איך נלחמים ברעב שנובע מעייפות?

איך נלחמים ברעב שנובע מעייפות?

ולא, לישון יותר זו לא התשובה הנכונה.
הסיבה לכך היא שיש לי תינוקת בת 4 חודשים, אז משך ואיכות השינה שלי תלויים בעיקר בה.
לפני ההריון ירדתי 11 קילו בעזרת קבוצה של חלי ממן, ולא הרגשתי רעבה בכלל.
במהלך ההריון גם שמרתי ועליתי בסך הכל כ-6 קילו.
אבל אחרי הלידה לא הצלחתי להמשיך לשמור על התזונה ועליתי הכל בחזרה.
אני רוצה לחזור עכשיו למסלול, ובימים שאחרי לילות סבירים אין לי בעיה, אבל אחרי לילה כמו הנוכחי שבו קמתי פעמיים, כל פעם למשך כחצי שעה, והוא נגמר סופית בארבע - אני רעבה! אני מרגישה צורך בפחמימות ומתוקים ולא יודעת מה לעשות נגד זה. אני לא אצליח להחזיק מעמד בדיאטה כשאני רעבה כל הזמן.
 
מה לעשות עם רעב שנובע מעייפות

העניין המשמעותי כאן הוא לא רק העייפות אלא עצם העובדה שאת ערה. פשוט במצב של עירות אנחנו מודעים למסרים של הרעב שהמוח שולח בעקבות הירידה ברמת הסוכר בדם שקורית בלילה. ואת צריכה לאכול גם אם אלה שעות לא קונבנציונליות כי את פשוט פעילה ולא ישנה. אז הפתרון הוא לא להילחם ברעב. זו מלחמה שהיא בדרך כלל אבודה מראש ותגבה מחירים של אכילה בחוסר שליטה מרוב ניסיונות להילחם. אז פשוט תאכלי. רק תעשי בחירות נכונות. ומה שהכי נכון זה לאכול פחמימות כדי לייצב את רמת הסוכר בדם ואז גם תהיה רגיעה ותוכלי לחזור לשינה טובה. בעקרון אני ממליצה על פרוסת לחם עם מריחה קלה של גבינה או ממרח אחר. ואם לא ממש בא לך על אוכל ממש אז אפילו קרקרים (דלי שומן כדוגמת לחמית) או פריכיות. גם בייגלה זה יחסי משביע אם כי זה יכול להיות מאתגר מבחינת הכמויות. פרי זה גם אופציה טובה רק לא בטוח שזה ישביע, זה עניין אינדבדואלי. את יכולה לנסות גם. כמו כן תדאגי לאכול ארוחת ערב טובה כי אחרת את כבר נכנסת ללילה עם מחסור שיקשה עוד יותר. ארוחה שמשלבת פחמימות חלבונים וירקות.
אני רוצה להגיד לך עוד משהו- הרבה נשים חוות עליה במשקל דווקא אחרי הלידה, וזו באמת בעיה של הקושי לשמור על ארוחות מסודרות ובריאות. אני ממליצה לך לפנות למסגרת שתעזור לך לייצב את האכילה, שלא תהיה עליה נוספת במשקל- חבל!
אם יש עוד שאלות ספציפיות את מוזמנת לשאול..
 
הבעיה היא לא בלילה

בלילה אני מניקה וחוזרת לישון. אני בכלל לא מגיעה למטבח, אפילו בהתעוררות החמישית לאותו לילה.
הבעיה היא במשך היום שאחרי הלילה הזה. העייפות גורמת לרעב לאורך כל היום, וגם מורידה את כוח הרצון להתנגד למתוקים ולפחמימות.
 
איך להתמודד עם רעב שנובע מעייפות

עדיין, אם את מניקה בלילה זה יוצר מחסור באנרגיה שגורם לכך שאת מתחילה את היום למחרת בחסרים שיתבטאו ברעב שיהיה קשה לאזן אותו בהמשך היום.. אז קודם כל כן כדאי לאכול משהו בכל זאת אם את קמה לפחות פעמיים להניק. ולגבי ההשפעה של העייפות על הרעב במשך היום - פשוט תאכלי פחמימות קודם כל, למה צריך להתנגד לאכילה של פחמימות?! פחמימות מספקות את האנרגיה שהגוף צריך והן אלה שהכרחיות כדי להרגיש שובע. השילוב של חלבונים וירקות מגביר את השובע ולכן השילוב של שלושתם ב 3 הארוחות העיקריות של בוקר צהריים וערב יהיה הכי מועיל. תשמרי על המרווח הנכון של 3 שעות בין ארוחות בעזרת ארוחות ביניים המבוססות על פחמימות. ולגבי המתוקים- גם אין טעם להילחם בהם. מלחמה באוכל בדרך כלל תביא רק לשבירה ולאכילה יתר. בלינק הזה תוכלי לקרוא את הטיפים שלי איך לשלב מתוקים בלי לאבד שליטה
 
למעלה