איך נקרא העקרון ששיפור בהתחלה לדוגמא בריצה בהתחלה הוא גדול ו

TotalCommnader

New member
איך נקרא העקרון ששיפור בהתחלה לדוגמא בריצה בהתחלה הוא גדול ו

איך נקרא העקרון ששיפור בהתחלה לדוגמא בריצה בהתחלה הוא גדול ובהמשך הוא קטן?

איך זה נקרא באנגלית?

האם זה חל גם על גמישות?
 
צח"מ - צריכת חמצן מירבית

שלום לך,
אם אני מבין נכון, אתה מתכוון לשיפור ראשוני משמעותי שמורגש כשמתחילים לעשות פעילות גופנית לעומת מצב בו ספורטאי שואף לשפר עוד את רמת כושרו הגופני ואז יש שיפורים קטנים יותר.
זה כמו דיאטה - כשנכנסים לתפריט תזונה מסודר, יש תוצאות יפות יחסית מוקדם ולאחר מכן כשנשאר להוריד עוד 2 ק"ג זה נהיה בלתי אפשרי
, נכון ?

המושג מקצועי שאני מכיר שקשור לתיאור המצב הזה, הוא שיפור צח"מ (צריכת חמצן מירבית). השינויים הם שיפורים פיזיולוגיים ב-2 מערכות עיקריות, הנשימה והדם, המשפיעים על מכלול יכולות הגוף הכולל גם את הגמישות.

חשוב להבין שרמת היכולת לשפר קשורה מאוד בגנטיקה של המתאמן.

מקווה שעזרתי, המשך יום טוב וחג שמח לכולם/ן
 

TotalCommnader

New member
אכן מדובר על מצב שלדוגמא בריצת 2000 שנייה לפעמים משפרים מעל

בשלישית כמה עשרות שניות וכן הלאה.

חשבתי שיש מונח כללי יותר, כי אומנם החמצן משחק תפקיד קריטי, אבל כך גם הלב, השרירים ועוד. הכלל הזה תקף להרבה מאוד סוגי ספורט על רכיביו, וגם כמו שציינת גם מחוץ לתחום הזה.

אני הכרתי את המונח "כלל התמורה ההפוכה" אבל בחיפוש בגוגל משום מה לא מצאתי את זה אז הנחתי שיש מונח כללי כזה אחר. מכיר?

וספציפית לגבי גמישות. אני בשנות ה40 המוקדמות ועוסק בקראטה כשנה וחצי. מעולם לא הייתי גמיש. בהתחלה low kick סטטי איטי (עם השארת הרגל לפנים) היה המקסימום. האם זה אומר שאני (או האדם הממוצע בגילי כי כמו שאמרת זה תלוי גנטיקה גם) יגיע לשלב שלא משנה כמה יעבוד על גמישות הוא לא יתקדם? אני לא מדבר על מופע של איש גומי אלא לבעוט ביעילות לגובה הראש או אפילו שפגט
 
חוק התמורה הפוחתת

אינני מכיר את "כלל התמורה ההפוכה", אך נדמה לי שאתה מתכוון ל"חוק התמורה הפוחתת" שאומר שככל שכושרו הגופני של אדם נמוך יותר כך ישיג תוצאות גבוהות יותר וככל שכושרו הגופני גבוה יותר כך השיפור בתוצאות יהיה קטן יותר.
לגבי הגמישות, ישנה תקופה קריטית בחיים להשגת מירב הפוטנציאל בגמישות והיא בגיל ההתבגרות (כשעצמות גדלות ומסת השריר עולה). ככל שמתבגרים ולא שומרים על אימוני גמישות סדורים, יש ירידה ביכולת הגמישות.
באופן תיאורטי אדם בוגר יכול לשפר את גמישותו על לרמה בה הגיע בעברו בגיל ההתבגרות, בתקופה הקריטית.
יחד עם זאת, אחת הסיבות לירידה ביכולת הגמישות, היא חוסר באימון גמישות... לרוב גם באומנויות לחימה, חלק הזמן המושקע בגמישות הינו קטן, במיוחד כשמתאמנים שלא למטרה תחרותית, כך שאם תשקיע באופן סדיר, אפילו באימונים עצמיים, תוכל בוודאי לשפר עוד (תגביר את תדירות אימון הגמישות).
אינני יכול לומר לך לגבי עצמך לאיזו רמת גמישות תוכל להגיע. אני מאוד ממליץ לך להתייעץ עם המאמן שלך.

מקווה שעזרתי :)
חג שמח
 

TotalCommnader

New member
התאמנתי 5 שנים עד כיתה ט ואז הפסקתי לגמרי עד לאחרונה. גם אז

הגעתי למעט גמישות כי אז לא השקעתי בזה. כנער לא הייתי גמיש ולא עבדתי על זה בכלל. כלומר רמת הגמישות שאני אגיע אליה היא תהיה נמוכה מאוד? כאותה גמישות של הנער שהייתי ללא תרגילי הגמישות? חבל מאוד...

תודה על התשובה המלאה וחג שמח
 
לא לוותר

תמשיך להתאמן ותבנה לעצמך סדרת תרגילים שתבצע כל יום (במידה ותחליט שזה מספיק חשוב) ובטוח שתשתפר!
חג שמח
 
למעלה