איכות הסביבה תכריע את הבחירות בת"א!

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
איכות הסביבה תכריע את הבחירות בת"א!

איכות הסביבה תכריע את הבחירות בת"א!
סקר החברה להגנת הטבע: 74% מתושבי תל אביב מייחסים חשיבות רבה לנושאי איכות הסביבה, בהחלטתם לאיזו רשימה להצביע בבחירות למועצת העיר. כך עולה מסקר עדכני שבוצע עבור החברה להגנת הטבע, והקיף 500 מרואיינים במדגם מייצג של בעלי זכות ההצבעה בעיר. לפי הסקר, הנושאים הבאים בחשיבותם מבחינת תושבי העיר הינם חינוך (62.6%) ופיתוח רכבת ותחבורה ציבורית (62.2%) אף הוא נושא בעל אופי סביבתי מובהק. לעומת זאת, מידת ההשפעה של העמדות הפוליטיות של הרשימה על ההצבעה זכתה ל-24.4% בלבד. האם לדעתכם תהיה לסקר בפרט ולדעת הקהל בכלל השפעה על התפתחות מערכות להסעת המונים בגוש דן? Raminec
 

KermitTheFrog

New member
בוקר טוב תושבי תל-אביב

איכות הסביבה תכריע את הבחירות בת"א!
סקר החברה להגנת הטבע: 74% מתושבי תל אביב מייחסים חשיבות רבה לנושאי איכות הסביבה, בהחלטתם לאיזו רשימה להצביע בבחירות למועצת העיר. כך עולה מסקר עדכני שבוצע עבור החברה להגנת הטבע, והקיף 500 מרואיינים במדגם מייצג של בעלי זכות ההצבעה בעיר. לפי הסקר, הנושאים הבאים בחשיבותם מבחינת תושבי העיר הינם חינוך (62.6%) ופיתוח רכבת ותחבורה ציבורית (62.2%) אף הוא נושא בעל אופי סביבתי מובהק. לעומת זאת, מידת ההשפעה של העמדות הפוליטיות של הרשימה על ההצבעה זכתה ל-24.4% בלבד. האם לדעתכם תהיה לסקר בפרט ולדעת הקהל בכלל השפעה על התפתחות מערכות להסעת המונים בגוש דן? Raminec
בוקר טוב תושבי תל-אביב
הגיע הזמן שתתעוררו מן האפטיה שלכם בנושאי איכות הסביבה. תחבורה ציבורית יעילה הינה צעד גדול וחשוב בנושא. כל הכבוד! KermitTheFrog
מקרקר אצלכם בחצר...
 

omer landau

New member
תחבורה ציבורית-חשוב../images/Emo70.gif אבל גם...

בוקר טוב תושבי תל-אביב
הגיע הזמן שתתעוררו מן האפטיה שלכם בנושאי איכות הסביבה. תחבורה ציבורית יעילה הינה צעד גדול וחשוב בנושא. כל הכבוד! KermitTheFrog
מקרקר אצלכם בחצר...
תחבורה ציבורית-חשוב
אבל גם...
נושא זיהום האוויר מאוד חשוב עם כל מה שנכנס לריאות שלנו בזמן שאנחנו הולכים ברחוב זה ממש לא בריא
 

raminec

New member
איכות הסביבה זה דבר חשוב מאוד

תחבורה ציבורית-חשוב
אבל גם...
נושא זיהום האוויר מאוד חשוב עם כל מה שנכנס לריאות שלנו בזמן שאנחנו הולכים ברחוב זה ממש לא בריא
איכות הסביבה זה דבר חשוב מאוד
אני מסכים איתך. תחבורה ציבורית יעילה יכולה לשפר את איכות הסביבה בתל אביב ולהקטין את זיהום האוויר, לכן הבאתי את הכתבה לפורום. Raminec
 

omer landau

New member
מסכים איתך-משהו כמו רכבת קלה

איכות הסביבה זה דבר חשוב מאוד
אני מסכים איתך. תחבורה ציבורית יעילה יכולה לשפר את איכות הסביבה בתל אביב ולהקטין את זיהום האוויר, לכן הבאתי את הכתבה לפורום. Raminec
מסכים איתך-משהו כמו רכבת קלה
ולא עשן מלא כימיקלים ודברים אחרים שיוצאים מאגזוזים של עשרות אלפי מכוניות ביום
 

raminec

New member
ופה בדיוק עולה השאלה ../images/Emo70.gif

מסכים איתך-משהו כמו רכבת קלה
ולא עשן מלא כימיקלים ודברים אחרים שיוצאים מאגזוזים של עשרות אלפי מכוניות ביום
ופה בדיוק עולה השאלה

האם תוצאות הסקר ישפיעו על מקבלי ההחלטות כך שיתחילו להזיז עניינים בכיוון תחבורה ציבורית יעילה יותר? האם באמת אתם חושבים שיהיה ביטוי למה שרואים בסקר על הבחירות לראשות העיר? האם ישנו המועמדים את המצע שלהם כך שיתמוך יותר בנושאי איכות הסביבה (בין היתר שיפור התח"צ)? והחשוב מכולם, האם אחרי הבחירות יצא מזה משהו לטובת הציבור? Raminec
 

danezeq

New member
הרכבת הקלה בת"א תנוע ע"י חשמל?

מסכים איתך-משהו כמו רכבת קלה
ולא עשן מלא כימיקלים ודברים אחרים שיוצאים מאגזוזים של עשרות אלפי מכוניות ביום
הרכבת הקלה בת"א תנוע ע"י חשמל?
יהיו חוטים מעליה כמו טראמים? (אפשר בכלל בלי החוטים האלה?) כי אם לא - לא עשינו כלום בנוגע לאיכות האוויר
 

raminec

New member
כן, הרכבת הקלה תונע על ידי חשמל

הרכבת הקלה בת"א תנוע ע"י חשמל?
יהיו חוטים מעליה כמו טראמים? (אפשר בכלל בלי החוטים האלה?) כי אם לא - לא עשינו כלום בנוגע לאיכות האוויר
כן, הרכבת הקלה תונע על ידי חשמל
אני לא יודע את שיטת ההזנה (יש עילית ויש תחתית) אבל אני מניח שיש אנשים בפורום שיודעים יותר ממני בנושא. Raminec
 

omer landau

New member
ככל הנראה שיטת ההזנה תיהיה ....

כן, הרכבת הקלה תונע על ידי חשמל
אני לא יודע את שיטת ההזנה (יש עילית ויש תחתית) אבל אני מניח שיש אנשים בפורום שיודעים יותר ממני בנושא. Raminec
ככל הנראה שיטת ההזנה תיהיה ....
עילית נכון שחלק מהקו יהיה תת קרקעי אבל רובו יהיה במפלס הרחוב ולכן אני לא מאמין שחברת נתע מתכוונת "לבשל" אנשים (אני מודע לעובדה שיש כיום טכנולוגיות מאוד בטוחות ולא מזיקות לחישמול המסילה עצמה) וגם לפי אתר נת"ע בהדמיות אכן רואים חוטים לחשמול עילי של הרכבת
 

david80

New member
אפשר לבחור את שתי השיטות:

ככל הנראה שיטת ההזנה תיהיה ....
עילית נכון שחלק מהקו יהיה תת קרקעי אבל רובו יהיה במפלס הרחוב ולכן אני לא מאמין שחברת נתע מתכוונת "לבשל" אנשים (אני מודע לעובדה שיש כיום טכנולוגיות מאוד בטוחות ולא מזיקות לחישמול המסילה עצמה) וגם לפי אתר נת"ע בהדמיות אכן רואים חוטים לחשמול עילי של הרכבת
אפשר לבחור את שתי השיטות:
אפשר לחשמל את הקטע ההמונהר בשיטה הקרקעית ולרכוש רכבות קלות המסוגלות לקבל, במפלס הרחוב, הזנה עילית באמצעות פנטוגרף בעוד שבקטע הממונהר הם מקפלות את הפנטוגרף ומקבלות הזנה קרקעית!
 

david80

New member
רכבת קלה באמסטרדם המבלת הזנה עילית

אפשר לבחור את שתי השיטות:
אפשר לחשמל את הקטע ההמונהר בשיטה הקרקעית ולרכוש רכבות קלות המסוגלות לקבל, במפלס הרחוב, הזנה עילית באמצעות פנטוגרף בעוד שבקטע הממונהר הם מקפלות את הפנטוגרף ומקבלות הזנה קרקעית!
רכבת קלה באמסטרדם המבלת הזנה עילית
 

david80

New member
בעוד שבקטע התת קרקעי היא מקבלת

אפשר לבחור את שתי השיטות:
אפשר לחשמל את הקטע ההמונהר בשיטה הקרקעית ולרכוש רכבות קלות המסוגלות לקבל, במפלס הרחוב, הזנה עילית באמצעות פנטוגרף בעוד שבקטע הממונהר הם מקפלות את הפנטוגרף ומקבלות הזנה קרקעית!
בעוד שבקטע התת קרקעי היא מקבלת
הזנה קרקעית!
 

david80

New member
רכבת (קלה?) ברוטרדם מקבלת הזנה עלית

אפשר לבחור את שתי השיטות:
אפשר לחשמל את הקטע ההמונהר בשיטה הקרקעית ולרכוש רכבות קלות המסוגלות לקבל, במפלס הרחוב, הזנה עילית באמצעות פנטוגרף בעוד שבקטע הממונהר הם מקפלות את הפנטוגרף ומקבלות הזנה קרקעית!
רכבת (קלה?) ברוטרדם מקבלת הזנה עלית
 

david80

New member
בעוד שאותה רכבת מקבלת הזנה קרקעית

אפשר לבחור את שתי השיטות:
אפשר לחשמל את הקטע ההמונהר בשיטה הקרקעית ולרכוש רכבות קלות המסוגלות לקבל, במפלס הרחוב, הזנה עילית באמצעות פנטוגרף בעוד שבקטע הממונהר הם מקפלות את הפנטוגרף ומקבלות הזנה קרקעית!
בעוד שאותה רכבת מקבלת הזנה קרקעית
בקטע הממונהר!
 

iliketrains

New member
זיהום האוויר והים בתל-אביב

איכות הסביבה תכריע את הבחירות בת"א!
סקר החברה להגנת הטבע: 74% מתושבי תל אביב מייחסים חשיבות רבה לנושאי איכות הסביבה, בהחלטתם לאיזו רשימה להצביע בבחירות למועצת העיר. כך עולה מסקר עדכני שבוצע עבור החברה להגנת הטבע, והקיף 500 מרואיינים במדגם מייצג של בעלי זכות ההצבעה בעיר. לפי הסקר, הנושאים הבאים בחשיבותם מבחינת תושבי העיר הינם חינוך (62.6%) ופיתוח רכבת ותחבורה ציבורית (62.2%) אף הוא נושא בעל אופי סביבתי מובהק. לעומת זאת, מידת ההשפעה של העמדות הפוליטיות של הרשימה על ההצבעה זכתה ל-24.4% בלבד. האם לדעתכם תהיה לסקר בפרט ולדעת הקהל בכלל השפעה על התפתחות מערכות להסעת המונים בגוש דן? Raminec
זיהום האוויר והים בתל-אביב
בתור תל אביבי, אכן מאוד מטריד אותי זיהוםם האוויר הנוראי בעיר, אשר נוצר רובו ככולו בגלל ריבוי כלי הרכב בעיר (בהם לצערי גם אוטובוסים ישנים שאף הם תורמים לזיהום), אך גם בגלל תחנת הכח רידינג. אני מאוד מאוד מקווה שלאחר הקמת הרכבת הקלה יהיה מפנה דרסטי, ושלימים אף ייסגר מרכז העיר לרכב פרטי כמו שמקובל באירופה.
 

raminec

New member
עכשיו הזמן להשפיע ../images/Emo70.gif

זיהום האוויר והים בתל-אביב
בתור תל אביבי, אכן מאוד מטריד אותי זיהוםם האוויר הנוראי בעיר, אשר נוצר רובו ככולו בגלל ריבוי כלי הרכב בעיר (בהם לצערי גם אוטובוסים ישנים שאף הם תורמים לזיהום), אך גם בגלל תחנת הכח רידינג. אני מאוד מאוד מקווה שלאחר הקמת הרכבת הקלה יהיה מפנה דרסטי, ושלימים אף ייסגר מרכז העיר לרכב פרטי כמו שמקובל באירופה.
עכשיו הזמן להשפיע

עכשיו שיש בחירות לראשות העיריה, זה הזמן להשפיע על מקבלי ההחלטות. צריך להצביע למי שאנחנו יודעים שתומך בנושאים של איכות הסביבה
רק ככה יבינו מקבלי ההחלטות עד כמה חשובה לתושבים איכות הסביבה. Raminec
 

seffic

New member
פתרון לאוטבוסים

זיהום האוויר והים בתל-אביב
בתור תל אביבי, אכן מאוד מטריד אותי זיהוםם האוויר הנוראי בעיר, אשר נוצר רובו ככולו בגלל ריבוי כלי הרכב בעיר (בהם לצערי גם אוטובוסים ישנים שאף הם תורמים לזיהום), אך גם בגלל תחנת הכח רידינג. אני מאוד מאוד מקווה שלאחר הקמת הרכבת הקלה יהיה מפנה דרסטי, ושלימים אף ייסגר מרכז העיר לרכב פרטי כמו שמקובל באירופה.
פתרון לאוטבוסים
אוטובוסים ממונעים בגז בישול- הרבה פחות מזהם! אם יפעילו הרבה מידיבוסים שכאלו ברחבי העיר, שיזינו את הקוים הפרבריים במסופים בשולי העיר, ת"א תהיה הרבה יותר נקייה! רכבת קלה, עם כל הסימפטיה אליה, אני לא בטוח שתתאים לעיר כמו ת"א, שרחובותיה הצרים לא תוכננו לתחבורה שכזאת. ישנם צירים בודדים כגון אבן גבירול, בן יהודה, אלנבי וארלוזורוב שבהם ניתן להפעיל קו רכבת קלה, אך בשאר האיזורים מידיבוסים או תחתית. ונראה לי שמידיבוסים הם האופציה הריאלית יותר.
 

alantan

New member
שכחת את השדרות

פתרון לאוטבוסים
אוטובוסים ממונעים בגז בישול- הרבה פחות מזהם! אם יפעילו הרבה מידיבוסים שכאלו ברחבי העיר, שיזינו את הקוים הפרבריים במסופים בשולי העיר, ת"א תהיה הרבה יותר נקייה! רכבת קלה, עם כל הסימפטיה אליה, אני לא בטוח שתתאים לעיר כמו ת"א, שרחובותיה הצרים לא תוכננו לתחבורה שכזאת. ישנם צירים בודדים כגון אבן גבירול, בן יהודה, אלנבי וארלוזורוב שבהם ניתן להפעיל קו רכבת קלה, אך בשאר האיזורים מידיבוסים או תחתית. ונראה לי שמידיבוסים הם האופציה הריאלית יותר.
שכחת את השדרות
ישנן גם שדרות די רחבות בהן ניתן להעביר קווי רכבת קלה, כגון שדרות בן גוריון. "הודות" לחולדאי, ת"א לא תזכה לראות מערכת הסעת המונים מערבית לרח' אבן גבירול, שכן הוחלט שלא להעביר את הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחובות אלנבי, קינג ג'ורג', דוד המלך, ויצמן וארלוזורוב. במקומו הוחלט לנסות לקדם תוואי תת-קרקעי באבן גבירול. כלומר, מתפספסת כאן הזדמנות פז להחיות את החלקים הנטושים והמוזנחים של אלנבי ודיזנגוף, ולשדרג את הרקמה האורבנית של מה שחולדאי עצמו מכנה "העיר ההיסטורית". וזאת למה? כי קובעי המדיניות בעיריית ת"א מעדיפים את הרכב הפרטי. לא נאה להם שהרכבת הקלה תקח נתיבים מהמכוניות הפרטיות. מאז שחולדאי נכנס לכיסאו הוא אינו בוחל בשום אמצעים להרחיק את קווי הנסיעה מחוץ לעיר הישנה, תחת אמתלה של הוצאת המפרקיים מהרחובות הצרים. על-ידי כך, הוא מקווה להגיע למצב שבו הוא יוכל לבטל את המת"צים של אלנבי, קינג ג'ורג' ודרך יפו-ת"א.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה