איך נמנעים מאיחורים בבוקר?

פיונה ש

New member
איך נמנעים מאיחורים בבוקר?

נראה לי שבחיים לא הצלחתי לצאת בזמן מהבית, ובשנים האחרונות זה רק הולך ומחמיר
הכי גרוע, שלא ברור לי מה מעכב אותי. ניסיתי אפילו לרשום את סדר היום שלי בבוקר, לא עזר.
 

j i m m y

New member
צאי שעה לפני השעה שאת יוצאת

כווני את כל השעונים בבית 15 דקות קדימה, חלק כווני עשר דקות יותר וחלק עשרים דקות יותר. לכי עם שעון יד - לא דיגיטלי, כווני אותו עשר דקות קדימה. תקפידי להסתכל עליו כל חצי שעה ותזמזמי את השעה בראש איזה שלוש פעמים. כשאת מסתכלת על השעון הסתכלי עליו כמו שאת מסתכלת על העיניים של בראד פיט. תאהבי אותו ותקשיבי לו. תעשי מה שהוא מבקש. אם זה יעזור לך תקני שעון יד ממש חתיך.
 

פיונה ש

New member
שעה קודם, זו התחלה טובה../images/Emo8.gif

אם אני אכוון ככה את מליון השעונים שיש לנו בבית, בסוף כולם יגיעו לפני הזמן
4 AD(H)D בבית אחד... אבל האמת, אני אדע שהשעונים לא מכוונים, זה לא מצליח לעבוד עלי.
 

j i m m y

New member
כשכל השעונים מכוונים קדימה זה יצליח

לך. מניסיון. גם אני חשבתי, אבל ברגע שכיוונתי את כל השעונים בבית 15 דקות קדימה, אני כבר לא מאחר.
 

05 מיכל

New member
להכין מראש את 500 הדברים הקטנים

שדרושים בשביל לצאת מהבית; לרשום על נייר את שאר ה-700, אלה שאי-אפשר להכין מראש (הקפה למשל, או לךצחצח שניים), ולהכין לו"ז ברור. אח"כ להוסיף 1/4 שעה לסטלבט *לפני* שאת מתחילה את הסעפ"ש (=סידורים-עניינים-פה-שם) . אם קמת מאוחר מדי - זה על חשבון הסתלבט, אבל לא כדאי: הוא עוזר להתעורר ולהיכנס למסלול. למחוק כל משימה ברשימה שביצעת. זה הכיוון שעוזר לי.
 
כל מה שאת מעריכה

את הביצוע שלו כעשר דקות תכפילי או תשלשי. ותעשי טבלאות ותמדדי את הזמן שלוקחת לך כל פעולה אחרי שתרשמי כל פעולה שאת צריכה, לפני שאת רושמת כמה זמן לקחה כל פעולה, תרשמי את הזמן שאת מעריכה שתקח כל פעולה, ותרשמי ביום למחרת שוב כמה זמן לקחה כל פעולה וגם את סה"כ הזמן. אחרי זה תשבי ותחשבי על מה הלך הזמן בין לבין שהגדיל את סה"כ הזמן מעבר לסה"כ הזמן של הפעולות והעשייה. ואז יהיה לך יותר קל להבין איפה את עומדת, איפה ההערכת זמנים שלך שגויה, מה הצרכים שלך, על מה הולך הזמן ממש - על הבין לבין, מה יש בבין לבין ולמה זה קורה... ואם זה חלק מהצורך התארגנות צריך לשכלל את זה בתוך ההערכת זמנים. מאוחר יותר תוכלי להתחיל להגדיר מטרות לצמצום ההתארגנות או דברים כאלה.
 

eranoz

New member
יש לי שיטה אבל אם את לא קמה משעונים

מעוררים אז היא לא תעבוד בשבילך.
 

05 מיכל

New member
נסי גם שעון-שבת שידליק לך אור

יש שעוני-שבת של שקע אחד. חברי אחד כזה למנורת לילה טוב, שידליק לך את האור קצת לפני שאת צריכה לקום, או אחרי שהשעון הראשון מצלצל. זה מחליש את השינה ומאפשר להיגיון להתחיל להשפיע עלייך. והשעונים המעוררים - אצלי הם שלושה, מכוונים ברווחים של 10 דקות בערך. עד שלוש אני יודעת לספור גם מתוך שינה...
 

eranoz

New member
אוקיי השיטה שלי

את מכינה את הבגדים שאת רוצה ללבוש יום קודם ושמה אותם ליד השעון המעורר שכמובן נמצא רחוק רחוק מהמיטה קמת לכבות את השעון את מכבה אותו ומהר מהר מתלבשת לפני שאת חוזרת חזרה למיטה. וזה כולל נעליים. עכשיו את מכוונת את השעון עודפעם למתי שאת צריכה לעזוב את הבית. עכשיו אם לא סידרת את התיק יום קודם לסדר אותו. ועכשיו אפשר לאכול משהו או לקרא עיתון על כוס משקה חם. ברגע שהשעון מצלצל שוב. את קוטפת את עצמך ממה שאת עושה ויוצאת מהבית. ואז מגיע השלב הכי חשוב תני לעצמך איזה פידבר חיובי פירגון טוב חיוך חיבוק כי מגיע לך הפעולה הזאת דורשת מאמץ מנטלי לא קטן. וכל זה בתנאי שאין לך ילדים בעיתיים בבוקר ואז ממש קשה לצאת בזמן , כי זה לא תלוי רק בך.
 
אני הולכת לנסות את זה כבר מחר!

אני רק מקווה שהשעון יעיר אותי גם אם הוא יהיה רחוק (ומדובר במשהו שמקביל בעוצמתו לפעמון של בית ספר מפעם)
 

e t i x a

New member
הבעיה היא לא ההתארגנות

ניראה לי הבעיה האמיתית זה לקום בבוקר גם לכם קורה שהשעון מצלצל שעתיים לפחות עד שקמתם? הנודניק מצלצל כל 10 דקות ואני מכבה אותו ואומרת בצלצול הבא אני אקום וכך הלאה... וכך אני מפספסת לי יום שלם של לימודים סתם ככה וזה לא שהלכתי לישון מאוחר סתם המצב הזה של לשנות משינה לערות זה הרגע הכי קשה....... תספרו לי על זה......
 

פיונה ש

New member
הבעייה היא גם ההתארגנות וגם לקום...

אני מכבה את השעון רק פעמייים-שלוש
 

eranoz

New member
השעון חייב להיות רחוק מהמיטה

מצד שני מה עושים עם בן הזוג?
 
ניסיתי לשים את השעון רחוק מהמיטה

ופשוט לא התעוררתי
אציין שמדובר בשעון בעל צליל ועוצמה דומים לאלו של פעמון בית הספר מימי ילדותנו
 
למעלה