איך מתמודדים עם חלומות זוועה שרודפים לאורך כל היום?

איך מתמודדים עם חלומות זוועה שרודפים לאורך כל היום?

שלום לכולם,
פעם ראשונה שלי בפורום הזה, אז אציג את עצמי בקצרה.
אני מאובחנת כבעלת פוסט טראומה מורכבת עקב עבר מורכב של תקיפה מינית, אונס ועוד שלא ארצה לפרט, לאורך שנים. אני בת 36 וכבר קרוב ל 3 שנים סובלת מדיכאון מג'ורי אובדני, כולל ניסיונות אובדניים ועברתי כבר אינספור פסיכולוגים, פסיכיאטרים, טיפולים ומה לא. אבל לא זו הסיבה שאני כאן הערב.
אני כאן כי אני אשמח לשמוע מניסיונכם, אנשים שסובלים כמוני ככל הנראה לגבי משהו מאוד ספציפי - איך מתמודדים עם חלומות הזוועה? כמעט כל לילה, בהנחה ואני מצליחה לישון בכלל, פוקדים אותי חלומות שלאו דווקא ספציפיים לעבר שלי (אבל לעיתים כן), אבל לרוב ספציפיים לנושאים מיניים, והם תמיד מגעילים, דוחים, מעוררי בחילה, תחושת חוסר אונים ופאניקה. ואני מתעוררת בתחושת גועל, ולוקח לי זמן להירגע ולהבין שאני נמצאת במיטה שלי, בבית, במקום בטוח, ושזה לא קרה באמת. אבל לאורך כל המשך היום, ולא משנה מה אני מנסה לעשות או איך להסיח את הדעת, החלום רודף אותי, ואני נמצאת כל הזמן בהוויה שאני צריכה להדוף אותו אל מאחורי התודעה. מיותר לציין שיש לי בעיות שינה קשות, חלקן בגלל שהשינה הפכה לשדה קרב, כי בכל פעם שאני עוצמת את העיניים, אני לא יודעת לאיזה סיוט אני אכנס הפעם.
אז אני אשמח לכל עצה - איך אתם מתמודדים עם המצב? מה עושים כשכדורי הרגעה, אלכוהול, לראות טלויזיה וכו' לא עוזרים?
ממש ממש אשמח לעזרתכם ובבקשה בלי שיפוט, אני שופטת את עצמי מספיק גם ככה.
תודה לכל עונה!
 

פנינה21

New member
לא הולכת לישון בלי אוזניות

הטראומה שלי אומנם שונה (אבל אני מקווה שזה יועיל קצת בכל זאת..)..

בלילות קשיים במיוחד התיק שלי ישן לידי..
וכשאני מרגישה צורך האור הקטן נשאר דולק..

וכדורי הרגעה לא עזרו אבל אחת התרופות בזריקה עובדת לי למקרי חירום.. ויש לי בתיק תמיד ויודעת כבר להזריק אותה לעצמי(אבל אני חובשת אז מניחה שזה לא מתאים לכולם), כשצריך למוחרת לקום בבוקר אני קובעת שעה שאם לא נרדמתי אז אני לוקחת..


אני אסביר:
האוזניות כי רעש חילופי עוזר לי לא להתמקד במה שעולה בסיוטים..
ובטלפון יש לי כמה אפלקציות שלחיצה עליהן תגלה לי מהר מאוד שזה רק בסיוטים שלי והכל בסדר שם בחוץ לפחות כרגע..(עם החלק הזה יותר קשה לאנשים להסכים איתי אבל זה עובד לי בלילות שהכל בסדר בחוץ לפחות..).

והתיק :בצבא השכפץ היה הכרית שלי בלילות, רק כשהיידים הרגישו את המרקם שלו יכולתי להירדם. לתיק הזה יש מרקם מאוד דומה.. אז הוא מונח לידי וכשאני מתעוררת זה מרגיע אותי עוד לפני שאני מצליחה להירגע ולהבין שאני בבית..
מקווה שזה פתרונות זמניים ..
ויודעת שגם המקום שאני נזכרת בו כמקום מרגיע מלחיץ את הפסכולוגית שלי נו לך תסביר לאנשים שהשקיעה של רצועת עזה מכל המקומות בעולם מרגיעים אותך(איך שאני זוכרת את המקום כילדה קטנה לפני ההתנתקות אני לא זוכרת מלחמה אני זוכרת ישוב מארח מקסים עם דשא גדול בשבת אחר הצהריים, ואת עצמי שבועות אחרי אותו טיול מנסה לצייר את השקיעה מספיק טוב ולא מצליחה להסביר את האפקט שחסר)..
אבל בנתיים זה עובד ...
אני נרדמת מאוד מאוחר אבל מלא לישון זה הפך לבין 2 ל4 בבוקר ... עם השכמה מבוהלת סביב 4 וחצי שלא תמיד מאפשרת לחזור לישון .. תלוי מה עלה..

הבעיה שנותרה: אני טיפה בחרדה כי כשאני מתעוררת אני רוצה לרוץ אני לא יכולה פיזית ומפחדת שאני אנסה וזה יגמר על הרצפה , בלי יכולת לקום ..
 
שמיעת המוזיקה באוזניות היא

סוג של הסחת דעת,
שעוזרת לעבור את המצב הקשה.
 

פנינה21

New member
ושינה ביום

בתקופות שזה מחמיר
כי אחרת אני לא ישנה בכלל.

בדיוק התעוררתי ,

הפסכיטראית הסבירה אתמול שכל חצי שעה נוספת של שינה זה חשוב.. אמרתי לה שהממוצע שלי כבר עשר שנים הוא בערך שלוש שעות בלילה מאוד לא רצוף(הייתי בתפקיד ואם ישנתי יותר מזה זה היה ממש הישג ועל זה להוסיף את הקושי לישון) אז הפחות חצי שעה במומצע לא מאוד מטרידה אותי.. אבל כשהיא שאלה דברים שמפריעים.. אז אמרתי שאני עייפה , ופשוט רוצה לישון זה היה הראשון..
 
עמידות במצוקה פירושה

עמידות במצוקה פירושה לעבור בשלום,
בלי נזקים חמורים,
של מצב קשה,
שאי אפשר להימנע ממנו.

לדוגמא, חייל נמצא באיזור שמותקף ע"י פגזים או טילים.
הוא יושב בתוך שוחה, עם כובע פלדה (אלה הפעולות של התמגנות שהיה יכול לעשות) , אבל עליו להישאר שם ולא יכול להיכנס לבונקר.
אז מה הוא עושה?
יושב וקורא תהילים עד שההתקפה נגמרת.
הפעילות הזו עוזרת לו לא לחשוב על הפגזים שהוא שומע שנופלת בסביבה.
הוא מעסיק את עצמו, בקריאה של הפסוקים האלה, וכך עובר את המצב הקשה.
 
לא משנה אם דתי או חילוני

לא מדובר באמונה דתית שאם האדם קורא תהילים - אלוהים בונה מעליו מין מגן מפני פגיעת פגזים.
מדובר בהסחת דעת שלא משפיעה בכלל על סיכויי האדם להיפגע או להישאר שלם ובריא
(סיכוי שהוא בסה"כ קטן מאוד, אבל יחד עם זאת, גבוה בהרבה מאדם שלא שוכב שם בזמן התקפת הפגזים)
ומטרתה לעזור לאדם לעבור מצב קשה, שכעת אין לו השפעה כלשהי על התוצאה
(את מה שכן יכול היה לעשות הוא כבר עשה - לשכב בשוחה עמוקה, ללבוש שחפ"צ וכובע פלדה)
 
הנושא של טיפול בסיוטים עלה לאחרונה

בהודעה של תומאס מ 1.3
"מהי דרך הטיפול המתאימה לבחורה שסובלת מסיוטים בלילה"
 
אני יודעת מה זה CBT ואני לא מחפשת גישה טיפולית

בעיקר כי נואשתי מפסיכיאטרים שרלטנים. וגם כי מה שחיפשתי זה טיפים מאנשים שעוברים את זה לגבי מה הם עושים ברגע, ולא עכשיו טיפול שיקח לי שבועות וחודשים ליישם אותו.
אבל תודה על ההמלצה בכל זאת!
 
זה מוכר לי מאוד

מילדות בעצם גם אני לא הצלחו לעזור לי במערכת ואף דרדרו את מצבי יותר גם לי יש עבר של אובדנות /פגעיה עצמית קשה בנוגע להתמודדות אני כאשר חולם סיוט אחר סיוט מנסה להעסיק את עצמי במשהוא אחר לא לחזור לישון באותו הזמן .

לקום מהמיטה לעשות עוד דברים , ואז לעתים קרובות זה מסייע אין לזה פתרונות קסם זה חלק מהפרעה אפשר להקל אולי קאנביס רפואי יכול לעזור לך בנוגע לבעיות שינה , הבנתי זה עוזר אני גם רוצה לנסות הכדורים אישית עושים לי דיכאון איום .

אז מנסה להגמל בנוגע לשיפוט לא רואה סיבה לשפוט אותך סך הכל באת לבקש עצה ולפרוק פה זה מרחב מוגן בעיני כתבתי פה במהלך שנים ולא שפטו אותי זהו מאחל לך המון הצלחה אני מבין אותך מאוד גם אני באותו סירה .
 
תודה רבה!

כל מה שאתה מתאר מוכר גם לי מאוד - גם ניסיונות ההתמודדות.
ניסיתי קנאביס רפואי, זה רק מחמיר את המצב. זה עושה לי פראנויות ואז אני בכלל לא יכולה להירגע. אנשים היום חושבים שקנאביס זו איזו תרופת קסם ונלחמים על לגליזציה כאילו זה יציל את העולם, ואני בטוחה שיש הרבה אנשים שזה עוזר להם. אבל מהניסיון שלי לצערי, זה עשה לי רק רע - הגביר את הכאבים, יצר פרנויות וחרדות. חחחח לא תודה, החיים שלי מספיק קשים גם ככה

תודה על התגובה שלך!
 
כן מסכים בהחלט לא מתאים לכל אחד

ובהחלט לא תרופת קסם אני בכל זאת אנסה אם לא יצליח אני יחפש שיטה אחרת שהיה בהצלחה בהמשך והמון בריאות וטוב .
 
למעלה