איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?

מצב
הנושא נעול.

Yaron Livne

New member
איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?

איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?
אני מבין שיש כרטיס אויסטר. איך כדאי להשתמש בו אם נוסעים לשבוע?
 
תלוי מה התוכניות שלך מבחינת תח"צ

איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?
אני מבין שיש כרטיס אויסטר. איך כדאי להשתמש בו אם נוסעים לשבוע?
תלוי מה התוכניות שלך מבחינת תח"צ
סביר להניח שרוב הנסיעות יהיו באזור מחיר 1 (מרכז העיר), אבל הית'רו נמצא באזור מחיר 6.

חוץ מזה, כמה פעמים ביום תשתמש בטיוב/אוטובוס? האם בשעות השיא (לפני 9 בבוקר) או בשעות השפל?

נסיעה בודדת באזור 1 = 2.10 פאונד, נסיעה להית'רו = 5 פאונד בשעות השיא או 3 פאונד בשעות השפל (בטיוב. שים לב שהית'רו אקספרס והית'רו קונקט יקרות יותר).

עם ערך צבור יש תקרת תשלום לכל יום, באזור 1 מדובר ב-7 פאונד או 8.40 (אם נוסעים בשעות שיא) ו-8.50 או 15.80 בהתאמה לנסיעות בין אזור 1 לאזור 6.
חופשי שבועי באזור 1 עולה 30.40 וכרטיס שכולל את אזור 6 להית'רו עולה 55.60.

בקיצור - אם אתה מתכוון להשתמש בתח"צ בצורה מתונה, נסיעה אחת מהמלון בבוקר וחזרה למלון בערב - לדעתי עדיף ערך צבור של 20-25 פאונד. אם התוכנית היא לחרוש את התח"צ אולי עדיף כרטיס ל-7 ימים באזור 1 + ערך צבור לטובת הנסיעות להית'רו. קח בחשבון שרוב האטרקציות בלונדון די קרובות זו לזו ביחס לגודל העיר, ואפשר להגיע ממוזיאון הטבע לטאוור בהליכה של שעה בערך (מניסיון!), כך שלפעמים עדיף ללכת ברגל מאשר להידחס ברכבת התחתית העמוסה (ולעתים ללא מיזוג אוויר).
 

Ccyclist

Well-known member
שבועי באזור 1= מחיר של 4.3 יומיים ללא שיא.

תלוי מה התוכניות שלך מבחינת תח"צ
סביר להניח שרוב הנסיעות יהיו באזור מחיר 1 (מרכז העיר), אבל הית'רו נמצא באזור מחיר 6.

חוץ מזה, כמה פעמים ביום תשתמש בטיוב/אוטובוס? האם בשעות השיא (לפני 9 בבוקר) או בשעות השפל?

נסיעה בודדת באזור 1 = 2.10 פאונד, נסיעה להית'רו = 5 פאונד בשעות השיא או 3 פאונד בשעות השפל (בטיוב. שים לב שהית'רו אקספרס והית'רו קונקט יקרות יותר).

עם ערך צבור יש תקרת תשלום לכל יום, באזור 1 מדובר ב-7 פאונד או 8.40 (אם נוסעים בשעות שיא) ו-8.50 או 15.80 בהתאמה לנסיעות בין אזור 1 לאזור 6.
חופשי שבועי באזור 1 עולה 30.40 וכרטיס שכולל את אזור 6 להית'רו עולה 55.60.

בקיצור - אם אתה מתכוון להשתמש בתח"צ בצורה מתונה, נסיעה אחת מהמלון בבוקר וחזרה למלון בערב - לדעתי עדיף ערך צבור של 20-25 פאונד. אם התוכנית היא לחרוש את התח"צ אולי עדיף כרטיס ל-7 ימים באזור 1 + ערך צבור לטובת הנסיעות להית'רו. קח בחשבון שרוב האטרקציות בלונדון די קרובות זו לזו ביחס לגודל העיר, ואפשר להגיע ממוזיאון הטבע לטאוור בהליכה של שעה בערך (מניסיון!), כך שלפעמים עדיף ללכת ברגל מאשר להידחס ברכבת התחתית העמוסה (ולעתים ללא מיזוג אוויר).
שבועי באזור 1= מחיר של 4.3 יומיים ללא שיא.
או 3.6 כרטיסים יומיים לשעות השיא.

יחס המחירים בין כרטיסים יומיים לשבועיים דומה גם בכרטיס לאזורים 1-2 והלאה.

רק תייר שרוצה לבוא ללונדון לשבוע ולא להשתמש בתח"צ 3 ימים יהיה מוצדק שלא לקנות כרטיס שבועי, תרחיש שהגיוני למי שבאים לבקר קרובים בפרברים, לא למי שבא לבקר במרכז העיר.

כמו כן - אי אפשר לקנות שבועי בצורה רטרואקטיבית, אחרי יומיים-שלושה של נסיעות בערך צבור, והתאיידותם של £21.
 

FourthWay

New member
עושים קצת מחקר...

איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?
אני מבין שיש כרטיס אויסטר. איך כדאי להשתמש בו אם נוסעים לשבוע?
עושים קצת מחקר...
קודם כל נכנסים לאתר של TRANSPORT FOR LOND
TFL.GOV.UK
וקוראים קצת.

כמה עצות קריטיות:
תקנה כרטיס OYSTER! זה אמנם עולה 5 פאונד, אבל יחסוך לך המון כאב ראש. בלי OYSTER נסיעה בודדת בטיוב תעלה לך כמעט 5 פאונד! אפשר להזדכות על האויסטר בגמר השימוש או פשוט לשמור אותו לנסיעות עתידיות.

אם אתה הולך לשהות בעיקר באזורים 1 ו-2 (מרכז לונדון) ומתכנן לטייל כל היום, בהחלט שווה לקנות TRAVELCARD יומי - ולו רק כדי לא להסתבך עם חישובי כניסה ויציאה וכו (אם כי לרוב המערכת מאוד יעילה). אם אתה נמצא 5+ ימים, כדאי לקנות TRAVELCARD שבועי.

אוטובוסים הם פעמים רבות פתרון מצוין להגיע מכל מקום לכל מקום, בטח במרכז לונדון, ואם נוסעים רק באוטובוסים (עם OYSTER, כמובן), אז יש תקרת תשלום די נמוכה ליום שלם...
 

Ccyclist

Well-known member
לשבוע-תטעין אותו בכרטיס שבועי לאזורים הרצויים

איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?
אני מבין שיש כרטיס אויסטר. איך כדאי להשתמש בו אם נוסעים לשבוע?
לשבוע-תטעין אותו בכרטיס שבועי לאזורים הרצויים

לינקים: https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do http://www.tfl.gov.uk/tickets/ http://visitorshop.tfl.gov.uk/help-centre/oyster-card-help.html

(תראה אם הכרטיס למבקרים שווה לך, או אם עדיף רגיל).

אם הביקור הוא בעוד חודש אתה יכול אפילו להזמין את הכרטיס אליך לארץ.

עקרונית מדובר בכרטיס חכם נטען. לונדון מחולקת ל6 אזורים עיקריים כמו טבעת (1 הוא המרכז, 6 היא הטבעת השלמה החיצונית ביותר) ואם אתה יודע למשל שרוב המקומות שתבקר בהם יהיו באזורים 1 עד 3 תקנה כרטיס שבועי לאזורים 1-3 שתקף לכל הרכבות - תחתיות ועיליות (למעט הית'רו אקספרס, וכנראה הרכבת המהירה מסט' פנקרס), ואוטובוסים באזורים שבהם בחרת, ואם אתה חושב שיש מקומות שתבקר בהם ליום או יומיים באזורים אחרים תוכל להוסיף קצת ערך צבור לכרטיס. באתר TFL תוכל גם למצא את מפת הרשת ולהבין לפיה מה נמצא באיזה אזור. (יש תחנות שמסומנות בריבוע, והן נחשבות לנמצאות בשני האזורים שלידן, מה שמוזיל את הנסיעה אליהן). מחירו של כרטיס האויסטר השבועי מגלם בתוכו מחיר של 5 כרטיסים יומיים (קצת מסובך, הם אינם קיימים כהגדרה אלא כהגבלה להורדת תשלום מערך צבור) כך שאתה מרוויח יומיים חינם. לדעתי עדיף לבוא ללונדון לשבוע מאשר למספר ימים מצומצם בגלל היעדרו של כרטיס יומי במערכת. בניגוד לכרטיסי הרב-קו בארץ אין קבלות על שימוש באויסטר. השער של תחנת הרכבת יפתח בפניך, או האור הירוק באוטובוס ידלק בפניך, על כרטיס שבועי לא תצטרך לבדוק ערכים אז זה לא משנה.

הכרטיס לא תקף לסירות נהר, אך אמור להקנות איזושהי הנחה בשימוש בהן. כמו כן תברר על הנחות ילדים וכו' אם זו נסיעה משפחתית.

אם אתה נוחת בהית'רו עדיף שיהיה לך ערך צבור כי שדה התעופה נמצא באזור 6. אם אתה נוחת בגאטוויק, סטאנסטד או לוטון מדובר ברשת הארצית ולא בתחתית, והכרטיס הוא נפרד. לביקור של שבוע עדיף לקנות כרטיס הלוך ושוב (נסיעה אחת בכל כיוון) שתקף לחודש, "Open Return" ברשת הארצית (הכירטוס הוא משותף לכל מפעילות הקווים)

לגבי רכבות האקספרס של שדות התעופה: הן יקרות יותר מהרכבות הסטנדרטיות, ניתן לקנות כרטיס הלוך-חזור עבורן שמוזיל את העלות, אך לכמה מהן יש אלטרנטיבות: להית'רו אקספרס האלטרנטיבה היא קו הפיקדילי בתחתית (כחול-כהה), בגאטוויק יש רכבות רגילות של סאת'ארן לויקטוריה וכן רכבות של FCC First Capital Connect למסלול שחוצה את העיר מתחנת לונדון ברידג' לתחנת קינגס-קרוס סנט-פנקרס ואפילו קו משלים (שיש להחליף בו בסנט פנקרס) לשכונות די יהודיות בצפון העיר כמו הנדון ומיל-היל (אם אתה מבקר אצל קרובים שם).

לגבי לוטון: יש פאק כירטוס מעצבן ברשת הארצית שצריך להגדיר את התחנה " Luton Airport " למרות שאין שם תחנת רכבת, כדי לקבל את הסעת החינם מתחנת הרכבת Luton Airport Parkway שנמצאת 5 דקות ממנה באוטובוס ייעודי עם הרבה מקום למזוודות. בעבר השטאל היה בחינם. לצערי השיטה הבריטית פועלת על הנחת היכרות ומקומיות, כך שמי שטס ללוטון כתייר בתקופה שהשאטל היה חינם עלול להיתקל עם השינוי הזה אם לא עידכנו אותו. הקו מלוטון ללונדון הוא אותו קו של FCC כאשר ישנם שני תת-קווים, הקו המהיר לברייטון שמגיע לקינג'ס קרוס סנט פנקרס במהירות, וקו איטי לסאטון שעוצר בשכונות רבות בצפון העיר.
 

Ccyclist

Well-known member
מפת סגירות סוף השבוע בתחתית של לונדון

לשבוע-תטעין אותו בכרטיס שבועי לאזורים הרצויים

לינקים: https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do http://www.tfl.gov.uk/tickets/ http://visitorshop.tfl.gov.uk/help-centre/oyster-card-help.html

(תראה אם הכרטיס למבקרים שווה לך, או אם עדיף רגיל).

אם הביקור הוא בעוד חודש אתה יכול אפילו להזמין את הכרטיס אליך לארץ.

עקרונית מדובר בכרטיס חכם נטען. לונדון מחולקת ל6 אזורים עיקריים כמו טבעת (1 הוא המרכז, 6 היא הטבעת השלמה החיצונית ביותר) ואם אתה יודע למשל שרוב המקומות שתבקר בהם יהיו באזורים 1 עד 3 תקנה כרטיס שבועי לאזורים 1-3 שתקף לכל הרכבות - תחתיות ועיליות (למעט הית'רו אקספרס, וכנראה הרכבת המהירה מסט' פנקרס), ואוטובוסים באזורים שבהם בחרת, ואם אתה חושב שיש מקומות שתבקר בהם ליום או יומיים באזורים אחרים תוכל להוסיף קצת ערך צבור לכרטיס. באתר TFL תוכל גם למצא את מפת הרשת ולהבין לפיה מה נמצא באיזה אזור. (יש תחנות שמסומנות בריבוע, והן נחשבות לנמצאות בשני האזורים שלידן, מה שמוזיל את הנסיעה אליהן). מחירו של כרטיס האויסטר השבועי מגלם בתוכו מחיר של 5 כרטיסים יומיים (קצת מסובך, הם אינם קיימים כהגדרה אלא כהגבלה להורדת תשלום מערך צבור) כך שאתה מרוויח יומיים חינם. לדעתי עדיף לבוא ללונדון לשבוע מאשר למספר ימים מצומצם בגלל היעדרו של כרטיס יומי במערכת. בניגוד לכרטיסי הרב-קו בארץ אין קבלות על שימוש באויסטר. השער של תחנת הרכבת יפתח בפניך, או האור הירוק באוטובוס ידלק בפניך, על כרטיס שבועי לא תצטרך לבדוק ערכים אז זה לא משנה.

הכרטיס לא תקף לסירות נהר, אך אמור להקנות איזושהי הנחה בשימוש בהן. כמו כן תברר על הנחות ילדים וכו' אם זו נסיעה משפחתית.

אם אתה נוחת בהית'רו עדיף שיהיה לך ערך צבור כי שדה התעופה נמצא באזור 6. אם אתה נוחת בגאטוויק, סטאנסטד או לוטון מדובר ברשת הארצית ולא בתחתית, והכרטיס הוא נפרד. לביקור של שבוע עדיף לקנות כרטיס הלוך ושוב (נסיעה אחת בכל כיוון) שתקף לחודש, "Open Return" ברשת הארצית (הכירטוס הוא משותף לכל מפעילות הקווים)

לגבי רכבות האקספרס של שדות התעופה: הן יקרות יותר מהרכבות הסטנדרטיות, ניתן לקנות כרטיס הלוך-חזור עבורן שמוזיל את העלות, אך לכמה מהן יש אלטרנטיבות: להית'רו אקספרס האלטרנטיבה היא קו הפיקדילי בתחתית (כחול-כהה), בגאטוויק יש רכבות רגילות של סאת'ארן לויקטוריה וכן רכבות של FCC First Capital Connect למסלול שחוצה את העיר מתחנת לונדון ברידג' לתחנת קינגס-קרוס סנט-פנקרס ואפילו קו משלים (שיש להחליף בו בסנט פנקרס) לשכונות די יהודיות בצפון העיר כמו הנדון ומיל-היל (אם אתה מבקר אצל קרובים שם).

לגבי לוטון: יש פאק כירטוס מעצבן ברשת הארצית שצריך להגדיר את התחנה " Luton Airport " למרות שאין שם תחנת רכבת, כדי לקבל את הסעת החינם מתחנת הרכבת Luton Airport Parkway שנמצאת 5 דקות ממנה באוטובוס ייעודי עם הרבה מקום למזוודות. בעבר השטאל היה בחינם. לצערי השיטה הבריטית פועלת על הנחת היכרות ומקומיות, כך שמי שטס ללוטון כתייר בתקופה שהשאטל היה חינם עלול להיתקל עם השינוי הזה אם לא עידכנו אותו. הקו מלוטון ללונדון הוא אותו קו של FCC כאשר ישנם שני תת-קווים, הקו המהיר לברייטון שמגיע לקינג'ס קרוס סנט פנקרס במהירות, וקו איטי לסאטון שעוצר בשכונות רבות בצפון העיר.
מפת סגירות סוף השבוע בתחתית של לונדון
אמנם יש בלונדון תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, אך בכל סוף שבוע ישנן עבודות תשתית על קטעי קו שונים, לפי סדר שנקבע חודשים מראש.

הלינק לכך הוא: http://www.tfl.gov.uk/tfl/livetravelnews/realtime/track.aspx?offset=weekend

בדרך כלל יש מפות כאלו בתחנות במהלך השבוע כך שניתן לדעת אילו רעות חולות הגרילו לסוף השבוע הקרוב.

המפה די ברורה - אפור בהיר - הרשת, קווים בצבע - קטעים סגורים, תחנות בודדות ששמן באדום - תחנה יחידה סגורה על קו פעיל.

למזלנו האוטובוסים פועלים, וכמו כן אם יש סגירה שאין במקביל לה קו אוטובוסים התחתית מפעילה שירות אוטובוסים חלופי.
 

Yaron Livne

New member
אנחנו נוחתים וממריאים חזרה בלוטון

איך מתנהלים בתח״צ בלונדון?
אני מבין שיש כרטיס אויסטר. איך כדאי להשתמש בו אם נוסעים לשבוע?
אנחנו נוחתים וממריאים חזרה בלוטון
חוץ מזה אני לא מצליח להבין מה ההבדל בין אויסטר רגיל לאויסטר טראוולר.

אם רוב הדברים שאני צריך הם באיזור 1 או 2 אז כדאי לשים על האויסטר טראוולקארד שמתאים לאיזורים האלה ובנוסף לשים פיי אז יו גוו? זאת הכוונה?
 

Ccyclist

Well-known member
בעיקרון כן, קנה שבועי 1-2 ותוסיף £5 קרדיט

אנחנו נוחתים וממריאים חזרה בלוטון
חוץ מזה אני לא מצליח להבין מה ההבדל בין אויסטר רגיל לאויסטר טראוולר.

אם רוב הדברים שאני צריך הם באיזור 1 או 2 אז כדאי לשים על האויסטר טראוולקארד שמתאים לאיזורים האלה ובנוסף לשים פיי אז יו גוו? זאת הכוונה?
בעיקרון כן, קנה שבועי 1-2 ותוסיף £5 קרדיט
שים לב שטראבלקארד שבועי ( = כרטיס שבועי ) יכול להתחיל בכל יום בשבוע, כולל ביום למחרת הקנייה (אם למשל אתה שוהה ממש במרחק הליכה מתחנת הרכבת בה תרד בעיר). הערך הצבור טוב לקפיצה או שתיים לאזור חיצוני יותר, אבל עם המחירים כיום תבדוק אותו במכונה כל פעם שאתה יוצא מתחנה מחוץ לאזורים שלך.

אם אני מבין נכון (כי אני לא תייר) האויסטר טראוולר נותן אי אילו הנחות בכניסה למספר אטרקציות שאולי יתאימו לך ואולי לא. אם אתה בא לעשות מוזיאונים וכו' אולי זה יתאים, אם לא - עדיף שלא להתעסק בזה יותר מדי. יתכן גם שהכרטיס לתיירים יכול להשלח אליך בדואר עוד לארץ, אם כי מכתב יכול לקחת כמה שבועות אז אולי עדיף פשוט לקנות רגיל בתחנה הראשונה של התחתית (סמל התחתית, עיגול אדום ופס כחול).

מתאור האזורים אני מניח שאתה שוהה במלון במרכז העיר ואין לך קרובים שצריך לרצות. בשדה התעופה בלוטון יש דסק של הרכבת ( סמל =Z= סימן שווה עם שני חיצים) ביציאה מהמכס וקצת שמאלה, בפינה באולם קבלת הפנים הראשון או קצת אחריו, זה המקום שעדיף לקנות בו כרטיסים לרכבת, המחיר יהיה כנראה בסביבות ה£30 ותבקש את האופציה שנותנת לך לחזור תוך חודש Open Return. אם ה"אנחנו" כולל מספר ילדים ומבוגרים אולי עדיף לשאול אם כרטיס קבוצתי יהיה זול יותר. (המספר הוא 2 או 4 מבוגרים ו2 או 4 ילדים, אינני זוכר את הקונסטלציה המדוייקת). השאטל יקח אותך מהמסוף הקטן שממש מחוץ לבניין שדה התעופה (מימין כאשר אתה יוצא מהמכס) לתחנת Luton Airport Parkway ושם קח או רכבת של FCC לברייטון או רכבת של איסט מידלנדס לסנט-פנקרס. רק אם השעה מאד מאוחרת ואין רכבות אחרות קח את הרכבת של FCC לסאטון Sutton כי היא איטית, מאספת, ומוסיפה לפחות חצי שעה לנסיעה. בקו הזה יש לפעמים עבודות תשתית אז http://www.firstcapitalconnect.co.uk/plan-your-journey/ הזן את זמני הנסיעות שלך בלינק כדי לוודא שאין עבודות תשתית בימים שבהם אתה צריך את הרכבת לשדה התעופה.
 

Yaron Livne

New member
למה דווקא £5 ?

בעיקרון כן, קנה שבועי 1-2 ותוסיף £5 קרדיט
שים לב שטראבלקארד שבועי ( = כרטיס שבועי ) יכול להתחיל בכל יום בשבוע, כולל ביום למחרת הקנייה (אם למשל אתה שוהה ממש במרחק הליכה מתחנת הרכבת בה תרד בעיר). הערך הצבור טוב לקפיצה או שתיים לאזור חיצוני יותר, אבל עם המחירים כיום תבדוק אותו במכונה כל פעם שאתה יוצא מתחנה מחוץ לאזורים שלך.

אם אני מבין נכון (כי אני לא תייר) האויסטר טראוולר נותן אי אילו הנחות בכניסה למספר אטרקציות שאולי יתאימו לך ואולי לא. אם אתה בא לעשות מוזיאונים וכו' אולי זה יתאים, אם לא - עדיף שלא להתעסק בזה יותר מדי. יתכן גם שהכרטיס לתיירים יכול להשלח אליך בדואר עוד לארץ, אם כי מכתב יכול לקחת כמה שבועות אז אולי עדיף פשוט לקנות רגיל בתחנה הראשונה של התחתית (סמל התחתית, עיגול אדום ופס כחול).

מתאור האזורים אני מניח שאתה שוהה במלון במרכז העיר ואין לך קרובים שצריך לרצות. בשדה התעופה בלוטון יש דסק של הרכבת ( סמל =Z= סימן שווה עם שני חיצים) ביציאה מהמכס וקצת שמאלה, בפינה באולם קבלת הפנים הראשון או קצת אחריו, זה המקום שעדיף לקנות בו כרטיסים לרכבת, המחיר יהיה כנראה בסביבות ה£30 ותבקש את האופציה שנותנת לך לחזור תוך חודש Open Return. אם ה"אנחנו" כולל מספר ילדים ומבוגרים אולי עדיף לשאול אם כרטיס קבוצתי יהיה זול יותר. (המספר הוא 2 או 4 מבוגרים ו2 או 4 ילדים, אינני זוכר את הקונסטלציה המדוייקת). השאטל יקח אותך מהמסוף הקטן שממש מחוץ לבניין שדה התעופה (מימין כאשר אתה יוצא מהמכס) לתחנת Luton Airport Parkway ושם קח או רכבת של FCC לברייטון או רכבת של איסט מידלנדס לסנט-פנקרס. רק אם השעה מאד מאוחרת ואין רכבות אחרות קח את הרכבת של FCC לסאטון Sutton כי היא איטית, מאספת, ומוסיפה לפחות חצי שעה לנסיעה. בקו הזה יש לפעמים עבודות תשתית אז http://www.firstcapitalconnect.co.uk/plan-your-journey/ הזן את זמני הנסיעות שלך בלינק כדי לוודא שאין עבודות תשתית בימים שבהם אתה צריך את הרכבת לשדה התעופה.
למה דווקא £5 ?
 

Ccyclist

Well-known member
כי לדעתי זה יספיק לך לנסיעה או שתיים החוצה.

למה דווקא £5 ?
כי לדעתי זה יספיק לך לנסיעה או שתיים החוצה.
נגיד לשם העיקרון שאתה קונה כרטיס שבועי לאזורים 1-2, אבל יוצא לך או לשוטט ברגל תחנה אחת החוצה לאזור 3, או שאתה מגלה שסידור כלשהו (קנייה / קרובים / חברים) יצריך הגעה לאזור 4 או 5 - מה שקורה הוא שתשלום נוסף (אזורים 3 והלאה) יוצא מהערך הצבור, וסכום של £5 אמור לדעתי לכסות נסיעה מכוונת של הלוך-חזור או טעות שיטוט או שתיים. זה פשוט מונע אי נעימויות ומצבים בהם אתה מנסה לצאת תחנה אחת אחרי האזורים שיש לך והשער לא נפתח.
 

FourthWay

New member
הבהרה לגבי האויסטר...

אנחנו נוחתים וממריאים חזרה בלוטון
חוץ מזה אני לא מצליח להבין מה ההבדל בין אויסטר רגיל לאויסטר טראוולר.

אם רוב הדברים שאני צריך הם באיזור 1 או 2 אז כדאי לשים על האויסטר טראוולקארד שמתאים לאיזורים האלה ובנוסף לשים פיי אז יו גוו? זאת הכוונה?
הבהרה לגבי האויסטר...
ה-OYSTER זה כמו כרטיס הרב-קו של לונדון (כרטיס פיזי).

ה-TRAVELCARD זה כמו חוזה (חופשי יומי, חופשי שבועי) שמוטען עליו.

אפשר לקנות גם TRAVELCARD מנייר, אבל לא ממש כדאי - אויסטר זה חובה.

כמו שאמר קודמי, הנסיעה מ/אל לוטון לא קשורה בכלל לעניין ה-OYSTER ויש להתמודד איתה בנפרד. מה שכן, כדאי אולי לשקול אופציה של EASYBUS, שאולי פחות נוחה מרכבת - אבל יכולה להיות הרבה יותר זולה.

אם אתה מטעין TRAVELCARD יומי, אז הסיבה היחידה להטעין ערך צבור בנוסף לכך זה למקרים שבהם אתה נוסע מעבר לאזור ה-TRAVELCARD הרגיל. אם אתה רוצה להיות להיות בטוח לחלוטין, קנה TRAVELCARD של אזורים 1-3, ואז תוכל להגיע גם ל-GRINWICH, STRATFORD, KEW GARDENS, EALING וכו. אם אתה רק הולך על לונדון הקלאסית, אז אזורים 1-2 בהחלט יספיקו. ליתר בטחון אולי כדאי באמת להשקיע איזה 5 פואנד בערך צבור למקרים חריגים.
 

Yaron Livne

New member
יש בכלל סיבה להטעין Travelcard יומי?

הבהרה לגבי האויסטר...
ה-OYSTER זה כמו כרטיס הרב-קו של לונדון (כרטיס פיזי).

ה-TRAVELCARD זה כמו חוזה (חופשי יומי, חופשי שבועי) שמוטען עליו.

אפשר לקנות גם TRAVELCARD מנייר, אבל לא ממש כדאי - אויסטר זה חובה.

כמו שאמר קודמי, הנסיעה מ/אל לוטון לא קשורה בכלל לעניין ה-OYSTER ויש להתמודד איתה בנפרד. מה שכן, כדאי אולי לשקול אופציה של EASYBUS, שאולי פחות נוחה מרכבת - אבל יכולה להיות הרבה יותר זולה.

אם אתה מטעין TRAVELCARD יומי, אז הסיבה היחידה להטעין ערך צבור בנוסף לכך זה למקרים שבהם אתה נוסע מעבר לאזור ה-TRAVELCARD הרגיל. אם אתה רוצה להיות להיות בטוח לחלוטין, קנה TRAVELCARD של אזורים 1-3, ואז תוכל להגיע גם ל-GRINWICH, STRATFORD, KEW GARDENS, EALING וכו. אם אתה רק הולך על לונדון הקלאסית, אז אזורים 1-2 בהחלט יספיקו. ליתר בטחון אולי כדאי באמת להשקיע איזה 5 פואנד בערך צבור למקרים חריגים.
יש בכלל סיבה להטעין Travelcard יומי?
הרי תקרת התשלום זהה לזה, לא?
 

FourthWay

New member
זה עניין של נוחות

יש בכלל סיבה להטעין Travelcard יומי?
הרי תקרת התשלום זהה לזה, לא?
זה עניין של נוחות
ככה את יודע בדיוק כמה אתה משלם ולא יהיו לך הפתעות אם במקרה שכחת להעביר את הכרטיס באחת התחנות ואז אתה מגלה שכל היתרה הצבורה התאדתה לה... אגב, המחיר המוזל תקף מ-9:30 בבוקר (בכל השעות בסוף השבוע) - קצת כמו חופשי יומי כאן.
 

Yaron Livne

New member
אבל היא יכולה להתאדות רק עד המחיר של היומי

זה עניין של נוחות
ככה את יודע בדיוק כמה אתה משלם ולא יהיו לך הפתעות אם במקרה שכחת להעביר את הכרטיס באחת התחנות ואז אתה מגלה שכל היתרה הצבורה התאדתה לה... אגב, המחיר המוזל תקף מ-9:30 בבוקר (בכל השעות בסוף השבוע) - קצת כמו חופשי יומי כאן.
אבל היא יכולה להתאדות רק עד המחיר של היומי
לא?
 

Ccyclist

Well-known member
אם המערכת לא השתנתה בשנתיים האחרונות אין יומי

אבל היא יכולה להתאדות רק עד המחיר של היומי
לא?
אם המערכת לא השתנתה בשנתיים האחרונות אין יומי
כפי שניתן להסיק מהניק אני רוכב על אופניים בדרך כלל, ולכן השימוש שלי בתחתית היה שימוש של פעם-פעמיים בשבוע, מה שלא הצדיק כרטיס שבועי.

ועד קיץ 2011 אני יכול להעיד שלא היתה אופציה להטעין כרטיס יומי באויסטר, כל מה שהיה הוא הגבלת גבייה מהערץ הצבור על הכרטיס לערך של כרטיס יומי לאזורים בהם נסעת. העובדה שאי אפשר היה להטעין כרטיס יומי היתה מאד מרגיזה.

בכל מקרה - מחיר של כרטיס שבועי שווה ל5 כרטיסים יומיים במחירי off peak והוא תקף לשבוע, עד ל4:30 בבוקר ביום למחרת התאריך האחרון שלו (למשל: כרטיס שנקנה היום יהיה בתוקף עד 04:30 בבוקר ביום ד' הבא.
 

Yaron Livne

New member
לא מבין בשביל מה אתה צריך יומי

אם המערכת לא השתנתה בשנתיים האחרונות אין יומי
כפי שניתן להסיק מהניק אני רוכב על אופניים בדרך כלל, ולכן השימוש שלי בתחתית היה שימוש של פעם-פעמיים בשבוע, מה שלא הצדיק כרטיס שבועי.

ועד קיץ 2011 אני יכול להעיד שלא היתה אופציה להטעין כרטיס יומי באויסטר, כל מה שהיה הוא הגבלת גבייה מהערץ הצבור על הכרטיס לערך של כרטיס יומי לאזורים בהם נסעת. העובדה שאי אפשר היה להטעין כרטיס יומי היתה מאד מרגיזה.

בכל מקרה - מחיר של כרטיס שבועי שווה ל5 כרטיסים יומיים במחירי off peak והוא תקף לשבוע, עד ל4:30 בבוקר ביום למחרת התאריך האחרון שלו (למשל: כרטיס שנקנה היום יהיה בתוקף עד 04:30 בבוקר ביום ד' הבא.
לא מבין בשביל מה אתה צריך יומי
הרי זה או שתשלם מחיר של יומי או פחות מזה.
 

Ccyclist

Well-known member
כי בערך צבור (ואין קבלות) אי אפשר לדעת מה יש.

לא מבין בשביל מה אתה צריך יומי
הרי זה או שתשלם מחיר של יומי או פחות מזה.
כי בערך צבור (ואין קבלות) אי אפשר לדעת מה יש.

קודם כל - אני לא סומך על TFL (ועוד רעיון מתקופת ליווינגסטון) שיגבו ממני בדיוק £5 אם הערך הצבור ירד מתחת לסכום הזה, אז באופציה הזו אני לא משתמש. אם אתה גר בבריטניה אתה וודאי מכיר את השיטה שבה דברים כאלו יכולים להסתבך - למשל - פעם ברקלייס הכניסה אותי למינוס של כמה אלפי פאונד כשהייתי צריך להעביר תשלום כלשהו והיה לי את כל הסכום בחשבון העו"ש כי היה להם מנגנון "מתוכחם" שנועד להעביר סכומים עודפים לחשבון חיסכון. אישור מימי ליווינגסטון לקחת £5 יכול בקלות ובטעות להפוך ל £500 מכל מני באגים של מיחשוב ממשלתי מתקופת בלייר (ע"ע Tax credits שמקבליהם נאלצו לשלם חזרה וביוקר) אז סליחה אבל כאשר ניהלתי ערך צבור זה היה במנותק מחשבון הבנק שלי, ומדי פעם הטענתי £20.

כאשר יש לך £20 בחשבון, אין קבלות נייר, והתשלומים הם בסכומים שאינם עגולים או קלים לזכירה אתה לא יכול לדעת בדיוק כמה יש לך בערך הצבור. מה שקורה הוא שאתה מניח למשל שאם לפני שבועיים-שלושה הטענת את הסכום הזה אז וודאי תוכל לעלות על אוטובוס לשכונה כמו מוזוול היל שלא נעים לרכב אליה בגלל הטופוגרפיה, או לקחת רכבת מפינצ'לי לקמדן או היי-בארנט. כמו כן - על מנת לנהל את הערך הצבור צריך לבדוק יתרות ולהתחיל לחשב. לא משנה כמה תנסה לנהל את החשבון במצב כזה - על כל כמה פעמים שתטעין את הכרטיס בזמן יצא לך מצב מביש של אוטובוס שמסרב להדליק עבורך את הנורה האדומה, או מחסום יציאה שדורש שתיצור קשר עם השומר.

כרטיס יומי לעומת זאת מאפשר לך להגדיר מראש את האזורים שתבקר בהם (למשל - אם הייתי צריך כרטיס 1-4 ליום קניות בעיר) ופשוט להטעין סכום מוגדר מראש (שהמכונה תאכל £10 ותחזיר עודף או שהיא תסרוק את כרטיס האשראי) שנכון למה שאתה צריך. אם אתה מניח שאני אמור להכיר את המחירים - כמעט עשור שאני מתגורר בספרד בחורף, וזה אומר שבהפסקות לונדון קצרות במהלך החורף לא ידעתי בדיוק מהי ההעלאה השנתית. כמו כן איך אפשר לשנן מחיר לא מעוגל שמשתנה כל שנה? פעם זה היה קצת פחות מ £5 ואז זה עלה לכמעט £7.5 ועד סוף העשור אני מניח שזה יעבור את ה £10.

בסופו של דבר חברה צרכנית מערבית נמדדת בכך שהכל שם עבורך ואין צורך להסתבך יותר מדי. כמשתמש ארעי במערכת (ביום-יום רכבתי 30 דקות הלוך ו30 חזור כאשר לאופניים היתה מובטחת חנייה בתוך הבניין, מה שנהוג מאד במקומות עבודה, מכוני כושר, ובביקורים אצל חברים) שיטת הערך הצבור והגבייה המקסימלית לא היו נוחים לי מהסיבות שמניתי. כמו כן - בעבר היו כרטיסים לתקופות קצרות כמו סוף שבוע או 3 ימים שהתאימו מאד לתיירים שבאים לביקור קצר (או נמצאים בעיר בין טיסות). הכרטיסים האלו בוטלו ואי אפשר לטעון אותם לאויסטר בימינו וחבל. העניין הזה הופך את הנסיעה בעיר ליקרה עבור תיירים שבאים לפחות מ5 יום.
 

Yaron Livne

New member
ו׳או׳.. זה באמת מסובך..

כי בערך צבור (ואין קבלות) אי אפשר לדעת מה יש.

קודם כל - אני לא סומך על TFL (ועוד רעיון מתקופת ליווינגסטון) שיגבו ממני בדיוק £5 אם הערך הצבור ירד מתחת לסכום הזה, אז באופציה הזו אני לא משתמש. אם אתה גר בבריטניה אתה וודאי מכיר את השיטה שבה דברים כאלו יכולים להסתבך - למשל - פעם ברקלייס הכניסה אותי למינוס של כמה אלפי פאונד כשהייתי צריך להעביר תשלום כלשהו והיה לי את כל הסכום בחשבון העו"ש כי היה להם מנגנון "מתוכחם" שנועד להעביר סכומים עודפים לחשבון חיסכון. אישור מימי ליווינגסטון לקחת £5 יכול בקלות ובטעות להפוך ל £500 מכל מני באגים של מיחשוב ממשלתי מתקופת בלייר (ע"ע Tax credits שמקבליהם נאלצו לשלם חזרה וביוקר) אז סליחה אבל כאשר ניהלתי ערך צבור זה היה במנותק מחשבון הבנק שלי, ומדי פעם הטענתי £20.

כאשר יש לך £20 בחשבון, אין קבלות נייר, והתשלומים הם בסכומים שאינם עגולים או קלים לזכירה אתה לא יכול לדעת בדיוק כמה יש לך בערך הצבור. מה שקורה הוא שאתה מניח למשל שאם לפני שבועיים-שלושה הטענת את הסכום הזה אז וודאי תוכל לעלות על אוטובוס לשכונה כמו מוזוול היל שלא נעים לרכב אליה בגלל הטופוגרפיה, או לקחת רכבת מפינצ'לי לקמדן או היי-בארנט. כמו כן - על מנת לנהל את הערך הצבור צריך לבדוק יתרות ולהתחיל לחשב. לא משנה כמה תנסה לנהל את החשבון במצב כזה - על כל כמה פעמים שתטעין את הכרטיס בזמן יצא לך מצב מביש של אוטובוס שמסרב להדליק עבורך את הנורה האדומה, או מחסום יציאה שדורש שתיצור קשר עם השומר.

כרטיס יומי לעומת זאת מאפשר לך להגדיר מראש את האזורים שתבקר בהם (למשל - אם הייתי צריך כרטיס 1-4 ליום קניות בעיר) ופשוט להטעין סכום מוגדר מראש (שהמכונה תאכל £10 ותחזיר עודף או שהיא תסרוק את כרטיס האשראי) שנכון למה שאתה צריך. אם אתה מניח שאני אמור להכיר את המחירים - כמעט עשור שאני מתגורר בספרד בחורף, וזה אומר שבהפסקות לונדון קצרות במהלך החורף לא ידעתי בדיוק מהי ההעלאה השנתית. כמו כן איך אפשר לשנן מחיר לא מעוגל שמשתנה כל שנה? פעם זה היה קצת פחות מ £5 ואז זה עלה לכמעט £7.5 ועד סוף העשור אני מניח שזה יעבור את ה £10.

בסופו של דבר חברה צרכנית מערבית נמדדת בכך שהכל שם עבורך ואין צורך להסתבך יותר מדי. כמשתמש ארעי במערכת (ביום-יום רכבתי 30 דקות הלוך ו30 חזור כאשר לאופניים היתה מובטחת חנייה בתוך הבניין, מה שנהוג מאד במקומות עבודה, מכוני כושר, ובביקורים אצל חברים) שיטת הערך הצבור והגבייה המקסימלית לא היו נוחים לי מהסיבות שמניתי. כמו כן - בעבר היו כרטיסים לתקופות קצרות כמו סוף שבוע או 3 ימים שהתאימו מאד לתיירים שבאים לביקור קצר (או נמצאים בעיר בין טיסות). הכרטיסים האלו בוטלו ואי אפשר לטעון אותם לאויסטר בימינו וחבל. העניין הזה הופך את הנסיעה בעיר ליקרה עבור תיירים שבאים לפחות מ5 יום.
ו׳או׳.. זה באמת מסובך..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה