

New member
הפרשנות המקובלת של "דמוקרטית" זה גם שוויון בפני החוק

בכל התחומים כולל בחוקי ההגירה, אם אתה מקבל את הפרשנות הזו אז יש סתירה בגלל חוק השבות שמפלה לטובה את היהודים על פני הערבים .
אני לא רואה את הקשר לדת פה. גם לפי הפרשנות הלא דתית של "מדינה יהודית" יש סתירה ( שוב בגלל חוק השבות ).
 

סתוונית333

Well-known member
לא ולא , הסתירה היא בראש שלכם.

המגילה בסדר גמור ונכתבה בקפידה ובתשומת לב מירבית . ואחרי ההכרזה על הקמת מדינת ישראל עפ"י התנאים של האו"ם הגיעו השינויים של חוק השיבה, הכפייה הדתית והאפלייה של הערבים .

משטר יהודי כופה מנהגי דת גם על אדם שאינו חפץ במנהגים אלה, כמו חיוב יהודים לשמור בפרהסיה את השבת ולהימנע מפעולות האסורות על יהודי בשבת, או היא אוסרת על יהודי לאכול לחם בפומבי ב"חג המצות". ואילו משטר דמוקרטי מתיר התאגדויות מרצון, אבל אינו מרשה לשייך אדם לקבוצה בלי רצונו (מגילת הזכויות סעיף 20), ולעומת זאת התפיסה היהודית היא שכל מי שנולד לאם יהודיה – אין שואלים את פיו: הוא שייך מלידתו לקבוצת היהודים ועליו לנהוג לפי חוקי הדת היהודית, כגון להינשא רק לפי "דין תורה".
 

הפרבולה

New member
היסודות של חוק השבות מתחיל כבר במגילת העצמאות

מהגדרת אופיה של המדינה כמדינת הלאום היהודי ( הניסוח הפורמלי של חוק השבות אולי בא אחר כך )
&nbsp
הסתירה נובעת מכך שהפרשנות של "מדינת העם היהודי" זה שרק ליהודים מותר לבוא לכאן ולקבל אזרחות אוטומטית. וזה סותר את הפרשנות הרחבה של "דמקרטית" ( שוויון בפני החוק בלי הבדל דת לאום וגזע ). אני לא רואה פה קשר ישיר לכפיה דתית.
&nbsp
 

סתוונית333

Well-known member
נכון ,הבסיס לחוק השבות נטוע שם בגלל פרשנות מוטעית

לגבי זכותם של כל היהודים בתפוצות לבוא ולגור בארץ ללא תנאים וזה למרות ובניגוד מוחלט להחלטת האו"ם.
בהחלטת האו"ם לא היה שום חלק שהכיר או הזכיר את "זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינה ריבונית",(כפי שנכתב בפתיח להכרזת העצמאות.) . מסמך האו"ם אף לא כלל שום קריאה לראות את המדינה היהודית שתקום כמדינה שנועדה להציע "פתרון בעיית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על ידי חידוש המדינה היהודית בארץ ישראל".

אז מה הכוונה במילים "העם היהודי"?
הפירוש המקובל בעברית לביטוי "העם היהודי" הוא – כל היהודים באשר הם שם. אבל החלטת האו"ם הייתה מכוונת לזכותו של "העם היהודי היושב בפלשתינה(א"י)" להקים את מדינתו.
גם בנוסח העברי הביטוי "העם היהודי" מסמן רק את מכלול האנשים היהודים היושבים בארץ בלבד. אך בעברית אין זה ביטוי חד משמעי, והקורא עשוי לחשוב שהאו"ם התכוון ל"העם היהודי" לפי המקובל בשימוש הרגיל בעברית. לעומת זאת בנוסח האנגלי של מגילת העצמאות נתפסים משפטים אלה בצורה חד משמעית כמכוונים רק ליהודים היושבים בארץ:

the general assembly passed a resolution calling for the establishment of a Jewish state in Eretz-Israel; the general assembly required the inhabitants to take such steps as were necessary on their part for the implementation of that resolution.
ההבדל בין העברית והאנגלית ניכר במשפט הבא, שמדובר בו על "זכות העם היהודי להקים את מדינתו". באנגלית ברור שהמדובר ב"תושבים, האנשים היהודים היושבים בארץ":
This recognition by the United Nations of the right of the Jewish people to establish their State is irrevocable.
מי שהיו אמורים להקים את המדינה היהודית היו התושבים היהודים שחיו בארץ ישראל המנדטורית, בזכותם זו להקים את המדינה שלהם הכיר ארגון האומות המאוחדות, והם הם הקרויים גם כאן בנוסח האנגלי של מגילת העצמאות: The Jewish people = בני העם היהודי היושבים בארץ, ואת זכותם זו לא ניתן לשלול.

ומהפרשנות השגוייה / מכוונת הזו נולד חוק השבות.
 
את ממשיכה בשקר הזה . מדינת ישראל היא מדינה יהודית .

מנהיגיה הבטיחו ואף מקיימים שיוויון זכויות לכל האזרחים בלי הבדל דת מין או גזע ועדיין מדינת ישראל היא מדינה יהודית שנקראת ישראל .
 

סתוונית333

Well-known member
יום עצמאות הוא חג לישראלים ממוצא יהודי

הדת יהודית

והלאום הוא ישראלי
בפעם המליון !
 

ayb1

Well-known member
עוד פעם את טועה בטענה, כי אין לאום ישראלי אלא לאום יהודי .

ויש כמובן גם את הדת היהודית. לאום ודת הם דברים שונים.
כשם שיש לאום אנגלי ודת אנגליקנית.
 

סתוונית333

Well-known member
אתה טועה ומטעה !

לאום הוא ע"ש המדינה בה התושבים חיים.
יהדות היא דת

ונכון יש לאום אנגלי ע"ש מדינה שקוראים לה אנגליה והדת במדינה היא נצרות פרוטסטנטית .
אין דת אנגליקנית יש זרם אנגליקני בתוך הנצרות.
 

Yam7M

New member
כל יום יומיים אתה פותח שירשור כזה. זה באמת נחוץ?:)

לבכות איתם ומר גורלם?
הנה ..

יש לי רק דמעה 1
 
הם כן יכולים לחגוג את עצמאות ישראל

כי הם הרויחו חיים במדינה דמוקרטית שמאפשרת להם חופש שבני עמם במדינות ערביות יכולים רק לפנטז עליו.
כי המדינה נתנה להם חברה מסודרת וערכית ברובה ולא מושחתת כלכלית כפי שרואים בהרבה מדינות ערביות כולל מה שנקראת "הרשות".
מי שחושב שבגלל שהוא ערבי הוא לא יכול לשמוח שיש כאן את מדינת ישראל הרי שהוא לא נאמן למדינה והיה שמח להחליפה בעוד יישות ערבית כלשהי.
אם הייתי במקומם הייתי מריעה למדינה שנתנה לי ולמשפחתי לחיות בשלווה ובכבוד ומברכת על מזלי הטוב.
 
אבל כבשנו אותם

היית מוכנה לקבל את עצמאותו של מי שכבש אותך על חשבונך או שאתה סתם מקשקשת
 
למעלה