איך נהיים בני זוג?

ssuzzi

New member
איך נהיים בני זוג?

בטח שאלה תמימה, אז אתחיל מהסיפור שלפני השאלה: הייתי נשואה 20 שנה לאדם מקסים. הצעתי לפתוח את הנישואים כדי להציל אותם והוא הסכים. התאהבתי במאהבים שלי יותר מידי ובכל פעם חתכתי. זה כאב אבל הזוגיות שלי הייתה יותר חשובה מהכל. בעלי לשעבר היה שם להטות לי שכם ולעזור לי להתגבר. בעידודי, הוא גם ניסה להכיר נשים אחרות אבל היה משווה אותן אלי ומעדיף אותי. מהבחינה הזוגית לא היה חסר לי כלום, בעל נפלא ומאהב. היו בינינו בעיות אחרות וידעתי שאין ברירה אלא להתגרש. משכתי 8 שנים את הגרושין האלה אבל לא היתה לי ברירה וכשהוא הבין שאני צודקת הוא הסכים. אבל הוא כועס עלי מאוד. הוא אהב אותי מאוד. הוא יצא הצד הפגוע. אני התגברתי בזרועות המאהב דאז שהיום הוא בעצם האיש שאני כביכול איתו. רציתי שנפרד כשהתגרשנו ,כי הבנתי שהוא לא יוכל להיות לי גם בן זוג וגם מאהב. (הוא אדם שלא מעוניין בזוגיות) . הוא לחץ שאשאר. היה לנו כל כך טוב שקשה היה אפילו לי עצמי להקשיב לעצמי.
ועברו השנים, היו לו סטוצים וזה לא הפריע לי, ופתאום הופיעה הבחורה האחרת וזה ניער אותי. אין בינינו זוגיות באמת.
הדרישות שלי ממנו היו תמיד מינימום וכשהיה הולך לאחרות זה היה בסדר מצידי. פתאום נוצר הצורך להגדיר את עצמנו.
בזכותכם הבנתי שהוא בעצם באמת מעולם לא תכנן להיות לי לבן זוג ואיכשהו דחפתי אותו למשבצת הזאת ואולי אף לזרועותיה של אחרת שתהיה לו מאהבת.
אתמול אני והוא נפגשנו.
הסברתי לו שאני צריכה בן זוג כי אני אישה מאוד זוגית והוא אמר שזוגיות תקלקל את מה שיש בינינו.
הסברתי שזוגיות מעניקה לי ביטחון ומתוכה אני יכולה לאפשר לו חופש. הוא מיד קפץ:"אני צריך לבקש רשות?"
עניתי שהוא אמור לבדוק שאני בסדר עם שינויים. (אני פשוט לא בנויה להנחתות)
בסוף השיחה הבנתי שאני הייתי מאוד שמחה שהוא ישאר המאהב שלי אבל בנוסף לזה אני צריכה בן זוג לחיים משותפים.
מצחיק לחשוב על מודעה במדור הכרויות שאפרסם: אישה עם מאהב נפלא מחפשת בן זוג לחלק ה"משעמם" של החיים, שיעניק לה ביטחון כלכלי, שיתקע מסמר בקיר, שיתקן סתימות.
לא. מה שאדם צריך זה גם להיות בן זוג וגם להשתדל להיות מאהב נפלא. האם המאהב שלי יצליח להיות גם קצת יותר בן זוג? לא יודעת. הוא יוצא מגדרו לנסות. קשה לי להאמין.
היום הוא שלח לי מייל של בוקר טוב ואחר כך גם התקשר לשאול לשלומי. (אלו חלומות רטובים שהיו לי אבל הוא תמיד התנגד לתקשורת שאיננה מפגש אלא אם היא בעניינים ענייניים)
יודעת, מרגישה, הוא לא רוצה שנפרד.
לי אין יכולת נפשית כרגע לעבור טלטלה נפשית של פרידה חד צדדית כשאין לי מי שיהיה שם לתמוך בי.
אנחנו ננסה.
בכל מקרה האישה האחרת נשארת. בקשתי לפחות להכיר אותה ומצידי שתצטרף אלינו למיטה. הוא התרגש. לדעתי זה מתוך החשש שלי שרוצה לראות "עם מי יש לי עסק" יותר מאשר להיות קולית, אבל בסך הכל אני די קולית אז יהיה נחמד ומשעשע.
אם אצליח להיות חזקה יותר נצליח. הוא איש לא פשוט ואני לא אישה רגילה כי כמה שאני נשמעת כאן בהלקאה עצמית וחוסר ביטחון אני מאמינה שכדי להכיל איש כל כך קשה צריך להיות מאוד גדולים ומקבלים את האחר. דווקא כשאני מתלוננת על אישה אחרת שלא עשתה לי שום דבר רע חוץ מלהשאיר את הריח שלה בסדין...או אז אני מרגישה קטנה וקטנונית
לא פשוט להיות אני. מידי פעם נופל לחיי הפשוט והנחמד. מאמינה שכל אדם מקבל קושי בדרגה שהוא יכול להתיר. הלוואי שאנצח את הקושי הזה. שנצליח לבנות קצת יותר ביטחון או שאצליח להפרד. אחד משתי התפילו האלה שתתקיים ותפסיק ההתנדנדות הפנימית שלי.
עכשיו אני כאן לבקש עצות: עכשיו שהוא מוכן לנסות להיות קצת יותר בן זוג...אני רוצה לכוון אותו אלי. מהי הדרך? מה עושה אדם בן זוג? כבוד, איכפתיות, אהבה ודאגה כבר יש. סתימת כיור, הכרות עם המשפחה, תמיכה כלכלית...זה לא יהיה ואני יכולה לוותר. הקטע של הזוגיות הפתוחה לא יסגר. אז איך נהיים בני זוג?
 
שאלה יפה

בשבילי זוגיות זה תחושת בטחון, מחוייבות, אהבה, קרקע יציבה להתפתחות אישית. תמיכה. והמון אהבה.

להרגיש שהגעתי הבייתה בכל מפגש איתו.
שאני יכולה להיות אני, אבל הרבה יותר.

וכל זה. בהדדיות.
 

ssuzzi

New member
את יכולה להרחיב

בכל פעם שאני מגיעה אליו והוא אוסף אותי בין זרועותיו אני מרגישה בבית. בשאר הימים אני מרגישה אסופית. להיות אני, אני תמיד יכולה ויש לי כל מיני פנים והוא אוהב את כולן. (חוץ מזו שרוצה לדבר על זוגיות). . אז מה זה מחוייבות? איך מעניקים לאחר תחושת ביטחון? במיוחד בקשר פתוח שעוד לא התייצב . תמיכה ואהבה יש לי ועכשיו אני מרגישה שבעקבות השיחה יגיעו יותר גילויי אהבה. אבל עד שלא ארגיש שמקומי בטוח בעולם מלא נשים אחרות , חושקות לא פחות, מתאהבות הרבה יותר בקלות ולא פעם מיוחדות הרבה יותר ממני (באובייקטיביות אך לא בהקטנה מוגזמת)...עד אז לא אוכל לאפשר לו חופש באופן שארגיש נפלא עם זה. (שוב חוזרת לדבר שעימו הגעתי לכאן...הייתי מעדיפה קשר בלי שותפים ושותפות, אבל בקשר עימו אצטרך להתפשר ואם ארגיש בטוחה מספיק אתמודד מצוין גם עם זה).
 

אלעל5

New member
אין ספק הכנעת אותו..

הוא בשפל,, הוא אפילו מוכן לעשות שלישיה.הוא יהיה ללא ספק בן זוג נפלא
תהני.
 

ssuzzi

New member
:(

אני מבינה שזו ציניות. לא?
מנסה להפיק את המיטב מהנתונים הקיימים.ולא ענית בכלל.
 

אלעל5

New member
מה לא ברור?

את מוכנה לכל, בכל תנאי
הוא לא סופר אותך,,חוץ מסקס ויותר ,תחזוקת הבית.
הוא לא חולם על זוגיות, אלה על נוחות,
הוא מודע לפחדים שלך מנצל אותם ,
אם לזה את מתכוונת במושג זוגיות, אז את צריכה להתעשת.
כי לחיות מפרורים,ובפחד,רק בכדי לספר לעצמך שהוא לא יכל בלעדיך
נראה לי מעט הזוי,
 

ssuzzi

New member
קרוב לאמת אבל לא מדויק

הדבר היחיד שלא קלעת זה עניין המודע לפחדים ומנצל אותם. אולי בחולשתי שכאן אני נשמעת אישה טיפשה אבל יש לי חושים לדעת אם מדובר בניצול חולשה. לא כך הוא הדבר ואני לא מוכנה לכל בכל תנאי, אני פשוט עומדת על מקפצה, עומדת לקפוץ ונמלכת בדעתי עומדת לקפוץ וחוזר חלילה. יש לי קצת נסיון חיים והכרות עם עצמי...בסוף אני קופצת ומי שהעלה אותי למקפצה נשאר מאחור. רק שזה תהליך. זה לא קל לעשות כמו שזה קל לדבר, ואני נפרדת וחוזרת כי הפרידה קשה מאוד וכואבת נורא ואז מנסה להציע הצעות ובודקת את עצמי על ההצעות שמציעה. ובודקת את ההתכווננות שלו לבוא לקראתי. ורק יום עבר מאז שהחלטנו לנסות להיות יותר זוג, וכבר זה לא הצליח. אז מה אם הצעתי הצעות? אז מה אם הסכמתי כמעט לכל? ברגע שזה לא עובד אני רואה את זה. הלוואי שהייתי אחת כזאת שמנצלים את הפחדים שלה ומרתקים אותה לקשר. כך לא היה עולה בדעתי להפרד. עובדה שאני מביטה בקשר הזה באומץ. מנסה להציע אינסו הצעות, בוחנת אותם בעולם המציאות. מנסה. לא מצליחה. ממשיכה לדבר על זה עד שיתייצב לי. כל הטלטלות האלה שעברו חיי ולא פרטתי אפילו מחציתם, בטוחה אני שיש להן מטרה ולא מאמינה שהמטרה היא שבתחנה הסופית של חיי אחיה עם אדם שמכאיב לי.
 
איך תכווני אותו

אם הוא בא מראש בגישה שזוגיות תקלקל את מה שיש בינכם?
הדלקת אותו עם הרעיון של השלשה, שוב הלכת לקראתו.
את באמת מאמינה שתהי יותר רגועה כשתראי מי היא?
חשבת אולי שיקרה בדיוק ההפך? שזה יערער יותר את מה שאין?

הבסיס של זוגיות הוא שני בני אדם שמקיימים בינהם איזשהו יחס, אתם כבר שם מזמן.
החוכמה היא איך מקיימים את הזוגיות הזו בטוב ושומרים עליה בלי שצד אחד ימשוך לימין וצד שני לשמאל.
את עושה הכל בשבילו, את אפילו כותבת, אם תצליחי להיות חזקה יותר, זה קשה, זה מתיש
ולא נראה שהוא עומד להשתנות (והאמת אין לו סיבה בכלל)
למה שהוא לא יכיל אותך?
 
מימד בסיסי ומהותי של זוגיות הוא נתינה.

יכולתו ורצונו של האחד לתת לאחר. שלא על מנת לקבל.
הנתינה יכולה להיות בכל אספקט של החיים, ולרוב, הסיבה שזוגיות אינה מתקיימת, היא שהנתינה של האחד (אם ישנה), אינה מה שהשני צריך.

נתינה שבאה מתוך חרדת נטישה, או מתוך רצון לקבל בתמורה, או מתוך תחושת חובה, או מניפולציה/"סחיטה" - אינה מחזיקה מים, ודאי שלא לאורך זמן.

ומכאן - אני חושב שכל אחד יכול לעשות את החשיבה שלו לגבי עצמו.
אני לא ארחיב - גם ככה לא אופתע אם נוצר הרושם שסימנתי לוח מטרה על הגב שלך :)

שיהיה בהצלחה - כבר אמרתי ..
 

ssuzzi

New member
תרגיש בנוח

אתה מוצא חן בעיני פמיניסטי, תרגיש חופשי לומר את שנראה לך. אני לא כאן בשביל מילים יפות. אני צריכה לשמוע דברי אמת וכבר אמר מישהו חכם לפני: דברים יפים אינם אמת דברי אמת אינם יפים", לאו צה.
הצעתי הצעות, חזרתי חזרות, הכל נשמע טוב ויפה והנה אני כאן אצלו. הוא ישן ואני בפורום. קדמה לכך, שיחת טלפון שהוא קבל ונהיה סודי כזה והלך לחדר אחר וכששאלתי אמר ידידה, הבהירו לי שדבורים לחוד ומעשים לחוד. הוא לא הצליח להיות חופשי ולומר לי מי היתה ומה רצתה. ישבתי בסלון ואמרתי לעצמי: "מה איכפת לך לעזאזל, היא רוצה לבוא ואת כאן. מה קורה ליכולת הפרגון שלך? את אוהבת אותו, תני לו להיות מאושר ותפסיקי לסבול מזה" ולא. לא הצלחתי לאפשר לו את החופש הזה אפילו לא לשיחת טלפון. הוא מאבד אותי. הוא לא מוותר על החופש שלו למעני (לפחות לזמן שאני מעורערת) אני אתן לו את החופש שהוא מעדיף על פניי במתנה. לשם כך אצטרך ללכת. אומרת לעצמי: זה הנכון, זה הנכו, זה הנכון. חושבת על הילדים שלי שיצטרכו לראות את אמם עוברת משבר. חוששת שלא אוכל לתפקד כמו שצריך. איך אתגבר עליו בלי תמיכה? האם עדיף עיקצוצי כאב שמסוגלת לחיות איתם על פני כאב אחד ענק וחד שאולי ימית אותי? (טוב, נסחפתיף אני לא טיפוס אובדני ואל תשלחו לי משטרות:), אבל בתחושה זה ככה. בפחד זה ככה. בזכרון שלי מהתמודדות עם משברים זה ככה. נקרעת. הנכון לי זה להפרד ממנו, לא יעזור לי איך שאייפה דברים. האחריות שלי כלפי ילדיי ומקום עבודתי שגם בה ילדים, מאיפה אני אמצא עכשיו כוחות להתמודד? ואני חוזרת על זה שאני אישה חזקה שנמצאת בתקופה חלשה בחיייה. האם אני מציגה כאן תירוצים או שמא זאת האמת ותהיה זו טעות לחתוך בשבלב שבו אני כל כך רגישה. שאלתי איך נהיים זוג? אני יודעת איך נהיים זוג. מכירים ומתאהבים ורוצים בזוגיות באופן הדדי. מי שלא רוצה זוגיות לא יכול משום מקום להפוך לבן זוג. במיוחד לא מי שמאוד אוהב להיות לבד וצריך הרבה נשים מאוהבות סביבו. חברים יקרים...אני בלופ. פלונטר. תסבוכת. מצב לא פשוט.
 

talilula1

New member
בשם האהבה...

נראה לי שיותר ממה שאת אוהבת אותו , את מאוהבת בכאב.
רק כשהכאב יפסיק להיות נעים ,תסיימי את הסאגה הזאת שמעניקה לך תחושה כוזבת של גיבורת על בסרט
רומנטי סוג ד'.
בסך הכל סיפור באנלי של בחורה שעושה הכל כדי שבחור ירצה אותה ומתבלבלת בין סקס לאהבה...
ואני בכלל לא מפה, רק באתי והצצתי והנה אני כבר הולכת...
 

אסתי69

New member
את כותבת מדהים

עובדה הצלחתי לקרוא הכל למרות האורך.
וצודקת נשואונת, את עושה הכל מכל וכל
ואפילו קצת מעבר לזה בשביל לקיים את הזוגיות
בדרך זו או אחרת.
הוא מכיל אותך?
 
למעלה