איך נולד טוקבקיסט בוויינט

HollyGolightly

New member
איך נולד טוקבקיסט בוויינט

לפני הכל ולשם ההגינות אומר שגם אני הגבתי 4 פעמים במשך חיי בוויינט. אבל זה הפתיע אפילו אותי. וויינט פרסמו כתבה של פרופ' עליזה שנהר, ראש מכללת עמק יזרעאל וסגנית ראש עיריית חיפה, בה היא מתארת את התלבטויותיה איך להסביר לנכדה הקטן (ואולי גם לעצמה) את המלחמה. מול הכתבה הרגישה והעצובה הזאת, לראות את פרצי השנאה והפשטנות הוויינטים היה יותר מדי בשבילי. אולי מישהו יסביר לי איך נולד טוקבקיסט בוויינט?
 
בתור אחת שכותבת בויינט..../images/Emo8.gif

יש לי דבר אחד לאמר: את התגובות המעניינות שלא לאמר האינטילגנטיות יותר אני מקבלת באי מייל (הרבה סיפורים שהיו יכולים להתפתח בשקט לטורים אישיים). אני עוד לא יודעת מה כ"כ מרגיז את המגיבים לגבי. הדעות שלי, או סגנון הכתיבה שלי. במפתיע דווקא למדתי דבר אחד או שניים. בהתחלה הייתי בהלם, אם כי הכרתי את הרמה כשהייתי רק קוראת ולא כותבת. אח"כ התרגלתי ובסוף קיבלתי אי אילו החלטות. חוץ מזה, ויינט זה הראי של החברה שלנו, לטוב ולרע, ומדובר כידוע בפנייה למכנה המשותף הרחב ביותר. (המושג נמוך תהיה בחירה שלך)
. (אין יותר אייקונים חסרים בתגובה המהירה). טוב, אופ', אני בדרך.......
 

HollyGolightly

New member
כנראה שלא אצליח להבין מאין באים

נהרות השנאה האלה. הכתבה של שנהר היא כל כך רכה. אפילו את הרכות הם שונאים.
 

פמה

New member
רוצה לקרוא אותך בויינט איפה ?

ולגבי המגיבים האלימים שמגדפים בלי שום קשר למה שנכתב. לא צריך להגיב לכולם, פשוט תחשבי שהמקלדת זהו אמצעי מאוד פשוט וקל להוציא עליה אגרסיות .
 

טל קר

New member
אותי מפחיד איך הוא בחיים האמיתיים

מי אלו כל (למעשה בדר"כ גברים) מלאי השנאה והזדון האלה, ועד כמה הם משפיעים על החיים של אחרים.
 

Amoureuse

New member
יש לי שאלה על קו העוני

בעקבות החתימה שלך מחשבים אותו לפי השכר הממוצע במשק, לא? אז איך נגזרים המספרים השונים לפי תלות בגודל המשפחה? מצד שני, לו היו מחשבים אותו לפי הוצאות, אז יש פרמטרים מאד משמעותיים כמו האם יש למשפחה (או היחיד) דירה או שצריך לשלם שכ"ד, שזו הוצאה מאד משמעותית מתוך הכנסה שכזו (כמובן כל הון הוא משמעותי. אני מניחה שלמשפחות ברמת הכנסה כזו אין הון צבור בבנק או בנכסים פרט לדירה שדווקא יכולה להיות להם)
 

טל קר

New member
להלן התשובות...

קודם כל תשובה עקיפה - יש כל מיני טענות על כך ש'העוני הוא פיקטיבי כי הוא תלוי בשכר הממוצע', והיה לי חשוב להביא את המספרים הממשיים כדי שיראו שהעוני הוא רחוק מלהיות פיקטיבי. אגב, שימי לב איך למשל כל מי שמקבל קצבת נכות כללית, שזה עשרות אלפי אנשים, קצבת היחיד הוא כ1900 לערך שקל לחודש, שמי שיש לו משפחה שיכולה לתמוך אז היא תומכת, ואם לא, אז לא. הם לא נכללים בכלל בעוני, כי הם מרויחים מעל ה1800. בנוגע לתשובה הישירה- בוויקיפדיה מצאתי בקצרה את זה "בישראל קו העוני מוגדר כ-50% מההכנסה הפנויה החציונית, למשפחה. משמעות ההכנסה הפנויה החציונית היא הכנסה משפחתית (מעבודה, הון ונכסים, אחרי מיסים ישירים ותשלומי העברה), שלחצי מהמשפחות יש הכנסה גבוהה ממנה ולחצי נמוכה ממנה. כמובן שבשל צורת חישוב זו, קו העוני הוא יחסי ומושפע מרמת ההכנסה הכללית במשק. בחישוב קו העוני נלקח בחשבון גודל המשפחה על ידי שימוש ב"סולם שקילות" המאפשר השוואה של רמת החיים של משפחות בגודל שונה. קו העוני בישראל מחושב על ידי המוסד לביטוח לאומי." ובאריכות מצאתי את המסמך וורד הבא באתר הכנסת - מסמך רקע כלכלי בנושא:מדידת עוני בישראל –השיטה הנוכחית ושיטות חלופיות. מצרפת קישור
 

Amoureuse

New member
תודה

לא קראתי את המסמך הארוך בינתיים אבל ההסבר נותן תמונה כשלהי: אמנם מחשבים את קו העוני לא לפי שכר בלבד אלא לפי הכנסה פנויה, מצד שני כשסופרים מי תחת קו העוני כנראה לוקחים הכנסה בלבד, שזה מטעה אבל בלי ספק נותן איזושהי אינדיקציה. לדעתי רוב מי שטוען מה שציטטת מתכוון שהתזוזות בקו הן פיקטיביות. תראי, אף אחד לא יגיד לך שלחיות מכ-1800 ש"ח לחודש זה עוני פיקטיבי. זה פיקטיבי רק אם יש הכנסות שחורות לא מדווחות (מה שגם קורה בארץ, אבל שוב, ברור שלא אצל כולם, ושיש גם עניים אמיתיים מאד מאד). אבל בשנים של צמיחה כלכלית "סלקטיבית" כמו בתקופת פריחת ההייטק שרק חלק מהאוכלוסיה נהנה ממנה (עובדי הייטק וכל נותני השרותים לתעשיה הזו), אז קו העוני עולה ויותר אנשים נכנסים מתחתיו למרות שמצבם האבסולוטי לא השתנה בכלל. וכל זה מבלי לטעון שהמספרים האלה אינם מזעזעים. לי אין מושג איך חיים מהכנסה כזו בכלל.
 

Jeannie

New member
רק התייחסות קטנה

לגבי המשפט "בשנים של צמיחה כלכלית "סלקטיבית" כמו בתקופת פריחת ההייטק שרק חלק מהאוכלוסיה נהנה ממנה (עובדי הייטק וכל נותני השרותים לתעשיה הזו)" היה חשוב לי להבהיר ש"נותני השירותים לתעשיה זו" הם כמויות אדירות של אנשים. בתקופת "בועת ההיי טק" עבדתי בחברת סטרט אפ באזור הבורסה בר"ג. עבדתי בחברה זו בתקופת הפריחה של ההיי טק וגם כשהבועה התנפצה, ואני יכולה להגיד שהתנפצות הבועה פגעה בעסקים רבים ומגוונים בתקופה ההיא: מסעדות רבות באזור נסגרו לאור סגירה מאסיבית של חברות היי טק שהיוו חלק גדול מהלקוחות שלהן. בנוסף נפגעו עסקים שונים ומגוונים כגון: נותני שירותים כגון שירותי ניקוי, שירותי משרד (כגון חנויות מחשבים, תחזוקה למכונות צילום וכדו'), חנויות מזון כגון מכולות וסופרים, חנויות לציוד משרדי, חברות שליחויות, חברות תיירות (משום שלהרבה חברות היו עסקים בחו"ל או כמו בחברה שלי - חלק מהחברה היה בארץ וחלק בחו"ל), שירותי טלפוניה וכו' וכו' וכו'. בקיצור, גם הפגיעה החלקית הזו היא פגיעה בקנה מידה רחב מאוד משום שפריחת ההיי טק איפשרה פריחה של תחומים נוספים אחרים. ועוד אנקדוטה שרציתי לחלוק איתכם באותה הזדמנות: הרבה דיברו בזמנו על המשכורות המופרזות בתחום ההיי טק, אבל לפעמים שכחו לציין את השעות המופרזות שהעובדים "בילו" במשרד. אצלי בחברה לא "החתימו כרטיס" אבל חברתי שעבדה בתחום כן היתה צריכה להעביר כרטיס בתחילת יום עבודה ובסיומו, וכשחילקה את המשכורת שלה במספר השעות שעבדה היא גילתה שבסופו של דבר היא הרוויחה בסך הכל 20 ש"ח לשעה, משום שהמשכורת הגבוהה שלה חולקה בכמות מרשימה של שעות עבודה חודשיות. בשורה תחתונה, אני שמחה שהייתי אז חלק מהעולם ההוא ואני שמחה שהיום אני כבר לא...
 

Amoureuse

New member
לגמרי צודקת כמובן

אחרת זה לא היה משפיע כל כך בהחלט חלק ניכר של האוכלוסיה הושפע מהפריחה הנ"ל - אילו רק המהנדסים עצמם היו מרוויחים הם לא היו משפיעים כל כך הרבה על הפרמטרים הסטטיסטיים ובמיוחד בחישוב חציון, כי הם מועטים יחסית. לכן ציינתי את נותני השרותים להייטק, שאולי לא הרוויחו כמו מהנדסים אבל עדיין הרוויחו יפה דרך אגב גם אני הייתי בהייטק אז (וגם לפני הבועה למעשה), וגם היום אני בהייטק רק שהיום אני עובדת מהבית, כמה עשרות שעות בחודש (בחודש!!), ומרגישה שגורלי בהחלט שפר עלי. לא מרוויחה את המספרים של פעם אמנם, אבל אין שום טענות...
 

Jeannie

New member
אני חושבת

שהחתימה שלך מבטאת את זה הכי נכון: "כשאת מחייכת החיים מחייכים אלייך בחזרה".
 
לפי דעתי

הם נולדים משעמום. אולי הם כמו שאני כרגע,יושבת מול מחשב בחדר מלא ציפצופים כשכל העולם ישן לו וכל מה שיש להם לעשות כדי להעביר משמרת זה להתלהם ולהוציא אגרסיות? מפחיד לחשוב שיש אנשים כאלה במציאות שמסתובבים בינינו, אבל אם נשפוט את עם ישראל לפי התופעה המכוערת הזאת שנקראת "טוקבקיסטים" אוי ואבוי לכולנו.
 
למעלה