אין גבול לאבסורד: מארגנים "לילה לבן" ללא תח"צ

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
אין גבול לאבסורד: מארגנים "לילה לבן" ללא תח"צ
בעוד שלצד האירועים, דרך קבע כותבים "מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית" באמת שזה כבר עובר כל גבול. מי שמעוניין להצטרף לפעולה מחתרתית קלה במהלך הלילה הלבן - נא לפנות אליי במסרים. מראש אני מודיע - לא מדובר בפעולה בלתי חוקית או הרסנית.
 

אוהד11

New member
אין גבול לאבסורד: מארגנים "לילה לבן" ללא תח"צ
בעוד שלצד האירועים, דרך קבע כותבים "מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית" באמת שזה כבר עובר כל גבול. מי שמעוניין להצטרף לפעולה מחתרתית קלה במהלך הלילה הלבן - נא לפנות אליי במסרים. מראש אני מודיע - לא מדובר בפעולה בלתי חוקית או הרסנית.
הסיפא של הודעתך מוזר עד חריג, ומוטב שלא
היית מעלה אותו מלכתחילה
 

אוהד11

New member
אתה בהחלט צודק.
במדינה שלנו, אם אתה לא חרדי, מחאה כלשהי נחשבת לדבר מוזר עד חריג.
מה הקשר לחרדי ? אתה מדבר על סוג מסויים של
פעולה, אמנם מסייג את דבריך, אך הודעתך מוזרה ביותר !
 
אין גבול לאבסורד: מארגנים "לילה לבן" ללא תח"צ
בעוד שלצד האירועים, דרך קבע כותבים "מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית" באמת שזה כבר עובר כל גבול. מי שמעוניין להצטרף לפעולה מחתרתית קלה במהלך הלילה הלבן - נא לפנות אליי במסרים. מראש אני מודיע - לא מדובר בפעולה בלתי חוקית או הרסנית.
לילה לבן או לא לילה לבן?
אם אתה רוצה להשתתף באירוע ולזכות בלילה לבן אמיתי אז אל תחתוך ותשאר עד הסוף וב-5:30 תחזור באוטובוס. בכל מקרה אל תצפה בישראל לתחבורה ציבורית בלילה (למעט הנס של רכבות לבן גוריון). תענוג שכזה שמור רק לפולחן קברים וברכת גרמי השמים.
 

oethat

New member
לילה לבן או לא לילה לבן?
אם אתה רוצה להשתתף באירוע ולזכות בלילה לבן אמיתי אז אל תחתוך ותשאר עד הסוף וב-5:30 תחזור באוטובוס. בכל מקרה אל תצפה בישראל לתחבורה ציבורית בלילה (למעט הנס של רכבות לבן גוריון). תענוג שכזה שמור רק לפולחן קברים וברכת גרמי השמים.
למה בעיר שלך יש אוטובסי לילה כל סופשבוע ?
מה שלא ברור שבעיר שלך (חיפה) יש אוטובוסי לילה כל סופשבוע ללא כל ארוע של לילה לבן, כולל לילות שבת. אם כך, למה בתל אביב שהיא עיר יותר גדולה לא יכול להיות תח"צ אפילו בארועים מיוחדים ?
 

urilei

New member
למה בעיר שלך יש אוטובסי לילה כל סופשבוע ?
מה שלא ברור שבעיר שלך (חיפה) יש אוטובוסי לילה כל סופשבוע ללא כל ארוע של לילה לבן, כולל לילות שבת. אם כך, למה בתל אביב שהיא עיר יותר גדולה לא יכול להיות תח"צ אפילו בארועים מיוחדים ?
כי בתל אביב
פועלות שתי חברות שעושות טובה לאנושות שהאוטובוסים שלהן בכלל יוצאים מתחנה, ומנסות כל פעם מחדש לקצץ לו"זים אפילו בקווים שהאוטובוסים של 24:00 מלאים בחיפה הקווים פועלים גם בשבת (אגב, 200 ו-210 הם הקווים היחידים בארץ שפועלים היום, אולי למעט איזורים ערביים מובהקים) ואף ברק בנתיים לא פגע בעיר ושרף אותה, אז חברת "דן" יכולה להפעיל קווים לאורך הלילה וגם להרוויח מזה יפה, אם לא בשבת אז לפחות בשאר השבוע, זה גם משהו.
 

mister K

New member
כי בתל אביב
פועלות שתי חברות שעושות טובה לאנושות שהאוטובוסים שלהן בכלל יוצאים מתחנה, ומנסות כל פעם מחדש לקצץ לו"זים אפילו בקווים שהאוטובוסים של 24:00 מלאים בחיפה הקווים פועלים גם בשבת (אגב, 200 ו-210 הם הקווים היחידים בארץ שפועלים היום, אולי למעט איזורים ערביים מובהקים) ואף ברק בנתיים לא פגע בעיר ושרף אותה, אז חברת "דן" יכולה להפעיל קווים לאורך הלילה וגם להרוויח מזה יפה, אם לא בשבת אז לפחות בשאר השבוע, זה גם משהו.
אין קשר, האחריות היא של משרד התחבורה.
כל עוד משרד התחבורה לא יחייב את חברות התח"צ להפעיל את השירות בלילה, וכל עוד לא יהיה לכך מימון מצד הרשות המקומית (כמו בחיפה ובירושלים) או מספונסר כלשהו, אף חברה לא תפעיל את הקווים שלה אחרי 24:00. אין שום חברת אוטובוסים שתפעיל את השירות בלילה מרצונה החופשי ובלי סיבסוד. ולא משנה אם זו אגד, דן, קווים או מי שזה לא יהיה. הבעייה היא כרגיל עם משרדי האוצר והתחבורה, שמבחינתם הנושא הזה נמצא בתחתית סדר העדיפויות (ופה אפילו התירוץ הדתי לא קיים). כמובן שהאשמה פה נופלת גם על עיריית ת"א שלא נוקפת אצבע בעניין מול משרד התחבורה, ועל משתמשי התח"צ שממשיכים לסבול בשקט ולא עושים כלום על מנת לשנות את סדר העדיפויות (השינוי בטוח לא יבוא סתם כך ובטח שלא משר התחבורה הנוכחי שבינתיים לא מתעניין בשום נושא הקשור למשרדו, ובטח שלא בתחבורה ציבורית).
 

amit1270

New member
אין קשר, האחריות היא של משרד התחבורה.
כל עוד משרד התחבורה לא יחייב את חברות התח"צ להפעיל את השירות בלילה, וכל עוד לא יהיה לכך מימון מצד הרשות המקומית (כמו בחיפה ובירושלים) או מספונסר כלשהו, אף חברה לא תפעיל את הקווים שלה אחרי 24:00. אין שום חברת אוטובוסים שתפעיל את השירות בלילה מרצונה החופשי ובלי סיבסוד. ולא משנה אם זו אגד, דן, קווים או מי שזה לא יהיה. הבעייה היא כרגיל עם משרדי האוצר והתחבורה, שמבחינתם הנושא הזה נמצא בתחתית סדר העדיפויות (ופה אפילו התירוץ הדתי לא קיים). כמובן שהאשמה פה נופלת גם על עיריית ת"א שלא נוקפת אצבע בעניין מול משרד התחבורה, ועל משתמשי התח"צ שממשיכים לסבול בשקט ולא עושים כלום על מנת לשנות את סדר העדיפויות (השינוי בטוח לא יבוא סתם כך ובטח שלא משר התחבורה הנוכחי שבינתיים לא מתעניין בשום נושא הקשור למשרדו, ובטח שלא בתחבורה ציבורית).
ול"דן" אין כל חלק, אפילו מזערי, באשמה?
 

mister K

New member
ול"דן" אין כל חלק, אפילו מזערי, באשמה?
יש חלק מזערי שנקרא ראש קטן.
אבל עצם הבעייה שבגינה לא פועלת בת"א תחבורה ציבורית בלילה (ואני חושב שבת"א צריכים לפעול אוטובוסים בכל לילה, לא רק בזמן אירועים), היא סדר העדיפויות הקלוקל של הממשלה. ברור שבדן יכלו טכנית להפעיל את הקווים גם אחרי 24:00, אך הם לחלוטין לא חייבים לעשות זאת מבלי לקבל סיבסוד על כך. ואם הסיבסוד לא מגיע מהיכן שהוא צריך לבוא, משמע מתקציב משרד התחבורה, פיתרון נוסף הוא שהעירייה תסבסד, כמו שקורה בירושלים ובחיפה. אך עיריית ת"א לא נוקפת אצבע בנידון ולא מוכנה לסבסד, על אף שהיא זו שאירגנה את האירוע.
 

amit1270

New member
יש חלק מזערי שנקרא ראש קטן.
אבל עצם הבעייה שבגינה לא פועלת בת"א תחבורה ציבורית בלילה (ואני חושב שבת"א צריכים לפעול אוטובוסים בכל לילה, לא רק בזמן אירועים), היא סדר העדיפויות הקלוקל של הממשלה. ברור שבדן יכלו טכנית להפעיל את הקווים גם אחרי 24:00, אך הם לחלוטין לא חייבים לעשות זאת מבלי לקבל סיבסוד על כך. ואם הסיבסוד לא מגיע מהיכן שהוא צריך לבוא, משמע מתקציב משרד התחבורה, פיתרון נוסף הוא שהעירייה תסבסד, כמו שקורה בירושלים ובחיפה. אך עיריית ת"א לא נוקפת אצבע בנידון ולא מוכנה לסבסד, על אף שהיא זו שאירגנה את האירוע.
ראש קטן...
תראה, אני לא מצפה שדן יפעילו את קווי הלילה מתוך פילנתרופיות לשמה, אבל לנסות להזיז דברים אני בטוח שהם יכולים, אם הם רק רוצים.
 

kalil

New member
יש חלק מזערי שנקרא ראש קטן.
אבל עצם הבעייה שבגינה לא פועלת בת"א תחבורה ציבורית בלילה (ואני חושב שבת"א צריכים לפעול אוטובוסים בכל לילה, לא רק בזמן אירועים), היא סדר העדיפויות הקלוקל של הממשלה. ברור שבדן יכלו טכנית להפעיל את הקווים גם אחרי 24:00, אך הם לחלוטין לא חייבים לעשות זאת מבלי לקבל סיבסוד על כך. ואם הסיבסוד לא מגיע מהיכן שהוא צריך לבוא, משמע מתקציב משרד התחבורה, פיתרון נוסף הוא שהעירייה תסבסד, כמו שקורה בירושלים ובחיפה. אך עיריית ת"א לא נוקפת אצבע בנידון ולא מוכנה לסבסד, על אף שהיא זו שאירגנה את האירוע.
למה הם צריכים את הסבסוד הזה?
זה לא רווחי להם להפעיל קו או שניים עד 1 וחצי בלילה? (בתור התחלה). אני בטוח שאם הקו יעבור באזורים המרכזים של העיר הוא יהיה רווחי מאוד.
 

JayZed

New member
יש חלק מזערי שנקרא ראש קטן.
אבל עצם הבעייה שבגינה לא פועלת בת"א תחבורה ציבורית בלילה (ואני חושב שבת"א צריכים לפעול אוטובוסים בכל לילה, לא רק בזמן אירועים), היא סדר העדיפויות הקלוקל של הממשלה. ברור שבדן יכלו טכנית להפעיל את הקווים גם אחרי 24:00, אך הם לחלוטין לא חייבים לעשות זאת מבלי לקבל סיבסוד על כך. ואם הסיבסוד לא מגיע מהיכן שהוא צריך לבוא, משמע מתקציב משרד התחבורה, פיתרון נוסף הוא שהעירייה תסבסד, כמו שקורה בירושלים ובחיפה. אך עיריית ת"א לא נוקפת אצבע בנידון ולא מוכנה לסבסד, על אף שהיא זו שאירגנה את האירוע.
זה היה פאקינג ליילה לבן! על איזה סבסוד אתה
מדבר?! עמדתי אחרי כל ההופעות על אלנבי וניסיתי בסכה"כ להגיע לאיזור התמח"ת, עמדתי שם 40 דקות תמימות - ולא הצלחתי לתפוס לא מונית שרות ולא מונית ספיישל, למרות שהרחוב היה מפוצץ כליל גם באלה וגם באלה! כל מונית הייתה עם לפחות 4 אנשים בפנים ומוניות שרות כבר יצאו מהנמל מלאות לחלוטין! אם היו מפעילים קו 4 בליילה הם היו מרוויחים עליו כמו על 2 ימים רצופים; כל הליילה היה כמו שעת שיא אחת גדולה! ואני בסוף נאלצתי - עם שלושה סקסופונים עלי - לצעוד לשכונת שפירא ברגל (כאשר בדרך כל 15 מטרים נתקלתי בעוד קבוצה של נואשים שניסו לתפוס כלי תחבורה כלשהו)! ראש קטן בתחת שלי, זה היה בזיון מוחלט שהם לא הפעילו תחבורה. הנהלת דן - עצלנים וחסרי אחריות בסיסית!
 

mister K

New member
זה היה פאקינג ליילה לבן! על איזה סבסוד אתה
מדבר?! עמדתי אחרי כל ההופעות על אלנבי וניסיתי בסכה"כ להגיע לאיזור התמח"ת, עמדתי שם 40 דקות תמימות - ולא הצלחתי לתפוס לא מונית שרות ולא מונית ספיישל, למרות שהרחוב היה מפוצץ כליל גם באלה וגם באלה! כל מונית הייתה עם לפחות 4 אנשים בפנים ומוניות שרות כבר יצאו מהנמל מלאות לחלוטין! אם היו מפעילים קו 4 בליילה הם היו מרוויחים עליו כמו על 2 ימים רצופים; כל הליילה היה כמו שעת שיא אחת גדולה! ואני בסוף נאלצתי - עם שלושה סקסופונים עלי - לצעוד לשכונת שפירא ברגל (כאשר בדרך כל 15 מטרים נתקלתי בעוד קבוצה של נואשים שניסו לתפוס כלי תחבורה כלשהו)! ראש קטן בתחת שלי, זה היה בזיון מוחלט שהם לא הפעילו תחבורה. הנהלת דן - עצלנים וחסרי אחריות בסיסית!
אני חושב שצריך להביא את הנושא הזה למודעות.
לפני הלילה הלבן שיהיה בשנה הבאה צריך לארגן מחאה מול חברות התחבורה, עיריית תל אביב ומשרד התחבורה, ולדרוש שיופעלו אוטובוסים. אם לא תהיה מודעות לנושא הזה לפני האירוע, שום דבר לא ישתנה. הבעייה היא שבישראל כבר נהיה מובן מאילו שאין אוטובוסים בלילה ולכן אף אחד לא נאבק. תושבי ת"א צריכים לדרוש תחבורה ציבורית בלילות כמו שיש בכל עיר נורמלית בעולם. עצם זה שבשנים האחרונות מאורגנים בעיר אירועי לילה המוניים ללא תחבורה ציבורית, זה דבר הזוי. וגם קווי הכסת"ח שהופעלו לפני שנתיים במימון ספונסר לא ממש נחשבים.
 

הרדוף3

New member
זה היה פאקינג ליילה לבן! על איזה סבסוד אתה
מדבר?! עמדתי אחרי כל ההופעות על אלנבי וניסיתי בסכה"כ להגיע לאיזור התמח"ת, עמדתי שם 40 דקות תמימות - ולא הצלחתי לתפוס לא מונית שרות ולא מונית ספיישל, למרות שהרחוב היה מפוצץ כליל גם באלה וגם באלה! כל מונית הייתה עם לפחות 4 אנשים בפנים ומוניות שרות כבר יצאו מהנמל מלאות לחלוטין! אם היו מפעילים קו 4 בליילה הם היו מרוויחים עליו כמו על 2 ימים רצופים; כל הליילה היה כמו שעת שיא אחת גדולה! ואני בסוף נאלצתי - עם שלושה סקסופונים עלי - לצעוד לשכונת שפירא ברגל (כאשר בדרך כל 15 מטרים נתקלתי בעוד קבוצה של נואשים שניסו לתפוס כלי תחבורה כלשהו)! ראש קטן בתחת שלי, זה היה בזיון מוחלט שהם לא הפעילו תחבורה. הנהלת דן - עצלנים וחסרי אחריות בסיסית!
והכל ביוזמת משרד התחבורה!!
הביזיון הגדול של משרד התחבורה: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/895/773.html
 

הרדוף3

New member
הקשר הוא, שמשרד התחבורה לא עוסק כלל בתחבורה
במקום לעסוק בתחבורה הוא עוסק בנושאים אחרים שאינם קשורים כלל לתחבורה. משרד התחבורה הוא המשרד הממשלתי המושחת ביותר מכל משרדי הממשלה!! אין במשרד התחבורה אף אחד שמבין בתחבורה ציבורית!! הכל מינויים פוליטיים והכל פרוטקציונרים!!
 

הרדוף3

New member
אין קשר, האחריות היא של משרד התחבורה.
כל עוד משרד התחבורה לא יחייב את חברות התח"צ להפעיל את השירות בלילה, וכל עוד לא יהיה לכך מימון מצד הרשות המקומית (כמו בחיפה ובירושלים) או מספונסר כלשהו, אף חברה לא תפעיל את הקווים שלה אחרי 24:00. אין שום חברת אוטובוסים שתפעיל את השירות בלילה מרצונה החופשי ובלי סיבסוד. ולא משנה אם זו אגד, דן, קווים או מי שזה לא יהיה. הבעייה היא כרגיל עם משרדי האוצר והתחבורה, שמבחינתם הנושא הזה נמצא בתחתית סדר העדיפויות (ופה אפילו התירוץ הדתי לא קיים). כמובן שהאשמה פה נופלת גם על עיריית ת"א שלא נוקפת אצבע בעניין מול משרד התחבורה, ועל משתמשי התח"צ שממשיכים לסבול בשקט ולא עושים כלום על מנת לשנות את סדר העדיפויות (השינוי בטוח לא יבוא סתם כך ובטח שלא משר התחבורה הנוכחי שבינתיים לא מתעניין בשום נושא הקשור למשרדו, ובטח שלא בתחבורה ציבורית).
 

urilei

New member
אין קשר, האחריות היא של משרד התחבורה.
כל עוד משרד התחבורה לא יחייב את חברות התח"צ להפעיל את השירות בלילה, וכל עוד לא יהיה לכך מימון מצד הרשות המקומית (כמו בחיפה ובירושלים) או מספונסר כלשהו, אף חברה לא תפעיל את הקווים שלה אחרי 24:00. אין שום חברת אוטובוסים שתפעיל את השירות בלילה מרצונה החופשי ובלי סיבסוד. ולא משנה אם זו אגד, דן, קווים או מי שזה לא יהיה. הבעייה היא כרגיל עם משרדי האוצר והתחבורה, שמבחינתם הנושא הזה נמצא בתחתית סדר העדיפויות (ופה אפילו התירוץ הדתי לא קיים). כמובן שהאשמה פה נופלת גם על עיריית ת"א שלא נוקפת אצבע בעניין מול משרד התחבורה, ועל משתמשי התח"צ שממשיכים לסבול בשקט ולא עושים כלום על מנת לשנות את סדר העדיפויות (השינוי בטוח לא יבוא סתם כך ובטח שלא משר התחבורה הנוכחי שבינתיים לא מתעניין בשום נושא הקשור למשרדו, ובטח שלא בתחבורה ציבורית).
אז מה?
עובדה שעם אותו משרד תחבורה שלא עושה כלום, יש תח"צ בלילה ב-2 ערים גדולות אחרות בארץ, שאחת מהן אמנם יותר גדולה פיזית, אך שתיהן פעילות פחות בלילה מתל אביב (אפשר להתווכח על זה כמובן, אך אני חושב שהרוב יסכימו עם הטענה הלא-מדעית). חברת "דן" מקטינה ראש כמה שרק אפשר, ועל חברת "קווים" אין בכלל צורך לדבר. ולא, אני לא מצליח להבין למה לא כדאי להפעיל אוטובוס ב-2:00 בלילה גם בלי סבסוד אם האוטובוס יהיה מלא, והנסיון בירושלים מלמד שאם קצת רצון טוב - הוא יהיה מלא לפחות כמו האוטובוס של 22:00
 

JayZed

New member
אז מה?
עובדה שעם אותו משרד תחבורה שלא עושה כלום, יש תח"צ בלילה ב-2 ערים גדולות אחרות בארץ, שאחת מהן אמנם יותר גדולה פיזית, אך שתיהן פעילות פחות בלילה מתל אביב (אפשר להתווכח על זה כמובן, אך אני חושב שהרוב יסכימו עם הטענה הלא-מדעית). חברת "דן" מקטינה ראש כמה שרק אפשר, ועל חברת "קווים" אין בכלל צורך לדבר. ולא, אני לא מצליח להבין למה לא כדאי להפעיל אוטובוס ב-2:00 בלילה גם בלי סבסוד אם האוטובוס יהיה מלא, והנסיון בירושלים מלמד שאם קצת רצון טוב - הוא יהיה מלא לפחות כמו האוטובוס של 22:00
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה