איך מתמודדים אחרי? - זה שובר אותי

tuffguy23

New member
איך מתמודדים אחרי? - זה שובר אותי

יותר מחצי שנה עברה מאז שראיתי את אימא שלי ברגעיה האחרונים והתמונה הזאת של ההתאבדות פשוט לא עוזבת לי הראש. אני חושב על זה יומם ולילה, מתעורר מסיוטים, מקבל רעידות, ובעיקר מאשים את עצמי על כך שבזמן שישנתי, היא ביצעה את אותו המעשה שחתך את חיי לשניים, ולקח את התמימות והנעורים שהיו לי איתה לקבר. אלוהים, איך אתם עושים את זה?, איך מתמודדים עם זה?, אני מרגיש מושפל,כואב, שונא, נבוך, ובעיקר נגעל ממני, ממנה, מהסיטואציה, מהאנשים מסביבי, מהמשפחה, אני לא יכול להסתכל למשפחה בעיניים מבלי לראות שם כאב, בכל צחוק, בכל מילה, בכל נשימה אני רואה כאב. אין דבר אחד שמחזק אותי בשלב הזה בחיים שלי, ואני לא יודע אם אי פעם אני אצליח לעבור את שלב ההכרה במציאות הנוראית הזאת שנקלעתי אליה. אם יש אלוהים והוא שומע אותי, תעשה שזה היה חלום בלהות, תן לי לחזור בזמן ופשוט לחבק אותה מבלי לשתות, לאכול או ללכת לישון. רק לחבק ולשמור עליה מכל משמר. אני מצטער, כל כך מצטער, ובעיקר שבור.
 

אחשל

New member
טראומה כפולה ../images/Emo122.gif

כמה נורא... לא די שאתה נאלץ מתמודד עם השכול, עם היתמות, נחשפת בעצמך לטראומה הקשה הזו, לנגד עיניך... כל אחד מאיתנו מתמודד בדרכו, וגם הזמן משחק פה תפקיד, אבל אני חושב שכדאי לך לפנות ולקבל עזרה מקצועית, מישהו שיוכל לעזור לך לעבור את השלבים הראשונים הקשים כ"כ של ההתמודדות. רגשות אשמה הם חלק בלתי נפרד מה"חווייה" בפורום שלנו. כמעט כ"א מאיתנו חושב או מרגיש שהיה יכול לשנות משהו קטן בחייו, או באותו יום, ובכך היה מציל את חייו של מי שהתאבד. המציאות הרבה יותר קשה וכואבת מזה - אם לא היית ישן, אולי היא לא היתה מתאבדת באות זמן, אבל אף אחד לא יכול להבטיח לך שהיא לא היתה עושה את זה בזמן אחר, שבו לא יכולת לעזור לה...
 
אני באופן אישי

פניתי לכיוון התרופתי. לאחר כחודשיים של נסיונות להתגבר על הטראומה (אחותי. באוגוסט) רק בעזרת טיפול פסיכולוגי, ראיתי שאני לא מתקדמת לשום מקום וחיי תקועים בערך באותו מקום שבו אתה נמצא. מכיוון שיש לי שלשה ילדים, שבאותה תקופה בקושי היתה להם אמא, החלטתי שלפחות לטובתם, אני חייבת למצא את הדרך. פניתי לפסיכיאטרית שרשמה לי תרופה אנטי-דכאונית ואנטי-חרדתית שעזרה בצורה מפתיעה ביותר. בתוך שבועיים הייתי אדם אחר. בהתחלה אפילו קצת נבהלתי מהשינוי. הוא היה אפילו מהיר מידי לטעמי (למרות שכשהלכתי לרופאה כל מה שביקשתי היה משהו שישפיע הכי מהר שאפשר). אני ממשיכה בטיפול הפסיכולוגי אבל אין ספק שהטיפול התרופתי הוא מה שאיפשר לי להמשיך הלאה מהמצב שבו הייתי. אני יודעת שקשה להרבה אנשים להשלים עם זה שהם צריכים להעזר ב"קביים" האלה. הרבה יותר לגברים ואני מנחשת, מקריאת שם המשתמש שלך, שגם לך זו לא אופציה. גם לי היה מאד קשה לקבל את ההחלטה הזו. היום אין לי מושג למה כל-כך התלבטתי לפני חצי שנה. לדעתי - תשקול את האפשרות. זה יכול לשנות את חייך!
 

סוזי10

New member
בדיוק כמו אמא של סימה

בדיוק אותו דבר , מה שעזר זה הטיפול התרופתי.
 

סוזי10

New member
חברי הפורום הוותיקים

מכירים את הסיפור שלי, הבן שלי בן 28 התאבד לפני 8 חודשים, אני שקעתי רק אחרי חודשים שחבל על הזמן. רק כדורי הרסיטל שנתן לי הפסיכיאטר עזרו לי לצאת מהמצב. לא ידועת מה הי קורה אילו לא לקחתי אחריות ופניתי לקופ"ח לפסיכיאטר. ממולץ לפנות כדי לא להגיע למצב שאולי אפילו כדורים לא יעזרו. בהצלחה
 
../images/Emo45.gif אכן - הלכתי לפסיכיאטרית

והתרופה שהיא נתנה לי, למרבה האירוניה, היא תרופה אנטי דכאונית. אותה תרופה שאולי היתה מצילה את אחותי... לא חייבים להיות חולים במובן הקליני של המילה כדי להעזר בתרופות האלה. קראתי לא מזמן שחצי מליון ישראלים לוקחים תרופות אנטי דכאוניות. אני בטוחה שחצי מליון ישראלים לא נמצאים בדיכאון קליני. כשהלכתי לרופאה הייתי סקפטית מאד. לא האמנתי שזה יעזור. הרי התרופות האלה לא יחזירו את אחותי. אז מה - אני פתאום אשכח שהיא איננה? אבל הן עזרו. ובגדול! אני לא יודעת להסביר איך ומה הן שינו אצלי אבל המחשבות שיש לי על אחותי (ויש כל הזמן) כבר לא מנטרלות אותי. אני כבר לא מרגישה אבודה! האמת היא שגם רופא המשפחה יכול לרשום תרופה כזו, אבל אני בעד ללכת לפסיכיאטר כדי להתאים את הדבר הכי נכון ולהיות במעקב, לפחות עם התחלת הטיפול... בכל מקרה, עם כל מה שתחליט לעשות, אני מאחלת לך הרבה כוח להתמודד ולהמשיך בחיים. מגיע לך לחיות את החיים שלך. אין שום סיבה שהחיים שלך יסתיימו עם החיים שלה.
 

Oris Mom

New member
כל כך הרבה כאב...

היה לי ממש קשה לקרוא מה שכתבת. הבן שלי התאבד, ואני מצאתי אותו, וכל מה שכתבת היה בדיוק מה שהרגשתי במין מראה הפוכה נוראה.... ורגשות אשמה, המון רגשות אשמה... התמונה הנוראה, התמונה האחרונה הזאת נחקקה לי בעיניים, כמו קעקוע, היא חזרה אלי בכל פעם שעצמתי עיניים. הדבר היחיד שאני יכולה לומר כדי להקל על הכאב המחריד שלך הוא שזה באמת לא נשאר כך, אלא זה הולך ודוהה, הולך ומתפוגג עם הזמן. נכון, זה קורה ממש לאט, נכון, זה כואב בדרך, אבל בסופו של דבר לומדים לחיות עם זה. ובקשר לתמונה שחקוקה לך בעיניים, תנסה ממש למחוק אותה, בהדמייה, תעצום עיניים, תנשום עמוק, תדמיין שאתה מעביר מחק לבן ופשוט מוחק אותה לאט לאט, עד שנשאר רק מסך לבן. זה עוזר.
 

tuffguy23

New member
עצוב לי מאד

אומרים שאימא מאבדת ילד זה יותר נורא משילד מאבד אימא, הלוואי ולא היינו צריכים להתמודד עם זה. אשמח אם נוכל לדבר בטלפון. האם זה בסדר מבחינתך?
 

Roni1991

New member
אנחנו איתך...

ואל תצפה מהדבר הזה שקוראים לו "אלוהים" לעזור לך..כי אין דבר כזה..
 

tuffguy23

New member
ומה לצפות שאומרים לך "אני איתך"

אם כבר באגדות עסקינן, אני יכול לספור את כמות האנשים שאמרו: "אנחנו איתך" "אנחנו נתמוך" "אנחנו כאן אם תצטרך משהו" "בכל מקום בכל שעה..". זה פשוט נעלם, הכל ביחד. מדהים לראות איך ברגעים הכי טובים שלך כולם מקיפים אותך ומנשקים ומחבקים. וברגעים של סבל ליגון, לכולם זה קשה מלנשוא, כולם מעדיפים לשקוע באילוצים ובשגרה היום יומית. הלוואי ויכלתי לסמוך על משפטי "אנחנו איתך", לא היה לי ולו אדם אחד שתמך בי בצורה מלאה
 

Yoko Nakajima

New member
עצוב לי לקרוא

את ההודעה הזאת... ואלו אחד מהדברים שהחלטתי לקחת על עצמי לשנות כל עוד אוכל- וזאת בגלל נסיונות העבר והסבל שעברתי כאשר הבן אדם היחיד עלי אדמות שהעזתי להיפתח בפניו (במחשבה שהוא היחיד שאולי יוכל להבין) דחה את דבריי ואת כל מה שסיפרתי לו על הכאב שחוויתי באותה העת. הבטחתי לעצמי שאני לא יכולה להרשות שזה ייקרה לאחרים, ואני מנסה עד היום לעמוד בהבטחה. אם תרצה לדבר, אם תיתן לי לתמוך- אני במרחק מסר. באמת.
 
שבר עצום

כאב - התחושה הזו של הפספוס לכאורה..... של משהו שיכל לכאורה להמנע - ועוד על ידך לכאורה.... אבל זה הכל לכאורה !!! כי אולי - אולי היית מצליח להציל אותה הפעם... אולי היית מצליח למנוע ממנה להשלים את הפעולה.. אולי אח"כ היית אפילו מרעיף עליה אהבה, מנסה לשקם, לסייע, להקל.... אך - אם היא הגיעה לשלב שהיא ממש ביצעה אקט יזום ואקטיבי כדי להפטר מכל העומס הרגשי-נפשי שמן הסתם העיק עליה ברמות מטורפות - ומן הסתם ליווה אותה משך תקופה ממושכת, ועלה וגאה וחנק ויצר תחושה של חוסר אונים, של תסכול עמוק, של מבוי סתום - גם לו היית מציל אותה פיסית מאותו רגע קריטי - הקושי האדיר בלגרום לה לא לאבד שוב תקווה - לאחר שכבר פסעה אל מעבר לפחד וחצתה את הגבול של רתיעה מאותו מעשה - היה עולה לך אולי בחיים שלמים של השגחה צמודה וטיפולים שונים - ואולי לא באמת היית מצליח להשפיע עליה כפי שהיית רוצה....... אותה אמא שרצית לחבק - הלכה לאיבוד יחד עם אותה העזה שנבעה אצלה מכאב אדיר שהצטבר לכלל מעשה....... היא ידעה שישנת אותה עת... היא לקחה את זה בחשבון.... היא לא באמת רצתה שתציל אותה.... היא לא באמת רצתה שתכיר את הצד הנואש והמיוסר שלה..... היא רצתה שתזכור אותה כאותה אם שאתה זוכר כעת..... ושתכבד את ההחלטה שלה... מבלי שתחוש רגשי אשם.... הכאב שלך הוא טרי.. בוסרי..... הכל עדיין חי ונושם....והגעגועים... והרצון הזה - שהכל יהיה נורמטיבי.... ללא חריגות ושברים שיפקדו ויטלטלו..... ההכרה הזו - שאתה לא נמנה יותר על אותה קבוצה של אנשים עם חיי שגרה, שאתה חשוף לתרחישים שאין לך עליהם שליטה - אך משפיעים השפעה מכרעת על חייך - צורבת ממש... אך אולי אם תנסה לנטרל את הכעס - שקיים שם ללא ספק במסות- תנסה למלא עצמך באהבה.... בתקווה, תחבק את עצמך, תחייך לעצמך, תאהב את עצמך, תאמין בעצמך וביכולות שלך - תקח את מאגרי התחושות האלה שמציפות אותך למקום של אהבה... של עצמה..... של בניית חוסן רגשי..... תשמתמש בכל אלה כנקודת זינוק - כמקפצה - לחתור למקום טוב יותר... לא להיות הצל של... לא קרבן של....... ולא תוצר של....... ואתה נשמע לי בחור אינטלגנטי ורגיש - אחד שקיים בו העומק לגבש תובנות חדשות ולחולל מהפך....
 

tuffguy23

New member
תודה מילותייך מחזקות מאד

אך יחד עם זאת המילה לאהוב את עצמי כרגע לא באה בחשבון, אני מכאיב לעצמי ואני יודע את זה, בין אם זה במודע ובין אם זה לא במודע. אני מונע מעצמי לפתח מערכות יחסים וזוגיות מתוך הנחה שאני לא רוצה להכאיב לאחרים כפי שהכאיבו לי. כל אדם שיקירו התאבד חש את התחושה שמה ייקרה אם גם לי זה יקרה, סהכ מדובר על תופעה גנטית. יצאתי ממנה, ואני מרגיש וחי בפחד שיום יבוא ואני אצטרך לעמוד בפני זה.. וה קשה וזה מפחיד.
 
יותר קשה

מהמחשבה ש"אצלי זה יקרה" היא המחשבה שלמישהו מילדי זה יקרה. זה לא מרפה ממני
 
למעלה