אימוץ חו"ל (יחידנית): שאלות ראשונות

עינת777

New member
אימוץ חו"ל (יחידנית): שאלות ראשונות

בוקר טוב, זהו. אחרי התלבטות ארוכה אני יוצאת לדרך ויש לי פרפרים בבטן!
קראתי וקראתי (יסמין, את ממש שירות לציבור) ולמדתי המון. עכשיו אשמח להיעזר בנסיון שלכם: - אני נוטה לאמץ מגואטמלה (אין לי הרבה אופציות- אני יחידנית). תוכלו להמליץ על עמותה בעלת נסיון שם, ובכלל לשתף בחוויות שלכם לגבי עמותות שפועלות שם? - באחת מאתרי העמותות קראתי שבקרוב ניתן יהיה לאמץ מברזיל ובוליביה גם כן. האם שמעתם על זה? - האם הצימצום במספר הארצות המאפשרות אימוץ (בכלל, וליחידניות בפרט) מאריך את משך ההמתנה? - כמה זמן לקח לכם תהליך אימוץ מגואטמלה? תודה!
 

יסמין@

New member
תודה רבה ../images/Emo13.gif

ובאשר לשאלתך "האם הצימצום במספר הארצות המאפשרות אימוץ (בכלל, וליחידניות בפרט) מאריך את משך ההמתנה?" לצערנו, התשובה היא: בוודאי! חשבי על כך: נשים פנויות ישראליות יכולות לאמץ כיום רק בשתי מדינות: רוסיה וגואטמלה (לעומת למשל אזרחיות ארה"ב הפנויות): א) מובן שגם זוגות ישראליים יכולים לאמץ ומאמצים משתי מדינות אלו ב) מובן שבעמותות הישראליות שעוסקות באימוץ בשתי מדינות אלו יש תור גדול, שמורכב הן מזוגות והן מפנויות ג) ברור שגם זוגות ופנויות ממדינות אחרות מאמצים משתי מדינות אלו, ונראה לי שבראשם האמריקאים, אבל גם מקנדה ומדינות אירופה השונות. וברור שכל זה מאריך לצערנו הרב את משך ההמתנה.
 

משתפרת

New member
לגבי עמותות- אין לך הרבה ברירה.

בוודאי תקבלי המלצות במסרים הן לגבי מי שפועל ברוסיה והן לגבי העמותות שמביאות ילדים מגוואטמלה. בדקי (אצל נחמה טל המפקחת על העמותות, טלפון שלה- בשאלות הנפוצות בשורה הכחולה) מי מהן הביאה בזמן האחרון ילדים, וכמה. כשתצרי קשר עם עמותות (ועדיף שתבדקי כמה) בקשי שמות של מי שחזר לאחרונה, כדי לשמוע חוויות עדכניות. באשר לארצות שכביכול תיפתחנה בקרוב- אל תסמכי על זה. יש בפורום נסיון של שנים עם רומניה שאוטוטו נפתחת, והיא סגורה. זה שלעמותות יש רשיון מטעם מדינת ישראל לעבוד עם ברזיל ובוליביה זה לא מספיק, הן זקוקות לרשיון גם מטעם מדינות היעד. רשיון שברזיל לא נותנת לישראל, ואינני יודעת מה עם בוליביה. אחרי כן יש צורך ביצירת רשת של אנשי קשר, ורק אחרי כן אפשר להתחיל להביא ילדים. אל תסמכי על "בקרוב" ועל "יתכן". הבקרוב הזה יכול להמשך ולהמשך ולא להתממש. האמת? גם יעדים שעובדים עלולים להסגר ללא התראה מוקדמת, אך לפחות כשאת מתחילה אי הוודאות קטנה יותר. בהצלחה
 

תמרה40

New member
מגמה?

יסמין ומשתפרת - תודה. הפרפרים בבטן קיבלו שטיפה קלה של מים צוננים - ברור לי שאצטרך הרבה סבלנות. האם ההחמרה היא לדעתכן מגמה מתמשכת לכיוון סגירת גבולות, או שמדובר במשהו תנודתי שמשתנה כל הזמן?
 

משתפרת

New member
המגמה בשנים האחרונות

היא של החמרה בכללים במדינות מהן באים הילדים. הילדים נשארים זמן ארוך יותר בבתי הילדים כדי שאולי יתחולל נס והם יאומצו במדינתם, בהתאם להנחיות אמנת האג. מדינות מוסיפות עוד דרישות מהמאמצים הפוטנציאליים (כמו למשל הצורך בהמון אישורים רפואיים מרופאים מומחים עבור אימוץ ברוסיה). מה יהיה בעתיד? אינני נביאה.
 

עינת777

New member
תמרה40 = עינת777

תמרה40 = עינת777 (אני לא נורא יצירתית בשמות שאני נותנת לעצמי...). תפוז משום מה הכניס אותי בניק אחר.
 
אני אוסיף מעט ממה

שידוע לי על אימוץ מגווטמלה. אמנם משך ההמתנה ארוך, אבל לא יותר ארוך מאשר בעמותות אחרות. לעומת זאת לגווטמלה יש יתרון מאוד גדול שאת מקבלת ילד צעיר מאוד ולאורך כל תקופת ההמתנה את מקבלת מידע, מעודכנת ומעורבת במה שקורה לו. יהיו לך תמונות שלו מגיל צעיר, מידע על הביולגיים, וקשר לאורך כל תקופת ההמתנה. יש לך גם יכולת לבחור בין בית ילדים או משפחה אומנת, כשהמשפחה האומנת לרוב מוכרת כבר לעמותה מטיפול בילדים קודמים. התרבות והאוירה בגווטמלה כלפי הילדים ובכלל הרבה יותר סובלנית, ממה שאני מתרשמת, ומעניקה טיפול מיטיב עם הילדים. החיסרון, שנעשיתי מודעת לו ממש לאחרונה, הוא שאת למעשה נעשית אמא לכל דבר לילד לפני שפגשת אותו פנים אל פנים בעצם. צריך להיות מודעים ומוכנים לכך מראש. מעבר לזה, אני חושבת שאת צריכה גם לשאול את עצמך את השאלות לגבי המוכנות הנפשית שלך לאמץ ילד ששונה במראה שלו ממך ומן המראה הישראלי המקובל שמעורר שאלות ותגובות ברחוב. אני מזכירה את זה משום שאת בוחרת בגווטמלה מתוך היעדר אופציות ולא מתוך בחירה חופשית לחלוטין, ולכן חשוב בעיני שתשאלי את עצמך את השאלות האלה. בהצלחה
 

עינת777

New member
מאוד משמח לשמוע

הבוקר התחיל עם wake up call לגבי זמן ההמתנה המתארך- גם נחמה טל אישרה זאת במייל. לכן ההודעה שלך מאוד מעודדת - לדעת שבמשך ההמתנה יש כבר מידע ואפשר להרגיש שזה מוחשי - על אף הקשיים שבפירורי המידע, נראה לי עדיף על פני שום דבר. למה את מתכוונת כשאת אומרת שאת נעשית אמא לפני שפגשת את התינוק? לגבי השונות במראה, גם אם היו לי יותר אופציות - אני חושבת שהייתי מעדיפה את זה כך. אם הייתי יכולה לאמץ תינוק אתיופי כיחידנית - הייתי קופצת על זה. אחזור על הבקשה מההודעה קודמת - אשמח לקבל מסרים מאלה שיש להם נסיון עם עמותות שפועלות בגוואטמאלה. תודה.
 

משתפרת

New member
הפרוצדורה בגוואטמלה:

כל התהליך נעשה ע"י מיופי הכוח שלך, ללא נוכחותך. בסוף התהליך ניתן צו אימוץ ע"י בית המשפט, יוצאת תעודת לידה חדשה של הילד בה הוא מופיע כבנך ומוציאים עבורו דרכון עם הפרטים החדשים. בשלב ההוא את נוסעת לקבל את הילד. בשלב ההוא את כבר אימו בעיני החוק. לפי מה שסיפרה מאומצת מאמצת העמותה יידעה את הממתינים הרשומים בה (העמותה עורכת מפגשי הכנה) שבשלב הזה- מאחר והילד כבר נרשם כמי שאומץ- גם אם מגיעים לשם ואין חיבור עם הילד שוב אי אפשר להפוך את התהליך, וחובה על מי שמתחרט לממן את הבאתו ארצה כדי שבארץ יוכרז שוב כבר אימוץ, ויאומץ ע"י משפחה שממתינה לאימוץ בארץ. למרות שהתהליך מתרחש ללא נוכחות ההורים המיועדים, אין מניעה לנסוע לראות את הילד ולבקר אותו במהלך הזמן הזה, כדי לראות אם מתחברים אליו. זאת במידה שמרגישים כי הדוחו"ת הרפואיים, התמונות וסרטי הוידאו לא מספיקים כדי להחליט החלטה כזאת. מי שמאמץ ברוסיה ממילא נוסע פעמיים- פעם ראשונה לחתום על הסכמה לתהליך האימוץ של הילד הספציפי, ופעם שניה למשפט ולקבלת צו אימוץ.
 

דיונונה

New member
../images/Emo45.gif ברחוב שלנו הוא לא ייראה שונה

וגם יהיה לו חבר- הפשוש שלי. לדעתי הלא אובייקטיבית- תינוקות מגואטמלה יפהפיים ומקסימים
. ברוכה הבאה ובהצלחה, ושהכל ילך מהר וחלק. אני אימצתי (כיחידנית) דרך עמותה שנסגרה. אם יש כמה שפועלות עכשיו בגואטמלה- מציעה לך ללכת לפגוש את כולן ולבקש שיתנו לך טלפונים של אנשים שאימצו דרכן. כמו כן- אם עמותה פועלת בכמה מדינות זה עדיף בעיני, משום שקורה לפעמים שמשהו משתבש, גם אם עכשיו נראה שהאימוץ במדינה המסויימת מאוד יציב, ואז טוב שיהיו אופציות נוספות אם כבר התחלת איתם את התהליך. מעבר לקשת מנתה את היתרונות שבאימוץ מגואטמלה, יכולה רק לעודד אותך בחום ולאחל לך שתהיי אמא בקרוב
.
 

English

New member
ברוכה הבאה, עינת=תמרה../images/Emo8.gif

כבר מסרו לך את כל האינפורמציה אז לי נותר רק לשמוח איתך על ההתחלה, להזמין אותך לחלוק איתנו את הדרך עד שתגיעי לילד/ה שלך.
 

עינת777

New member
תודה על החיזוקים../images/Emo141.gif

אני מרגישה שצלחתי שלב מאוד חשוב, אחרי המון מחשבה והתלבטות. בטוחה שאיעזר בכם בהמשך.
 
למעלה